بهترین هدست های گیمینگ در ایران + قیمت [دی ۱۴۰۱]

مزایا:

معایب:

مزایا:

+ راحتی استفاده در طولانی مدت

در عین این‌ که این هدست فاقد ویژگی‌هایی چون نورپردازی است، ولی وقتی از جنبه‌هایی مثل کیفیت ساخت و کیفیت صدا به آن نگاه کنیم همه‌چیز شرایط خوبی دارد. بیس در این هدست شاید اندکی پایین باشد، اما صداهای زیر کاملا شفاف هستند. گوشی‌های این هدفون گیمینگ با دارا بودنِ درایورهای ۵۰ میلی‌متری نئودیوم، کاملا گوش را پوشش می‌دهند و هرچند شاید کمی در طولانی‌مدت گوش‌هایتان عرق کند، ولی به‌لطف وزن سبک هدست و جنس نرم بالشتک‌های آن، احساس خستگی نخواهید داشت. میکروفون ایسوس TUF H5 جداشدنی است و اگر بخواهید برای مصارفی غیر از بازی هم از آن استفاده کنید، به‌راحتی قادر به جدا کردن میکروفون خواهید بود.

با رسیدن به هدست‌هایی که در بازار داخل قیمت بالایی دارند، گزینه‌های مختلفی پیش روی ما قرار می‌گیرد؛ از محصولات بسیار گران سنهایزر گرفته تا هدست‌های رده‌بالای ریزر و ایسوس. ولی خب با فاکتور گرفتن از این نوع محصولات، یکی از گزینه‌هایی که می‌توان به آن فکر کرد، هدست MH752 کولر مستر است. درواقع مزیت اصلی این هدست گیمینگ بیش از هر چیز مناسب بودن آن برای افرادی است که به‌دنبال محصولی همه‌کاره می‌گردند. به بیان بهتر، اگر شما جزو آن دسته از گیمر‌هایی باشید که ظاهر منحصربه‌فرد محصولات گیمینگ را دوست دارید و از تماشای نورپردازی یا طراحی عجیب چنین محصولاتی لذت می‌برید، MH752 خیلی برای شما مناسب نخواهد بود.

+ هدبند استیل و با دوام

شاید بخواهید بدانید که مزیت استفاده از ۴ مبدل صوتی در این هدست چیست. درواقع هر یک از DAC-های مذکور برای یک محدوده‌ی فرکانسی در نظر گرفته شده: فرکانس‌های پایین، میانه، بالا و خیلی بالا که خروجی آن‌ها پس از پردازش ترکیب شده و صدای قدرتمندتر و با کیفیت بالاتری را نسبت به صدایی که یک DAC می‌تواند به‌تنهایی تولید کند ارائه می‌کنند. همچنین ROG Delta نسبت SNR یا همان سیگنال به نویز بالاتری نسبت به هدست‌های دیگر با یک DAC دارد. ایسوس SNR این مدل را ۱۲۷ دسی‌بل اعلام کرده، درحالی‌که هدفون‌های گیمینگِ دیگر با تک DAC تنها به ۹۰ یا ۱۰۰ دسی‌بل بسنده می‌کنند.

بخوانید  راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان و پایین رده【مهر 1401】

معایب:

+ میکروفون جداشونده با کیفیت بالا و قابلیت فیلتر نویز

مزایا:

هدست ایسوس ROG Delta s با نورپردازی فعال

هدست ASUS ROG DELTA S

  • قیمت مدل DELTA: هفت میلیون تومان
  • قیمت مدل DELTA S: هشت میلیون و ۷۲۰ هزار تومان

– از کار افتادن برخی قابلیت‌ها در حالت اتصال با جک ۳.۵ میلی‌متری

هدست رده پایینی که برای گیمرهای کم بودجه ساخته شده، ولی در عین حال صدای خوبی نیز عرضه می‌‌کند و برای طیف بیشتری از کاربران قابل تهیه است. بدنه‌ی پلاستیک این هدست ممکن است کم‌کیفیت جلوه کند، اما دوام مناسبی دارد و برای کاهش قیمت هم خبری از امکانات مدل‌های گران‌قیمت و پر زرق و برق در آن نیست.

در این مطلب سعی کردیم با بررسی گزینه‌های مختلف موجود در بازار ایران، هدفون ها و هدست ها در بازه‌های قیمتی مختلف را به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که محصولات گران‌تری چون Sennheiser GSP 600 یا مدل‌های دیگری از ایسوس و ریزر هم هستند که با وجود داشتن کیفیت خیلی خوب، قیمت بسیار بالای آن‌ها خریدشان را برای خیلی از ما‌ کاربران منطقی نمی‌کند. درنهایت اگر شما هم محصول مناسب دیگری در نظر دارید، آن را با ما و کاربران دیگر به‌اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین هدست گیمینگ در بازار ایران کدام است؟

مزیت دیگر این هدست سازگاری با پی‌سی و انواع کنسول‌های نسل قبلی است و تنها یک جک صدای ۳.۵ میلی‌تری دارد. استفاده از درایورهای ۵۰ میلی‌متری باعث شده که برخلاف ظاهرش صدای نسبتا خوبی تولید کند. فرکانس‌های رده میانی در این مدل بازتولیدِ خوبی دارند و شفاف پخش می‌شوند، اما افکت‌های صوتی، ضربِ انفجاری مورد انتظار را ندارند و فرکانس‌های بالا هم کم اثر و گم هستند. در مجموع عملکرد آن در بازی‌های شوتر و اکشن قابل قبول است. در عین حال این هدست نشتی صدا ندارد و صداهای محیطی را هم به شکل مناسبی از گوشِ کاربر دور نگه می‌دارد.

بخوانید  How The Five Nights At Freddy's Movie Mashes Up The Game's Story And Shot For A PG-13 Rating

شرکت‌هایی مثل رپو، تسکو و حتی لاجیتک گزینه‌های ارزان و مناسبی در زمینه هدست های گیمینگ دارد که در مطلب یک گیمر می‌توانید جزییات آن‌ها را بخوانید.

+ قابل استفاده به هر دو صورتِ با سیم یا بی‌سیم

+ درایورهای ۵۰ میلی‌متری تایتانیوم

مزایا:

مزایا:

معایب:

هدست گیمینگ کینگ استون هایپرایکس ۲ با رنگ قرمز

هدست Kingston HyperX Cloud II /Alpha Gaming Headset

  • قیمت: ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

+ قابل استفاده با پی‌سی و کنسول ازطریق جک ۳.۵ یا پورت USB

+ کیفیت ساخت بسیار بالا

معایب:

+ پاسخ فرکانسی ۱۳ هرتز تا ۲۷ کیلوهرتز

+ پشتیبانی از فرستنده‌ی صدای USB و ارتباط بلوتوث

مزایا:

ایسوس برندی مشهور در زمینه محصولات گیمینگ از ماوس و کیبورد گرفته تا هدست گیمینگ و تجهیزات دیگر است که لوازم رده‌ی TUF آن، قیمت و کیفیتی مناسب را هدف قرار داده‌اند. درست است که ایسوس هدست‌های گران‌تری چون Strix هم دارد، ولی هدست Gaming H5 این شرکت هم تا حد خیلی زیادی نیاز‌های شما از یک محصول مخصوص بازی را برآورده خواهد کرد.

از بهترین هدست‌های گیمینگ فعلی در بازار ایران می‌توان به هدست کاستوم گیم از شرکت Beyerdynamic و هدست SteelSeries Arctis Pro Wireless اشاره کرد. جزییات قیمت و مشخصات این هدست ها را می‌توانید در مطلب یک گیمر بخوانید.

۲- بهترین هدست ارزان گیمینگ کدام است؟

بااین‌حال هردو محصول کیفیت صدای خیلی خوبی دارند و یکی از تفاوت‌هایشان، این است که در مدل H1007 از میکروفون داخلی استفاده شده، ولی در مدل VR Gaming شاهد میکروفون معمولی یا اصطلاحا خلبانی هستیم. درایو‌های بزرگی که به‌خوبی گوش را می‌پوشانند و تجربه‌ی راحتی در هنگام بازی کردن یا گوش دادن به فیلم و موسیقی ارائه می‌دهند، درکنارِ قابلیت نویز کنسلینگ، مواردی هستند که این دو هدست را به گزینه‌های ارزشمندی تبدیل می‌کنند. همچنین ظاهر خاص و زیبای این هدست‌ها که نورپردازی LED هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده، مزیت دیگری است که باید حتما به آن اشاره کنیم.

تسکو یکی از برند‌هایی است که برای خرید هدستی با قیمت مناسب می‌توانید روی آن حساب باز کنید. مدل پیشنهادی ما از این برند، TH 5155 است که از روی ظاهر آن هم می‌توان متوجه شد که برای مصارف گیمینگ ساخته شده است. این هدست گیمینگ با داشتن هدبند از جنس PVC و قابل تنظیم که در آن از چرم هم استفاده شده، تجربه راحتی در استفاده‌های طولانی‌مدت ارائه می‌دهد و حتی میکروفون آن هم قابل تنظیم است. کابل هدفون بازی TSCO TH 5155 هم پلاستیک اما با پوشش ضخیم است که مزیت آن، دوام بالاتر نسبت به کابل‌های نازک معمولی است. در مجموع TH 5155 تسکو هدستی است که با قیمت مناسب، ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد که می‌توانند تجربه خوبی از بازی کردن به‌ارمغان بیاورند.

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این هدست گیمینگ کلید مخصوصی است که روی کاپ‌های آن تعبیه شده و ازطریق تغییر دادن حالت آن، می‌توان به چهار حالت صدایی مختلف دسترسی داشت؛ از حالتی مناسب برای محیط‌های شلوغ چون محل برگزاری تورنومنت‌ها گرفته تا حالتی که بیس عمیق‌تر و قوی‌تری تولید می‌کند. جدا از این، دلیل وجود اسم Custom در نام‌گذاری این خانواده از هدفون و هدست‌های بیرداینامیک، امکان شخصی‌سازیِ ظاهر آن‌ها به شیوه‌های مختلف است؛ به طوریکه در داخل جعبه محصول چند طرح مختلف برای شخصی‌سازی روی کاپ‌ها وجود دارد و حتی قسمت نرم هدبند هدست بیرداینامیک Custom Game هم قابلیت جدا شدن و جایگزینی را دارد. Beyerdynamic Custom Game بدون شک یکی از بهترین هدست‌ها نه فقط برای بازی کردن، که کلا برای لذت بردن از تجربه‌ی صوتی است.

هدست گیمینگ 1More H1007 از جلو

هدست 1More H1007 و 1More VR Gaming

  • قیمت مدل H1007: سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  • قیمت مدل مدل VR Gaming: سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

+ صدای مجازی ۷.۱ با کیفیت و صدای خیلی خوب از تمامِ جنبه‌ها

+ کیفیت صدای موردِ انتظار برای موسیقی‌دوستان

قیمت بالا

در بازی‌های ویدیویی، به همان اندازه که داشتن یک کنترلر مناسب یا ماوس و کیبورد خوب می‌تواند به بهتر بازی کردن شما کمک کند، داشتن یک هدست گیمینگ یا هدفون گیمینگ با کیفیت صدای خوب هم ضروری است. مخصوصا در تجربه بازی‌هایی چون آثار شوتر آنلاین، اینکه بتوانید کیفیت صدای خوبی داشته باشید و مثلا جهت صدای قدم‌های دشمن را تشخیص دهید، کمک زیادی به شما خواهد کرد. بماند که یک هدست بازی خوب، باید میکروفونِ با‌کیفیتی هم داشته باشد تا در حین تجربه بازی‌ها بتوانید با هم تیمی‌هایتان ارتباطی بدون ایراد برقرار کنید.

مزایا:

– عدم احساس راحتی بعد از بازی در ساعاتِ خیلی طولانی

+ بیس قابل تنظیم با دکمه‌ی مخصوص روی هدست

میکروفون در این هدست کیفیتی عالی دارد و صدای گوینده را بدون مشکل و نویز پس‌زمینه به‌صورت شفاف منتقل می‌کند. همچنین این هدست راحتی قابل توجهی نسبت به مدل‌های همرده دارد و به‌تنهایی می‌تواند دلیل محکمی برای جذب گیمرها و بازیکنان ورزش‌های الکترونیک برای خرید آن باشد. اما فراموش نکنید که این هدست در دسته‌بندی هدست‌ها هنوز رده پایین و ارزان‌قیمت محسوب می‌شود.

+ چرخش ۹۰ درجه‌ای کاپ‌ها

– کاپ‌های نسبتا کوچک

معایب:

+ کیفیت صدای عالی

+ صدای با کیفیت بالا

+ مناسب برای بازی و موزیک

+ ۴ مبدل و تقویت کننده‌ی صدای Hi-Fi

+ دکمه‌های تنظیم صدا، پروفایل صدا و نورپردازی روی هدست

– کیفیت ساخت نه‌چندان بالا

+ قابل استفاده با پی‌سی و کنسول ازطریق USB

هدست لاجیتک G332

هدست Logitech G332 Gaming

  • قیمت: ۱ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان

نمی‌توان در مورد محصولات گیمینگ صحبت کرد و اشاره‌ای به تجهیزات لاجیتک نداشت. Logitech G635 یکی از هدست‌های رده‌بالای موجود در بازار است که البته قیمت بالایی هم دارد. بااین‌حال این محصول هرآنچه که از یک هدست مخصوص بازی می‌خواهید و حتی فراتر را در اختیارتان خواهد گذاشت. هدست لاجیتک G635 از حیث ظاهری، یک محصول کاملا گیمینگ است و این امکان هم فراهم شده تا کاربران با استفاده از نرم‌افزار مخصوص، رنگ نورپردازی‌های آن را به شکلی کاملا دلخواه شخصی‌سازی کنند.

هدست ریزر Razer BlackShark V2 X

هدست Razer BlackShark V2 X

  • قیمت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

+ راحتی هنگام استفاده

+ سیستم باتری مناسب

معایب:

بعید است به محصولات گیمینگ علاقه داشته باشید و اسمی از ریزر نشنیده باشید. این شرکت سال‌های طولانی در زمینه‌ی تولید چنین محصولاتی فعالیت داشته و در بازار داخلی هم هدست‌های مختلفی از آن در دسترس هستند که راستش را بخواهید، با مقایسه قیمت دلاری و ریالی آن‌ها، شاید بهترین گزینه‌ای که بتوان پیشنهاد کرد Razer Kraken باشد؛ هدستی مشهور و شناخته‌شده که همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی بوده است. این هدست طبق اعلام خود ریزر، ازطریق جک ۳.۵ میلی‌متری روی دستگاه‌های مختلف از پی‌سی گرفته تا کنسول‌های بازی قابل استفاده است. این هدست گیمینگ با وزن مناسب، کیفیت ساخت بسیار بالایی ارائه می‌دهد و در صورت خرید آن، می‌توانید با خیال راحت تا مدت زمان طولانی یک هدست بادوام داشته باشید.

معایب:

معایب:

– کابل کوتاه

مدل منتخب جایگزین: Rapoo VH310

مزایا:

معایب:

+ اتصال USB-C و USB 2.0 برای اتصال به انواع دستگاه‌ها و کنسول‌ها

معایب:

قیمت بالا

توجه مهم در مورد انتخاب گزینه‌ها: هدف این مقالات “راهنمایی برای انتخاب گزینه‌های مناسب در تمام رده‌های بودجه‌ایِ قابل گزینش” است و ذکرِ نام برخی مدل‌های رده پایین شاملِ «سه مدلِ ابتدایی معرفی شده» در این مقاله، لزوما به معنای تائید مدل مذکور از نظر کیفی یا راندمان یا حتی توصیه به خرید آن‌ها به کاربران نیست. در صورتی که به‌دنبال محصولاتی می‌گردید که کیفیت بالایی داشته باشند و قابلیت‌های ویژه‌ای در بازی‌ها ارائه دهند، گزینه‌های چهارم به بعد را در نظر بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که قیمت‌های ثبت‌شده مربوط به تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۱ هستند و ممکن است در گذر زمان افزایش یا کاهش داشته باشند. 

مدل منتخب جایگزین: Rapoo VH520C

هدست V2 X با برادر بزرگترش یعنی V2 در پشتیبانی از کارت صدای با کیفیت USB و پشتیبانی از THX Audio تفاوت دارد، ولی در کیفیت صدای تولیدی ازطریق درایورها، برخورداری از یک میکروفون عالی و وزن نسبتا سبک با آن برابری می‌کند. پشتیبانی از صدای محیطی ۷.۱ در این مدل برخلاف بسیاری از مدل‌های گران‌تر هم به خوبی تعبیه شده و در بیشتر بازی‌ها و ویدیوهای دارای صدای چند کاناله، قابل قبول عمل می‌کند. تشخیص موقعیت دشمنان در بازی‌های شوتر به کمک این قابلیت اضافه شده، امکانی است که معمولا در مدل‌های گران‌قیمت‌تر کارکرد دقیقی دارد.

لاجیتک در این مدل از درایورهای مدرنِ Pro-G برای کیفیتِ بالاترِ صدا استفاده کرده است که صدای طبیعی و با کیفیتی تولید می‌کنند. استفاده از کاپ‌های بسیار نرم هم تضمین می‌کند که در طولانی‌مدت تجربه‌ی استفاده از این هدفون گیمینگ اصلا آزاردهنده نباشد و این کاپ‌ها، قابلیت جداسازی هم دارند و می‌توانید نسبت به شست‌و‌شوی آن‌ها هم اقدام کنید. صدای ۷.۱ فراگیر این هدست مزیت دیگری است که شما را از تمام اتفاقات رخ داده در بازی‌ها مطلع می‌کند و میکروفون عالی آن هم وسیله ارتباطی ایده‌آلی بین شما و دوستان‌تان خواهد بود. لاجیتک برای هرچه بیشتر کردن امکانات هدست گیمینگ Logitech G635 حتی چند کلید قابل شخصی‌سازی هم روی آن در نظر گرفته که ازطریق نرم‌افزار مخصوص، می‌توانید دستورهای مختلفی را برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

1More یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر، محصولات صوتی نسبتا با‌کیفیتی تولید کرده و در صورت خرید هدفون، هندزفری یا هدست‌های آن، خیالتان می‌تواند از حیثِ کیفیت صدا، نسبت به پولی که می‌پردازید راحت باشد. انتخاب ما برای هدست های گیمینگ این برند در رده‌ی ارزان‌قیمت و به‌صرفه، دو مدل H1007 و VR Gaming هستند.

+ وزن کم

+ صدای عالی و متعادل، تنظیم شده با درایورهای ۵۰ میلی‌متری نئودیوم

– امکانات جانبی کمتر نسبت به رقبا

هدست Asus TUF Gaming H5

هدست Asus TUF Gaming H5

  • قیمت: ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

مزایا:

– نورپردازی دائمیِ نامتعارف و عدم تعبیه کلید روشن و خاموش برای آن

هرچند صدای ۷.۱ کاناله مجازی روی هدفون و هدست گاهی کمی تبلیغاتی به‌نظر می‌رسد و این قضیه خیلی وقت‌ها در مورد هدست های گیمینگ گران‌تر هم صادق است، ولی نکته مهم این است که Rapoo VH510 صدای با‌کیفیتی در مجموع ارائه می‌کند و اگر برای بازی از آن استفاده کنید، قطعا از تناسب قیمت با تفکیک خوب صداها در آن راضی خواهید بود و در مورد فیلم و موسیقی هم این هدست گیمینگ تجربه‌ای فراگیر به‌ارمغان می‌آورد.

– عدم راحتی استفاده در طولانی مدت

اگر تنها نیاز به یک هدست معمولی برای شنیدن صداها و بازی کردن دارید، این هدست بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید در این محدوده قیمتی داشته باشید.

+ صدای مجازی ۷.۱ محیطی در پی‌سی

معایب:

محصولی از برند رپو و یکی از ارزان‌ترین مدل‌ها در بین هدست‌هایی با صدای ۷.۱ کاناله مجازی. هدست Rapoo VH510 رپو در اکثر بررسی‌هایی که از آن موجود است، به‌سبب ارائه صدایی با‌کیفیت و همین‌طور داشتن میکروفونی با قابلیت نویز کنسلینگ، مورد تحسین قرار گرفته است و به این‌ها، باید نورپردازی خاصِ پشت گوشی‌های هدست و همین‌طور امکان استفاده از آن روی پلتفرم‌های مختلف را هم اضافه کنیم. درواقع Rapoo VH510 به‌جای داشتن جک‌های ۳.۵ میلی‌متری رایج، از کابل USB برای اتصال استفاده می‌کند و خیلی راحت می‌توانید آن را به کامپیوتر یا کنسول بازی خودتان وصل کنید و از تجربه بازی‌ها با این هدست لذت ببرید.

هدست گیمینگ Rapoo VH160

هدست Rapoo VH160

  • قیمت: ۶۴۸ هزار تومان

– نداشتن نرم‌افزار اختصاصی برای تنظیم صدا

– بدون کارت صدای USB و محدود به جک ۳.۵ میلی‌متری

هدست مخصوص بازی Rapoo VH510

هدست Rapoo VH510

  • قیمت: ۷۴۰ هزار تومان

هدست لاجیتک g635

هدست Logitech G635

  • قیمت: ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان

+ تاییدیه DTS® Headphone:X 2.0

+ راحتی هنگام استفاده

اما اگر در رده کاربرانی قرار بگیرید که می‌خواهند هدست‌شان ضمن ارائه‌ی تجربه‌ی خوب در بازی‌ها، برای مصارفی چون موسیقی هم نسبتا ایده‌آل باشد و حتی بتوان آن را مثل یک هدفون مخصوص موسیقی در محیط‌های بیرون منزل هم استفاده کرد، MH752 یک گزینه‌ی ایده‌آل است. کیفیت بالای محصولات کولر مستر در این هدست بازی هم دیده می‌شود و وزن کم درکنار بالشتک‌های بسیار با‌کیفیت و ارگونومی کلی عالی، باعث خواهد شد تا ساعت‌ها بدون ذره‌ای اذیت و خستگی بتوانید از MH752 استفاده کنید. تفکیک صدای بسیار خوب درکنارِ بیس طبیعی (ولی نه چندان زیاد) و همچنین میکروفونی که صدا را با وضوح نسبتا قابل قبول ضبط می‌کند، از دیگر مزایای MH752 هستند که هم کابل صدای آن و میکروفونش جداشدنی هستند و همین هم مزیت دیگری برای این محصول به‌حساب می‌آید.

هدست TH 5155 شرکت تسکو

هدست TSCO TH 5155

  • قیمت: ۴۷۴ هزار تومان

+ درایورهای ۵۰ میلی‌متریِ با کیفیت

+ پاسخ فرکانسی وسیع ۲۰ هرتز تا ۴۰ کیلوهرتز و درایورهای ۵۰ میلی‌متری نئودیوم

مزایا:

مزایا:

شاید بارزترین تفاوت این هدست با مدل‌های دیگر در نگاه اول کاپ‌های D-شکل آن باشد که برای راحتی بهتر هنگام استفاده به کاپ‌های رایجِ دایره‌ای ترجیح داده شده‌اند. اما درواقع قابلیت‌های این مدل بسیار بیشتر از طراحی ظاهری و حتی نور پردازی RGB در نظر گرفته شده است. استفاده از DAC یا همان تراشه‌های مبدل دیجیتال به آنالوگ قدرتمند با مدل ESS 9281 در آرایش چهارتایی باعث شده تا تجربه‌ی صوتی این هدست علاوه‌بر بازی‌ها، در بازپخش موزیک هم با کیفیتی در سطح صدای Hi-Fi، بی‌نقص و دلپذیر باشد.

+ کیفیت ساخت بالا

ریزر همواره اهمیت زیادی به کیفیت صدا در هدست‌هایش داده و به همین دلیل کراکن هدستی است که تمام جزییات صدا را مخصوصا در بازی‌های ویدیویی به گوش شما خواهد رساند و البته که در زمینه موسیقی هم عملکرد بسیار خوبی دارد. نرم‌افزار همراه کراکن امکان شخصی‌سازی صدای ۷.۱ فراگیر را هم برای بهتر کردن کیفیت ارائه می‌دهد. این هدست همچنین برای کاربری‌های طولانی در نظر گرفته شده و جالب است بدانید که در قسمت گوشی‌های آن، یک نوع ژل خنک‌کننده هم در لایه‌های زیرین بالشتک در قرار گرفته تا مانع از تعریق گوش در حین بازی کردن شود. دقت به جزییات درکنار طراحی ساده و در عین حال زیبای کراکن، باعث می‌شوند این محصول ریزر همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید هدست باشد. این هدست در رنگ رسمیِ سبز مخصوص ریزر، رنگ مشکیِ کلاسیک و رنگ طوسی کواترز هم موجود است.

در گوش دادن به موزیک و دیدن فیلم هم این هدست بسیار خوب و فراتر از انتظار عمل می‌کند. برای بیشتر سبک‌ها، صداهای طیف میانی دلنشینی تولید می‌کند، هر چند که برخی سبک‌ها مثل متال به بیس قویتری در طیف پایینی نیاز دارند. میکروفون طراحی شده برای G332 در بازی‌ها کفایت می‌کند، اما کیفتی در حد مناسب برای ضبط پادکست‌ها ندارد. قابل جداشدن نیست، اما قابلیت چرخش ۹۰ درجه‌ای در هنگام بلا استفاده شدن دارد و در این حالت به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد.

هدست Razer Kraken V3 با میکروفون

هدست Razer Kraken V3

  • قیمت: ۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان

– میکروفون معمولی

شرکت کینگستون از قدیم در تولید ماجول‌های با کیفیت حافظه مشهور بود، اما چند سالی است که در زمینه‌ی تولید لوازم جانبی پی‌سی و گیمینگ هم عملکرد قابل توجهی دارد. هدست HyperX Cloud II در پیروی از مدل قبلی توانسته به شهرت و اعتبار کم‌نظیری در ارائه‌ی صدای کاملا متعادل در تمام طیف فرکانسی دست پیدا کند. برتری این مدل در ارائه‌ی بیس تقویت شده و مناسب برای بازی‌های رقابتی است و کوبندگی بیشتری نسبت به مدل‌های مشابه در فرکانس‌های پایین تولید می‌کند.

برند چینی رپو در سال‌های اخیر به‌خوبی پایش را به بازار محصولات گیمینگ باز کرده و در زمینه‌هایی چون هدست گیمینگ ماوس و کیبورد گزینه‌های خرید خوبی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. مزیت اصلی محصولات رپو، قیمت مناسب آن‌ها در مقابل کیفیتی است که ارائه می‌کنند. هدست Rapoo VH160 این شرکت، یکی از گزینه‌های خرید بسیار خوب با قیمت مناسب است که می‌تواند هم نیاز‌های شما را در زمینه بازی‌های ویدیویی و هم برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی جوابگو باشد. این هدست دارای دو جک ۳.۵ میلی‌متری برای میکروفون و صدا و یک USB است که برای تأمین انرژی نورپردازی هدست گیمینگ استفاده می‌شود؛ بله اگر شما هم دوست دارید هدست‌تان نورپردازی داشته باشد، هدست رپو VH160 این نیاز شما را هم برطرف خواهد کرد؛ هرچند که نورپردازی این هدست حالتی ساده دارد. Rapoo VH160 از حیث صدا، در فرکانس‌های میانی و بالا کیفیت خوبی ارائه می‌دهد و کیفیت میکروفون آن هم برای صحبت در حین بازی یا ضبط صدا قابل قبول است. برای آشنایی بیشتر با محصول مشابه پیشنهاد می‌کنیم بررسی هدست Rapoo VH150 را در یک گیمر بخوانید.

– میکروفون نه‌چندان عالی

اگر یکی از معروف‌ترین و گران‌قیمت‌ترین هدست‌های بی‌سیم مخصوص بازی در رده‌ی حرفه‌ای را بخواهید، حتما یکی از انتخاب‌های شما Arctis Pro Wireless خواهد بود که مدل‌های سیمی‌ آن با نام Arctis Pro به همراه GameDAC به خاطر طراحی منحصر به‌ فرد و کیفیت بالایی که دارند، به‌راحتی در خاطر ماندگار می‌شوند. ویژگی بارز مدل Arctis Pro Wireless انعطاف بی‌همتا در سهولتِ اتصال به طیف مختلفی از دستگاه‌ها مثل پی‌سی، کنسول و موبایل است که حتی به‌صورت سیمی هم قابل استفاده خواهد بود.

البته اهمیت صدا در بازی‌های ویدیویی، فقط محدود به آثار شوتر یا رقابتی نمی‌شود؛ امروزه موسیقی و صداگذاری کلا در بازی‌های ویدیویی نقش پررنگی دارد و شما با خرید یک هدست گیمینگ خوب قادر خواهید بود بیش‌ازپیش غرق در دنیا‌هایی شوید که بازی‌سازان برای‌تان خلق کرده‌اند. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم تا در این مطلب، به‌سراغ معرفیِ بهترین هدست های گیمینگ در بازار ایران برویم و محصولات مختلفی را در بازه‌های قیمتی متفاوت برای‌تان معرفی کنیم. در ادامه همراه یک گیمر باشید.

بهترین هدست های گیمینگ – دی ماه ۱۴۰۱


+ کیفیتِ بالای صدا در بازی

مدل منتخب جایگزین: Rapoo VH610

+ قابل استفاده با پی‌سی و کنسول ازطریق جک ۳.۵ یا پورت USB

+ کیفیت صدای عالی در بازی‌ها

+ کیفیت عالی، دقیق و واضح صدا حتی در حالت ۷.۱

کاپ سمت چپ در این هدفون بیشتر دکمه‌های کنترلی و اتصالات را در روی لبه‌ی خود جای داده است که شامل یک ولوم کم و زیاد کننده‌ی صدا، قطع کننده‌ی میکروفون و اتصال کابل هدفون و یک مبدل جک ۳.۵ میلی‌متری نیز می‌شود. همچنین یک پورت micro USB برای شارژ باتری‌ها در نظر گرفته شده است. پنل پشتِ کاپ‌های هوا مغناطیسی هستند و به‌راحتی باز می‌شوند. جعبه‌ی transmitter یا همان فرستنده‌ی صدای هدست هم از کیفیت صدای ۲۴ بیت و ۹۶ کیلوهرتز پشتیبانی می‌کند که برای موزیک هم بسیار عالی است.

هدست Beyerdynamic Custom Game با میکروفون

هدست Beyerdynamic Custom Game

  • قیمت: ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

+ نورپردازی RGB سازگار با Aura Sync

+ راحتی در استفاده طولانی مدت

اما این به معنای ضعف در فرکانس‌های دیگر نیست و برعکس، این هدست می‌تواند صداهای طیف بالا و میانه را هم با جزئیات دقیق بازتولید کند. به این ترتیب هم انفجار نارنجک می‌تواند کوبش مورد انتظار در بازی را تولید کند و هم شکسته شدن شیشه‌ پس از انفجارِ آن و پخش شدن‌ آن‌ها روی سطح زمین به خوبی قابل شنیدن و تشخیص خواهد بود. بالشتک‌های فومی طراحی شده برای این مدل در استفاده‌های طولانی هم آزاردهنده نمی‌شوند و وزن هدست نیز آزار دهنده نیست. به این ترتیب Hyper X Alpha و Hyper X Cloud II هنوز هم از بهترین و خوش صداترین مدل‌هایی هستند که می‌توانید در رده قیمتیِ میانه و راندمان عالی تهیه کنید.

هدست استیل سریز آرکتیس پرو به همراه داک بی سیم

هدست SteelSeries Arctis Pro Wireless

  • قیمت: ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

قیمت بالا

این هدست در سمت چپ دارای ولوم کنترل میزان صدا بوده و برای میکروفون هم دکمه‌ی فیزیکی Mute برای قطع صدا در نظر گرفته شده است. کیفیت خروجی در طیف میانی و بالای فرکانسی مخصوصا سبک راک بسیار خوب است، ولی ضعف بیس مخصوصا در سبک‌های رپ، RNB و EDM خودنمایی می‌کند.

برند آلمانی بیرداینامیک یکی از بهترین‌ها در زمینه‌ی تجهیزات صوتی است و ورود آن‌ها به حوزه‌ی هدست‌های گیمینگ هم با Beyerdynamic Custom Game صورت گرفته که محصولی بسیار ایده‌آل و شاید حتی رویایی است. این هدفون گیمینگ گران‌قیمت، هم برای بازی‌های ویدیویی بسیار مناسب است و هم اینکه تجربه فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی گوش دادن به موسیقی ارائه می‌دهد.

– دشواری در استفاده و جای نامناسبِ کلید قطع صدای میکروفون

هدست MH752 کولر مستر

هدست Cooler Master MH752

  • قیمت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان