تریلر جدید فیفا ۲۳ با محوریت بخش آلتیمیت تیم

تغییر بسیار مهم و بنیادی دیگر در فیفا ۲۳، عوض شدن کامل سیستم کمیستری در بازی است. در نسخه‌های قبل از فیفا ۲۳، بازیکنان بسته به ترکیب کلی که انتخاب می‌شد، براساس پست‌شان در زمین با مولفه‌هایی مثل لیگ یا ملیت مشترک با یکدیگر لینک می‌شدند؛ بااین‌حال در فیفا ۲۳، دیگر خبری از خط‌هایی که بازیکنان را در ترکیب به یکدیگر متصل می‌کند و نیست و مثلا دفاع چپ و دفاع راست شما هم اگر فرضا از یک تیم باشند، با یکدیگر لینک می‌شوند و کمیستری کلی تیم را افزایش می‌دهند. هر بازیکن یک دایره درکنار تصویر خود دارد که شامل سه خانه می‌شود و براساس بازیکنانی که در ترکیب دارید، میزان کلی کمیستری هر بازیکن می‌تواند بین صفر تا ۳ متغیر باشد. آیکان‌ها و هیرو‌ها کماکان نقش پررنگی در کمیستری خواهند داشت و اگر آن‌ها را در پست اصلی بازی دهید، همیشه کمیستری کامل خواهند داشت و علاوه‌بر آن، آیکان‌ها در کمیستری کلی تیم، حکم دو بازیکن از ملیت‌شان و هیرو‌ها هم حکم دو بازیکن با کمیستری کامل از لیگ‌شان را خواهند داشت و باعث افزایش کمیستری کلی تیم شما می‌شوند.

نکته بعدی که تریلر جدید بازی به آن اشاره دارد، بحث کراس پلی است. در آلتیمیت تیم هم همه حالت‌های یک دربرابر یک از کراس پلی پشتیبانی خواهند کرد و شاهد یک ترنسفر مارکت کلی هم خواهیم بود. البته شایعه‌هایی منتشر شده بود که ترنسفر مارکت نسخه پی سی بازی جدا از نسخه‌های کنسولی خواهد بود که در تریلر منتشر‌شده اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

بخوانید  خروج رئیس استودیوی Savage Games از بخش موبایل پلی استیشن

تریلر جدید فیفا ۲۳ با تمرکز روی بخش آلتیمیت تیم بازی منتشر شده که جزییاتی از این قسمت محبوب ارائه می‌دهد. در ادامه همراه این جزییات باشید.

یکی از اولین ویژگی‌های جدید آلتیمیت تیم در فیفا ۲۳، اضافه شدن حالت جدیدی به نام Moments است. این بخش درواقع شامل یک سری چالش‌های گیم‌پلی محور می‌شود که بازیکنان با پشت سر گذاشتن آن‌ها، جوایزی به‌دست می‌آورند. البته قرار نیست که برای انجام این چالش‌ها، یک بازی کامل را تجربه کنید و مثلا یکی از چالش‌ها گل کردن ضربه آزاد مستقیم در مدت زمانی ۲ دقیقه‌ای است که به شما داده می‌شود یا در مثالی دیگر، باید درحالی‌که فقط چند دقیقه محدود فرصت دارید، دو گل را در یک بازی به‌ثمر برسانید. برخی از این چالش‌ها، الهام‌گرفته از لحظه‌های خاطره‌انگیز بازی‌های واقعی فوتبال خواهند بود. بسته به اینکه این چالش‌ها را روی چه درجه سختی انجام بدهید، ستاره دریافت خواهید کرد؛ ستاره هم سیستم پاداش جدیدی در بازی است و بعد می‌توانید در قسمت گالری ستاره‌ها، آن‌ها را با جوایز مختلفی مثل پک‌ها عوض کنید.

الکترونیک آرتز در ادامه انتشار تریلر‌های فیفا ۲۳، امروز سراغ بخش محبوب آلتیمیت تیم رفته است؛ بخشی که در آن می‌توان تیم رویایی خود را ساخت و با رفتن به سراغ حالت‌های مختلف بازی، یک تجربه رقابتی با سایر بازیکنان داشت. لطفا ابتدا ویدیو منتشر‌شده را تماشا کنید تا بعد سراغ مرور جزییات ارائه‌شده برویم:

دانلود ویدیو از آپارات

آیتم‌های جدید برای شخصی‌سازی ظاهر ورزشگاه هم در آلتیمیت تیم فیفا ۲۳ در دسترس خواهند بود و همینطور قرار است محتویاتی با محوریات جام جهانی قطر هم در این بخش در دسترس قرار بگیرند که البته سازندگان انتشار جزییات دقیق آن‌ها را به آینده موکول کرده‌اند.

بخوانید  تریلرهای جدید Lies Of P نمایش مبارزات مکانیزه و دنیای تاریک فانتزی



منبع

نکته مهم بعدی، تغییراتی در بحث پست بازی بازیکنان است. در نسخه‌های قبل بازیکنان می‌توانستند با تغییر‌دهنده‌های پست، این مورد را برای هر بازیکن تغییر دهند و محدودیت‌هایی هم در اینکه چه پست‌هایی قابل‌تغییر است، وجود داشت و مثلا نمی‌توانستید یک هافبک راست را تبدیل به یک هافبک وسط کنید. در فیفا ۲۳، این مورد به این صورت تغییر کرده که بازیکنان، بسته به پست‌شان در دنیای واقعی فوتبال، یک پست اصلی و یک یا چند (نهایتا تا سه) پست ثانویه خواهند داشت؛ مثلا ژائو کانسلو از باشگاه منچستر سیتی، در بازی‌های واقعی این تیم گاهی به‌عنوان دفاع راست و گاهی دفاع چپ بازی می‌کند و یکی از این موارد پست اصلی و دیگری هم پست دوم این بازیکن در فیفا ۲۳ خواهد بود و می‌توانید با استفاده از تغییر‌دهنده پست، از او در یکی از این پست‌ها با کمیستری کامل استفاده کنید.