به گفته تحلیلگران، GTA 6 مهمترین بازی در تاریخ صنعت است

صنعت بازی‌های ویدیویی در حال حاضر در بهترین شکل نیست، با اقدامات کاهش هزینه‌ای که منجر به اخراج، تعطیلی استودیو و لغو بازی‌ها می‌شود – و عناوین مهم کمی وجود دارد که فروش آنها را تثبیت کند. مت پیسکاتلا، تحلیلگر صنعت در مصاحبه ای با GamesIndustry.biz گفت که GTA 6 می تواند به یک نسخه بسیار مهم برای صنعت تبدیل شود.

پیسکاتلا، که برای شرکت ردیابی Circana کار می‌کند، می‌گوید سال 2024 برای صنعت بازی خیلی خوب به نظر نمی‌رسد و انتظار می‌رود هزینه‌های کلی بسته به میزان خوش‌بین بودن شما از 2٪ به 10٪ کاهش یابد.

پیسکاتلا می‌گوید: «وقتی به داده‌های فروش نگاه می‌کنید یا پیش‌بینی‌هایی را برای امسال در نظر می‌گیرید، ابهام زیادی وجود دارد. “در مورد سخت افزار عدم اطمینان وجود دارد. در مورد محتوا عدم اطمینان وجود دارد. چه کسی بازی ها را می سازد؟”

این عدم قطعیت توسط دو بازی بزرگ امسال، Palworld و Helldivers 2 که انتظار نمی‌رفت هیچ‌کدام تا این حد موفق نباشند، نشان می‌دهد. علیرغم موفقیت غیرمنتظره آنها، پیسکاتلا می گوید که صنعت برای فروش کلی به بازی دیگری با سطح موفقیت مشابه نیاز دارد تا با اعداد تولید شده توسط فیلم موفق سال گذشته، میراث هاگوارتز مطابقت داشته باشد.

وقتی صحبت از عناوین قابل مقایسه به میان می‌آید، سال 2024 کمی ضعیف به نظر می‌رسد و انتظار نمی‌رود بسیاری از موردانتظارترین نسخه‌های این صنعت تا سال 2025 منتشر شوند. او گفت: “میزان عدم قطعیت امسال احتمالاً بالاترین سطحی است که من می توانم به یاد داشته باشم… با عدم اطمینان از اینکه چه چیزی ما را به خط پایان می رساند، زیرا ما بازی های بزرگی را که می شناسیم نام نگذاشته ایم.” وقتی مردم می گویند فهرست ما امسال سبک خواهد بود، این چیزی نیست که معمولاً اتفاق می افتد.»

بخوانید  رونمایی کپکام از فهرست کامل مبارزان Street Fighter 6

در حالی که امسال قطعاً سال سختی برای صنعت خواهد بود، پیسکاتلا به آینده خوشبین است، با یک نسخه بزرگ بزرگ در سال 2025 که قبلاً اعلام شده است: Grand Theft Auto 6. “ما با GTA علاقه مند خواهیم شد. او توضیح می دهد. احتمالاً هرگز چیز مهم‌تری برای عرضه در صنعت وجود نداشته است، بنابراین هیچ فشاری وجود ندارد.»

تحریریه مجله بازی یک گیمر