تمام موجودی RTX 4090 را در دو هفته بفروشید

همچنین اشاره شد که کارت گرافیک GeForce RTX 4090 علیرغم پرچمدار بودن و قیمت بالای 1600 دلاری، تنها در مدت 2 هفته به فروش کامل رسید. ما قبلاً می دانستیم که انویدیا در ابتدای انتشار حدود 100000 کارت گرافیک RTX 4090 را در بازار عرضه کرد و در آن شرایط عملکرد چشمگیری داشت.

انویدیا از فروش موجودی کارت گرافیک RTX 4090 ظرف دو هفته خبر داد. این شرکت قول داده است که وضعیت عرضه تا نیمه اول سال 2023 به حالت عادی بازگردد.

کارت گرافیک GeForce RTX

در ادامه به محبوبیت کارت گرافیک های انویدیا اشاره می شود که بر اساس آمار به دست آمده از سرورهای استیم، GTX 1650 همچنان محبوب ترین کارت گرافیک انویدیا است که 6.27 درصد از بازار را در اختیار دارد. پس از آن، GTX 1060 با 5.77 درصد و RTX 2060 با 4.64 درصد بیشترین سهم بازار را در بین گیمرهای پلتفرم رایانه های شخصی دارند. هیچ یک از کارت‌های گرافیک RTX 4090 یا RTX 4080 هنوز در بررسی سخت‌افزار Steam دیده نشده‌اند، اما تا سه ماهه اول سال 2023 شاهد حضور این مدل‌های جدید در آمار خواهیم بود.

این شرکت انتظار دارد وضعیت موجودی کانال های عرضه خود تا پایان سه ماهه چهارم سال بهبود یابد و از نیمه اول سال جدید به حالت عادی بازگردد. همچنین در این گزارش آمده است که کارت گرافیک های GeForce RTX 4090 و RTX 4080 هنوز در روزهای اولیه عرضه هستند و گزارشی از وضعیت فروش آنها متعاقبا ارائه خواهد شد. قبلاً شنیده بودیم که تاکنون 160000 کارت گرافیک RTX سری 40 منتشر شده است و این آمار تا اواسط نوامبر معتبر است.

بخوانید  معرفی بازی تخیلی Black Panther توسط Electronic Arts و Marvel

شارلوت کرسونمدیر ارشد مالی انویدیا، جزئیات مهمی در مورد وضعیت تجارت بازی آن شرکت، از جمله موجودی پردازنده گرافیکی در کانال های توزیع و عرضه محصولات GeForce RTX 4090 و 4080 ارائه می دهد. با عموم به اشتراک گذاشته شده است. وی سخنان خود را در بیست و ششمین سالگرد ادامه داد Credit Suisse تایید کرده است که این شرکت مدتی است با کمبود عرضه GPU در فضای بازی دست و پنجه نرم می کند. با حجم بالای پردازنده های گرافیکی مستعمل و مستهلک شده، قیمت ها کاهش یافته است و تقاضا برای عرضه بیشتر پردازنده گرافیکی وجود ندارد. بنابراین، انویدیا تصمیم گرفته است تا محصولات قدیمی سری RTX 30 را با پیشنهادات جدید تمدید کند تا وضعیت عرضه را بازگرداند و موجودی کانال های توزیع خود را تثبیت کند.

آمار کارت های گرافیک محبوب در Steam

انتظار می رود انویدیا به عرضه مدل های بیشتری از سری GeForce RTX 40 برای مصرف کنندگان میان رده ادامه دهد. این شرکت اخیرا با 88 درصد از بازار پردازنده گرافیکی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده و همچنان به تلاش خود برای حفظ بازار میان رده به عنوان بزرگترین پایگاه کاربری خود در رقابت با AMD ادامه می دهد.