بهترین فیلم های آدمخواری | 15 فیلم جدید + امتیاز IMDB

بی‌تردید این فیلم چیزهایی وحشتناک برای ارائه دارد. اما حضور آنتونیو برد که پس از اخراج کارگردان اصلی درحین تولید فیلم، مسئولیت کار را برعهده گرفت و همینطور موسیقی شگفت‌انگیز مایکل نایمن باعث شده است این فیلم اثری خنده‌دار و جالب توجه از آب دربیاید.


این فیلم حاوی خشونتی غیرقابل توجه علیه حیوانات است که باعث می‌شود هرکسی توان تماشای آن را نداشته باشد

این اثری با روند آهسته و هنری است و به‌هیچ عنوان در طبقه یک فیلم ترسناک معمولی جای نمی‌گیرد. اما طرفداران فیلم‌سازی عجیب و ماجراجویانه، قدردان این ترکیب سازش ناپذیر بوده و از تماشای این اثر لذت خواهند برد.


برای چندین دهه، صنعت فیلم ایتالیا به خاطر تأثیرپذیری عمیق خود از سینمای هالیوود به شهرت رسیده بود. موفقیت آثاری همچون جنگ ستارگان یا آرواره‌ها، می‌توانست به سرعت باعث ساخت ده‌ها نسخه کپی شده از فیلم اصلی شود. اما در سال ۱۹۸۰ و با اوج گرفتن آثار سینمای ایتالیا با موضوع آدم‌خواری، کارگردان آنتونیو مارگریتی تصمیم گرفت در چرخشی متفاوت این بار با الهام از فیلم کلاسیک و موفق «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now) که به موضوع جنگ ویتنام اختصاص داشت، فیلمی با موضوع آدم‌خواری ارائه دهد.

گای پیرس در این فیلم در نقش یک کاپیتان ارتش ظاهر شده است که در طول جنگ مکزیک و آمریکا در دهه‌ی ۱۸۴۰ به یک پاسگاه نظامی دورافتاده فرستاده می‌شود. او درآنجا با مردی مرموز به نام کالکوهوان (رابرت کارلایل) رو‌به‌رو می‌شود که داستان‌هایی در مورد آدم‌خواری برای او تعریف می‌کند. در طول زمستان و سرمای فزاینده، همه چیز در این نقطه دورافتاده عجیب و تاریک‌تر شده و صحنه برای غافلگیری‌های پیش‌رو آماده می‌شود.

این فیلم همان طرح اصلی داستان‌های مشابه را مورد توجه قرار داده است: کاشفانی از دنیای متمدن که به‌وسیله گروهی از آدم‌خواران بدوی در جنگل‌های دورافتاده اسیر شده و سپس خورده می‌شوند. بااین‌حال سطح سادیسم و نفرت به نمایش درآمده در این فیلم در مرتبه‌ی بالایی قرار دارد. این مسئله به‌خاطر جلوه‌های ویژه‌ای که در فیلم مورد استفاده قرار گرفته است. چشم‌اندازهایی که به طرزی قانع‌کننده‏، بی‌رحمانه هستند. شاید همین مسئله باعث شده است که بخش بازاریابی فیلم ادعا کنند نمایش کانیبال فراکس در ۳۱ کشور جهان ممنوع اعلام شده است، ادعایی که کمی بعید به نظر می‌رسد. اما بااین‌وجود با نگاهی به محتوای فیلم یک نکته مشخص است، کانیبال فراکس فیلمی مناسب افرادی با معده‌ی ضعیف نیست.


فیلم در مورد چند دوست است که در راه بازدید از خانه‌ای قدیمی، قربانی یک خانواده آدم‌خوار می‌شوند. در ابتدا ادعا شد این فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شده است، امری که باعث شد مخاطبان بیشتری برای دیدن فیلم ترغیب شوند. اما در عمل این فیلم تنها جزئیاتی محدود را از جنایات قاتلی به نام «اد گین» الهام گرفته بود و در مقابل، بخش زیادی از طرح داستانی آن تخیلی بود.

تاماهاوک استخوانی اولین تجربه کریگ زالر در مقام کارگردان است. این فیلم به زندگی یک کلانتر در شهری کوچک می‌پردازد که در تلاش است جان سه نفر را که به‌وسیله افراد یک قبیله از بومیان آدمخوار ربوده شده‌اند را نجات بدهد. درادامه مخاطب شاهد چیزی است که دست کمی از سفر به جهنم روی زمین ندارد، چون گروه نجات تازه متوجه می‌شود که دربرابر دشمنی قرار دارد که خوی وحشیگریش هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

این فیلم که کارگردانی آن را جولیا داکورنو برعهده داشت، در مورد فردی گیاهخوار به نام جاستین است که بعد از شروع تحصیل در رشته دامپزشکی، ناگهان تمایلی عجیب به آدمخواری پیدا می‌کند. فضای فیلم خام عجیب و رویایی است و مقدار شگفت‌انگیزی شوخ طبعی تیره و تار دارد که مخاطب را عمیقا تحت تأثیر قرار می‌دهد. به‌علاوه بازیگر نقش جاستین، اجرایی خارق‌العاده را به نمایش گذاشته است. این امر باعث شد حتی درحالی که جاستین در تلاش است میل فزاینده خود به خوردن گوشت انسان را کنترل کند، شخصیتش همچنان عمق عاطفی قابل توجهی داشته باشد.


سر آنتونی هاپکینز و ری لیوتا در فیلم ترسناک هانیبال

۵- فیلم Hannibal

از همان اولین روزهای تولد ژانر وحشت، فیلمسازان از شوکه کردن تماشاگران و همینطور تغییر مرزهای تثبیت شده این حوزه روی پرده نقره‌ای سینما، لذت می‌بردند. بخش بزرگی از پاسخ به این پرسش که چرا طرفداران این ژانر به‌دنبال قلمروهایی جدید برای گشت‌وگذار می‌گردند؛ در این حقیقت ساده خلاصه شده است که آن‌ها همیشه امیدوار هستند فیلم بعدی، واقعا چیزی بدیع و دست اول برای ارائه داشته باشد که پیش از این ندیده‌اند.

فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس یکی از فیلم‌های شناخته شده ژانر وحشت و اسلشر محصول آمریکا است که پخش آن به‌دلیل خشونت زیاد، در چندین کشور جهان ممنوع شد. از طرف دیگر بسیاری از سالن‌های نمایش فیلم هم در پاسخ به شکایات مربوط‌به خشونت زیاد فیلم، پخش آن را متوقف کردند. اگرچه این فیلم با واکنش متفاوت منتقدان رو‌به‌رو شد، اما در گیشه فروش خوبی داشت و با گذشت چندین سال از پخش اولیه، رفته رفته مورد توجه قرار گرفته و شهرتی برای خود دست و پا کرد.

مقاله‌ مرتبط

  • نقد فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس (Texas Chainsaw Massacre)

فیلم جهنم سبز

  • ژانر: ترسناک، ماجراجویی
  • کارگردان: الی راث
  • سال ساخت: ۲۰۱۳
  • میانگین امتیازات The Green Inferno در IMDB: ۵/۳

کرت راسل در نقش کلانتر در فیلم تاماهاوک استخوانی

۲- فیلم Bone Tomahawk

فیلم حریص یکی از آن ترکیب ژانرهای عجیب و غریب است که قاعدتا نباید کار کند، اما به طرزی جالب توجه موفق و کارآمد از آب درآمده است. تلفیق ژانر ترسناک، وسترن و البته کمدی تاریک که تولید آن با مشکلات مختلفی همراه بود و پس از اکران هم یک شکست تجاری تمام و کمال را رقم زد. بااین‌حال این فیلم اثری بسیار سرگرم کننده است که در طول سال‌های بعد مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

بخوانید  جاذبه های گردشگری خط قطار تهران-ساری-فلای تودی

اگرچه آنتونی هاپکینز در نقش قاتل سریالی معروف یعنی دکتر هانیبال لکتر آدم‌خوار در فیلم سکوت بره‌ها محصول سال ۱۹۹۱ بسیار خوش درخشیده و تأثیری عمیق از خود برجای گذاشت، اما در واقعیت مخاطبان این فیلم فرصت چندانی برای تماشای او در حال آدم‌خواری پیدا نکردند. درحالی‌که این مسئله در مورد فیلم هانیبال به کارگردانی ریدلی اسکات صدق نمی‌کند. درواقع هانیبال دراینجا راه دیگری را در پیش گرفته است که به شکلی مضحک بیش از اندازه سرگرم کننده است. از طرف دیگر این فیلم با یکی از دیوانه کننده‌ترین صحنه‌هایی که احتمالا در چنین آثار پرمخاطبی با آن مواجه می‌شوید، به پایان می‌رسد که باز هم بر جذابیت این اثر می‌افزاید.

مقاله‌ مرتبط

  • ساخت سریال ترسناک جمعه سیزدهم توسط سازنده هانیبال

داستان فیلم بسیار ساده است: ماشین یک خانواده در صحرای نیومکزیکو خراب می‌شود و درادامه گروهی از جهش یافته‌های آدم‌خوار و وحشتناک ساکن کوهستان، از راه می‌رسند و خانواده را به دام انداخته و آن‌ها را می‌خورند. در مقابل خط داستانی ساده و تقریبا همیشگی، تیم سازنده به کمک هنر گریم و استفاده از چهره پردازی‌ برجسته و البته ناخوشایند ، موفق به خلق موجوداتی بسیار ترسناک شده‌اند که بیننده را به‌راحتی وحشت‌زده می‌کند.


فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس یکی از بهترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های ترسناک است که تأثیری عمیق روی دیگر آثار ژانر اسلشر داشت که از آن جمله می‌توان به استفاده از ابزارهای قدرتی به‌عنوان سلاح قاتل و همچنین توصیف قاتل به‌عنوان فردی بدون چهره با بدنی حجیم و بزرگ اشاره کرد.

درحالی که فیلم‌هایی با موضوع آدم‌خواری در چند دهه‌ی گذشته شکل‌های مختلفی به خود گرفته‌اند، تلاش کمی برای احیای وحشت‌های قدیمی مبتنی بر جنگلی پر از آدمخواران بدنام صورت گرفته است. منظور به‌ویژه فیلم‌های قدیمی ایتالیایی اوایل دهه‌ی هشتاد است که با چنین چشم‌اندازی ساخته شدند. بااین‌حال در سال ۲۰۱۳ الی راث تلاش کرد این ژانر فرعی را به مخاطبان جوان‌تری معرفی کند که احتمالا با فیلم‌های قدیمی این حوزه چندان آشنا نبودند، و اینگونه بود که فیلم جهنم سبز ساخته شد.

تکنیک قابل‌توجه این اثر، تأثیری آشکار بر فیلم‌های دیگی همچون «پروژه‌ی جادوگر بلر» داشت و می‌توان گفت که تماشای این فیلم حتی بعد از گذشت تقریبا چهل سال از زمان ساخت آن، همچنان غافلگیر کننده و تأثیرگذار است.


داستان فیلم والدین در دهه‌ی ۱۹۵۰ می‌گذرد و تمرکز فیلم روی زندگی پسری ده ساله به نام مایکل است که متقاعد شده است والدینش گوشت آدم می‌خورند. بیشتر موفقیت فیلم به این خاطر بود که تماشاگران هرگز مطمئن نبودند مادر و پدر مایکل (مری بث هارت و رندی کواید) واقعا هیولاهایی گوشت‌خواری هستند که مایکل به وجودشان اعتقاد دارد. اجراهای فوق‌العاده و همینطور طنز شیرین این فیلم دهه‌ی پنجاه باعث شد این فیلم در طول سالیان بعد طرفداران بسیاری پیدا کند.


فیلم کانیبال هولوکاست اظهار نظری قدرتمند و البته بسیار خوش ساخت در مورد نقش افراد مستند ساز و همینطور تأثیر جهان به اصطلاح متمدن روی افرادی است که دور از جوامع و در محیط‌هایی بسته زندگی می‌کنند. اما باید به این نکته هم توجه داشت که این فیلم برای بیان دیدگاه خود، شیوه‌ای استثمارگونه و همینطور وحشیانه را مورد استفاده قرار داده است. در فیلم شاهد خشونتی غیرقابل دفاع علیه حیوانات هستیم و همینطور صحنه‌هایی به غایت طاقت‌فرسا از آماده شدن وعده‌های غذایی قبایل آدم‌خوار هم به نمایش گذاشته شده‌اند که هرکسی دل تماشای آن را ندارد.

دراین اثر سرگرم کننده و البته کمی مضحک، نگاهی به زندگی دو کهنه سرباز جنگ ویتنام داریم که به ویروس آدم‌خواری آلوده شده‌اند. این دو پس از پایان جنگ به خیابان‌های آتلانتا بازگشته و مشغول انواع ضرب و جرح و آدم خواری می‌شوند. این فیلم اثری غمیگن است، اما نکات مثبتی هم دارد. موسیقی متن فیلم و همینطور اجرای درخشان بازیگر آمریکایی «جان ساکسون» از جمله این نکات است، بازیگری که او را با بازی در آثای همچون «کابوس خیابان الم» و «کریسمس سیاه» (Black Christmas) می‌شناسیم.


یکی از صحنه های ترسناک فیلم تپه ها چشم دارند

۷- فیلم The Hills Have Eyes

فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس

فیلم تاماهاوک استخوانی

  • ژانر: درام، ترسناک، وسترن
  • کارگردان: کریگ زالر
  • سال ساخت: ۲۰۱۵
  • میانگین امتیازات Bone Tomahawk در IMDB: ۷/۱

شاید جالب باشد که بدانید برخی از تأثیرگذارترین فیلم‌های ترسناک دهه‌ی گذشته از کشور فرانسه نشأت گرفته‌اند و بدون تردید فیلم «خام» یکی از آن‌ها است. این فیلم در طول نمایش در جشنواره فیلم شهرت بسیاری پیدا کرده و صحنه‌های به تصویر کشیده شده آن در مورد آدم‌خواری در بسیاری از مواقع باعث بیهوش شدن مخاطبان شد. مطمئنا این فیلم دارای سکانس‌هایی قوی است، اما چیزی بیشتر از نمایش شوک‌های وحشتناک در مورد فیلم خام وجود دارد که آن را به اثری تأثیرگذار تبدیل کرده است.

مقاله‌ مرتبط

  • نقد فیلم ترسناک Raw – خام

یکی از اعضای خانواده صورت چرمی در فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس

۱- فیلم The Texas Chainsaw Massacre

داستان در مورد پل کرندلر با اجرای ری لیوتا است، او که جزو مقامات فاسد وزارت دادگستری است به‌وسیله دکتر لکتر اسیر می‌شود. او به پل مواد مخدر می‌دهد و سپس قسمت بالای جمجمه او را برمی‌دارد. کرندلر بی‌نوا درحالی که به صندلی بسته شده و نمی‌داند اکنون مغزش در معرض دید قرار دارد، شروع به خوردن بخشی از مغز خود می‌کند که دکتر لکتر چند دقیقه قبل آن را سرخ و آماده خوردن کرده است. به نظر شما هم این پایان جذابی برای یک فیلم با موضوع آدم‌خواری نیست؟


فیلم تاماهاوک استخوانی گیشه موفقی داشت و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد که هم فیلمنامه و هم کارگردانی زالر و اجرای بازیگران را مورد ستایش قرار دادند.

بخوانید  تمدید سریال دندون شیرین برای فصل سوم و آخر توسط نتفلیکس

فیلم تپه‌ها چشم دارند

  • ژانر: ترسناک، روانشناختی
  • کارگردان: الکساندر آژا
  • سال ساخت: ۲۰۰۶
  • میانگین امتیازات The Hills Have Eyes در IMDB: ۶/۴

داستان فیلم تازه به زندگی دختری به نام نوآ می‌پردازد که با مردی به نام استیو در یک فروشگاه مواد غذایی ملاقات می‌کند. او که از پیدا کردن دوست و همدم در برنامه‌های دوست‌یابی ناامید شده است، شماره خود را به استیو می‌دهد. چند اتفاق باعث نزدیکی بیشتر او به استیو می‌شود، اما نوآ درنهایت پی می‌برد که این دوست دلسوز جدید، سعی دارد چیزی در مورد اشتهای غیرعادی خود را از او پنهان کند.


این اثر کلاسیک همچنان یکی از آثار برجسته و قابل تأمل در چرخه‌ی آثار ترسناک مرتبط با مضمون آدم‌خواری در کشور ایتالیا است. شاید باید گفت این اثر بهترین نمونه‌ی این زیرژانر است، هرچند گاهی حتی تماشای یکی از نمونه‌های سینمایی بسیار موفق و در خور توجه هم می‌تواند کاری فوق‌العاده سخت و ناخوشایند باشد و خب، به نظر می‌رسد فیلم کانیبال هولوکاست هم در این گروه جای می‌گیرد.

بئاتریس دال در فیلم دردسر هرروزه

۹- فیلم Trouble Every Day

این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که پس از مرگ پدر و سرپرست خانواده، با مشکلاتی عدیده همچون تهیه وعده‌ی غذایی بعدی مواجه می‌شود. اعضای خانواده برای رفع گرسنگی خود، شروع به ربودن مردم می‌کنند، اما این ناپدید شدن‌ها در شهر کوچک محل زندگی آن‌ها خیلی زود مورد توجه پلیس قرار می‌گیرد. فضای فیلم تیره‌وتار بوده و به‌صورت مشخص فقدان شخصیت‌های دلسوز در آن مشهود است، بااین‌وجود این فیلم به شکلی شگفت‌انگیز کارگردانی شده و اثر آن تا مدت‌ها پس از تماشا، همچنان در ذهن تماشاگر باقی می‌ماند. در سال ۲۰۱۳ شاهد یک بازسازی شگفت‌انگیز دیگر از این فیلم با عنوانی مشابه بودیم.


فیلم ضیافت خون

  • ژانر: ترسناک
  • کارگردان: هرشل گوردون لوئیس
  • سال ساخت: ۱۹۶۳
  • میانگین امتیازات Blood Feast در IMDB: ۵

شخصیتهای جولین و سابینا در فیلم آدمخواری ما همین هستیم که هستیم

۱۱- فیلم We Are What We Are

فیلم والدین

  • ژانر: ترسناک، رازآلود، کمدی
  • کارگردان: باب بالابان
  • سال ساخت: ۱۹۸۹
  • میانگین امتیازات Parents در IMDB: ۶/۱
گای پیرس در فیلم ترسناک حریص

۴- فیلم Ravenous

این فیلم از دو بخش تشکیل شده است. نیمه‌ی اول آن در مورد انسان شناسی آمریکایی است که به جنگل‌های آمازون سفر می‌کند تا بفهمد چه اتفاقی برای تیمی از مستندسازان مفقود شده افتاده است که بعد از سفر به این منطقه ناپدید شدند. او متوجه می‌شود که همه این افراد کشته شده‌اند. حالا نیمه دوم فیلم شروع می‌شود که به مخاطب فرصت می‌دهد ازطریق تماشای فیلم‌های پیدا شده متوجه شود واقعا چه اتفاقی برای این افراد افتاده است. و تازه آن‌جا است که ما درمی‌یابیم این گروه برای ساخت اثری مهیج و فراموش نشدنی، دست به چه اعمال شنیعی زدند. درواقع آن‌ها برای رسیدن به مقصود خود از تحریک، آزار و اذیت و شکنجه مردم بومی فروگذار نکردند. هرچند این رفتار عاقبت بسیار بدی را برای خود آن‌ها هم رقم زده است که حتی تماشایش هم دردناک است.

صحنه‌های این فیلم به اندازه‌ای تکان دهنده است که مناسب تماشای همه نیست

شخصیتهای والتر و جیووانی در جنگل در فیلم آدمخواری کانیبال فراکس

۱۴- فیلم Cannibal Ferox

راث فیلم جهنم سبز را همچون دیگر فیلم‌ موفقش یعنی هاستل (مسافرخانه)، با نگاهی سیاسی ساخته است. اینجا داستان در مورد گروهی از فعالان محیط زیستی جوان و البته ساده‌لوح است که به جنگل‌ها بارانی آمازون سفر می‌کنند تا نسبت به نابودی زیستگاه قبایل بومی به وسیله‌ی یک شرکت چوب‌بری طماع اعتراض کنند. اما خیلی زود اوضاع از کنترل خارج شده و آن‌ها به‌وسیله‌ی یک گروه از قبایل بومی اسیر می‌شوند و جایی در منوی شام آن‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

شخصیت فیلم جهنم سبز در میان بومیان آدمخوار آمریکای جنوبی

۱۳- فیلم The Green Inferno

فیلم دردسر هر روزه

  • ژانر: ترسناک، درام
  • کارگردان: کلر دنی
  • سال ساخت: ۲۰۰۱
  • میانگین امتیازات Trouble Every Day در IMDB: ۵/۹

فیلم ضیافت خون را به‌عنوان اولین فیلم از زیرژانر اسلشر در نظر می‌گیرند که به خاطر نمایش گرافیکی غم روی پرده سینما مورد توجه قرار گرفت. این فیلم در زمان اکران به موفقیت زیادی دست پیدا کرد، به‌طوری که در مقابل بودجه ناچیز ۲۴ هزار دلاری، گیشه‌ای چهار میلیون دلاری را تجربه کرد. البته در مقابل استقبال مخاطب، منتقدان چندان روی خوشی به این فیلم نشان نداده و گروهی آن را فیلمی آماتور و مبتذل ارزیابی کردند.


فیلم خام

  • ژانر: درام، ترسناک
  • کارگردان: جولیا داکورنو
  • سال ساخت: ۲۰۱۶
  • میانگین امتیازات Raw در IMDB: ۷

فیلم حریص

  • ژانر: ترسناک، وسترن، ماجراجویی
  • کارگردان: آنتونیو برد
  • سال ساخت: ۱۹۹۹
  • میانگین امتیازات Ravenous در IMDB: ۶/۹

فیلم کانیبال فراکس

  • ژانر: ترسناک، ماجراجویی
  • کارگردان: اومبرتو لنزی
  • سال ساخت: ۱۹۸۱
  • میانگین امتیازات Cannibal Ferox در IMDB: ۵/۱

خط داستانی فیلم جهنم سبز کمی آشفته به نظر می‌رسد، شاید چون کارگردان میان طنز و ارائه‌ی صحنه‌های شوکه کننده‌ای از گوشتخواری سرگردان است. اما بااین‌وجود طرفداران آثار ترسناک چندان از تماشای این فیلم ناامید نخواهند شد، چون به‌هرحال این فیلم بیشتر به‌دنبال زنده کردن فیلم های آدمخواری در جنگل است که مدت‌ها است به شکل سابق مورد توجه قرار نمی‌گیرند.


شاید جنجالی‌ترین فیلم‌های مرتبط با موضوع آدم‌خواری، به آثار سینمای ایتالیا در طول‌ دهه‌ی هفتاد و اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی اختصاص داشته باشد. فیلم‌هایی با نگاهی استثمارگونه که اغلب اتفاقات آن در آمریکای جنوبی و جنگل‌های گرمسیری آمازون رخ می‌دهد. یعنی همان جایی که هنوز هم قبایل بدوی، دور از جوامع متمدن به زندگی خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر افراطی‌ترین نمونه‌ این حوزه تابه‌امروز یعنی فیلم «کانیبال هولوکاست»، همچون گاوی پیشانی سفید است که به‌دلیل محتوای خشونت آمیز و همینطور قساوت غیرقابل وصف علیه حیوانات در زندگی واقعی، اسم و رسم بدی پیدا کرد. هرچند که این بدنامی از جهتی دیگر مایه شهرت این فیلم هم شده است. مسئله‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که تاکنون در آثار سینمایی، آدمخواری به اشکالی وحشتناک اما متفاوت به تصویر کشیده می‌شود. درست است که گاهی این حرکت باعث خنده شده و گاهی به شکلی نمادین و تمثیلی به نمایش گذاشته می‌شود، ولی همچنان به‌عنوان راهی متداول ولی از مدافتاده برای ترساندن مخاطب به کار گرفته می‌شود. با مرور بهترین فیلم های آدم خواری همراه یک گیمر باشید.

بخوانید  مدیر عملیاتی سرورپارس‌: فیلترینگ و محدودیت ها مانع فعالیت بین المللی

بهترین فیلم های آدمخواری

فیلم هانیبال

  • ژانر: درام، ترسناک، روانشناختی
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • سال ساخت: ۲۰۰۱
  • میانگین امتیازات Hannibal در IMDB: ۶/۸

فیلم کانیبال هولوکاست (قتل‌عام آدم‌خواران)

  • ژانر: ترسناک، ماجراجویی
  • کارگردان: روجرو دئوداتو
  • سال ساخت: ۱۹۸۰
  • میانگین امتیازات Cannibal Holocaust در IMDB: ۵/۸

مری بث هارت و رندی کواید در فیلم آدمخواری والدین

۸- فیلم Parents

از نمونه های ترسناک فیلم هایی با موضوع آدم خواری می‌توان به فیلم خام، فیلم هانیبال، فیلم حریص و فیلم والدین اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ فیلم آدم خواری را در سایت یک گیمر بخوانید.

۲- فیلم های آدمخواری در جنگل کدامند؟

فیلم تپه‌ها چشم دارند یکی از آن بازسازی‌های کمیابی است که موفق شده است سطح کلی خود را در مقایسه با نسخه‌ی اصلی، به شکلی تأثیرگذار بهبود دهد. فیلم اصلی به کارگردانی وس کریون و محصول سال ۱۹۷۷ بود، تریلری ترسناک که تماشای آن به شکلی عجیب لذت بخش بود. درمقابل بازسازی الکساندر آژا از این فیلم، اثری ترسناک، بی‌رحمانه و خونبارتر را به نمایش گذاشته است.

باب بالابان بیشتر به‌عنوان بازیگر فیلم‌هایی کلاسیک همچون «برخورد نزدیک از نوع سوم» (Close Encounters of The Third Kind)، «پارک گاسفورد» (Gosford Park) و «جزیره‌ی سگ‌ها» (Isle of Dogs) شناخته می‌شود، اما جالب است بدانید او در سال ۱۹۸۹ اولین کارگردانی خود را با ساخت فیلمی ترسناک و کمدی تجربه کرد.

صحنه گوشتخواری در فیلم آخرالزمان آدمخوار محصول کشور ایتالیا

۱۲- فیلم Cannibal Apocalypse

شخصیت فواد رامسس در فیلم ضیافت خون

۱۵- فیلم Blood Feast

جک و آلن در حال فیلمبرداری در جنگل محل زندگی آدمخواران در فیلم کانیبال هولوکاست

۱۰- فیلم Cannibal Holocaust

فیلم ما همین هستیم که هستیم

  • ژانر: درام، ترسناک
  • کارگردان: خورخه میشل گراو
  • سال ساخت: ۲۰۱۰
  • میانگین امتیازات We Are What We Are در IMDB: ۵/۷
خب، درپایان نظر شما در مورد آثار اشاره شده در این فهرست چیست؟ آیا اصلا علاقه‌ای به تماشای فیلم‌هایی با محتوای آدم‌خواری دارید؟ به نظر شما بهترین آثار ارائه شده در این حوزه چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در این رابطه با ما و دیگر دوستان‌تان در یک گیمر هم درمیان بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های آدمخواری کدامند؟

کلر دنی بیشتر به خاطر درام‌های هنری تحسین شده‌ای همچون «کار نیکو» (Beau Travail) شناخته می‌شود تا آثاری ترسناک در مورد پدیده‌ی آدم‌خواری. اما در سال ۲۰۰۱، او هر دو حوزه را در هم ترکیب کرد تا اثری متفاوت را ارائه دهد. در فیلم دردسر هر روزه شاهد هنرنمایی بازیگر شناخته شده فرانسوی «بئاتریس دال» در نقش زنی مرموز و آدمخوار هستیم که به وسیله‌ی شوهرش زندانی می‌شود. «وینسنت گالو» هم در نقش یک مرد آمریکایی ظاهر شده است که روی این زن وسواس دارد.

فیلم آخرالزمان آدمخوار

  • ژانر: درام، ترسناک، خیال‌انگیز
  • کارگردان: آنتونیو مارگریتی
  • سال ساخت: ۱۹۸۰
  • میانگین امتیازات Cannibal Apocalypse در IMDB: ۵/۵

صورت چرمی در فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس

گرانس ماریلیه بازیگر نقش جاستین در فیلم ترسناک خام

۳- فیلم Raw

این مقاله حاوی تصاویر خشن است و برای سنین زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود

البته باید به این حقیقت مهم هم توجه داشت که تابوهای موجود در این حوزه هم در طول دهه‌های مختلف تغییر کردند. یعنی چیزی که در سال ۱۹۳۰ به‌عنوان نکته‌ای تکان دهنده شناخته می‌شد، اکنون بیشتر اسباب خنده بیننده را فراهم می‌کند. همان‌طور که اگر فیلمی از دوران کنونی را برای مخاطبان آن دوران به نمایش می‌گذاشتند، قطعا باعث وحشت عمیق آن‌ها می‌شد. نمایش آدم‌خواری بدون تردید یکی از این تابوهای سینما است که هنوز هم قدرت آزرده کردن بینندگان را دارد. ما دهه‌ها است که در فیلم‌های ژانر وحشت شاهد چنین مسائلی هستیم، اینکه شخصیت‌های شرور داستان از گوشت انسان تغذیه می‌کنند. اما چیزی بسیار ناخوشایند و بدیع در این موضوع نهفته است که مهم نیست چند بار آن را ببینید، چراکه هربار دوباره همان تأثیر خاص خود را روی بیننده برجای می‌گذارد. درواقع اگر تیمی خبره روی این ایده کار کنند، همچنان می‌توان آثاری با موضوع آدمخواری را روانه پرده سینماها کرد که حتی سرسخت‌ترین بیننده‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فیلم کانیبال فراکس، فیلم جهنم سبز و فیلم کانیبال هولوکاست از نمونه‌های فیلم های آدمخواری در جنگل به حساب می‌آیند. فهرست کامل ۱۵ فیلم آدم خواری را در سایت یک گیمر بخوانید.

فیلم کانیبال فراکس شاید با بهترین فیلم‌های آدم‌خواری ایتالیایی فاصله زیادی داشته باشد، اما بدون تردید یکی از تکان دهنده‌ترین آن‌ها است. مطمئنا با تماشای این فیلم متوجه می‌شوید که اینجا خبری از هوش جاری در فیلم کانیبال هولوکاست نیست، اما کانیبال فراکس برخی از گرافیکی‌ترین و همینطور ناراحت کننده‌ترین صحنه‌ها را ارائه می‌کند.

فیلم تازه (فِرِش)

  • ژانر: کمدی، ترسناک، روانشناختی
  • کارگردان: میمی کیو
  • سال ساخت: ۲۰۲۲
  • میانگین امتیازات fresh در IMDB: ۶/۷

صحنه ملاقات اول شخصیتهای فیلم ترسناک تازه یا فرش

۶- فیلم آدمخواری جدید Fresh

درحالی که بسیاری از فیلم‌هایی که در این فهرست به آن‌ها پرداخته می‌شود، آدم‌خوارها را به شکل تهدیدی شرارت آمیز به تصویر کشیده‌اند، فیلم ما همین هستیم که هستیم آن‌ها را در جایگاه شخصیت‌های اصلی داستان نشانده است.

داستان فیلم ترسناک ضیافت خون حول تلاش‌های مردی مصری می‌چرخد که در تلاش است الهه باستانی ایشتار را احیا کند. این مرد که فؤاد رامسس نام دارد، برای به زندگی برگرداندن این الهه‌ی باستانی خیر و شر، شروع به جمع‌آوری اعضای بدن دوشیزگان جوان می‌کند. درنهایت او دختری جوان را به دام انداخته و تلاش می‌کند در مراسم باستانی احضار، دختر را به‌عنوان قربانی نهایی به پیشگاه ایشتار تقدیم کند.