بهترین فیلم های آنجلینا جولی | ۱۸ فیلم جذاب و تماشایی + امتیاز IMDB


حتی اگر از خوره فیلم‌های سینمایی هم نباشید بدون شک یکی از فیلم‌های آنجلینا جولی را تماشا کرده‌اید یا حداقل نام او را شنیده‌اید. بازیگر بسیار محبوب آمریکایی که در کشور خودمان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. آنجلینا جولی در سال ۱۹۵۷ در لس‌آنجلس در کشور آمریکا متولد شد و از سال ۱۹۸۲ به‌طور رسمی حرفه بازیگری خودش را آغاز کرد و تابه‌امروز در فیلم‌های بسیار زیادی حضور داشته است. فیلم‌هایی که برخی از آن‌ها از فیلم‌های فراموش‌نشدنی سینما قلمداد می‌شوند که یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع نقش‌آفرینی‌های هنرمندانه آنجلینا جولی در آن‌ها به‌شمار می‌رود.

وی در سال ۱۹۸۲ با هنرنمایی در فیلم Lookin’ to Get Out نخستین تجربه سینمایی خودش را پشت‌سر گذاشت و با حضور در هر فیلم استعداد بازیگری خودش را به رخ اهالی سینما می‌کشید. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلم های آنجلینا جولی؛ از فیلم‌های قدیمی او مانند The Bone Collector گرفته تا فیلم‌های اخیرش مانند Those Who Wish Me Dead. اگر از طرفداران آنجلینا جولی هستید با مطالعه این مقاله می‌توانید با فیلم‌های بیشتری از او آشنا شوید و آن‌ها را تماشا کنید. پس این شما و این ۱۸ فیلم برتر آنجلینا جولی.

«توجه: فیلم‌های این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه سایت یک گیمر انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند»


بهترین فیلم های آنجلینا جولی

آنتونیو باندراس در فیلم سینمایی original sin

۱۸- فیلم Original Sin

فیلم گناه اصلی

  • کارگردان: مایکل کریستوفر
  • نویسنده: مایکل کریستوفر
  • بازیگران: آنجلینا جولی، آنتونیو باندراس، توماس جین، گریگوری ایتزین
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۱ میلادی
  • میانگین امتیازات  Original Sin در IMDB: ۶ از ۱۰

مقاله بهترین فیلم های آنجلینا جولی را با فیلمی آغاز می‌کنیم که نه‌تنها یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او را در خود جای داده که داستان رمزآلود و درعین‌حال عاشقانه آن می‌تواند برای هر بیننده‌ای با هر سلیقه‌ای جذاب باشد. این فیلم با حضور آنتونیو باندراس درکنار آنجلینا جولی تیم بازیگری بسیار خوبی دارد و داستان فیلم نیز درباره این زوج روایت می‌شود. فیلم Original Sin در سال ۲۰۰۱ میلادی به تهیه‌کنندگی دنیس دی نووی توسط استودیو Hyde Park Entertainment تولید و اکران شد و توانست فروش نسبتا خوب ۳۶ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد.

داستان فیلم همان‌طور که پیش‌تر گفتیم درباره زوجی با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی و آنتونیو باندراس جریان دارد. در اواخر قرن نوزدهم خانمی به نام جولیا راسل با کمک همکار خودش مردهای ثروتمند را گول می‌زده و اموال آن‌ها به چنگ می‌آورد تا اینکه درنهایت با یک تاجر به لوئیس وارگاس با بازی آنتونیو باندراس آشنا می‌شود و این دو پس از مدتی با هم ازدواج می‌کنند. جولیا به‌خاطر فشار همکارش سعی می‌کند به لوئیس هم مانند یک طعمه نگاه کند ولی علاقه او مانع این اقدام می‌شود و همین موضوع روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهد.


آنجلینا جولی در فیلم Gone in 60 Seconds

۱۷- فیلم Gone in 60 Seconds

فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه

  • کارگردان: دامینیک سینا
  • نویسنده: هنری هلیکی
  • بازیگران: آنجلینا جولی، نیکلاس کیج، دلروی لیندو، رابرت دووال
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Gone in 60 Seconds در IMDB۶.۵ از ۱۰

فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه با حضور آنجلینا جولی و یکی دیگر از بازیگران بسیار محبوب فیلم‌های اکشن یعنی نیکلاس کیج قطعا برای دوست‌داران فیلم‌های اکشن گزینه مناسبی برای تماشا کردن خواهد بود. این فیلم در سال ۲۰۰۰ میلادی به نویسندگی هنری هلیکی توسط استودیو Touchstone Pictures با بودجه‌ای سنگین و معادل‌با ۱۰۰ میلیون دلار تولید و در گیشه‌های توانست فروش ۲۴۰ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد. این فیلم نسخه بازسازی شده فیلمی با همین نام اثر سال ۱۹۷۴ به کارگردانی هنری هلیکی، نویسنده نسخه سال ۲۰۰۰ این فیلم تلقی می‌شود.

داستان فیلم درباره شخصیت رندال ملقب‌به ممفیس جریان دارد که یک دزد اتومبیل بسیار ماهر به‌شمار می‌رود. او قادر است هر اتومبیلی با هر سیستم امنیتی را در کمتر از ۶۰ ثانیه به سرقت ببرد ولی پس از مدتی از این کار هم خسته می‌شود. پس از مدتی برای برادر کوچک وی توسط یک باند خلافکار مشکلی پیش می‌آید و برای زنده نگه داشتن او شرط بسیار سختی قرار می‌دهند. این شرط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که ممفیس باید در طول یک شب ۵۰ اتومبیل سرقت کند، در غیر این‌صورت برادر کوچکش به قتل خواهد رسید.


کاور سینمایی فیلم Beowulf

۱۶- فیلم Beowulf

فیلم بیوولف

  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • نویسنده: نیل گیمن
  • بازیگران: آنجلینا جولی، ری وینستون، آنتونی هاپکینز، جان مالکوویچ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Beowulf در IMDB: ۶.۳ از ۱۰

فیلم Beowulf یکی از منحصربه‌فردترین فیلم‌های این مقاله به‌شمار می‌رود که علاوه‌بر حضور آنجلینا جولی بازیگران سرشناس و محبوب دیگری مانند آنتونی هاپکینز و جان مالکوویچ در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم در سبک پویانمایی کامپیوتری ساخته شده و داستان حماسی بیوولف را به‌تصویر می‌کشد. این فیلم در سال ۲۰۰۷ میلادی به تهیه‌کنندگی رابرت زمکیس توسط استودیو ImageMovers با بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری تولید و فروش نه‌چندان خوب ۲۰۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت. این فیلم به‌این‌دلیل فروش خیلی خوبی را تجربه نکرد که شاید برای همه سلیقه‌ها مناسب نباشد.

این فیلم با محل اقتباس خود یعنی اثر حماسی بیوولف تفاوت‌هایی در داستان و شخصیت‌پردازی دارد ولی در مجموع همان هدف محل اقتباسش را دنبال می‌کند. داستان فیلم روایت‌گر داستان شخصیت بیوولف و نبرد بزرگ او با گرندل، مادر گرندل و اژدها است. این موجودات که به‌طور مفصل در محل اقتباس به آن‌ها پرداخته شده موجوداتی تخیلی هستند که نبرد آن‌ها با شخصیت اصلی به روند اصلی داستان این فیلم تبدیل می‌شود.


آنجلینا جولی و سایر بازیگران فیلم Hackers

۱۵- فیلم Hackers

فیلم هکرها

  • کارگردان: ایان سافتلی
  • نویسنده: رافائل مورئو
  • بازیگران: آنجلینا جولی، جانی لی میلر، جس بردفورد، متیو لیلارد
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Hackers در IMDB: ۶.۲ از ۱۰

به یکی از نخستین فیلم‌های آنجلینا جولی رسیدیم که در سال ۱۹۹۵ روی پرده سینماها رفت و خیلی خوب استعداد بازیگری او را به اهالی سینما نشان داد. این فیلم علاوه‌بر داستان هیجان‌انگیزش برای دوست‌داران کامپیوتر و تکنولوژی هم می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد چراکه همان‌طور که از عنوانش پیداست درباره هکرهای کامپیوتری جریان دارد. این فیلم در سال ۱۹۹۵ میلادی به تهیه‌کنندگی مایکل پیسر توسط استودیو United Artists با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش خوبی را تجربه نکرد.

داستان فیلم داستان هکری به نام دید مورفی را به‌تصویر می‌کشد که توسط دولت به مدت ۷ سال از کار با کامپیوتر منع شده است؛ چراکه به‌خاطر انتشار یک ویروس در مرکز بورس آمریکا یعنی وال‌استریت باعث از کار افتادن ۱۵۰۰ کامپیوتر در دفاتر این منطقه شد و همین موضوع ضرر بسیار هنگفتی به کارمندان بورس و سرمایه‌گذاران تحمیل کرد. اگر به فیلم‌های مربوط‌به هک علاقه دارید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.


آنجلینا جولی در فیلم Lara Croft: Tomb Raider

۱۴- فیلم Lara Croft: Tomb Raider

فیلم لارا کرفت: مهاجم مقبره

  • کارگردان: سایمون وست
  • نویسنده: پاتریک ماست، جان زینمن
  • بازیگران: آنجلینا جولی، جان ویت، ایان گلن، دنیل کریگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Lara Croft: Tomb Raider در IMDB: ۵.۷ از ۱۰
بخوانید  مسیر ارن جیگر از حمله به تایتان تا فورتنایت در فصل دوم فصل چهارم

اگر اهل بازی‌های ویدیویی باشید قطعا سری بازی‌های Tomb Raider را تجربه کرده‌اید یا حداقل این مجموعه را می‌شناسید. فیلم Lara Croft: Tomb Raider با الهام از این مجموعه بازی‌های محبوب ساخته شد و سعی داشت تا اقتباس موفقی از ویدیو گیم را روی پرده سینما ببرد که در این مسیر حدودا موفق بود. این فیلم در سال ۲۰۰۱ به تهیه‌کنندگی لارنس گوردون و کالین ویلسون توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۱۱۵ میلیون دلاری و در گیشه‌ها فروش نسبتا خوب ۲۷۵ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

اگر با داستان بازی‌های Tomb Raider آشنا باشید، با کلیت داستان این فیلم نیز آشنایی خواهید داشت. فیلمی که درباره شخصیت اصلی آن مجموعه یعنی لارا کرفت دنبال می‌شود. تشکیلاتی در جهان این فیلم به رهبری مانفرد پاول قصد دارد تا یک شی باستانی و بسیار ارزشمند را به‌دست آورد ولی لارا کرفت نمی‌خواهد آن‌ها به هدف خودشان برسند و جلوی آن‌ها قرار می‌گیرد. فیلم Lara Croft: Tomb Raider برای دوست‌داران اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی فیلمی بسیار سرگرم‌کننده تلقی می‌شود. در پی موفقیت‌های این فیلم قسمت دوم آن نیز در سال ۲۰۰۳ تولید و اکران شد.


پوستر سینمایی فیلم Maleficent

۱۳- فیلم Maleficent

فیلم مالفیسنت

  • کارگردان: رابرت استروم‌برگ
  • نویسنده: لیندا وولورتون، چارلز پرالت
  • بازیگران: آنجلینا جولی، ال فانینگ، شارلتو کاپلی، لزلی منویل
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Maleficent در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

مالفیسنت با بازی زیبای آنجلینا جولی یک بازسازی بسیار زیبا و با کیفیت از انمیشن زیبای خفته به‌شمار می‌رود که والت دیزنی آن را در سال ۱۹۵۹ تولید و اکران کرد. داستان اصلی این فیلم بیشتر درباره دشمن شاهزاده یعنی مالفیسنت (شیطان) جریان دارد که در یک سرزمین وسیع و زیبا به‌همراه پری‌ها و موجودات عجیب‌و‌غریب زندگی می‌کند. یک روز نگهبانان آن سرزمین به او خبر دزدیده شدن یک جواهر از دریاچه را به او می‌دهند و او ازطریق صحبت کردن با دزد جواهر یعنی استفن که کودک فقیری بود او را متقاعد می‌کند که جواهر را به‌درون دریاچه بیاندازد. به‌همین‌دلیل این دو با یکدیگر صمیمی شده و روند اصلی داستان از این نقطه آغاز می‌شود.

آغاز فیلم‌برداری فیلم Maleficent در سال ۲۰۱۲ شروع و در سال ۲۰۱۴ به‌اتمام رسید و در همان سال توسط شرکت والت دیزنی اکران شد. این فیلم با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلار ساخته و با فروش فوق‌العاده ۷۶۰ میلیون دلاری به چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۴ تبدیل شد. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلمی لقب گرفته است که آنجلینا جولی در آن به‌ایفای نقش می‌پردازد. پس از اکران سراسری فیلم Maleficent، منتقدین سینمایی به تمجید از این فیلم و به‌خصوص بازی هنرمندانه آنجلینا جولی پرداختند و امتیاز خوبی را برای آن در نظر گرفتند. قسمت بعدی این فیلم لایواکشن در سال ۲۰۱۹ تحت عنوان Maleficent: Mistress of Evil روی پرده سینماها رفت.


پوستر سینمایی فیلم Salt با حضور آنجلینا جولی

۱۲- فیلم Salt

فیلم سالت

  • کارگردان: فیلیپ نویس
  • نویسنده: کرت ویمر
  • بازیگران: آنجلینا جولی، لیو شرایبر، چیویتل اجیوفور، یارا شهیدی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Salt در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

فیلم سالت یکی دیگر از فیلم‌های جاسوسی و اکشن آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که با استقبال بسیار خوبی در زمان اکران روبه‌رو شد و توانست به اثری سرگرم‌کننده و جذاب برای دوست‌داران اینگونه فیلم‌ها تبدیل گردید. فیلم Salt با حضور بازیگرانی برجسته مانند لیو شرایبر و چیویتل اجیوفور درکنار آنجلینا جولی در سال ۲۰۱۰ میلادی به تهیه‌کنندگی لورنزو دی بوناونتورا توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۱۱۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۲۹۵ میلیون دلاری را در گیشه‌های سینما تجربه کند.

داستان فیلم روایت‌گر داستان زندگی یک مامور و جاسوس سازمان CIA به‌نام اِوِلین سالت است. او برای بازجویی از یک جاسوس روسی فراخوانده می‌شود و این جاسوس از برنامه قتل رئیس‌جمهور روسیه پرده برمی‌دارد و می‌گوید که نام قاتل اولین سالت است. اولین از آن مکان فرار می‌کند و همین موضوع آغازی به‌شمار می‌رود برای داستان‌های هیجان‌انگیز در ادامه این فیلم سینمایی. اگر از فیلم‌های اکشن آنجلینا جولی خوشتان می‌آید، تماشا کردن فیلم سالت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


آنجلینا جولی در فیلم Those Who Wish Me Dead

۱۱- فیلم Those Who Wish Me Dead

فیلم کسانی که آرزوی مرگ من را دارند

  • کارگردان: تیلور شریدان
  • نویسنده: تیلور شریدان
  • بازیگران: آنجلینا جولی، نیکلاس هولت، تایلر پری، جان برنثال
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۲۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Those Who Wish Me Dead در IMDB: ۶ از ۱۰

فیلم Those Who Wish Me Dead یکی از جدیدترین فیلم های آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که به‌خاطر داستان جذابش و کیفیت ساخت بالای آن توانسته درمیان بهترین فیلم‌های این بازیگر محبوب قرار بگیرد. فیلمی که در ژانر بقا جریان دارد و داستان پسری ۱۲ ساله به نام کانر را به‌تصویر می‌کشد که دو آدم‌کش بسیار حرفه‌ای به‌دنبال او هستند. او پس از فرار به درون جنگل با یک آتش‌نشان با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی و یک افسر نیروهای پلیس برخورد می‌کند که تنها امیدش برای زنده ماندن این دو نفر تلقی می‌شوند.

فیلم Those Who Wish Me Dead نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های آنجلینا جولی محسوب می‌شود که یکی از بهترین فیلم‌های ژانر بقا در سال‌های گذشته بوده است. بازگشت آنجلینا جولی به ژانر اکشن پس از حدود یک دهه نتیجه بسیار خوبی به‌همراه داشت و یک فیلم بسیار سرگرم‌کننده را به طرفداران خودش و مخصوصا به طرفداران ژانر اکشن هدیه داد. این فیلم در سال ۲۰۲۱ میلادی به تهیه‌کنندگی گرت باش توسط استودیو New Line Cinema با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش آن از مرز ۲۵ میلیون دلار فراتر نرفت.


پوستر فیلم The Bone Collector با حضور آنجلینا جولی و دنزل واشنگتن

۱۰- فیلم The Bone Collector

فیلم شکارچی استخوان

  • کارگردان: فیلیپ نویس
  • نویسنده: جرمی یاکون
  • بازیگران: آنجلینا جولی، دنزل واشینگتن، کویین لطیفه، مایکل روکر
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
  • میانگین امتیازات The Bone Collector در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

به فیلم‌های مربوط‌به سال‌های انتهایی دهه ۹۰ برگردیم. فیلم The Bone Collector با حضور آنجلینا جولی و دنزل واشنگتن یکی دیگر از فیلم‌های اکشن آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که در قالب یک فیلم تریلر و جنایی روی پرده سینما رفت و با استقبال بسیار خوبی از جانب اهالی سینما روبه‌رو شد. این فیلم به کارگردانی فیلیپ نویس و به تهیه‌کنندگی مارتین برگمن با اقتباس از رمانی با همین نام اثر جفری دیور توسط استودیو Universal Pictures با بودجه‌ای ۴۸ میلیون دلاری تولید و فروش خوب ۱۵۲ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرد.

داستان فیلم درباره یکی از نیروهای ویژه پلیس شهر نیویورک به نام آملیا با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی جریان دارد که به‌دنبال یک قاتل زنجیره‌ای می‌گردد. قاتل این داستان امضای منحصربه‌فردی دارد که یک تکه از استخوان‌های افرادی که به قتل می‌رساند را به‌عنوان یادگاری جمع می‌کند. آملیا دراین‌میان از پلیسی کارکشته به نام رام که سال‌های پیش در تصادفی فلج شده و در حل پرونده‌های قاتلین زنجیره‌ای مشهور است، تقاضای کمک می‌کند و همکاری این دو نفر و دنبال کردن قاتل زنجیره‌ای خطرناک این فیلم به روند اصلی داستان فیلم The Bone Collector تبدیل می‌شود.

بخوانید  مجموعه Star Wars: Battlefront Classic معرفی شد

کاور فیلم Sky Captain and the World of Tomorrow

۹- فیلم Sky Captain and the World of Tomorrow

فیلم کاپیتان اسکای و دنیای فردا

  • کارگردان: کری کنران
  • نویسنده: کری کنران
  • بازیگران: آنجلینا جولی، جود لا، گوئینت پالترو، جیوانی ریبسی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Sky Captain and the World of Tomorrow در IMDB: ۶.۱ از ۱۰

داستان فیلم علمی تخیلی Sky Captain and the World of Tomorrow با اینکه در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی جریان دارد ولی خیلی خوب توانسته است داستان خودش را به شکلی جذاب و درگیرکننده به‌تصویر بکشد. این فیلم با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از طراحان دیجیتال، طراح‌های صحنه، انیماتورها و مدل‌سازان تیم ساخت بسیار بزرگی داشت که نشان می‌دهد سازندگان فیلم با چه وسواسی سعی داشتند این فیلم با بهترین کیفیت ممکن ساخته شود. این فیلم در سال ۲۰۰۴ میلادی به تهیه‌کنندگی جون آونت توسط Filmauro با بودجه‌ای ۷۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش خوبی را در گیشه‌های تجربه نکرد.

داستان فیلم همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی در شهر نیویورک جریان دارد. در این زمان ربات‌هایی پرنده و بسیار بزرگ به این شهر حمله می‌کنند و هیچ‌کس نمی‌داند که این ربات‌ها از کجا آمده‌اند و چگونه باید جلوی آن‌ها را گرفت. دراین‌میان یک خبرنگار با کمک یک خلبان کارکشته تصمیم می‌گیرد علاوه‌بر متوجه شدن ماهیت این ربات‌ها بفهمد که چرا همزمان با حمله آن‌ها دانشمندان مشهوری در سراسر جهان ناپدید شده‌اند.


کاور فیلم فیلم Kung Fu Panda

۸- فیلم Kung Fu Panda

فیلم پاندای کنگ‌فو کار

  • کارگردان: جان استیونسون، مارک آزبون
  • نویسنده: گلن برگر، جاناتان ایبل
  • بازیگران: جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی، جکی چان
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Kung Fu Panda در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

انیمیشن Kung Fu Panda تنها انیمیشن این فهرست به‌شمار می‌رود و امکان ندارد درصورت علاقه داشتن به فیلم‌های رزمی آن را ندیده باشید. انیمیشنی که نه‌تنها در جهان که در کشور خودمان نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و شخصیت‌های آن را می‌توانیم جزو شخصیت‌های فراموش‌نشدنی انیمیشن‌های تاریخ قلمداد کنیم؛ از پاندای بامزه این مجموعه گرفته تا استاد شیفو. این انیمیشن که نخستین قسمت مجموعه سینمایی پاندای کنگ‌فوکار به‌شمار می‌رود در سال ۲۰۰۸ به تهیه‌کنندگی ملیسا کاب توسط استودیو DreamWorks Animation با بودجه‌ای ۱۳۰ میلیون دلاری تولید و فروش بسیار عالی ۶۳۱ میلیون دلاری را تجربه کرد.

همچنین حضور بازیگران محبوبی مانند جک بلک، داستین هافمن و جکی چان درکنار آنجلینا جولی جذابیت آن را دوچندان کرده است. داستان فیلم درباره پاندایی به نام پو جریان دارد که نزد استاد شیفو کنگ‌فو را فرا می‌گیرد تا بتواند دربرابر یکی از دانش‌آموزانی که برعلیه آن‌ها شده، قرار بگیرد. شخصیت تای‌لانگ که یک ببر قدرتمند است قصد دارد پو و استاد شیفو را از سر راه خود بردارد. فروش بسیار خوب این انیمیشن باعث شد تا خیلی سریع قسمت‌های بعدی آن هم ساخته شود و حتی چند سریال تلویزیونی نیز درباره آن روی آنتن بروند که به عقیده بسیاری از اهالی سینما هیچکدام از آن‌ها نتوانستند کیفیت نخستین قسمت خود را تکرار کنند.


نقش‌آفرینی برد پیت در فیلم Mr. & Mrs. Smith

۷- فیلم Mr. & Mrs. Smith

فیلم آقا و خانم اسمیت

  • کارگردان: داگ لیمان
  • نویسنده: سیمون کینبرگ
  • بازیگران: آنجلینا جولی، برد پیت، وینس وان، آدام برودی
  • تاریخ کران: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Mr. & Mrs. Smith در IMDB: ۶.۵ از ۱۰

به فیلمی رسیدیم که نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین فیلم‌های برد پیت و همچنین یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های او در کشور خودمان نیز محسوب می‌شود. از داستان جذاب و فوق‌العاده سرگرم‌کننده این فیلم که بگذریم به شخصیت‌پردازی خوب و همچنین اکشن بسیار عالی آن خواهیم رسید. فیلم Mr. & Mrs. Smith در سال ۲۰۰۵ به تهیه‌کنندگی آکیوا گلدزمن و آرنان میلشان توسط استودیو Regency Enterprises با بودجه‌ای ۱۱۰ میلیون دلاری تولید و فروش خوب ۴۹۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان درباره جان و جین اسمیت جریان دارد، دو قاتل بسیار حرفه‌ای که پس از ازدواج با یکدیگر هویت خودشان را از دیگری پنهان می‌کنند. این دو که برای دو سازمان مختلف کار می‌کنند، از سوی این دو سازمان ماموریتی دریافت کرده‌اند که باید هدفی را از بین ببرند و در این مسیر به‌طور ناخواسته مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. اگر به فیلم‌های اکشن علاقه دارید به‌هیچ‌وجه تماشای این فیلم را از دست ندهید.


آنجلینا جولی و مورگان فریمن در فیلم Wanted

۶- فیلم Wanted

فیلم تحت تعقیب

  • کارگردان: تیمور بکمامبتوف
  • نویسنده: کریس مورگان
  • بازیگران: آنجلینا جولی، مورگان فریمن، جیمز مک‌آووی، کریس پرت
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Wanted در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

در آغاز قرن جدید آنجلینا جولی را در فیلم‌های اکشن موفق زیادی تماشا کردیم و فیلم Wanted نیز بدون شک یکی از بهترین فیلم های او به‌شمار می‌رود که در ژانر اکشن تریلر روی پرده سینماها رفت و به عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی بهترین فیلم اکشن آنجلینا جولی تابه‌امروز محسوب می‌شود. فیلم سینمایی تحت تعقیب در سال ۲۰۰۸ میلادی به تهیه‌کنندگی مارک پلت توسط استودیو Relativity Media با بودجه‌ای ۷۵ میلیون دلاری تولید و فروش فوق‌العاده ۳۵۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها به نام خودش ثبت کرد.

داستان این فیلم درباره یک جوان ۲۴ ساله به نام وسلی گیبسون جریان دارد که بدبیاری‌های زیادی را یکی پس از دیگری تجربه می‌کند. از خیانت شریک زندگی او تا کار کردن زیرنظر یک رئیس بسیار بداخلاق و خشن در یک اداره. او پس از اتفاقاتی با کمک یک دختر به نام فاکس با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی از دست یک قاتل خطرناک نجات پیدا می‌کند و با کمک فاکس وارد یک گروه تروریستی بزرگ با عنوان جوخه برادران می‌شود و همین موضوع زندگی او را به‌طور کامل دگرگون می‌کند.


آنجلینا جولی و برد پیت در فیلم By the Sea

۵- فیلم By the Sea

فیلم کنار دریا

  • کارگردان: آنجلینا جولی
  • نویسنده: آنجلینا جولی
  • بازیگران: آنجلینا جولی، برد پیت، ملانی لوران، ملویل پوپو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات By the Sea در IMDB: ۵.۳ از ۱۰

همان‌طور که احتمالا می‌دانید آنجلینا جولی تجربه کارگردانی چند فیلم بلند سینمایی را نیز در کارنامه خود دارد که فیلم کنار دریا قطعا یکی از بهترینِ آن‌ها به‌شمار می‌رود. فیلمی که علاوه‌بر کارگردانی آن، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن هم برعهده آنجلینا جولی قرار دارد و این بازیگر محبوب همچنین در نقش اصلی این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد تا به معنای واقعی کلمه همه کاره این فیلم لقب بگیرد. فیلم By the Sea به تهیه‌کنندگی آنجلینا جولی و برد پیت در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط استودیو Jolie Pas با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش خوبی را نتوانست تجربه کند.

آنجلینا جولی و برد پیت دقیقا مانند فیلم آقا و خانم اسمیت در این فیلم نیز نقش یک زوج را ایفا می‌کنند ولی با این تفاوت که سعی ندارند یکدیگر را به قتل برسانند. این زوج برای از بین نرفتن ازدواجشان تصمیم می‌گیرند به کنار یک دریا بروند و در محیطی زیبا و آرام این دوران بحرانی را سپری کنند. داستان این فیلم در دهه ۷۰ میلادی جریان دارد و با دغدغه‌مندی تلاش می‌کند نشان دهد که قدرت عشق می‌تواند ناپایدارترین روابط انسانی را هم نجات دهد. فیلم By the Sea برای علاقه‌مندان فیلم‌های عاشقانه و همچنین دوست‌داران آنجلینا جولی و برد پیت می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای تماشا کردن تلقی شود.

بخوانید  Cassette Beasts، یک نوع جدید پوکمون، در روز راه اندازی تخفیف داده می شود

آنجلینا جولی درحال نقش‌آفرینی در فیلم Girl, Interrupted

۴- فیلم Girl, Interrupted

فیلم دختر، از هم گسیسته

  • کارگردان: جیمز منگولد
  • نویسنده: سوسانا کیسن
  • بازیگران: آنجلینا جولی، ووپی گلدبرگ، بریتانی مورفی، جرد لتو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Girl, Interrupted در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

پس از درخشش آنجلینا جولی در فیلم جیا در سال ۱۹۹۸ وی در انتهای قرن گذشته در فیلم Girl, Interrupted به ایفای نقش پرداخت که به عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی و اهالی سینما بهترین نقش‌آفرینی آنجلینا جولی قلمداد می‌شود. او برای بازی استادانه خود در این فیلم توانست برنده جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران (SAG) شود. فیلم دختر، از هم گسیسته در سال ۱۹۹۹ میلادی به تهیه‌کنندگی داگلاس ویک توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید و به‌خاطر داستان منحصربه‌فرد خود فروش آن از ۵۰ میلیون دلار فراتر نرفت.

فروش نسبتا پایین این فیلم به‌هیچ‌وجه ارزش‌های آن را زیر سؤال نخواهد برد و با تماشای این فیلم می‌توانید بهترین یا یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های آنجلینا جولی در سینما را مشاهده کنید. فیلمی که براساس رمانی با همین نام اثر سوزانا کایسن ساخته شده و یک بازه زمانی ۱۸ ماهه از زندگی این نویسنده در یک بیمارستان بیماران روانی در دهه ۶۰ میلادی را به‌تصویر می‌کشد. در این فیلم آنجلینا جولی در نقش لیزا، یکی از دختران حاضر در این بیمارستان بازی می‌کند که فردی جامعه‌ستیز است و در آن مکان به یکی از افراد مهم در این بازه زمانی از زندگی سوزانا کایسن تبدیل می‌شود.


آنجلینا جولی در فیلم A Mighty Heart

۳- فیلم A Mighty Heart

فیلم قلب قدرتمند

  • کارگردان: مایکل وینترباتم
  • نویسنده: جان اورلوف
  • بازیگران: آنجلینا جولی، دن فوترمن، ویل پاتون، آرچی پنجابی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات A Mighty Heart در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

فیلم A Mighty Heart نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین فیلم‌های بیوگرافی دهه ۲۰۱۰ حساب می‌شود. این فیلم داستان یکی از مهم‌ترین آدم‌ربایی‌های آمریکا را به‌تصویر می‌کشد که در آن گزارشگر وال‌استریت یعنی دنیل پرل توسط طرفداران عمر شیخ گروگان گرفته شد. در این ماجرا نیروهای ویژه کشور پاکستان و سازمان اطلاعات آمریکا درحال تلاش برای حل‌وفصل این فاجعه بسیار بزرگ بودند. فیلم A Mighty Heart شاید برای همه سلیقه‌ها مناسب نباشد ولی بااین‌حال تماشای آن خالی از لطف نیست.

فیلم A Mighty Heart در سال ۲۰۰۷ میلادی به تهیه‌کنندگی برد پیت براساس رمانی با همین نام اثر ماریان پرل با بودجه‌ای ۱۶ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌های سینما فروش ۱۹ میلیون دلاری را تجربه کرد. اگر به فیلم‌های بیوگرافی براساس داستان‌های واقعی علاقه دارید این فیلم می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما تلقی شود.


آنجلینا جولی در فیلم Gia در نقش جیا کارنگی

۲- فیلم Gia

فیلم جیا

  • کارگردان: مایکل کریستوفر
  • نویسنده: جی مک‌اینرنی، مایکل کریستوفر
  • بازیگران: آنجلینا جولی، فی داناوی، مرسدس روئل، الیزابت میچل
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Gia در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

فیلم Gia یکی از آن فیلم‌های آنجلینا جولی قلمداد می‌شود که شهرت این بازیگر محبوب را چند برابر کرد و استعداد بالای بازیگری او را به تمام اهالی سینما نشان داد. بااین‌حال این فیلم نه یک فیلم سینمایی که یک فیلم تلویزیونی به‌شمار می‌رود و در سال ۱۹۹۸ از شبکه HBO روی آنتن رفت و با استقبال بسیار زیادی از از سوی دوست‌داران فیلم‌های بلند روبه‌رو شد. فیلمی ۲ ساعته به تهیه‌کنندگی جیمز دی بروبیکر که اگر آن را ندیده باشید می‌تواند برای شما به گزینه‌ای مناسب برای تماشا کردن تبدیل شود.

داستان فیلم جیا درباره شخصیتی به نام جیا کارنگی با نقش‌آفرینی بسیاری زیبای آنجلینا جولی جریان دارد که به قصد تبدیل شدن به یک مدل لباس به نیویورک می‌رود. او به‌خاطر زیبایی بسیار زیادش خیلی سریع در صنعت پوشاک رشد می‌کند و تمام جزییات این حرفه را فرا می‌گیرد. بااین‌حال همان‌طور که می‌توان حدس زد زندگی برای او به همین خوبی پیش نمی‌رود و مشکلات زیادی یکی پس از دیگری سر راه او قرار می‌گیرند؛ از انتخاب‌های اشتباه گرفته تا مسائل شخصی که او باید با آن‌ها مقابله کند.


پوستر فیلم Changeling با حضور آنجلینا جولی

۱- فیلم Changeling

فیلم بچه جایگزین

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • نویسنده: جی مایکل استرکزینسکی
  • بازیگران: آنجلینا جولی، جان مالکوویچ، جفری داناوان،‌ ایمی رایان
  • تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Changeling در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

به بهترین فیلم آنجلینا جولی در این فهرست رسیدیم. فیلمی که به کارگردانی نام آشنای سینمای هالیوود یعنی کلینت ایستوود که در سال ۲۰۰۸ روی پرده سینماها رفت. فیلمی تاریخی که در ژانر جنایی ساخته شده و یک داستان واقعی در دهه ۲۰ میلادی را به‌تصویر می‌کشد. این فیلم به تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود و ران هاوارد توسط استودیو Imagine Entertainment با بودجه‌ای ۵۵ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروشی معادل با ۱۱۵ میلیون دلار را پشت‌سر گذاشت. این فیلم همچنین موفق شد در سه بخش نامزد کسب جایزه اسکار و در هشت بخش نامزد کسب جایزه بفتا شود.

داستان فیلم درباره مادری مجرد به نام کریستین کالینز در دهه ۲۰ میلادی در شهر نیویورک جریان دارد. یک روز وقتی از سرکار برمی‌گردد، متوجه می‌شود که پسر ۹ ساله‌اش یعنی والتر در خانه نیست و گزارش او به پلیس هم راه به جایی نمی‌برد. او شکایت خودش را نزد کشیش گوستاو می‌برد و به‌این‌ترتیب پلیس شهر مجبور می‌شود تلاش خودش برای پیدا کردن والتر را بیشتر از قبل کند. همین موضوع روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهد که در ادامه با پیچش‌های داستانی بسیار غافل‌گیرکننده‌ای همراه می‌شود.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت یک گیمر درباره بهترین فیلم های آنجلینا جولی چیست؟ به‌نظر شما کدام‌یک از سایر فیلم‌های او می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت یک گیمر به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های آنجلینا جولی کدامند؟

از میان بهترین فیلم های آنجلینا جولی می‌توان به فیلم بچه جایگزین، فیلم جیا و فیلم تحت تعقیب می‌توان اشاره کرد. فهرست کامل ۱۸ فیلم آنجلینا جولی را می‌توانید در یک گیمر بخوانید.

۲- جدیدترین فیلم های آنجلینا جولی کدامند؟

از جدیدترین فیلم های آنجلینا جولی می‌توان به فیلم کسانی که آرزوی مرگ من را دارند ۲۰۲۲ و فیلم اترنالز ۲۰۲۱ اشاره کرد. فهرست کامل ۱۸ فیلم آنجلینا جولی را می‌توانید در یک گیمر بخوانید.



منبع