تأیید شروع فرایند تولید کارت‌ گرافیک RTX 4090 در اسناد فاش شده

این سند نشان می‌دهد که ظاهراً چهار اسلات برای تولید کارت گرافیک RTX 4090 برنامه‌ریزی شده و به احتمال زیاد دو مدل از این کارت عرضه خواهد شد. با درنظرگرفتن صحت این اطلاعات، RTX 4090 از پردازنده گرافیکی AD102 با ۲۴ گیگابایت حافظه VRAM برخوردار است و از ۴ پورت کانکتور نمایشگر (۳ پورت DisplayPort و ۱ پورت HDMI) استفاده می‌کند. متاسفانه ستون آخر این سند که نشان می‌دهد این کارت آماده عرضه شده یا نه به‌صورت محو نمایش داده شده، اما می‌توان نام ماه اوت را در آن مشاهده کرد.

تأیید شروع ساخت کارت گرافیک GeForce RTX 4090

انویدیا در نظر دارد تا در ماه اکتبر اقدام به عرضه کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40 کند. این خبر نیز نشان می‌دهد که به احتمال زیاد RTX 4090 اولین مدلی است که از این سری به بازار عرضه می‌شود.



منبع

وبسایت Baidu تصاویر جدیدی را منتشر کرده که گفته می‌شود به اسناد تولیدکنندگان OEM محصولات انویدیا تعلق دارد. اطلاعات درج در این تصاویر نشان می‌دهد که فرایند تولید کارت گرافیک پرچم‌دار GeForce RTX 4090 از ۱۶ اوت شروع شده است. منبع این خبر اعلام کرده که می‌توانست تصویر کامل این سند را منتشر کند، اما در این‌صورت سرعت کلاک آن و احتمالاً نام تولیدکننده‌ی این مدل از کارت گرافیک RTX 4090 فاش می‌شد و به همین علت هم آنها را محو کرده است.

اطلاعات فاش شده از اسناد برخی تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک انویدیا، از آغاز فرایند ساخت GeForce RTX 4090 با ۲۴ گیگابایت حافظه گرافیکی حکایت دارد.