تغییر سبک نامگذاری پردازنده های Intel Core i

افشاگران ادعا کرده اند که قسمت Ultra نام Core Ultra 5 ممکن است انتخابی باشد و فقط شامل مدل های جدیدتر باشد، نه نسخه های به روز شده پردازنده های فعلی این شرکت.

اینتل رسما تایید کرده است که از نام‌های Core Ultra رونمایی می‌کند و سبک نام‌گذاری پردازنده‌های Core i9/i7/i5/i3 را در نسل بعدی حذف می‌کند.

هیچ یک از اطلاعات فاش شده یا اظهارات یکی از مدیران اینتل مشخص نکرده است که آیا این تغییر شامل پردازنده های موبایل یا پوشیدنی این شرکت می شود یا خیر. تا آنجا که می دانیم، اینتل قصد دارد نسخه به روز شده پردازنده های Raptor Lake خود را در سال جاری عرضه کند. بنابراین، این تغییر نام ممکن است شامل سری فعلی Raptor Lake نیز باشد.

پس از افشای اطلاعات اخیر در مورد پردازنده‌های نسل بعدی اینتل، با نام Meteor Lake-P، این شرکت سرانجام تایید کرد که سبک نام‌گذاری پردازنده‌های اصلی Core خود در شرف تغییر است. برنارد فرناندز، مدیر ارتباطات جهانی اینتل، شایعات اخیر را تایید کرد. هفته گذشته، داده های جدید از بنچمارک Ashes of the Singularity به پردازنده جدیدی به نام Core Ultra 5 1003H اشاره کرد که منبع این خبر شد. اکنون به طور رسمی تایید شده است که برند Core i5 به Core 5 ارتقا خواهد یافت.

یکی از مدیران اینتل در رابطه با دلیل این اقدام گفت که این شرکت در نقطه عطفی در توسعه محصولات مصرفی خود قرار دارد و باید طرح نامگذاری محصولات جدید خود را در هفته های آینده به روز کند.

نامگذاری پردازنده های سری Core Ultra

بخوانید  انتشار تریلر گیم پلی جدید بازی! مثل اژدها: ایشین

لازم به ذکر است که AMD سال گذشته در رابطه با محصولات نوت بوک ویژه خود چنین تصمیمی گرفت و سه معماری مجزا از سری Zen و دو معماری RDNA را در یک سری محصول گرد هم آورد. اینتل نیز ممکن است در آینده چنین برنامه ای را اجرا کند.