تلسکوپ فضایی جیمز وب مولکول های اساسی حیات را در سردترین یخ جهان کشف کرد.

ابرهای مولکولی که از مولکول های یخ زده، گاز و ذرات غبار تشکیل شده اند، گهواره ستارگان و سیارات، به ویژه سیارات زمین مانند قابل سکونت هستند. گروهی از دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود از دوربین مادون قرمز تلسکوپ جیمز وب برای مطالعه ابر مولکولی به نام آفتاب پرست 1 که در فاصله 500 سال نوری از زمین قرار دارد، استفاده کردند.

به گزارش Live Science، دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) سردترین یخ را در اعماق یک ابر مولکولی بین ستاره ای مشاهده و اندازه گیری کردند. دمای این مولکول های یخ زده به منفی ۲۶۳ درجه سانتی گراد می رسد. مقاله این تحقیق در 23 ژانویه در مجله Nature Astronomy منتشر شد.

محققان مولکول های منجمد مانند کربنیل گوگرد، آمونیاک، متان، متانول و غیره را در ابر مولکولی تاریک و سرد شناسایی کردند. این مولکول ها روزی بخشی از هسته داغ یک ستاره درخشان و احتمالا سیارات فراخورشیدی آینده خواهند شد. آنها همچنین حاوی بلوک های سازنده جهان های قابل سکونت مانند کربن، اکسیژن، هیدروژن، نیتروژن و گوگرد هستند. ترکیبی که به عنوان COHNS شناخته می شود.

به گفته ملیسا مک کلور، نویسنده اصلی و ستاره شناس رصدخانه لیدن در هلند، در بیانیه ای، این نتایج اطلاعات مهمی در مورد مراحل اولیه تشکیل یخ در ذرات غبار بین ستاره ای ارائه می دهد که در نهایت به ذرات چند سانتی متری تبدیل شدند، سپس سیارات تشکیل شدند. از این ذرات

بخوانید  کمیسیون تجارت فدرال شکایت سراسری خود علیه مایکروسافت را به حالت تعلیق درآورده است