تلاش مایکروسافت برای افزایش سرعت بوت ایکس باکس

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت مایکروسافت در حال افزایش سرعت بوت کنسول‌های ایکس باکس است. در آخرین بیلدهای آزمایشی Xbox Insider برای داشبورد ایکس باکس، زمان شروع به کار کنسول‌های خاموش ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس حدود ۵ ثانیه کاهش یافته است. مایکروسافت توانست با استفاده از یک انیمیشن بوت کوتاه‌تر، سرعت فرآیند راه‌اندازی سیستم را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

این تغییرات تنها به کنسول‌های ایکس باکس سری محدود نمی‌شود. جیک روزنبرگ، مدیر ارشد تولید ایکس باکس توضیح داد: «کنسول‌های ایکس باکس وان نیز با این تغییرات سریع‌تر از قبل بوت می‌شوند».

شرکت مایکروسافت در تلاش برای کاهش زمان شروع به کار کنسول‌های ایکس باکس، زمان مورد نیاز برای بوت Xbox Series را تقریبا ۵ ثانیه کاهش داد.

آزمایش‌کنندگان ایکس باکس اخیرا متوجه شروع به کار سریع‌تر کنسول‌ها شدند و شرکت مایکروسافت نیز این تغییرات را تأیید کرد. جاش مونسی، مدیر بازاریابی یکپارچه ایکس باکس می‌گوید که مایکروسافت یک انیمیشن راه‌اندازی کوتاه‌تر (تقریبا ۴ ثانیه) نسبت‌به انیمیشن اولیه (تقریبا ۹ ثانیه) تهیه کرده است که به کاهش زمان کلی بوت کمک می‌کند.

دارندگان ایکس باکس تنها زمانی می‌توانند از سرعت بارگذاری سریع‌تر بهرمند شوند که کنسول‌‌های خود را به‌جای حالت آماده به کار (Standby) روی حالت ذخیره‌ی انرژی (Energy Saver) تنظیم کرده باشند. کنسول در حالت Energy Saver به‌جای وارد شدن به حالت آماده به کار به‌طور کامل خاموش می‌شود. این به آن معنا است که نمی‌توان بلافاصله پس از روشن کردن کنسول به‌سراغ شروع بازی‌ها رفت، اما در این حالت انرژی کمتری مصرف می‌شود.

بخوانید  بسط Final Fantasy 16 به معنای افزایش سختی و گره زدن به پایان بود

تغییرات اخیر باعث شروع به کار سریع‌تر کنسول در حالت Energy Saver می‌شود و فرآیند بوت ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس را از حدود ۲۰ ثانیه به حدود ۱۵ ثانیه کاهش می‌دهد (شامل زمان بین فشردن دکمه‌ی پاور و دیدن انیمیشن بوت). این باعث خوش‌آیندتر شدن استفاده از حالت ذخیره‌ی انرژی می‌شود؛ به‌خصوص که مایکروسافت در اوایل امسال آن را به گزینه‌ی پیش‌فرض کنسول‌های جدید ایکس باکس تبدیل کرد.  



منبع