بهترین بازی های شبیه ساز اندروید + لینک دانلود


در این مقاله از یک گیمر به سراغ بهترین بازی‌های شبیه‌ساز اندروید رفته‌ایم که با تنوع خوبی که دارند می‌توانند هرنوع مخاطبی را سرگرم خود کنند.

بازی‌های شبیه‌ساز یکی از پرطرفدارین سبک‌های بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شوند. در این دسته از بازی‌‌ها، بازیکنان می‌توانند مشغول به تجربه‌هایی شوند که در دنیای واقعی وجود دارند. تقریبا می‌توانید برای هرچیزی یک بازی شبیه‌ساز پیدا کنید. بازی‌هایی مانند شبیه‌ساز کشاورزی، شبیه‌ساز هواپیمایی، شبیه‌ساز شکار و موارد بسیار دیگر که می‌توان آن‌ها را تجربه کرد. البته بازی‌های شبیه‌ساز خاصی نیز وجود دارند که بیشتر برای جنبه سرگرمی ساخته شده‌اند. همچنین نمی‌توان این دسته از بازی‌ها را دسته کم گرفت. به‌طوریکه به‌عنوان مثال برای بازی Farming Simulator یک رویداد سالانه با جایزه‌های بسیار بزرگ برگزار می‌شود. در این مقاله از یک گیمر به معرفی ۱۵ بازی‌ شبیه‌ساز اندرویدی می‌پردازیم که هریک از آن‌ها می‌تواند مخاطب خاصی را سرگرم کند. با ادامه مقاله همراه یک گیمر باشید.

بازی های شبیه ساز اندروید

در این فهرست بازی های شبیه‌ساز اندروید زیادی از جمله بازی شبیه‌ساز شهربازی با نام RollerCoaster Tycoon Classic، بازی شبیه‌ساز جابه‌جایی مسافر با نام Bus Simulator : Ultimate و حتی بازی شبیه‌ساز مدیریت زندان با نام Prison Empire Tycoon را معرفی کرده‌ایم. اما فهرست را کامل نگاه کنید احتمالا بازی مورد نظر شما نیز در فهرست حضور داشته باشد.


بازی اندروید و شبیه ساز Pocket City 2

۱۵- بازی Pocket City 2

  • استودیو: Codebrew Games
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: ۵ دلار

در همان ابتدا به سراغ یک بازی شبیه‌ساز مدیریت شهر می‌رویم که با بسیاری از بازی‌های هم سبک خود متفاوت است. در ابتدا بازی مانند اکثر بازی‌های اینچنینی باید چند مرحله یا عبارت بهتر چند قسمت آموزشی مانند طراحی جاده‌ها، ساخت و سازهای مختلف، ایجاد منابع طبیعی و غیره را بگذرانید. پس از آن باید یک شهروند را که می‌تواند مرد یا زن باشد به شکل دلخواه طراحی کنید. بعد از تمام این تفاسیر وارد اصل ماجرا می‌شوید. در این باید با منابعی محدودی که در اختیار دارید شهر را گسترش دهید و با ایجاد امکانات مختلف و در مقابل دریافت مالیات از مردم شهر را گسترش دهید. نکته متفاوت این بازی این است که می‌توانید با انتخاب شهروندی که طراحی کرد‌ه بودید، وارد حالت سوم شخص بازی شوید و به کارهای مختلفی مانند رانندگی، گفت‌وگو با مردم و حتی ورود به ساختمان‌های مختلف بپردازید. در مجموع ساخته استودیوی Codebrew Games یک اثر متفاوت در سبک شبیه‌ساز مدیریت شهر است که با حالت‌های متفاوت و خاص خود تجربه جدیدی را به وجود می‌آورد.

دانلود بازی Pocket City 2

دانلود گوگل پلی Google Play


 بازی اندروید و شبیه ساز RollerCoaster Tycoon Classic

۱۴- بازی RollerCoaster Tycoon Classic

  • استودیو: Atari
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: ۶ دلار

یکی از جاهای به‌شدت سرگرم کننده و پرهیجان هرشهر بدون تردید شهربازی است. در بازی RollerCoaster Tycoon Classic باید به مدیریت یک شهربازی بپردازید. البته در همان ابتدا همه امکانات را در اختیار نخواهید داشت و باید با ایجاد وسایل تفریحی ساده‌تر کار خود را آغاز کنید. پس از مدتی و با کسب امتیاز‌های لازم می‌توایند شهربازی را با وسایل مانند ترن هوایی، مغازه‌های مختلف، پوشش گیاهی و موارد دیگر گسترش دهید. هراندازه شهر بازی بزرگ‌تر باشد مردم بیشتر وارد آن‌جا می‌شوند و در مقابل درآمد بیشتری را نیز کسب می‌کنید. یکی از نکات جالب طراحی ترن‌ هوایی است که اگر پول لازم را داشته باشید می‌توانید ترن‌های هوایی با ظاهرهای متفاوت طراحی کنید.

دانلود بازی Atari

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز Motorsport Manager Mobile 3

۱۳- بازی Motorsport Manager Mobile 3

  • استودیو: Playsport Games
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: ۷ دلار

اگر به رالی و به‌طورکلی مسابقات رانندگی علاقه‌مند هستید قطعا تجربه بازی Motorsport Manager Mobile3 می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد. در این بازی شبیه‌ساز باید به مدیریت مسابقات مختلف رالی بپردازید. درواقع وظیفه بازیکن این است که باتشکیل یک تیم رانندگی و همچنین طرhحی اتومیبل‌های مختلف وارد مسابقات رانندگی شود. نکته که باید به آن توجه کنید این است که این بازی یک اثر ریسینگ نیست و صرفا باید به مدیریت این مسابقات از نقطه و نظرهای مختلف بپردازید که خود این موضوع هیجان‌های خاص خود را به همراه دارد. همان‌طور که اشاره شد این بازی یک اثر شبیه‌ساز است و باید به تمام نکات لازم توجه کنید. به‌عنوان مثال قبل از شروع مسابقه باید وضعیت هوایی را بررسی کنید تا بتوانید تصمیم‌های منطقی‌تری را مانند انتخاب نوع لاستیک اتومیبل را انجام دهید.


بازی اندروید و شبیه ساز Settlement Survival

۱۲- بازی Settlement Survival

  • استودیو: Gleamer Studio
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: ۵ دلار

بازی Settlement Survival بازیکنان را در نقش رهبری قرار می‌دهد که باید گروهی از بازماندگان را سرسامان دهد. در ابتدای بازی باید با ساخت خانه‌های ساده و کوچک به مردم شهر پناه بدهید. در ادامه با کشاورزی، شکار حیوانات، ایجاد فضای سبز و موارد دیگر شهر را کم کم گسترش دهید. با گسترش شهر مردم بیشتر وارد شهر می‌شوند که برای آن‌ها نیز باید سرپناهی را درست کنید. البته که بازی به همین سادگی نخواهد بود و با تهدیدات مختلفی روبه‌رو می‌شوید که هریک از آن‌ها می‌تواند دردسرهای خود را داشته باشند. یک از نکات خوب بازی آزاد گذاشت بازیکن است؛ درواقع می‌توانید به‌صورت آزادانه آیتم‌های خود را در صورت داشتن منابع کافی درهرکجا بسازید که البته این موضوع به سلیقه و هدف بازیکن بستگی دارد.

دانلود بازی Settlement Survival

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز PewDiePie's Tuber Simulator

۱۱- بازی PewDiePie’s Tuber Simulator

  • استودیو: Outerminds
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

یکی از کارهای به‌شدت جذاب و پول‌سازی که توانسته هرنوع فردی را جذب خود کند، یوتیوبری است. درواقع هرکسی که حرفه‌ای را بلد باشد، می‌تواند با قرار دادن ویدیویی‌های مختلفی از آن در یوتیوب، پس مدتی به کسب درآمد برسد. در بازی شبیه‌ساز بازی PewDiePie’s Tuber Simulator بازیکنان در نقش یک یوتیوبر تازه‌ کار قرار می‌گیرند که باید با امکانات بسیار محدودی که در اختیار دارد کار خود را شروع کند. در طول بازی شخصیت پیودی‌پای که از معروف‌ترین یوتویبرهای دنیا است به بازیکنان نکات آموزش را می‌دهد. در ادامه اما با کسب درآمدهای اولیه خود می‌توانید ظاهر اتاق خود را تغییر دهید و همچنین درصورت داشتن امتیازهای لازم سیستم‌های حرفه‌ای را خریداری کنید. در مجموع PewDiePie’s Tuber Simulator یک اثر سرگرم کننده است ولی در‌ صورتی که علاقه‌مند به کار یوتیوبری هستید این بازی کمک چندانی را به شما نمی‌کند.

دانلود بازی PewDiePie’s Tuber Simulator

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز Flight Pilot Simulator 3D

۱۰- بازی Flight Pilot Simulator 3D

  • استودیو: Fun Games For Free
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: رایگان

اگر به بازی‌های هواپمایی علاقه‌مند هستید تجربه بازی Flight Pilot Simulator می‌تواند حسابی سرگرمتان کند. در این بازی، بازیکنان باید چالش‌های مختلفی در نظر گرفته شده را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانند. این چالش‌ها شامل جابه‌جایی‌ مسافرها، فرود اضطراری، مسابقه و چندین مورد جذاب دیگر است که هرکدام شما را با موقعیت‌هایی مختلفی روبه‌رو می‌کند. بازی صرفا به کنترل هواپیماهای مسافربری ختم نمی‌شود و می‌توانید کنترل هواپیماهای دیگری مانند جت را تجربه کنید. با امتیاز‌های مختلفی از هریک از چالش‌ها و مراحل بازی به‌دست می‌آورید، می‌توانید هواپیماهای جدیدتری را خریداری کنید.

دانلود بازی Flight Pilot Simulator 3D

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز Mini Metro

۹- بازی Mini Metro

  • استودیو: Playdigious
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: ۱ دلار

بازی Mini Metro یک اثر فکری است که می‌تواند در برخی از مواقع ذهنتان را تا مدت‌ها درگیر حل یک مشکل کند. در این بازی بازیکن باید به مدیریت خطوط مترو بپردازد که البته در مراحل ابتدای چالش‌ خاصی در پیش‌رو نیست و تنها باید سه مترو را مدیریت کرد. با گذشت چند مرحله اما همه چیز تغییر پیدا می‌کند و با اضافه شدن تعداد زیادی خطوط جدید، باید به نحوی آن‌ها را تغییر و مدیریت کنید که به بهترین شکل ممکن متروها عبور کنند. البته بازی به ایستگاه ختم نمی‌شود و گاهی باید حواستان به چندین ایستگاه مختلف باشد که همه چیز درست و منطقی پیش برود. اگر می‌خواهید دریک بازی فکری حسابی به چالش کشیده شوید قطعا ساخته استودیوی Playdigious تجربه منحصربه‌فردی است.

دانلود بازی Mini Metro

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز Farming Simulator

۸- بازی Farming Simulator

  • استودیو: GIANTS Software
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: ۷ دلار
بخوانید  پیش نمایش بازی Hogwarts Legacy | ماجراجویی در هاگوارتز بدون هری پاتر

قطعا سری بازی‌های Farming Simulator یکی از بهترین شبیه‌سازهای کشاورزی است که می‌توانید تجربه کنید. در این بازی شما در یک مزرعه بزرگ قرار دارید و باید با انواع مختلفی از ابزار کشاورزی به کاشت و برداشت محصولات مختلف بپردازید. البته نیاز نیست خود را به زحمت بیاندازید چون تمام ماشینالات کشاورزی این کارها را انجام می‌دهند، البته باید آن‌ها را از قبل خریداری کنید. در ادامه کار می‌توانید درکنار کشاورزی و دام پروری بپردازید که خود این موضوع بازیکنان وارد یک دنیای دیگر می‌کند که حسابی لذت بخش است. در طول بازی می‌توانید محصولات به‌دست آمده را آماده‌سازی کنید و به فروش برسانید و با درآمد به‌دست آمده وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

دانلود بازی Farming Simulator

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز Prison Empire Tycoon

۷- بازی Prison Empire Tycoon

  • استودیو: Codigames
  • مناسب سنین: +۱۰
  • قیمت: رایگان

در بازی Prison Empire Tycoon باید مدیریت یک زندان را برعهده بگیرید. در ابتدای بازی، زندان چندان بزرگ نیست و مدیریت آن آسان به‌نظر می‌رسد ولی با گذشت زمان و گسترده شدن آن همه چیز پیچیده و دشوارتر می‌شود. در طول بازی گاهی باید به سراغ بهیاری زندان رفته و آن را مدیریت کنید ولی در هر زمان اتفاقی دیگر در بخش غذارخوری می‌افتاد و باید به نحوی همه آن‌ها را سر و سامان دهید. یکی دیگر از چالش‌های بازی تعداد زندانی‌ها است؛ درواقع در اوایل بازی تعداد آن‌ها چالشی را به وجود نمی‌آورد ولی با افزایش تعداد آن‌ها چند چالشی که به آن‌ها اشاره شد، چند برابر می‌شوند. در مجموع ساخته استودیوی Codigames که آثار زیادی در سبک شبیه‌ساز مدیریتی دارد، در این بازی نیز یک اثر جذاب و چالش برانگیز را برای مخاطبان خود آماده کرده است.

دانلود بازی Prison Empire Tycoon

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز The Trail

۶- بازی The Trail

  • استودیو: 22Cans
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: رایگان

بازی The Trail بازیکنان را به یک سفر جذاب و آرامشبخش می‌برد. جایی که باید با قدم زدن در مسیرهای متنوع با اتفاقات و آدم‌های مختلف روبه‌رو شوید. در طول مسیر بازی با استراحتگاه‌هایی روبه‌رو می‌شوید که علاوه‌بر اینکه باعث افزایش میزان انرژی شخصیت بازی می‌شود، می‌توان در همان موقیعت به کسب‌و‌کار های مختلف پرداخت. انرژی شخصیت بازی همیشگی نیست وباید با یاتم‌های مختلفی انرژی بیشتری را به‌دست آورد. در طول بازی مأموریت‌های مختلفی را به‌دست می‌آورید که شامل چهار بخش شکارچی، جستجوگر، بازرگان و چوب‌بر می‌شوند. هریک از این مأموریت‌ها چالش‌های خاص خود را دارند که باید برای انجام هریک از آن‌ها با برنامه رفتار کنید. یکی از بهترین قسمت‌های بازی موسیقی در حال پخش در طول مسیر است که کمک بسیار زیادی به انتقال حس و حال بازی به مخاطب می‌کند.

دانلود بازی The Trail

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز Plague Inc

۵- بازی Plague Inc

  • استودیو: Ndemic Creations
  • مناسب سنین: +۱۰
  • قیمت: رایگان

تا به امروز به این تئوری فکر کرده‌اید که ویروس‌هایی مانند کرونا چگونه به وجود می‌آیند و دنیا را تا مدت‌ها درگیر خود می‌کنند. در بازی Plague Inc بازیکنان در نقش یک طراح ویروس قرار می‌گیرند که باید با تولید یک ویروس خاص و انتشار آن در دنیا نسل بشریت را نابود کنند. البته بازی ساده نیست و باید به‌گونه‌ای در بازی ویروس را منتشر کنید که حتی افرادی که قصد تولید واکسن و نابودی آن را دارند، در مسیر تولید واکسن به مشکل بخورند. در طول بازی باید با ایجاد یک استراتژی مناسب و پخش به موقع در کشور مورد هدف بازی را پیش ببرید. ساخته استودیوی Ndemic Creations یک اثر عجیب و کمی ترسناک است که می‌تواند برای مدت سرگرم کننده باشد!

دانلود بازی Plague Inc

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز Bus Simulator : Ultimate

۴- بازی Bus Simulator : Ultimate

  • استودیو: Zuuks Games
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: رایگان

در بازی Bus Simulator : Ultimate باید با اتوبوس‌هایی که در اختیار دارید، مسافران را از شهری به شهری دیگر جابه‌جا کنید. در اوایل بازی اتوبوس‌های زیادی را در اختیار ندارید ولی با گذشت زمان و کسب درآمد، اتوبوس‌های بیشتری را به‌دست می‌آورید که هریک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه اما کار بازیکنان بزرگ‌تر می‌شود و می‌توانند با تأسیس شرکت‌های مختلف در کشور دیگر کسب درآمد گسترده‌ای را ایجاد کرد. در کنا این موضوع اگر مسافران از نحوه رانندگی رضایت داشته باشند نظرشان را می‌گویند که می‌تواند در کسب درآمد تاثیر مستقیمی داشته باشد. همچنین در بازی چندین ایستگاه رادیویی مختلف وجود دارند که لذت رانندگی را دو چندان می‌کند.


بازی اندروید و شبیه ساز Egg, Inc.

۳- بازی Egg, Inc

  • استودیو: Auxbrain Inc
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: رایگان

در بازی شبیه‌ساز Egg, Inc بازیکنان در نقش یک مرغدار قرار می‌گیرند که باید مرغداری خود را برای کسب درآمد بیشتر گسترش دهند که البته کار چندان آسانی نخواهد بود. در ابتدای بازی یک اتاق کوچک با تعداد مرغ را در اختیار دارید و باید با همان تعداد، کار خود را آغاز کنید. با فروش تعدادی تخم‌مرغ، مبلغی را به‌دست می‌آورید که با آن‌ها می‌تواند آیتم‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید. این کار تا جایی ادامه می‌دهید که باید مرغداری خود بزرگ‌تر کنید و با خریداری تجهیزات دیگر کارهای مختلفی را سریع‌تر پیش ببرید که در مقابل درآمد بیشتری را به‌دست می‌آورید. البته بازی به همین سادگی نخواهد بود و با چالش‌های مختلف دردسرهایی را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد.

دانلود بازی Egg, Inc

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز RFS - Real Flight Simulator

۲- بازی RFS – Real Flight Simulator

  • استودیو: RORTOS
  • مناسب سنین: +۳
  • قیمت: ۱ دلار

بازی RFS – Real Flight Simulator یکی دیگر از بازی‌های شبیه‌ساز هواپیمایی این مقاله است. این بازی یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌سار هواپمایی اندروید است که می‌توانید تجربه کنید. درواقع بازی آنقدر از نظر منطق و اصول کار با هواپیما نزدیک است، که شاید اگر صرفا جهت سرگرمی بخواهید آن را تجربه کنید پس از مدتی از ادامه بازی دست می‌کشید. در بازی انواع و اقسام هواپیماهای مختلف وجود دارد که می‌توانید در طول بازی آن‌ها را به‌دست بیاورید. هریک از آن‌ها نیز اصول کنترلی خاص خود را دارند که تجربه لذت بخش‌تر از قبل می‌کند. همچنین بازی شامل مراحل و چالش‌های مختلف است. چالش‌هایی مانند کنترل هواپیماهای مسافربری که باید آن‌ها از موقعیتی به موقعیت دیگر جابه‌جا کنید. بازی علاوه‌بر بخش تک نفره شامل یک بخش چند نفره نیز است که تجربه متفاوتی را به وجود می‌آورد.

دانلود بازی RFS – Real Flight Simulator

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و شبیه ساز Goat Simulator

۱- بازی Goat Simulator

  • استودیو: Coffee Stain Studios
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

در آخر می‌رسیم به یکی از عجیب‌ترین بازی‌های شبیه‌سازی که از همه لحاظ عجیب و البته لذت‌بخش است. در بازی Goat Simulator بازیکنان کنترل یک بز را برعهده دارند که دریک شهر خیالی آزادانه می‌تواند حرکت کند. بازی هدف خاصی را پیش‌روی مخاطب قرار نمی‌دهد و خود بازیکن باید هرآنچه که در بین راه می‌بیند، نابود کند. نحوه نابودی نیز راه است؛ صرفا با شاخ زدن! البته که چالش‌های در طول بازی وجود دارد که می‌تواند کمی بازیکن را اذیت کند. چالش‌هایی مانند برخورد با اتومبیل‌هایی که در حال حرکت هستند. البته که اگر با آن‌ها برخورد کنید می‌توانید در کسری از ثانیه با شاخ‌های بز، آن‌ اتومبیل را از بین ببرید. در مجموع بازی Goat Simulator ساخته استودیوی Coffee Stain Studios یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های شبیه‌ساز که اگر تجربه آن بدون تردید توصیه می‌شود.

دانلود بازی Goat Simulator

دانلود گوگل پلی Google Play


پرسش‌های متداول

بهترین بازی های شبیه‌ساز اندروید کدام ها هستند؟

بستگی دارد که به چه نوع شبیه‌سازی علاقه دارید،‌ اگر می‌خواهید مسافر جابه‌جا کنید Bus Simulator : Ultimate گزینه مناسبی برای شما است. اگر مدیریت زندان می‌خواهید Prison Empire Tycoon را دانلود کنید و اگر به شهربازی و مدیریت علاقه دارید حتما به سراغ RollerCoaster Tycoon Classic بروید و این بازی را دانلود کنید.

بازی شبیه‌سازی به چه معنی است؟ 

بازی‌ های شبیه‌ سازی (Simulation) سعی دارند فعالیت‌های دنیای واقعی را در  قالب یک بازی ویدیویی بازسازی کنند که هدف از این کار می‌تواند سرگرمی، آموزش، پیش‌بینی و یا هر چیز دیگر باشد.