تمایل مایکروسافت به تعهد بیشتر برای انتشار Call of Duty در پلی استیشن

فیل اسپنسر او آماده است برای راه اندازی Call of Duty در پلی استیشن زمان بیشتری را متعهد کند. با توجه به هزینه 69 میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، تعجبی ندارد که ابعاد آن به دقت توسط سازمان های نظارتی زیر نظر گرفته شود. اخیراً، سازمان رقابت و بازار بریتانیا نگرانی هایی را در مورد تأثیر این خرید بر رقابت در صنعت قمار مطرح کرده است.همزمان، کمیسیون نظارت اروپا تحقیقات عمیق خود را در مورد این خرید آغاز کرد.

طبق توضیحات رایان، پیشنهاد مایکروسافت عرضه Call of Duty بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن را تا سال 2027 تضمین می‌کرد. زیرا بازی جدید استودیو Treyarch که طبق گزارش‌ها در سال 2024 عرضه می‌شود، باید به تنهایی بر روی پلی‌استیشن منتشر شود. قرارداد اکتیویژن و سونی به نظر می رسد قرارداد قبلی پیشنهادی مایکروسافت تضمین می کرد که سری بازی های Call of Duty با قسمت های جدید سه سال بعد به دست بازیکنان پلتفرم سونی برسد.

اسپنسر اشاره می کند که نسخه بومی بازی های Call of Duty بر روی کنسول های پلی استیشن عرضه خواهد شد. نه اینکه مایکروسافت بخواهد سونی را مجبور به پذیرش xCloud یا Game Pass کند تا بتواند Call of Duty را به کنسول های پلی استیشن بیاورد.

به نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز بسیار مطمئن است که این معامله تایید می‌شود و بحث‌های اخیر نشان می‌دهد که آماده ارائه هرگونه تعهد قانونی لازم برای جلب رضایت ذهن بازبینان و سونی است.

Ghost in Call of Duty: Modern Warfare 2

نظر شما درباره آخرین اخبار بازی چیست؟ نظر خود را با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

بخوانید  اولین تریلر فصل دوم انیمیشن What If مارول منتشر شد | اعلام تاریخ پخش

مایکروسافت آماده است متعهد شود که بازی‌های Call of Duty را برای مدت طولانی در کنسول‌های پلی‌استیشن در دسترس قرار دهد.

گزارش ها در ماه گذشته نشان داد که جیم رایان شخصاً از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل بازدید کرده است تا نگرانی های خود را در مورد خرید پیشنهادی مایکروسافت از Activision Blizzard بیان کند. چند هفته بعد شاهد گسترش تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد این قرارداد بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ کمبودی در تعهدات مایکروسافت وجود ندارد که این شرکت بخواهد پس از پایان قرارداد اکتیویژن و سونی در تلاش برای کاهش عرضه کیس در پلی استیشن از آنها استفاده کند، گفت: عرضه مداوم کیس در پلی استیشن این کار را انجام نمی دهد. یعنی باید سرویس Game Pass یا Stream داشته باشند، اما اگر نسخه استریم Call of Duty را می‌خواهند، می‌توانیم این کار را برای آنها انجام دهیم، درست مانند کنسول‌های Xbox، هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.” Call of Duty Modern Warfare II در پلی‌استیشن عملکرد خوبی داشت. و ایکس باکس.”

با توجه به اینکه سری کالاف دیوتی پس از تصاحب اکتیویژن بلیزارد متعلق به مایکروسافت است، بخش قابل توجهی از بحث و نگرانی از سوی نهادهای بازبینی به آن اختصاص یافته است. در ابتدای سال جاری فیل اسپنسررئیس بخش بازی های مایکروسافت اعلام کرد که ایکس باکس قرارداد امضا شده ای را به سونی ارائه کرده است. تا چند سال پس از پایان قرارداد سونی با اکتیویژن، سری کالاف دیوتی را روی پلی استیشن نگه دارد. با این حال جیم رایاندر پاسخ به این ادعا، مدیر عامل پلی استیشن گفت که به نظر می رسد پیشنهاد مایکروسافت در چندین سطح کوتاه است.

بخوانید  بهترین های CES 2024; آینده صنعت فناوری اینجاست [تماشا کنید]

اکنون، فیل اسپنسر یک بار دیگر با اطمینان اعلام کرده است که سری Duty پس از چند سال آینده همچنان یک سری چند پلتفرمی خواهد بود. اسپنسر در مصاحبه با The Verge اظهارات اخیر در مورد قصد مایکروسافت برای ادامه انتشار Call of Duty بر روی پلتفرم پلی استیشن را تکرار کرد: “ایده او از نوشتن قراردادی با کلمه “همیشه” در آن، به نظر من این یک نوع احمقانه است. اما من مشکلی ندارم که تعهد بلند مدتی بدهم که سونی و رگولاتورها با آن راحت باشند.”

مدیرعامل بخش بازی های مایکروسافت ادامه داد: بازی های بعدی، بعدی، بعدی و بعدی این سری به همین صورت است. مثل همیشه روی پلتفرم ها عرضه می شوند و نیازی به عضویت در Game Pass نخواهد بود. سونی برای این کار نیازی به راه اندازی Game Pass روی پلتفرم خود ندارد. هیچ چیز پنهانی وجود ندارد. ما می‌خواهیم به انتشار Call of Duty در پلی‌استیشن بدون هیچ عبارت عجیب و غریب «اوه من مشکل دارم» ادامه دهیم و این هدف ماست. می‌دانم که برخی از مردم نگران این موضوع هستند و می‌خواهم تا حد امکان پاسخ واضحی بدهم.»

شخصیت های بازی Call of Duty Modern Warfare