بیانیه انویدیا در مورد کابل های برق ذوب شده: تاکنون تنها 50 مورد گزارش شده است

مثالی از اتصال بد کانکتور برق انویدیا

کابل برق Fusion Nvidia RTX 4090

انویدیا گفت که به ارزیابی موارد جدید کابل‌های فیوز شده، کانکتورها و آداپتورهای برق برای کارت گرافیک 4090 ادامه خواهد داد. البته، محصولات آسیب‌دیده فقط در مناطقی که به طور رسمی پشتیبانی می‌شوند پشتیبانی می‌شوند.

رقم ارائه شده از تمام موارد گزارش شده از این مشکل تاکنون بسیار پایین است. GamersNexus به این نتیجه رسید که در مجموع 0.04٪ از کارت های گرافیک RTX 4090 فروخته شده دارای این مشکل هستند. تخمین زده می شود که تا به امروز 125000 کارت گرافیک RTX 4090 فروخته شده است. این آمار به طور مستقل توسط شرکای تجاری انویدیا منتشر می شود.

انویدیا از تمامی کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند، چه مدل مرجع Founders Edition یا سایر مدل های سفارشی، پشتیبانی می کند. این شرکت تصویر بالا را به عنوان نمونه ای از اتصال کابل نادرست ارائه کرده است. کانکتور برق باید به طور کامل در پورت قرار داده شود، به طوری که هیچ شکاف یا فضایی بین آن وجود نداشته باشد.

مدت کوتاهی پس از تکمیل گزارش GamersNexus در مورد مشکل ذوب شدن کابل‌های برق RTX 4090، Nvidia بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد و دلایل ذکر شده را تأیید کرد.

اکنون انویدیا رسما اعلام کرده است که بررسی 50 مورد مشکلی که تاکنون از تمام مناطق جهان گزارش شده است نشان می دهد که کابل های متصل نادرست دلیل اصلی ادغام آنها در پردازش داده های سنگین است. این شرکت به کاربران توصیه کرد قبل از نصب کارت گرافیک در سیستم خود از اتصال محکم کانکتورها مطمئن شوند.

بخوانید  شایعه: پشتیبانی Starfield از قابلیت RTX
GamersNexus به تازگی نتایج آزمایش های مختلف خود را بر روی کابل های 12VHPWR منتشر کرده است منتشر کرد و دلایل گرم شدن بیش از حد نقطه اتصال و ذوب شدن کانکتورها را توضیح داد. بنابراین گفته می شود علت اصلی اتصال نامناسب این کابل ها است، اما بقایای اجسام خارجی که در حین ساخت در مسیر قرار می گیرند نیز می تواند منجر به آن شود.