تحلیلگرها می‌گویند افزایش قیمت PS5 تاثیر قابل توجهی روی فروش کنسول ندارد

دنیل احمد، آنالیزور صنعت ویدئوگیم و پیرس هاردینگ-رولز از مؤسسه‌ی تحقیقاتی آمپر اعتقاد دارند افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 در فروش آن تأثیرگذار نخواهد بود.

کنسول پلی استیشن 5 که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شد، اکنون در تعدادی از کشورها با قیمت بیشتر از قبل به فروش می‌رسد. درحالی‌که موجودی قطعات در حال افزایش است، تورم و روند نامطلوب ارز در حال شدیدتر شدن است و همین باعث افزایش قیمت کنسول سونی شد.



منبع

دیروز بود که شرکت سونی اعلام کرد قیمت پلی استیشن 5 در برخی مناطق مثل اروپا، ژاپن و کانادا با افزایش رو‌به‌رو خواهد شد و کاربرهای مختلف واکنش‌های خود را به این خبر نشان دادند. البته قیمت پلی استیشن 5 در ایالات متحده آمریکا اصلا تغییر نکرده است. حال آنالیزوری اعتقاد دارد این افزایش قیمت، تاثیری در میزان فروش کنسول نسل ۹ شرکت Sony نخواهد داشت.

درحالی‌که موجودی کنسول پلی استیشن 5 طی هفته‌های اخیر افزایش یافته، در بسیاری از مناطق همچنان تقاضا برای آن بیشتر از عرضه است. پیرس هاردینگ-رولز، تحلیل‌گر مؤسسه Ampere Analysis می‌گوید با اینکه مایکروسافت از شرایط پیش‌آمده برای تاکید روی ارزش گیم پس و کلاود گیمینگ خود استفاده خواهد کرد، افزایش تقریبا ۱۰ درصدی قیمت PS5 تاثیر خاصی روی فروش آن نخواهد گذاشت: «تقاضای بسیار زیاد برای کنسول سونی بدین معنا است که این افزایش قیمت تقریبا ۱۰ درصدی در اکثر بازارها اثری حداقلی بر میزان فروش کنسول خواهد داشت. در نتیجه پیش‌بینی سونی از میزان فروش کنسول تغییر نخواهد کرد».

دنیل احمد، آنالیزور ارشد Niko Partners نیز چنین اعتقادی دارد و در توییتر خود نوشته است که انتظار مواجهه با هیچ تاثیر کوتاه‌مدتی را ندارد، چون هنوز تقاضا برآورده نشده است. گفتنی است شایعات افزایش قیمت از ابتدای ماه اوت امسال به گوش می‌رسیدند. شرایط اقتصادی جهان، وضعیت نامطلوب ارز و نرخ تورم بالا به‌عنوان دلایل تغییر قیمت PS5 در چند کشور مطرح شدند. این موارد طی ماه‌های اخیر قیمت‌های محصولات زیادی را افزایش داده‌اند؛ از جمله هدست واقعیت مجازی Meta Quest 2 که قیمت آن ۱۰۰ دلار بیشتر از قبل شد. بااین‌حال فعلا برنامه‌ای برای تغییر قیمت Xbox Series X/S وجود ندارد.

بخوانید  بررسی و مقایسه Galaxy S24 Ultra با S23 Ultra; محصولات کامل پرچمدار سامسونگ