بهترین فیلم های مونیکا بلوچی | 17 فیلم + امتیاز IMDB


مونیکا بلوچی را خیلی راحت می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین و البته یکی از زیباترین بازیگران زن سینما بدانیم. بازیگری که در سال ۱۹۶۴ در کشور ایتالیا متولد شد و از سال ۱۹۹۰ به‌طور رسمی حرفه بازیگری خودش را به‌طور جدی شروع کرد. او با حضور کوتاه در فیلم Bram Stoker’s Dracula محصول سال ۱۹۹۲ توانست استعداد بازیگری خودش را به جهان نشان دهد و پس از حضور در فیلم The Apartment محصول سال ۱۹۹۷ به سرعت بر سر زبان‌ها افتاد. این بازیگر ایتالیایی در فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان زیادی حضور داشته که بسیاری از آن‌ها درمیان بهترین فیلم‌های او حضور دارند.

مونیکا بلوچی علاوه‌بر فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان در مجموعه سینمایی‌های بسیار محبوبی مانند مجموعه ماتریکس و مجموعه فیلم‌های جیمز باند با نقش‌آفرینی دنیل کریگ نیز حضور داشته است. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا با هم نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلم‌های مونیکا بلوچی تا اگر با فیلم‌های قدیمی‌تر او یا با فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان این بازیگر محبوب آشنایی ندارید ولی از طرفداران او هستید، فیلم‌های بیشتری از او را بشناسید و آن‌ها را تماشا کنید. پس این شما و این ۱۷ فیلم برتر مونیکا بلوچی.

«توجه: فیلم‌های حاضر در این مقاله با نظر اعضای تیم تحریریه یک گیمر انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند»


بهترین فیلم های مونیکا بلوچی

وینسنت کسل و مونیکا بلوچی در فیلم secret agents

۱۷- فیلم Secret Agents

فیلم ماموران مخفی

  • کارگردان: فردریک شوندورفر
  • نویسنده: فردریک شوندورفر
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، وینسنت کسل، چارلز برلینگ، اریک ساوین
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Secret Agents در IMDB: ۵.۴ از ۱۰

مقاله بهترین فیلم‌های مونیکا بلوچی را با یکی از چند فیلم غیرانگلیسی‌زبان او آغاز می‌کنیم که شاید بتوانیم آن را یکی از فیلم‌های قدرنادیده این بازیگر محبوب بدانیم. فیلمی که درباره سازمان امنیت خارجی کشور فرانسه جریان دارد و این سازمان تصمیم می‌گیرد چند مامور مخفی را به کشور مراکش بفرستد تا با مهارت‌های خودشان یک مأموریت مهم را به پایان برسانند. آن‌ها در این مأموریت وظیفه دارند یک زندانی را آزاد کنند و به کشور برگردانند.

فیلم Secret Agents به کارگردانی فردریک شوندورفر در کشور فرانسه و با زبان همین کشور تولید و اکران شد و در آن زمان توانست نظرات مثبت و منفی زیادی را به خودش اختصاص دهد ولی بااین‌حال از آن می‌توان به‌عنوان یک فیلم اکشن و جاسوسی باکیفیت یاد کنیم که مخاطبانش را سرگرم خواهد کرد. این فیلم در سال ۲۰۰۴ با بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش خوبی را در سینماها تجربه نکرد.


رابرت دنیرو و مونیکا بلوچی در فیلم The Ages of Love

۱۶- فیلم The Ages of Love

فیلم راهنمای عشق

  • کارگردان: جووانی ورونزی
  • نویسنده: جووانی ورونزی
  • بازیگران: مونیکا بلوچی،رابرت دنیرو، کارلو وردون، ریکاردو اسکامارچو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات The Ages of Love در IMDB: ۵.۹ از ۱۰

فیلم‌های آمریکایی ایتالیایی زیادی را با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو تماشا کرده‌ایم و این بازیگر محبوب را در فیلم‌های کاملا ایتالیایی کمی به‌خاطر داریم. فیلم The Ages of Love با حضور رابرت دنیرو، یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما و مونیکا بلوچی تیم بازیگری خوبی در اختیار دارد تا بتواند داستان خودش را با نقش‌آفرینی این بازیگران به‌تصویر بکشد. فیلمی با زبان ایتالیایی که در سال ۲۰۱۱ در کشور ایتالیا تولید و اکران شد و قسمت سوم سه‌گانه راهنمای عشق به‌شمار می‌رود.

دو قسمت ابتدایی این سه‌گانه به‌ترتیب با عنوان‌های Manual of Love و Manual of Love 2 در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ روی پرده سینماها رفتند ولی قسمت سوم این مجموعه یعنی فیلم The Ages of Love به عقیده بسیاری از دوست‌داران این مجموعه بهترین اثر آن قلمداد می‌شود. داستان این فیلم سینمایی رومانتیک درباره سه داستان عشقی متفاوت جریان دارد که پیچیدگی‌های یکی از این داستان‌ها به روند اصلی داستان این فیلم تبدیل می‌شوند. داستان شخصیتی به نام روبرتو که وکیل جوانی است و قصد دارد با شخص مورد علاقه خودش یعنی سارا ازدواج کند ولی مشکلاتی سر راه او قرار می‌گیرد.


شخصیت‌های اصلی فیلم On the Milky Road در کوهستان

۱۵- فیلم On the Milky Road

فیلم روی راه شیری

  • کارگردان: امیر کوستوریتسا
  • نویسنده: امیر کوستوریتسا
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، امیر کوستوریتسا، میکی مانویلوویچ، اسلوبودا میکالوویچ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۶ میلادی
  • میانگین امتیازات On the Milky Road در IMDB: ۶.۳ از ۱۰

پس از یک فیلم ایتالیایی و یک فیلم فرانسوی به یک فیلم سینمایی ساخته شده با زبان کشور صربستان رسیدیم که مراحل فیلم‌برداری آن در کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، صربستان، بوسنی و مکزیک انجام شده است. امیر کوستوریتسا که علاوه‌بر کارگردانی و نویسندگی این فیلم سینمایی وظیفه نقش‌آفرینی در نفش یکی از شخصیت‌های آن را نیز برعهده دارد توانست پس از یک دهه غیبت در سینما در این فیلم داستان هیجان‌انگیزی را روی پرده سینماها ببرد.

داستان این فیلم سینمایی با اقتباس از قسمتی از داستان فیلم آنتولوژی کلماتی با خدایان روایت می‌شود که خود امیر کوستوریتسا این قسمت از داستان را نوشته بود و درباره سه مرحله اصلی زندگی یک مرد جریان دارد. مراحلی که شامل تجربه‌های او در جبهه‌های جنگ و عاشق شدن او می‌شود. شخصیت اصلی داستان به زنی که سعی در نجات او دارد علاقه زیادی پیدا می‌کند و داستان این فیلم نیز به همین مسیر زندگی او می‌پردازد.


سوفی مارسو در فیلم Don't Look Back

۱۴- فیلم Don’t Look Back

فیلم به گذشته نگاه نکن

  • کارگردان: ماریانا دی ون
  • نویسنده: ماریانا دی ون
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، سوفی مارسو، آندره دی‌استفانو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Don’t Look Back در IMDB: ۵.۸ از ۱۰

به یکی دیگر از فیلم‌های فرانسوی مونیکا بلوچی رسیدیم که داستان مهمی را دنبال می‌کند و با تحسین زیادی از سوی منتقدین سینمایی روبه‌رو شد. بااین‌حال شاید فروش ناامیدکننده آن کمی در ذوق بزند ولی اگر از دوست‌داران فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان باشید و از فیلم‌های مونیکا بلوچی خوشتان می‌آید، از تماشای آن پشیمان نخواهید شد. فیلم Don’t Look Back در سال ۲۰۰۹ میلادی با بودجه‌ای ۱۴ میلیون دلاری در کشور فرانسه تولید شد و فروش سراسری آن از مرز سه میلیون دلار فراتر نرفت.

داستان فیلم درباره خانمی به نام جین جریان دارد که ناگهان متوجه می‌شود چیدمان خانه او به‌طور عجیبی تغییر می‌کند. جین می‌داند که نه خودش و نه شخص دیگری به وسایل خانه دست نزده است و فکر می‌کند شاید بدن او بدون اینکه خودش متوجه شود این کارها را انجام می‌دهد. اطرافیان او عقیده دارند این افکار به‌خاطر استرس و خستگی ذهنی او است ولی خودش به‌هیچ‌وجه چنین عقیده‌ای ندارد و تصمیم می‌گیرد دنبال جواب این اتفاقات بگردد و در این مسیر اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کند.


مونیکا بلوچی در فیلم Asterix & Obelix: Mission Cleopatra

۱۳- فیلم Asterix & Obelix: Mission Cleopatra

فیلم استریکس و اوبلیکس: مأموریت کلئوپاترا

  • کارگردان: آلن شابات
  • نویسنده: رنه گوسینی
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، ژرار دوپاردیو، کریستین کلاویر، جمال دبوزی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Asterix & Obelix: Mission Cleopatra در IMDB: ۶.۶ از ۱۰
بخوانید  بازی بعدی Molecule Media Studio دنباله ای برای Dreams نیست

اوایل قرن جدید بدون شک موفق‌ترین و پرکارترین دوره کاری مونیکا بلوچی به‌شمار می‌رود. فیلم Asterix & Obelix: Mission Cleopatra را می‌توانیم یکی از منحصربه‌‌فردترین فیلم‌های مونیکا بلوچی بدانیم که فیلم دیگری مثل آن در این مقاله حضور ندارد. یک فیلم کمدی و ماجراجویانه و البته فانتزی که پس از ۳۶ سال توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای فرانسه را به خودش اختصاص دهد. این فیلم سینمایی در سال ۲۰۰۲ میلادی با اقتباس از مجموعه داستانی با همین نام با بودجه‌ای ۵۵ میلیون دلاری تولید شد و در گیشه‌ها فروش بسیار خوب ۱۳۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم درباره شخصیتی به نام کلئوپاترا با نقش‌آفرینی مونیکا بلوچی جریان دارد که با سزار شرط می‌بندد که مصریان قادر خواهند بود در طول مدت تنها سه ماه یک قصر باشکوه برای او بسازند. دراین‌میان یک معمار به نام نومروییس وظیفه این کار مهم را برعهده می‌گیرد و باوجود خراب‌کاری‌هایی از سوی عوامل مختلف مطمئن است که می‌تواند این کار را در زمان مشخص شده به پایان برساند. اگر نتواند این کار را انجام دهد به غذای تمساح‌ها تبدیل خواهد شد و به‌همین‌خاطر برای رسیدن به این هدف دست به دامان معجون‌هایی جادویی می‌شود.


مونیکا بلوچی پشت میز در فیلم The Whistleblower

۱۲- فیلم The Whistleblower

فیلم افشاگر

  • کارگردان: لاریسا کندراکی
  • نویسنده: لاریسا کندراکی
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، ریچل وایس، بندیکت کامبربچ، نیکولای لی کاس
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • میانگین امتیازات The Whistleblowerدر IMDB: ۷.۱ از ۱۰

پس از چند فیلم غیرانگلیسی‌زبان سرانجام به نخستین فیلم انگلیسی‌زبان مونیکا بلوچی در این مقاله رسیدیم. فیلم The Whistleblower دست روی موضوع مهمی می‌گذارد و به مشکلات مناطق جنگ‌زده اروپایی می‌پردازد که خسارت‌های مالی و جانی زیادی را متحمل شده‌اند. این فیلم سینمایی در سال ۲۰۱۰ میلادی به تهیه‌کنندگی ایمی کافمن در کشورهای کانادا، آمریکا و آلمان تولید شد و در گیشه‌ها به فروش سه میلیون دلاری دست پیدا کرد.

داستان فیلم درباره خانمی به نام کتی جریان دارد که یک افسر پلیس آمریکایی به‌شمار می‌رود و به‌عنوان سفیر صلح سازمان ملل برای اعزام شدن به کشور بوسنی و بررسی مناطق جنگ‌زده این کشور انتخاب شده است. او وظیفه دارد با گزارش‌های کامل خود جلوی ویرانی بیشتر در این منطقه را بگیرد ولی داستان به همین راحتی برای او پیش نمی‌رود و افرادی که به‌خاطر این گزارش‌ها ضرر می‌کنند، مشکلات زیادی را سر راه کتی در انجام این مأموریت قرار می‌دهند که او باید با آن‌ها روبه‌رو شود.


مونیکا بلوچی در فیلم ?How Much Do You Love Me

۱۱- فیلم ?How Much Do You Love Me

فیلم چقدر منو دوست داری؟

  • کارگردان: برتران بلیه
  • نویسنده: برتران بلیه
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، برنار کومپون، ژرار دوپاردیو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • میانگین امتیازات ?How Much Do You Love Me در IMDB: ۵.۶ از ۱۰

در رتبه یازدهم بهترین فیلم های مونیکا بلوچی بار دیگر شاهد حضور یک فیلم عاشقانه غیرانگلیسی‌زبان هستیم. فیلم چقدر منو دوست داری؟ در سال ۲۰۰۵ در کشور فرانسه تولید شد و پس از اکران در کشورهای فرانسه و بلژیک اکران محدودی را هم در آمریکا تجربه کرد و افرادی که آن را تماشا کردند از این فیلم به‌عنوان یک فیلم عاشقانه سرگرم‌کننده یاد کردند. این فیلم با بودجه‌ای ۱۱.۵ میلیون دلاری به تهیه‌کنندگی اولیویه دلبوسک روی پرده سینماها رفت و فروش سراسری آن از ۷ میلیون دلار بیشتر نشد.

داستان فیلم درباره شخصیت دانیلا با نقش‌آفرینی مونیکا بلوچی جریان دارد که در یک باشگاه شبانه با مردی به نام فرانسوا آشنا می‌شود. فرانسوا که از بیماری وخیم قلبی رنج می‌برد ادعا می‌کند که پول زیادی دارد و به‌این‌صورت قصد دارد دانیلا را برای آشنایی بیشتر با او وسوسه کند. این ملاقات و آشنایی آن‌ها تا جایی خوب پیش می‌رود که دانیلا اعتراف می‌کند با مرد دیگری ارتباط دارد و آن مرد هم یک خلافکار خطرناک به‌شمار می‌رود. همین موضوع داستان اصلی فیلم و پیچش‌های داستانی بعدی آن را شکل می‌دهد.


جین هکمن و مورگان فریمن در فیلم Under Suspicion

۱۰- فیلم Under Suspicion

فیلم تحت سؤظن

  • کارگردان: استیون هاپکینز
  • نویسنده: تام پرووست
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، جین هکمن، مورگان فریمن، توماس جین
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Under Suspicion در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

سال ۲۰۰۰ میلادی را می‌توانیم یکی از موفق‌ترین سال‌های دوره حرفه‌ای مونیکا بلوچی بدانیم؛ سالی که در آن در فیلم‌های موفقی مانند Malèna و همین فیلم Under Suspicion با ایفای نقش پرداخت و بازی او در این دو فیلم با تحسین بسیار زیادی روبه‌رو شد. حضور بازیگران محبوبی مانند جین هکمن و مورگان فریمن درکنار مونیکا بلوچی جذابیت‌های این فیلم را دوچندان کرده است. فیلم Under Suspicion در سال ۲۰۰۰ میلادی به تهیه‌کنندگی جین هکمن و مورگان فریمن با بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری تولید شد ولی در گیشه‌ها به‌هیچ‌وجه فروش خوبی را تجربه کرد.

داستان فیلم درباره قتل دختری ۱۲ ساله جریان دارد که وکیلی به نام هنری هرست در زمان قدم زدن در خیابان جسد او را پیدا می‌کند و به پلیس این موضوع را خبر می‌دهد. اوضاع همینقدر خوب پیش نمی‌رود و بازرس‌های نیروی پلیس پس از بررسی‌های فراوان متوجه می‌شوند که به احتمال بسیار زیاد آقای هنری هرست در این قتل نقش مهمی داشته است. فیلمی که اگر اهل فیلم‌های جنایی و دلهره‌آور باشید می‌تواند برای شما گزینه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب لقب بگیرد.


مونیکا بلوچی در فیلم Shoot 'Em Up

۹- فیلم Shoot ‘Em Up

فیلم به آن‌ها شلیک کن (شلیک نهایی)

  • کارگردان: مایکل دیویس
  • نویسنده: مایکل دیویس
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، کلایو اوون، پل جیاماتی، استیون مک‌هتی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Shoot ‘Em Up در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

فیلم Shoot ‘Em Up در قالب یک فیلم اکشن هالیوودی داستان مردی به نام آقای اسمیت را به‌تصویر می‌کشد که مثل بسیاری از فیلم‌های اکشن آمریکایی تصمیم می‌گیرد تک‌وتنها به قهرمان داستان تبدیل شود و جلوی تعداد زیادی از افراد مسلح که قصد کشتنش را دارند، ایستادگی کند. او در یک اقدام مسلحانه توسط یک گروه جان یک بچه را نجات می‌دهد و او را به مادرش می‌رساند و پس از این اتفاق خودش هدف افراد مسلح قرار می‌گیرد و باید درمقابل آن‌ها از جان خودش محافظت کند.

فیلم به آن‌ها شلیک کن که در ایران با نام شلیک نهایی شناخته می‌شود با اینکه یک فیلم اکشن تلقی می‌شود ولی مقدار کمی از المان‌های فیلم‌های فانتزی را هم در خود جای داده تا به اثر سرگرم‌کننده‌ای برای مخاطبانش تبدیل شود و تا حدودی از کلیشه‌های فیلم‌های اکشن آمریکایی فاصله بگیرد. این فیلم در سال ۲۰۰۷ میلادی به تهیه‌کنندگی دن مورفی با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش ۲۷ میلیون دلاری آن یک شکست برای سازندگانش به‌شمار می‌رود.

بخوانید  No Return شبیه نسخه The Last Of Us Part 2 از Ghost Of Tsushima legends است.

بروس ویلیس و مونیکا بلوچی در فیلم Tears of the Sun

۸- فیلم Tears of the Sun

فیلم اشک های خورشید

  • کارگردان: آنتونی فوکوآ
  • نویسنده: آلکس لاسکر
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، بروس ویلیس، تام اسکریت
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Tears of the Sun در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

آنتونی فوکوآ با کارگردانی فیلم Training Day سر زبان‌ها افتاد و استودیوهای فیلم‌سازی برای ساخت فیلم‌های او راحت‌تر با صرف بودجه‌های سنگین موافقت می‌کردند. حضور بروس ویلیس یکی از بهترین بازیگران ژانر اکشن در تاریخ سینما درکنار مونیکا بلوچی علاوه‌بر داستان گیرا و لوکیشن‌های جذاب، فیلم Tears of the Sun را به اثری بسیار سرگرم‌کننده تبدیل کرده‌اند. فیلمی که با بودجه سنگینی معادل‌با ۹۰ میلیون دلار روی پرده سینماها رفت و فروش نه‌چندان خوب ۸۷ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم روایت‌گر ماموریتی به فرماندهی ستوان واترز با نقش‌آفرینی بروس ویلیس است که طی آن یک تیم ویژه با رهبری او وظیفه دارند در جنگل‌های نیجریه دکتری به نام لنا کندرکس با ایفای نقش مونیکا بلوچی را آزاد کنند. این موضوع برای آن‌ها بدون مشکل پیش نمی‌رود و زمانی‌که دکتر کندرکس را پیدا می‌کنند او به ستوان واترز و تیمش می‌گوید که تنها در صورتی با آن‌ها برمی‌گردد که این تیم ویژه بتوانند ۷۰ پناهنده بی‌دفاع را نجات دهند. از نقاط مثبت این فیلم سینمایی می‌توانیم به موسیقی متن فوق‌العاده هانس زیمر اشاره کنیم که هر داستانی را جذاب‌تر می‌کند.


دنیل کریگ در حال مبارزه با دیو باتیستا در فیلم Spectre

۷- فیلم Spectre

فیلم اسپکتر

  • کارگردان: سم مندس
  • نویسنده: جان لوگان
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، دنیل کریگ، کریستوف والتس، لئا سیدو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Spectre در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

به یکی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم‌های اکشن دهه گذشته سینما رسیدیم؛ فیلم اسپکتر با نقش‌آفرینی فوق‌العاده دنیل کریگ در نقش جیمز باند بدون شک برای طرفداران فیلم‌های اکشن اثری فوق‌العاده جذاب و سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود. همچنین نقش‌آفرینی عالی مونیکا بلوچی در این فیلم در نقش شخصیت لوسیا سیارا یکی دیگر از دلایل محبوبیت این فیلم سینمایی تلقی می‌شود. فیلم Spectre در سال ۲۰۱۵ به تهیه‌کنندگی مایکل ویلسون توسط کلمبیا پیکچرز و MGM با بودجه‌ای بسیار سنگین و معادل‌با ۲۷۵ میلیون دلار تولید شد و در گیشه‌ها فروش بسیار عالی ۸۸۱ میلیون دلاری را پشت سر گذاشت.

داستان فیلم مانند سایر فیلم‌های جیمز باند درباره یکی از مأموریت‌های خطرناک و بسیار مهمی جریان دارد که او باید این مأموریت را به انجام برساند. جیمز باند در این مأموریت به مکزیکو سیتی و رم سفر می‌‌کند و در این سفرها با شخصیت لوسیا سیارا همسر بسیار زیبای یکی از جنایتکارهای بزرگ آشنا می‌شود و در این ملاقات محرمانه هویت واقعی یک سازمان جنایتکار به نام اسپکتر را عیان می‌سازد. به‌همین‌دلیل جیمز باند با کمک سایر شخصیت‌های اصلی این فیلم وظیفه از میان برداشتن اعضای این سازمان را برعهده می‌گیرد.


مونیکا بلوچی در فیلم The Apartment سال ۱۹۹۶

۶- فیلم The Apartment

فیلم آپارتمان

  • کارگردان: ژیل میمونی
  • نویسنده: ژیل میمونی
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، ونسان کسل، رومن بورینگر، ساندرین کیبرلن
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۶ میلادی
  • میانگین امتیازات The Apartment در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

به یکی از نخستین تجربه‌های بلند سینمایی مونیکا بلوچی رسیدیم. این بازیگر محبوب در فیلم The Apartment استعداد بسیار بالای بازیگری خودش را به اهالی سینما نشان داد و نقش‌آفرینی او خیلی سریع موردتوجه بسیاری از منتقدین سینمایی قرار گرفت. فیلمی رمزآلود و عاشقانه که داستانی آشنا را به‌تصویر می‌کشد ولی سعی می‌کند خودش را درگیر کلیشه‌های این مدل فیلم‌ها نکند. فیلم The Apartment در سال ۱۹۹۶ به تهیه‌کنندگی جورج بنایون با بودجه‌ای ۴ میلیون دلاری در کشور فرانسه تولید شد و فروش آن به عدد ۲ میلیون دلار رسید.

همان‌طور که اشاره کردیم فیلم The Apartment داستان آشنایی را به‌تصویر می‌کشد و درباره وفادار نبودن مردی به نام مکس جریان دارد. مکس که یک نویسنده آماتور به‌شمار می‌رود در نیویورک شغلی پیدا می‌کند و به‌همین‌دلیل از زنی که دیوانه‌وار عاشق او بوده، جدا می‌شود. او پس از ازدواج در نیویورک پس از مد‌ت‌ها بار دیگر عشق قدیمی خودش یعنی لیزا با نقش‌آفرینی مونیکا بلوچی را می‌بیند و علاقه قدیمی او به لیزا بار دیگر شعله‌ور می‌شود و همین موضوع روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهد.


کاور فیلم the matrix revolutions با حضور کیانو ریوز و کری-ان ماس

۵- فیلم The Matrix Revolutions

فیلم انقلاب های ماتریکس

  • کارگردان: لانا واچوفسکی، اندی واچوفسکی
  • نویسنده: لانا واچوفسکی، اندی واچوفسکی
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، کیانو ریوز، لارنس فیشربرن، کری-ان ماس، هوگو ویوینگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات The Matrix Revolutions در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

قسمت سوم مجموعه ماتریکس از لحاظ امتیازی ضعیف‌‌ترین فیلم این سری به‌شمار می‌رود و در آن مونیکا بلوچی بار دیگر در نقش شخصیت پرسفونه به ایفای نقش پرداخت. قسمت سوم این مجموعه با نام The Matrix Revolutions چند ماه پس از اکران قسمت دوم خود در همان سال ۲۰۰۳ منتشر شد و ادامه‌ای برای داستان قسمت قبلی خود به‌شمار می‌رود. این فیلم در سال ۲۰۰۳ به تهیه‌کنندگی جوئل سیلور و توسط استودیو ویلیج رودشو پیکچرز با بودجه‌ای ۱۳۰ میلیون دلاری تولید و موفق شد فروش خوب ۴۳۰ میلیون دلاری را تجربه کند.

داستان فیلم The Matrix Revolutions دقیقا درباره ادامه قسمت قبلی آن جریان دارد. نئو پس از ملاقات با طراح ماتریکس در قسمت دوم در این قسمت با مشکلات و خطرات بسیار بدتری روبه‌رو می‌شود و باید آن‌ها را از سر راه بردارد. در این قسمت نئو توانست به کامپیوتر اصلی برسد و وارد ماتریکس شود و در این مسیر نبرد بسیار سختی میان او و اسمیت شکل گرفت. مجموعه سینمایی ماتریکس بااینکه با گذر زمان امتیاز فیلم‌هایش افت کرد ولی بدون شک نمی‌توان از تاثیرگذاری فیلم‌های آن روی ژانر اکشن سینما چشم‌پوشی کنیم.


مونیکا بلوچی خوابیده روی زمین در فیلم The Passion of the Christ

۴- فیلم The Passion of the Christ

فیلم مصائب مسیح

  • کارگردان: مل گیبسون
  • نویسنده: مل گیبسون، بندیکت فیتزجرالد
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، جیم کاویزل، مایا مورگنشترن، هریستو ژیوکوف
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات The Passion of the Christ در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

فیلم مصائب مسیح را می‌توان موفق‌ترین فیلم مستقل غیرانگلیسی‌زبان در تاریخ صنعت سینما دانست. فیلمی محصول کشور آمریکا که با وجود حواشی بسیار زیاد پیرامون آن موفق شد باتوجه به بودجه ۳۰ میلیون دلاری خود در بیش از ۳۰۰۰ سینما در سراسر جهان اکران شود و فروشی معادل با ۶۳۰ میلیون دلار را تجربه کند؛ موضوعی که این فیلم را به هفتمین فیلم پرفروش غیرانگلیسی‌زبان تاریخ تبدیل کرده است. این فیلم به تهیه‌کنندگی بروس دیوی و مل گیبسون و با کارگردانی خود مل گیبسون با اقتباس از مصائب موجود در عهد جدید و بخشی از انجیل تولید شد و با زبان عبری و لاتین روی پرده سینماها رفت.

بخوانید  Forza Horizon 1 And Forza Horizon 2 Will Go Offline On August 22

داستان فیلم همان‌طور که از عنوانش می‌توان متوجه شد درباره حضرت مسیح و ۱۲ ساعت پایانی زندگی او جریان دارد. داستانی که به‌طور مفصل ماجرای دستگیری، محاکمه، شکنجه و مصلوب شدن عیسی مسیح را به‌تصویر می‌کشد و همچنین تدفین و برخاستن او از قبر و صعود او به آسمان را روایت می‌کند. مونیکا بلوچی در این فیلم در نقش شخصیت مریم مجدلیه، یکی از پیروان مومن حضرت مسیح به ایفای نقش می‌پردازد. اگر به فیلم‌های تاریخی و داستان‌های مذهبی علاقه دارید تماشای فیلم The Passion of the Christ را از دست ندهید.


پوستر سفید رنگی از فیلم matrix: reloaded با حضور کیانو ریوز

۳- فیلم The Matrix Reloaded

فیلم ماتریکس: بارگذاری مجدد

  • کارگردان: لانا واچوفسکی، اندی واچوفسکی
  • نویسنده: لانا واچوفسکی، اندی واچوفسکی
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، کیانو ریوز، لارنس فیشربرن، کری-ان ماس، هوگو ویوینگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات The Matrix Reloaded در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

پس از قسمت سوم مجموعه سینمایی ماتریکس به قسمت دوم آن می‌رسیم که پس از گذشت چهار سال از اکران قسمت نخست روی پرده سینماها رفت. با‌این‌حال محبوبیت و امتیاز بالاتر قسمت دوم ماتریکس باعث شد تا این فیلم در فهرست بهترین فیلم‌های مونیکا بلوچی در رتبه سوم قرار بگیرد. ۶ ماه پس از اتفاقات فیلم نخست نئو و ترینیتی با یکدیگر در رابطه هستند و نئو دچار یک سردرگمی شدید شده است. دلیل سردرگمی او این موضوع به‌شمار می‌رود که مدام به‌دلیل انتخاب خود در گذشته فکر می‌کند و به‌دنبال جواب برای سوالات زیاد خودش می‌گردد.

قسمت نخست ماتریکس یکی از فیلم‌های انقلابی در ژانر اکشن سینما تلقی می‌شود و به‌همین‌دلیل ساخت یک دنباله برای آن اصلا و ابدا کار آسانی نبود. با‌این‌حال واچوفسکی‌ها این کار سخت را به‌خوبی انجام دادند و بار دیگر یک فیلم بسیار مهیج، جذاب و سرگرم‌کننده از جهان ماتریکس را به طرفداران ژانر اکشن و مخصوصا طرفداران زیاد مجموعه ماتریکس تقدیم کردند. فیلم The Matrix Reloaded در سال ۲۰۰۳ توسط استودیو Village Roadshow Pictures با بودجه‌ای ۱۴۰ میلیون دلاری تولید و به فروش بی‌نظیر ۷۵۰ میلیون دلاری در گیشه‌های سینما دست پیدا کند. در این فیلم مونیکا بلوچی در نقش شخصیت پرسفونه به نقش‌آفرینی می‌پردازد و این وظیفه نقش‌آفرینی در این نقش را در قسمت سوم این مجموعه نیز بار دیگر برعهده می‌گیرد.


مونیکا بلوچی در فیلم Malena

۲- فیلم Malèna

فیلم مالنا

  • کارگردان: جوزپه تورناتوره
  • نویسنده: جوزپه تورناتوره، لوچانو وینچنزونی
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، جوزپه سولفارو، لوسیانو فردریکو، ماتیلدا پیانا
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Malèna در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

درباره فیلم مالنا نظرهای بسیار متفاوتی وجود دارد؛ برخی از طرفداران مونیکا بلوچی این فیلم را به‌خاطر امتیاز خوبش در سایت‌های مختلف و نقش‌آفرینی فوق‌العاده خود مونیکا بلوچی بهترین فیلم او قلمداد می‌کنند و برخی به‌هیچ‌وجه با این عقیده موافق نیستند. بااین‌حال فیلم مالنا خیلی راحت یکی از بهترین فیلم‌های این بازیگر محبوب به‌شمار می‌رود و در این مقاله نیز در رتبه دوم قرار گرفته است. این فیلم در سال ۲۰۰۰ به تهیه‌کنندگی هاروی واینستین با بودجه‌ای محدود تولید شد و به فروش سراسری بسیار خوبی معادل‌با ۱۵ میلیون دلار دست پیدا کرد.

داستان فیلم درباره زنی به بنام مالنا جریان دارد که همسرش یعنی نینو اسکوردیا با آغاز جنگ جهانی دوم و شرکت ایتالیا در این جنگ همراه‌با ارتش ایتالیا به نبرد می‌رود و مالنا در شهر کوچکی در سیسیل تنها می‌ماند و روزها را یکی پس از دیگری به امید بازگشت همسرش در خانه سپری می‌کند. دراین‌میان پسری نوجوان که تازه به بلوغ رسیده عاشق مالنا می‌شود و سایر مردم شهر نیز به‌خاطر زیبایی بسیار زیاد مالنا با نگاهی سرد و آزاردهنده به او نگاه می‌کنند تا اینکه خبر مرگ شوهرش به او می‌رسد و مشکلات بسیار زیادش در زندگی دوبرابر می‌شوند.


مانیکا بلوچی در فیلم Irréversible

۱- فیلم Irréversible

فیلم برگشت ناپذیر

  • کارگردان: گاسپار نوئه
  • نویسنده: گاسپار نوئه
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، ونسان کسل، آلبر دوپنتل، توما بانگلتر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Irréversible در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

به رتبه نخست بهترین فیلم های مونیکا بلوچی رسیدیم. قبل از توضیحات فیلم سینمایی Irréversible باید به این نکته اشاره کنیم که اگر به تصاویر بسیار خشن و زننده حساسیت دارید از تماشای این فیلم خودداری کنید. فیلمی که در بسیاری از کشورهای جهان با محدودیت‌های بسیار زیادی اکران شد و منتقدین زیادی در جهان به‌خاطر خشونت افسارگریخته و دیوانه‌وار و تصاویر آزاردهنده از آن انتقادهای شدیدی کردند. بااین‌حال افرادی هم از داستان بسیار منحصربه‌فرد و خط روایی بسیار خاص این فیلم آن را مورد تحسین و تمجید قرار دادند. فیلم برگشت‌ناپذیر در سال ۲۰۰۲ با بودجه‌ای ۴.۵ میلیون دلاری اکران شد و به‌خاطر توضیحاتی که پیش‌تر گفتیم فروش آن از مرز ۶ میلیون دلار فراتر نرفت.

گاسپارنوئه، کارگردان صاحب سبک آرژانتینی خط روایی داستان این فیلم را به‌صورت معکوس به‌تصویر می‌کشد؛ به این ترتیب که سکانس ابتدایی فیلم مربوط‌به انتهای داستان است. داستانی که در طول یک روز جریان دارد و روایت‌گر اتفاقی بسیار ناگوار است که برای شخصیتی با نام آلکس با نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز مونیکا بلوچی رخ می‌دهد. در ابتدای این فیلم سینمایی نویزی با بسامد ۲۸ هرتز وجود دارد که باعث می‌شود برخی از افراد در حین تماشای آن حالشان بد شود؛ موضوعی که عامدانه توسط کارگردان فیلم در این اثر وجود دارد و با انتقاد شدیدی از سوی منتقدین سینمایی همراه شد.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت یک گیمر درباره فهرست بهترین فیلم های مونیکا بلوچی چیست؟ به‌نظر شما رتبه کدام یک از فیلم‌های این بازیگر محبوب می‌توانست متفاوت باشد؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت یک گیمر به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های مونیکا بلوچی کدام‌اند؟

از میان برترین فیلم های مونیکا بلوچی در جوانی می‌توان به فیلم مالنا، فیلم بازگشت ناپذیر و فیلم آپارتمان اشاره کرد. فهرست کامل ۱۷ فیلم برتر مونیکا بلوچی را می‌توانید در سایت یک گیمر بخوانید.

۲- جدیدترین فیلم مونیکا بلوچی چه فیلمی است؟

فیلم حافظه ۲۰۲۲ و فیلم Dry 2022‌ از جدیدترین فیلم های مونیکا بلوچی به شمار می‌روند. فهرست کامل ۱۷ فیلم برتر مونیکا بلوچی را می‌توانید در سایت یک گیمر بخوانید.



منبع