تاکید شوهی یوشیدا از شرکت سونی بر عرضه پولی بازی‌ها پیش از قرارگیری آن ها در سرویس

(شوهی یوشیدا، رئیس بخش بازی‌های مستقل پلی استیشن)

امروز در رویداد GI Live: London، شوهی یوشیدا، رئیس بخش بازی‌های مستقل پلی استیشن درباره‌ی رویکرد سونی نسبت به سرویس ارتقایافته‌ی پلی استیشن پلاس و به‌ویژه سطح اکسترا صحبت کرد. به‌گفته‌ی یوشیدا، برخلاف رویکرد مایکروسافت با سرویس Game Pass خود که در آن اکثر بازی‌های انحصاری ایکس باکس در روز نخست انتشار را در دسترس قرار می‌دهد، سونی همچنان به عرضه‌ی پریمیوم بازی‌ها در زمان عرضه اعتقاد دارد.

یوشیدا در این‌باره افزود: «سرویس پلی استیشن پلاس جدید دارای سطوح مختلف بوده اما اساسا شبیه پلی استیشن پلاس قدیمی است. ما هنوز هر ماه دو یا سه بازی جدید روی آن منتشر می‌کنیم و سطح جدید Extra نیز دارای کاتالوگی از صدها بازی است که افراد می‌توانند تجربه کنند. برای سطح Extra، رویکرد ما این است که دوست داریم به ناشران با مدیریت چرخه‌ی عمر محصولاتشان کمک کنیم. من بخش فرست پارتی را در پلی‌ استیشن مدیریت می‌کردم، بنابراین می‌دانم که این رویکرد مانند فیلم‌ها است. یک فیلم ابتدا در سینما پخش می‌شود، سپس به ازای هر بار دیده شدن درآمد دارد یا روی یک سرویس اشتراکی یا به‌صورت رایگان در تلویزیون پخش می‌شود. از این طریق، در هر مرتبه‌ی انتشار درآمد جدیدی ایجاد می‌شود و محصول به مخاطبان گسترده‌تری دست خواهد یافت.

شوهی یوشیدار در ادامه‌ی مراسم به این موضوع اشاره کرد که سرویس‌های اشتراکی هنوز در این مرحله برای سونی، آزمایشی به حساب می‌آیند. بااین‌حال انتشار Stray در روز نخست روی سطح اکسترای پلی استیشن پلاس یک موفقیت برای سرویس و بازی بود. نظرات یوشیدا به‌نوعی منعکس‌کننده‌ی نظرات جیم رایان، رئیس پلی استیشن است که در ماه مارس گفته بود بازی‌های نگهدارنده‌ی پلتفرم اگر مستقیما در زمان عرضه روی سرویس اشتراکی پخش شوند، ممکن است آسیب ببینند.

بخوانید  نقد فیلم سه هزار سال حسرت | اثر جدید کارگردان مدمکس

به همین ترتیب، ما اعتقاد داریم انتشار یک بازی در زمان عرضه باید به‌صورت پریمیوم [با قیمت کامل] باشد و شاید پس از گذشت سه تا ۶ ماه یا چند سال که فروش بازی کاهش پیدا می‌کند، آن را روی سرویس اشتراکی منتشر کنیم. قرار گرفتن بازی روی سطح اکسترای پلی استیشن پلاس می‌تواند به معرفی آن به مخاطبان جدید و گسترده‌تر کمک کند. برخی از افراد ممکن است فرصت تجربه‌ی این بازی‌ها را هنگام انتشار از دست داده باشند و این فرصتی عالی برای تجربه‌ و بازگویی آن خواهد بود. همچنین اگر DLC یا دنباله‌ای برای فرانچایزها در حال ساخت باشد، ما می‌توانیم از این روش برای افزایش توجه و علاقه‌ی مخاطبان به این مجموعه استفاده کنیم. بنابراین ما ناشران را تشویق می‌کنیم تا از این سرویس‌ها برای مدیریت چرخه‌ی عمر بازی‌ها استفاده کنند».

شوهی یوشیدا، رئیس بخش بازی‌های مستقل پلی استیشن

شما در پایان می‌توانید نظرات خود درباره‌ی مصاحبه‌ی جدید یوشیدا و سرویس‌های اشتراکی را با ما در میان بگذارید.



منبع

شوهی یوشیدا در مصاحبه‌ی اخیر خود درباره‌ی انتشار بازی‌های فرست پارتی روی سرویس پلی استیشن پلاس جدید توضیحاتی داد.

البته در گذشته برخی بازی‌ها به مانند Rocket League و Fall Guys روز اول عرضه روی نسخه‌ی قدیمی سرویس پلی استیشن پلاس در دسترس کاربران قرار گرفتند و یوشیدا معتقد است که این اتفاق به موفقیت محصولات اینچنینی کمک زیادی می‌کند؛ چرا که از این طریق مخاطبان زیادی می‌توانند به این بازی‌های چند نفره‌ی آنلاین دسترسی سریعی داشته باشند. بااین‌حال یوشیدا می‌گوید پلی استیشن پلاس چند سطحی جدید رویکرد متفاوتی خواهد داشت. او توضیح داد که ارزش افزوده‌ی بازی‌های ویدئویی برای توسعه‌دهندگان و ناشران در این سرویس‌های اشتراکی نیست، اما می‌توانند به مانند فیلم‌ها برای کسب یک درآمد اضافی در ادامه‌ی چرخه‌ی عمر خود روی سرویس‌ها در دسترس قرار گیرند.

بخوانید  تریلر جدید Soulframe بخش‌هایی از گیم‌پلی و داستان بازی را به نمایش می‌ گذارد

Yakuza و Bug Snacks روی سرویس پلی استیشن پلاس