بهترین بازی های متاورس | از سندباکس تا اکسی اینفینیتی

اگر مقاله پیشین را که مربوط‌به معرفی بازی های ارز دیجیتال بود، مطالعه کرده باشید، متوجه می‌شوید که از نکات مشترک بازی‌های کریپتویی و متاورس، الزام اتصال حساب کاربری شما به یک کیف پول ارز دیجیتال است. به‌نحوی که کاربران برای شروع این بازی‌ها و ورود به دنیای آن‌ها باید روی شبکه مشخص که سیستم بلاک‌چین بازی روی آن بنا شده است، حساب کاربری ایجاد کرده و حتی در برخی مواقع هم کیف پول خود را توسط توکن‌های دیجیتال شارژ‌ کنند.

مهمانی شخصیت‌های بازی Rec Room

۶- بازی Rec Room

  • سازنده و ناشر: Rec Room Inc
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: سیستم ساخت بازی

با رشد روزافزون تکنولوژی بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، همواره شاهد معرفی توکن‌ها و محتویات جدیدی بر این بستر نوظهور بوده‌ایم. بخشی از این محتویات به بازی‌هایی اختصاص دارد که بر مبنای تکنولوژی بلاک‌چین توسعه داده شده‌اند و توسعه‌دهندگان در آن‌ها از امکاناتی همانند توکن‌های دیجیتال و NFTها استفاده کرده‌اند. در این بین برخی از بازی‌های کریپتویی، درواقع یک دنیای مجازی متاورس را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهند که در خود محتویات دیجیتال و مجازی مختلف و سرگرم‌کننده‌ای را جای داده‌اند.

بازی متاورس Revomon

۷- بازی Revomon

  • سازنده و ناشر: –
  • سال انتشار نسخه اولیه: ۲۰۲۱
  • سبک: نقش آفرینی آنلاین

بهترین بازی های متاورس کدام ها هستند؟

درواقع بازیکنان برای شروه این بازی باید ابتدا کیف پول مجازی خود را با بازی لینک کرده و در حساب خود توکن‌هایی همانند USDC و SOL را برای پرداخت کارمزدها و خرید آیتم‌های درون بازی شارژ کنند. استار اطلس در حال حاضر در مراحل ابتدای توسعه خود قرار دارد و باتوجه‌به توسعه آن با استفاده از موتور گرافیکی آنریل 5، انتظار می‌رود با یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های متاورس ساخته شده در سال‌های اخیر روبه‌رو شویم. شما می‌توانید از اینجا تریلر این بازی جذاب را مشاهده کنید.


بازی بعدی این فهرست به یک اثر جذاب و سرگرم‌کننده متاورس اختصاص دارد که ابتدا در سال ۲۰۱۲ با الهام‌گیری از بازی ماینکرفت در اختیار مخاطبان قرار گرفته بود. بازی The Sandbox ساخته استودیو Pixowl پس از گذشت سال‌ها و کش و قوس‌های فراوان بالاخره در قالب یک اثر متاورسی در اواخر سال ۲۰۲۱ تجربه جدیدی از گیم‌پلی خود را در اختیار کاربران قرار داد. همانند ماینکرفت، طراحی دنیای این بازی به‌صورت مکعبی صورت گرفته است و سازندگان به‌واسطه مکانیزم‌های ساخت‌وساز آن به کاربران اجازه می‌دهند تا آثار خلاقانه مختلفی را خلق کنند.

درواقع در این بازی بازیکنان با قرارگیری در یک بستر واقعیت مجازی در قالب یک کاراکتر تربیت‌کننده موجوداتی به‌نام Revomon قرار می‌گیرند و با انجام حرکات مختلف با دنیای مجازی بازی ارتباط برقرار می‌کنند. شما می‌توانید در بازی موجوداتی که به‌دست آورده‌اید، به فروش برسانید و در ازای آن توکن‌های ارز دیجیتال REVO به‌دست بیاورید.


Star Atlas یک بازی استراتژی عظیم بر بستر تکنولوژی بلاک‌چین است که وقایع آن در آینده دور و در سال ۲۶۲۰ رخ می‌دهد. بازیکنان در این بازی می‌توانند توکن‌های NFT را بسازند و با یکدیگر تبادل کنند. شما در این بازی در ابتدای کار با دنیایی پهناور روبه‌رو می‌شوید که در آن باید به‌تنهایی به جمع‌آوری منابع مختلف بپردازید. بازیکنان می‌توانند یک شهر کامل را ایجاد کرده و در آن یک سیستم اقتصادی کوچک را راه‌اندازی کنند. شما همچنین می‌توانید در حین بازی کردن پس از به‌دست آوردن واحد پولی درون بازی آن را به پول واقعی تبدیل کنید و این طریق از تجربه بازی کسب درآمد داشته باشید.

بخوانید  20 درصد تخفیف برای کارت گرافیک های جدید AMD RX 7900

VulcanVerse یک بازی چندنفره آنلاین جهان‌باز است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند ماجراجویی‌ها و مأموریت‌های مختلف خود را ایجاد کنند و همزمان در جریان مأموریت‌های مختلف با دیگر شخصیت‌های بازی به‌مبارزه بپردازند. درواقع شما در این بازی می‌توانید سرزمین‌های مختلف را در قالب توکن‌های غیرقابل معاوضه در اختیار بگیرید به‌نوعی مالک حقیقی‌ آن‌ها شوید. بازیکنانی که صاحب یک سرزمین هستند، می‌توانند آن‌جا را مطابق با میل خود شخصی‌سازی کنند و ساختمان‌ها با طراحی‌های مختلف را آن‌جا قرار دهند.

مبارزات حیوانات بازی VulcanVerse

۱۰- بازی VulcanVerse

  • سازنده: جیمی جانسون
  • سال انتشار نسخه اولیه: ۲۰۲۱
  • سبک: چندنفره آنلاین

شخصیت های بازی AlterVerse

۲- بازی AlterVerse

  • سازنده و ناشر: AlterVerse Inc.
  • سال انتشار نسخه اولیه: ۲۰۱۷
  • سبک: نقش‌آفرینی

کاراکتر نوردیک بازی Alien Worlds

۱- بازی Alien Worlds

  • سازنده و ناشر: Alien Worlds
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: علمی-‌تخیلی

Alien Worlds یک بازی Play to Earn است که برمبنای بلاک‌چین WAX توسعه داده شده است. این بازی جهانی را شامل می‌شود که از ۶ دنیای مختلف تشکیل شده است که در هر کدام آن‌ها ۵۰۰ سرزمین مختلف وجود دارد. نقشه هر سزمین توسط NFT عرضه می‌شود و بازیکنان می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. درواقع بازی بر بستر توکن‌های ارز دیجیتال توسعه داده شده است و شما می‌توانید پس از اتصال آن به کیف پول مجازی خود (بر پایه شبکه Binance Smart Chain)، حساب کاربری خود را توسط توکن Trilium شارژ کرده و ازطریق مکانیزم استیکینگ بازی (نگه‌داری توکنن ارز دیجیتال در کیف پول مجازی به اندازه مدت‌زمانی مشخص)، کسب درآمد داشته باشید.

Revomon یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین متاورسی است که المان‌های فری‌توپلی را نیز در خود جای داده است و بازیکنان به‌واسطه آن می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند. این بازی المان‌های مختلفی را از آثاری همانند Axie Infinity و Pokemon Go دریافت کرده است و سازندگان آن اثری خلق کرد‌ه‌اند که در آن بازیکنان می‌توانند در یک دنیای واقعیت مجازی به شکار موجودات مختلف بروند. درواقع همانند Pokemon Go بازیکنان در نقش شخصیتی قرار می‌گیرند که می‌تواند هیولاهای بازی را شکار کرده و به آن‌ها آموزش دهد.

Horizon Worlds بازی واقعیت مجازی آنلاینی است که توسط استودیو متا (فیسبوک پیشین) توسعه داده شده است. بازیکنان می‌توانند این بازی را توسط هدست‌های واقعیت مجازی آکولوس ریفت یا آکولوس کوئست 2 تجربه کرده و از سیستم ثبت حرکتی این هدست‌ها و کنترلرهای آن‌ها برای تجربه محتویات آن استفاده کنند. هورایزن ورلدز درواقع یک دنیای واقعیت مجازی است که توسعه‌دهندگان در آن به بازیکنان اجازه می‌دهند تا با قرارگیری در قالب آواتارهایی کارتونی با یکدیگر و با دنیای اطراف خود به تعامل بپردازند.

در این بازی بازیکنان می‌توانند با انجام مجموعه‌ای از چالش‌ها و فعالیت‌ها، به توکن‌های SLP دسترسی پیدا کنند و با استفاده از این توکن‌ها، به پرورش اکسی‌های خود و خرید آیتم‌های مختلف بپردازند. بازیکنان همچنین می‌توانند هر ۱۴ روز یک‌بار پول‌های جمع‌آوری شده خود (در قالب توکن SLP) را برداشت کرده و در کیف پول مجازی خود واریز کنند. دیگر توکن بازی AXS نام‌ دارد که به‌عنوان جایزه در اختیار بازیکنانی که برنده چالش‌های رویدادهای فصلی بازی می‌شوند، قرار دهد.


بازی بعدی این فهرست به یکی از معروف‌ترین آثار منتشر شده بر مبنای تکنولوژی بلاک‌چین مربوط می‌شود که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. Axie Infinity یک بازی NFTمحور آنلاین است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند موجوداتی به‌نام اکسی (Axie) را خریداری کنند و به پرورش آن‌ها بپردازند. درواقع گیم‌پلی این بازی از مجموعه پوکمون الهام گرفته است، به‌نحوی‌که بازیکنان پس از خرید این موجودات می‌توانند به‌کمک آن‌ها با دیگر بازیکنان وارد مبارزه شوند و حتی آن‌ها را با دیگر کاربران به خرید و فروش بپردازند.

بخوانید  اندازه بازی Star Wars Jedi: Survivor را در پلی استیشن 5 تعیین کنید
شخصیت های بازی متاورس Horizon Worlds

۵- بازی Horizon Worlds

  • سازنده و ناشر: Meta Platforms
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: ساخت و ساز آنلاین

بازی متاورس Star Atlas

۸- بازی Star Atlas

  • سازنده و ناشر: اسپراسافت / اوتاماتا
  • سال انتشار نسخه اولیه: ۲۰۲۲
  • سبک: استراتژی

مقاله مرتبط

      • بازی هایی که ارز دیجیتال می‌دهند | اندروید و آیفون
      • متاورس چیست؟ شباهت دنیای متاورس با فیلم و بازی‌ها

از جمله بهترین بازی های متاورس می‌توان به آثاری همچون The Sandbox و Rec Room اشاره کرد که هرکدام به‌نحوی تلاش می‌کنند کاربران را در بستر فضای دیجیتال در یک زندگی مجازی قرار دهند.

  • در بازی AlterVerse، محلی به‌نام Sky City وجود دارد که هاب مرکزی این اثر به‌شمار می‌رود. بازیکنان می‌توانند از این منطقه به یکی از سرورهای OutPost مختلف بازی سفر کنند که درواقع ایستگاه‌های فضایی غول‌آسای این بازی تلقی می‌شوند. AlterVerse قرار است در سبک شوتر اول‌شخص عرضه شود، اما همچنین در خود کوئست‌های مختلف، جمع‌آوری منابع و سیستم کرفتینگ را جای داده است. بازی در حال حاضر در مرحله آلفای خود به‌سر می‌برد و انتظار می‌رود نسخه کامل و نهایی آن در سال ۲۰۲۳ در اختیار بازیکنان قرار گیرد.


    درواقع در این بازی بازیکنان می‌توانند دنیاهای مختلفی را که ایجاد کرده‌ در بستر فضای بلاک‌چین با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند و حتی آن‌ها را در ازای توکن‌های کریپتویی به فروش برسانند. توکن‌های مورد استفاده در این بازی SAND نام دارد و بازیکنان با پس‌انداز و استیک کردن این توکن‌ها در حساب کاربری خود می‌توانند در جریان روند توسعه و به‌روزرسانی بازی The Sandbox نقش داشته باشند.


    درواقع سازندگان این پلتفرم به بازیکنان اجازه می‌دهند تا با استفاده از ابزارهای مختلف مربوط‌به ساخت‌وساز، صحنه‌های به‌یادماندنی، قطعه‌های هنری و چالش‌های متفاوتی را ایجاد کنند . البته که این بازی راه و روش کسب درآمد مخصوص به خود را دارد و بازیکنان می‌توانند با قیمت‌گذاری روی آثار مجازی خلق شده توسط خود، آن‌ها را به دیگر بازیکنان به فروش برسانند و توکن MANA دریافت کنند.


    بازیکنان در این بازی می‌توانند دنیا و سرزمین‌های خود را ایجاد کنند و با دیگر کاربران آن‌ها را به اشتراک بگذارند. Horizon Worlds درواقع اثری است که شرکت متا تلاش کرد به‌واسطه آن کاربران را با مفهوم واقعی متاورس و فعالیت‌هایی که می‌توان درون آن انجام داد،‌ آشنا کند. درحال حاضر این بازی تنها برای پلتفرم پی سی منتشر شده است و قرار است در تا پایان سال میلادی شاهد عرضه نسخه موبایلی آن نیز باشیم.


    بازی متاورس Decentraland

    ۴- بازی Decentraland

    • سازنده و ناشر: Decentraland Foundation
    • سال انتشار: ۲۰۲۰
    • سبک: دنیای مجازی

    هرکدام از سرزمین‌های بازی شکل ظاهری، طراحی و ساختمان‌های منحصربه‌فردی دارند که به‌واسطه آن روایت داستانی کاملی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. شخصیت‌های بازی Vulcanites نامیده می‌شوند و بازیکنان می‌توانند با قرار گرفتن در نقش این موجودات در دنیای بازی به گشت‌وگذار بپردازند. توکن اصلی مورد استفاده در این بازی PYR نام دارد که بازیکنان می‌توانند از آن برای استیک کردن و به‌عنوان واحد پول درون بازی استفاده کنند.

    بخوانید  دنیای سینمایی مارول قبلاً داستان کانگ فاتح را خراب کرده است

    Rec Room یک بازی آنلاین واقعیت مجازی است که در خود یک سیستم جامع توسعه بازی را جای داده است. بازیکنان می‌توانند Rec Room را به‌وسیله هدست‌های واقعیت مجازی تجربه کنند و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن بهره ببرند. در حالت واقعیت مجازی، بازی به‌صورت کامل از سیستم موشن کپچر هدست واقعیت مجازی و کنترلرهای حرکتی آن پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد با آیتم‌ها و اجزای دنیای مجازی آن ارتباط برقرار کنند.

    بازی AlterVerse یکی از بازی‌های متاورسی است که علاقه‌مندان به آثار علمی‌-تخیلی فضایی می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند. در جریان این بازی شما می‌توانید سرزمین‌های مختلف را خریداری کنید، به ساخت‌وساز بپردازید، با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کنید، منابع مختلف را جمع‌آوری کرده و به ساخت و تبادل NFTها بپردازید.

    موجودات بازی Axie Infinity

    ۳- بازی Axie Infinity

    • سازنده و ناشر: اسکای مویس
    • سال انتشار: ۲۰۱۸
    • سبک: استراتژی

    در بازی های متاورس، معمولا بازیکنان در قالب یک آواتار در دنیایی مجازی قرار می‌گیرند و می‌توانند فعالیت‌های مختلفی را به‌صورت انفرادی یا گروهی با دوستان خود انجام دهند. از جمله معروف‌ترین بازی‌های متاورس که در بستر بلاک‌چین توسعه داده‌ شده‌اند می‌توان به آثاری همچون سندباکس و اکسی اینفینیتی اشاره کرد که بازیکنان ازطریق آن‌ها می‌توانند در دنیایی مجازی با یکدیگر به رقابت بپردازند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از بهترین بازی های متاورس بپردازیم.

    بهترین بازی های متاورس 2022


    Rec Room به خودی خود شامل چندین بازی چندنفره مختلف است که در سبک‌های گوناگونی همانند شوتر اول‌شخص، بتل رویال و اکشن ماجرایی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند. البته که ویژگی منحصربه‌فرد Rec Room قابلیت ساخت محتوای آن است که به بازیکنان اجازه می‌دهد خلاقیت خود را در آن پیاده‌سازی کنند. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم پی‌سی منتشر شد و بعد از آن به دیگر پلتفرم‌ها هم راه پیدا کرد.


    بازی متاورس The Sandbox

    ۹- بازی The Sandbox

    • سازنده و ناشر: Pixowl
    • سال انتشار: ۲۰۲۱
    • سبک: سندباکس

    آیا ازطریق بازی های متاورس می‌ توان کسب درآمد کرد؟

    بله. معمولا بیشتر بازی های متاورس به کاربران اجازه می‌دهند تا در ازای انجام برخی فعالیت‌ها، توکن‌های ارز دیجیتال مخصوص به‌خود را به‌دست بیاورند و بعدا آن‌ها را به پول واقعی تبدیل کنند.



  • منبع

    گیم‌پلی بازی بسیار ساده است و شما با کلیک کردن روی سرزمین‌ها منابع آن‌ها را استخراج می‌کنید، به استیک کردن واحد TLM می‌پردازید و سرزمین‌های مختلف را صاحب می‌شوید. بازی در حال حاضر در حال توسعه است و سازندگان آن وعده داده‌اند که به‌زودی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کنند.


    پرسش‌های متداول

    • Decentraland یک بازی دنیای مجازی سه‌بعدی است که در آن بازیکنان می‌توانند نقشه‌های سرزمین‌های مختلف را به‌عنوان NFT و توسط رمزارز MANA خریداری کنند. از همین‌رو شما با ورود به دنیای آن می‌توانید در سرزمین‌ها و محتویات آن‌ها که به دیگر بازیکنان اختصاص دارند، گشت‌وگذار کنید و فعالیت‌های مختلف موجود در آن‌ها را تجربه کنید. از ماجراجویی‌های فضایی گرفته تا هزارتوهای قرون‌وسطایی و روستاهای مختلف که همگی توسط کاربران خلاق این پلتفرم ساخته شده‌اند، از جمله‌ مواردی هستند که در پلتفرم Decentraland می‌توانید با آن‌ها مواجه شوید و به تجربه آن‌ها بپردازید.