بهترین بازی های بدون پایان برای کامپیوتر | از تتریس تا ماینکرفت

در زمان‌های دور که تعداد بازی‌های ویدیویی به اندازه امروز نبود و بازیکنان انتخاب‌های چندانی برای سرگرم شدن نداشتند، توسعه‌دهندگان معمولا بازی‌هایی می‌ساختند که از روایت داستانی خاصی بهره نمی‌بردند و هیچوقت هم به پایان نمی‌رسیدند. درواقع این بازی‌ها اکثر اوقات روی دستگاه‌های آرکید عرضه می‌شدند و هدف اصلی بازیکنان از تجربه آن‌ها ثبت رکورد و رسیدن به بالاترین رتبه در جدول امتیازات بود. با گذشت زمان، رشد صنعت ویدیو گیمینگ و پیرو آن افزایش تعداد بازی‌های ویدیویی، این بازی‌ها کم‌کم جای خود را به آثار داستان‌محوری دادند که بازیکنان پس اتمام آن‌ها می‌توانستند با خیالت راحت آن را کنار گذاشته و به سراغ اثر بعدی بروند. البته که در سال‌های اخیر توسعه‌دهندگان با گسترش ارتباطات اینترنتی ترجیح دادند تا باری دیگر و این‌بار با عرضه بازی‌های چندنفره بازیکنان را مدت‌ها در دنیای بازی‌های خود درگیر کنند و به‌شکلی جدید تعداد کاربران برای تجربه آثار خود مشتاق نگه دارند.

در این مقاله ما تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی داشته باشیم به برخی از بهترین بازی‌های بی‌پایانی که کاربران می‌توانند ساعت‌ها، روزها و حتی سال‌ها از تجربه آن‌ها لذت ببرند؛ از مجموعه‌های بسیار قدیمی تتریس و Space Invader گرفته تا بازی‌های جدیدتر همانند ماینکرفت، No Man’s Sky و حتی فال‌اوت 76 که هرکدام به‌نحوی شما را در دنیای عظیم خود قرار می‌دهند و درواقع این شما هستید که تصمیم می‌گیرید تا چه زمانی دست از تجربه آن‌ها بکشید! پس در ادامه با ما همراه باشید با معرفی بهترین بازی های بدون پایان کامپیوتر. ترتیب بازی‌ها براساس حروف الفبا است:

بازی های بدون پایان برای کامپیوتر


زامبی در بازی 7 Days to Die

۱- بازی 7 Days to Die

  • سازنده و ناشر: فان پیمپس
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: بقا

Seven Days to Die یک بازی سبک بقا از استودیو فان پیمپس است که نسخه اولیه آن در سال ۲۰۱۳ در اختیار کاربران قرار گرفت. اثری که در جریان آن بخش اعظمی از سیاره به‌خاطر جنگ جهانی سوم از بین رفته است و تنها در بخش‌های کوچکی همانند منطقه‌ای در آریزونا امکان زندگی کردن وجود دارد. بازیکنان در این بازی با قرارگیری در نقش یک بازمانده تلاش می‌کنند تا با پیدا کردن پناهگاه، آب و غذا از زامبی‌هایی که جان آن‌ها را به خطر می‌اندازند، نجات پیدا کنند.

در این بازی تنها هدف شما حفظ بقا و نجات پیدا کردن از دنیایی زامبی‌محور و پساآخرالزمانی است. در طول بازی بازیکنان به‌صورت مداوم به آب و غذا نیاز پیدا می‌کنند و در مقابل آسیب‌ها و مریضی‌ها می‌توانند آسیب‌پذیر باشند. دنیای بازی از تخریب‌پذیری بالایی برخوردار است و بازیکنان می‌توانند از محیط اطراف خود انواع منابع را جمع‌آوری کرده و به ساخت آیتم‌های ضروری بپردازند. بازی از سیستم شبانه‌روزی بهره می‌برد و زامبی‌ها در طول روز کم‌خطر هستند و سرعت آرامی دارند، اما با تاریکی هوا این زامبی‌ها به‌شدت خطرناک می‌شوند و با سرعت زیادی می‌توانند به تعقیب شما بپردازند. پس اگر از علاقه‌مندان آثار زامبی‌محور هستید و می‌خواهید اثری با گیم‌پلی بی‌پایان را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم Seven Days to Die را از دست ندهید.


سفینه فضایی سبزرنگ در بازی AudioSurf

۲- بازی Audiosurf

  • سازنده و ناشر: Dylan Fitterer / شرکت Audiosurf
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • سبک: معمایی، ریتمیک

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازی‌های بی‌پایان این است که پس از مدتی برای بازیکنان تکراری می‌شوند و نمی‌توانند با ارائه تنوع کافی در گیم‌پلی خود، بازیکنان را برای مدت‌زمان طولانی سرگرم کنند. تنوع ایجاد کردن می‌تواند به‌وسیله الگوریتم‌های هوشمندانه صورت گیرد، سازندگان به بازی دشمنان بیشتر اضافه کرده یا ازبین‌بردن آن‌ها را دشوارتر کنند، اما درنهایت مخصوصا در بازی‌های تک‌نفره خلق یک اثر بی‌پایان بی‌‌آن‌که گیم‌پلی آن تکراری شود، بسیار دشوار است.

به‌همین منظور Audiosurf این تنوع را با جریان دادن موسیقی‌های گوش‌نواز در تک‌تک مراحل خود انجام داده است. رویکردی که اتفاقا بسیار هم هوشمندانه بوده و در عمل عالی از آب درآمده است و علاقه‌مندان به‌ موسیقی می‌توانند از تجربه تک‌تک لحظات آن لذت ببرند. درواقع Audiosurf یک بازی معمایی ریتمیک قلمداد می‌شود که بازیکنان در آن باید در حین پخش موسیقی سوار یک کشتی فضایی شوند و با مانور دادن در خطوط پیش‌رو به جمع‌آوری بلوک‌های رنگی بپردازند. دنباله این بازی در سال ۲۰۱۵ با اضافه کردن حالت ویک‌بردینگ برای پلتفرم ویندوز و لینوکس عرضه شد.


بازی Call of Duty 4: Modern Warfare

۳- بازی Call of Duty 4: Modern Warfare

  • سازنده و ناشر: اینفینیتی وارد / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • سبک: شوتر اول شخص

بازی‌های ویدیویی چندنفره از زمان آثاری همچون Pong وجود داشته‌اند، اما واقعیت این است که پس از رشد و گسترش ارتباطات اینترنتی بود که بازیکنان می‌توانستند با دیگر افراد سراسر جهان بازی کنند و از تجربه آثار مختلف به‌صورت چندنفره لذت ببرند. البته که از بین این آثار بازی Modern Warfare از جمله مواردی بود که به افزایش محبوبیت آثار چندنفره کمک بسیاری کرد. در بی‌نظیر بودن بخش تک‌نفره این بازی هیچ شکی وجود ندارد، اما بخش چندنفره این بازی را می‌توان بارها و بارها با دوستان خود بازی کنید و از تجربه آن بی‌اندازه لذت ببرید.

هرکدام از حالت‌های بخش چندنفره وظیفه خاصی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهند که آن‌ها برای به‌اتمام رساندن این مأموریت‌ها باید از قبل استراتژی‌های مختلفی را طرح‌ریزی کنند. نسخه ریمستر این بازی در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم‌های نسل جدید عرضه شد و در سال ۲۰۱۹ بود که اکتیویژن نسخه ریبوت آن را در اختیار علاقه‌مندان مجموعه کال آف دیوتی قرار داد.


پرش روی جرثقیل در بازی Canabalt

۴- بازی Canabalt

  • سازنده و ناشر: ادم سالتزمن / Semi-Secret Software
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • سبک: رانر بی‌نهایت

چندسالی است که شاهد کم شدن تعداد بازی‌های رانر بی‌نهایت بوده‌ایم و جای خالی این سبک در بین بازی‌های ویدیویی به وضوح حس می‌شود. در این بین در سال ۲۰۰۹ بود که توسعه‌دهنده‌ای به‌نام ادم سالتزمن (Adam Saltsman) یک بازی رانر بی‌نهایت برای پلتفرم فلش توسعه داد که بعدها با پورت شدن به دیگر پلتفرم‌ها از جمله اندروید، iOS و کومودور 64، به اثری ماندگار در این سبک تبدیل شد. درواقع بسیاری بازی Canabalt را جرقه رشد و شکوفایی نسل جدیدی از بازی‌های ویدیویی می‌دانند که بعدها با همین نام رانر بی‌نهایت شناخته شد.

در جریان بازی بازیکنان کنترل یک مرد بی‌نام را به‌عهده می‌گیرند که در ابتدای بازی از پنجره یک اداره روی سقف ساختمانی می‌پرد و شروع به فرار از یک تهدید ناشناس می‌کند. شخصیت بازی همیشه در حال دویدن به سمت جلو است و بازیکنان تنها می‌توانند با زدن دکمه پرش از روی ساختمان‌ها و موانع مختلف بپرند. در طول مسیر هر از گاهی بمب از آسمان پیش‌روی شما قرار می‌گیرند که باید از برخورد با آن‌ها اجتناب کنید. برخلاف بسیاری از بازی‌های پلتفرمر، مراحل این بازی به‌صورت تصادفی ایجاد می‌شوند و ساختمان‌‌های آن را به‌صورت بی‌نهایت پیش‌روی بازیکنان قرار می‌گیرند.


آسمان خراش ها در بازی Cities: Skylines

۵- Cities: Skylines

  • سازنده و ناشر: Colossal Order / پارادوکس اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شهرسازی

Cities: Skylines یک بازی شبیه‌ساز شهرسازی از استودیو Colossal Order است که بازیکنان در جریان آن می‌توانند از صفر تا صد فرایند ساخت یک شهر و توسعه آن را از نزدیک تجربه کنند. در ابتدای بازی، بازیکنان کار خود را با یک منطقه با ابعاد دو در دو کیلومتر و مقداری پول آغاز می‌کنند. با پیش‌روی در بازی بازیکنان می‌توانند جاده‌ها، مناطق مسکونی، صنعتی و تجاری مختلفی را به‌همراه منابع انرژی برق، آب و غیره به سرزمین خود اضافه کنند. علاوه‌بر سازه‌ها، در سرزمین بازیکنان، مردم مختلفی ساکن هستند که باید برای آن‌ها شغل و محل زندگی ایجاد کرده و رفاه آن‌ها را فراهم کنید.

همانند آثار شهرسازی مشابه، با رشد شهر و اضافه شدن جمعیت آن، ویژگی‌ها و امکانات جدیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد که درواقع لازمه تغییر از یک شهر یا منطقه کوچک به یک کلان‌شهر است. علاوه‌بر موارد ذکر شده، بازی از یک سیستم حمل‌ونقل مخصوص بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد به‌صورت آزادانه در شهر جاده‌‌سازی کرده و ترافیک خودروها را کنترل کنند. Cities: Skylines یک بازی شهرسازی کامل است که در زمان عرضه با نقدهای بسیار مثبتی از جانب منتقدین روبه‌رو شد و می‌توان آن را یکی از بهترین آثار منتشر شده در سبک شبیه‌ساز زندگی درنظر گرفت.


پوستر بازی Crusader Kings 3

۶- Crusader Kings 3

  • سازنده و ناشر: استودیو پارادوکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: استراتژی، نقش‌آفرینی

Crusader Kings III یک بازی استراتژی و نقش‌آفرینی جذاب از سری Crusader Kings است که توسط استودیو Paradox در سال ۲۰۲۰ در اختیار کاربران قرار گرفت. همانند نسخه‌های پیشین این مجموعه، این بازی نیز یک اثر استراتژی بزرگ قلمداد می‌شود که وقایع آن در قرون وسطی رخ می‌دهد. در این بازی بازیکنان با قرارگیری در نقش یک شخصیت از یک خاندان مشخص، بازی را آغاز می‌کند و در ادامه با نسل‌های آن داستان را پیش می‌برد. درواقع شما طی قرن‌ها یک سلسله خاندان بزرگ را تشکیل می‌دهید که هرکدام از زیرشاخه‌های آن‌ها معمولا به‌صورت مستقل زندگی خود را پیش می‌برند.

کاراکترهای بازی به‌صورت کاملا سه‌بعدی طراحی شده‌اند و هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فردی را در اختیار دارند. انتخاب‌های شما می‌تواند روی روحیات شخصیت‌ها اثرگذار باشد و باعث تغییر در روند تصمیم‌گیری آن‌ها شود. نقشه‌ بازی نسبت به نسخه قبل حدود چهاربرابر بزرگ‌تر شده است و مناطق وسیعی همچون اروپا، افریقا، اسیا و شرق دور همانند تبت را شامل می‌شود. پس اگر به‌دنبال اثری استراتژیک روی کامپیوتر می‌گردید که تا مدت‌ها بتواند شما را سرگرم کند، Crusader Kings 3 را از دست ندهید.


ریمستر دارک سولز

۷- بازی Dark Souls

  • سازنده و ناشر: فرام‌سافتور / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

شاید حضور دارک سولز در این فهرست کمی عجیب به‌نظر برسد، اما واقعیت این است که زمانی‌که شما در این بازی با باس‌های بی‌رحمانه آن (مبارزات تکراری و مداوم خود با Ornstein و Smough را به‌یاد بیاورید) روبه‌رو می‌شوید، بازی برای‌تان به‌شدت بی‌پایان به‌نظر می‌رسد! البته که شاید در دور اول بازی خود باس‌های دیگر همانند Gwyn را شکست داده باشید، اما رویارویی دوباره با آن‌ها در حالت NG+ و امید به دریافت سولز‌های بیشتر، می‌تواند تا ساعت‌ها و روزها شما را درگیر دنیای گسترده و عظیم دارک سولز کند.

بخوانید  تلاش کریستین بیل برای حل معمای قتل در نخستین تیزر فیلم The Pale Blue Eye

نسخه اول دارک سولز در سال ۲۰۱۱ توسط فرام‌سافتور توسعه داده شد و پس از آن شاهد عرضه دو نسخه دیگر از این مجموعه بسیار سخت بودیم که تجربه آن‌ها را به هر بازیکنی به چالش کشیده شدن را دوست دارد، توصیه می‌کنیم. البته نمی‌توان منکر این موضوع شد که علاوه‌بر مجموعه دارک سولز، دیگر بازی‌های استودیو فرام‌سافتور از تکرارپذیری بالایی بهره می‌برند که هرکدام می‌توانند تا مدت‌ها شما را سرگرم خود کنند.


شخصیت بازی Don't Starve در پناهگاه

۸- بازی Don’t Starve

  • سازنده و ناشر: کلِی اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: بقا

Don’t Starve یک بازی سبک بقای جذاب و سرگرم‌کننده از استودیو نام‌آشنای کلی اینترتینمنت است که در جریان آن بازیکنان در نقش کاراکتری به‌نام Wilson ظاهر می‌شوید. ویلسون درواقع یک دانشمند متشخص است که توسط یک هیولا گیر افتاده و به یک دنیای وحشی ناشناخته منتقل شده است. او باید یاد بگیرد تا برای پیدا کردن مسیر بازگشت به خانه، محیط اطراف خود را کشف کند و با موجودات ساکن در آن آشنا شود.

در این بازی شما وارد دنیایی به‌نام Constant با موجودات ناشناخته بسیار گیر افتاده‌اید که هر لحظه خطرات مختلفی انتظارتان را می‌کشد. شما باید منابع مختلف را جمع‌آوری کنید تا آیتم‌ها و سازه‌های گوناگون را بسازید تا بتوانید به طول عمر خود اضافه کنید. هدف اصلی شما در بازی این است که تا جای ممکن ویلسون را زنده نگه دارید. برای انجام این کار شما به ویلسون غذا دهید، او را از لحاظ روحی در وضعیتی مناسب نگه دارید و از یک سری دشمنان فراطبیعی که می‌خواهند او را بکشند، دوری کنید. از نکات جالب توجه این بازی انتشار به‌روزرسانی‌های و نسخه‌های مختلف توسط سازنده است که هرکدام به‌نحوی تجربه‌ای لذت‌بخش و چالش‌برانگیز از Don’t Starve را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.


بازی Elite 1984

۹- بازی Elite

  • سازنده و ناشر: دیوید برابن، یان بل / Acornsoft
  • سال انتشار: ۱۹۸۴
  • سبک: شبیه‌ساز نبردهای فضایی

بازی Elite ساخته دیوید برابن (David Braben) و یان بل (Ian Bell) زمانی‌که در سال ۱۹۸۴ عرضه شد در نوع خود بسیار شاهکار بود. این بازی هشت کهکشان کامل را با استفاده از حیله‌های هوشمندانه الگوریتمی درون یک کامپیوتر خانگی کوچک آورده بود و زمانی‌که بازیکنان برای رسیدن به درجه Elite در حال تلاش بودند، حجم وسیعی از فضای کهکشان را برای گشت‌وگذار در اختیار آن‌ها قرار می‌داد. در جریان این بازی بازیکنان کنترل یک سفینه فضایی را به‌عهده می‌گیرند که می‌توانند با استفاده از قابلیت پرش ابرفضایی بین ستارگان سفر کنند.

تاکنون نسخه‌های متعددی از این بازی منتشر شده است که در هرکدام از آن‌ها سازندگان تلاش کرده‌اند تا تجربه‌ای کامل از سفرهای بین کهکشانی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. آخرین نسخه این مجموعه Elite Dangerous نام دارد که بخش چندنفره را به مجموعه اضافه کرد و در آن بازیکنان شاهد حضور میلیون‌ها ستاره از کهکشان راه شیری هستند.


سفینه فضایی زردرنگ در بازی EVE Online

۱۰- بازی EVE Online

  • سازنده و ناشر: CCP Games
  • سال انتشار: ۲۰۰۳
  • سبک: نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره

بازی بعدی این فهرست هم به یک اثر سفر بین ستاره‌ای اختصاص دارد. EVE Online اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ در اختیار کاربران قرار گرفت و پس از سال‌ها انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف حالا با تعداد ۷۸۰۰ سامانه ستاره‌ای به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره تبدیل شده است. درواقع این بازی پس از گذشت ۱۴ سال زمان انتشار حالا به‌شدت بزرگ و پیچیده شده است. به‌صورتی که در آن شاهد سیستم اقتصادی و سیاسی منحصربه‌فردی هستیم که درکنار مؤسسه‌های زیادی توسط بازیکنان کنترل می‌شوند، یک جهان به‌شدت گسترده را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند.

از سویی دیگر تعداد زیادی سفینه فضایی، سلاح‌‌ها و روش‌های کسب درآمد در این بازی وجود دارند که درکنار هم می‌توانند ساعت‌ها کاربران را درگیر خود کنند. جالب است بدانید که نبرد B-R5RB یا Bloodbath of B-R5RB به‌عنوان بزرگ‌ترین نبرد آنلاین بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود که در جریان آن هزاران بازیکن در مدت زمان ۲۱ ساعت با یکدیگر به مبارزه و نبرد پرداختند.


Fallout 76 / فال اوت 76

۱۱- بازی Fallout 76

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

در این موضوع که مجموعه فال‌اوت یکی از جریان‌سازترین آثار صنعت بازی‌های ویدیویی است، شکی نیست. اما نمی‌توان منکر این موضوع شد که پخش سریال تلویزیونی این مجموعه از شبکه آمازون پرایم جانی دوباره به فروش آن داد. اتفاقی که باعث شده است پس از سال‌ها باری دیگر نسخه‌های مختلف این مجموعه بر سر زبان‌ها بیافتند و بازیکنان بسیاری مجاب شوند که به تجربه آن‌ها بپردازند. در بین بازی‌های مختلف سری فال‌اوت شاید بداقبال‌ترین آن‌ها Fallout 76 باشد که به‌علت سیاست‌های غلط بتسدا و محتویات نه‌چندان آن در زمان عرضه باعث شد مورد آماج حملات منتقدین و بازیکنان قرار گیرد.

البته که استودیو بتسدا از زمان انتشار فال‌اوت 76، تمامی تلاش خود را کرد تا با عرضه محتویات مختلف و برگزاری رویدادهای گوناگون، ارزش تجربه آن را چندین برابر کند. وقایع این بازی در سال ۲۱۰۲ رخ می‌دهد و بازیکنان کنترل یکی از ساکنان دریچه شماره 76 را به‌عهده می‌گیرند که پا به دنیای نابودشده به‌نام Appalachia می‌گذارند و وظیفه پیدا می‌کنند تا باری دیگر آن‌جا را برای بشریت قابل سکونت کنند. بخش اصلی بازی به‌صورت چندنفره دنبال می‌شود و بازیکنان می‌توانند درکنار دیگر کاربران در دنیای بی‌حدوحصر بازی به‌گشت‌و‌گذار بپردازند، پایگاه ایجاد کرده و در دنیای بازی پیشرفت کنند.


بازی Flappy Bird

۱۲- بازی Flappy Bird

  • سازنده و ناشر: Gears
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: آرکید

مگر می‌شود صحبت از بازی‌های بی‌پایان باشد و نامی از بازی Flappy Bird برده نشود؟ اثری که در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم موبایل منتشر شد و به سرعت به‌یکی از محبوب‌ترین (و روی اعصاب‌ترین) بازی های موبایل آن زمان تبدیل شد. در جریان این بازی شما کنترل یک پرنده را به‌عهده می‌گیرید که با هربار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش یک پرش روی هوا انجام می‌دهد. حال در عین اینکه این پرنده از سمت چپ تصویر در حال حرکت به سمت راست است، باید مواظب باشید تا با لوله‌های سبزرنگی که در مسیرتان قرار می‌گیرید، برخورد نکند.

عبور از هر لوله به شما یک امتیاز می‌دهد و صد البته که انجام این کار به هیچ وجه ساده نیست! از لحاظ فنی این بازی از هر نظر یک اثر ضعیف و بد قلمداد می‌شود؛ از گرافیک و گیم‌پلی آن گرفته تا طراحی مراحل بسیار دشوار که باعث شده بود تا منتقدین حسابی از خجالت آن دربیایند. اما اگر با خود صادق باشیم همه ما در آن دوران این بازی رو روی گوشی‌های خود نصب کرده و تلاش کردیم تا با ثبت یک رکورد بالا برای دوستانمان شاخ و شانه بکشیم!


محیط بازی Forget-Me-Not

۱۳- بازی Forget-Me-Not

  • سازنده و ناشر: Nyarlu Labs
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: معمایی

این بازی بیشتر از آن‌که یک اثر پرفروش باشد، یک بازی کالت و جریان‌ساز به‌شمار می‌رود. Forget-Me-Not ساخته توسعه‌دهنده استرالیایی برندون ویلیامز (Brandon Williamson) است که بازی کم‌تر شناخته شده Crossroads 2 را با مکانیزم‌های Pac-Man ادغام کرده است و به‌عنوان یک بازی بی‌پایان کلاسیک، باستانی، دانجن‌کراولر و روگ‌لایک شناخته می‌شود.

Forget-Me-Not مراحل خود را به‌صورت تصادفی ایجاد کرده و جای‌جای مکان‌های خود را هیولاهای عجیب و غریب پر می‌کند. شما برای پیدا کردن محل خروج باید به جمع‌آوری گل‌های مختلف بپردازید و می‌توانید با لمس بیشتر صفحه‌نمایش موبایل خود دیوارها را نابود کرده و هیولاها را از بین ببرید.


ژنراتور بزرگ بازی Frostpunk

۱۴- Frostpunk

  • سازنده و ناشر: استودیو ۱۱ بیت
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: شهرسازی

فراستپانک یک بازی شهرسازی سبک بقا است که در جریان آن بازیکنان مدیریت کنترل یک منطقه را در دنیایی موازی و در اواخر قرن ۱۹ام به‌عهده می‌گیرند. دنیایی که در جریان یک زمستان بی‌سابقه قرار گرفته است و بازیکنان باید با انجام تصمیم‌گیری مختلف، به بیرون شهر گشت‌وگذار کنند و با پیدا کردن منابع و آیتم‌های گوناگون از جان مردمی که در این مکان زندگی می‌کنند، محافظت کنند. بازیکنان در این بازی کنترل یک شخص بی‌نام را که به‌عنوان «the Captain» شناخته می‌شود، به‌عهده می‌گیرند و در ادامه بازی کار خود را با گروه کوچکی از نجات‌یافته‌گان که شامل کارگران، مهندسان و کودکان می‌شود، آغاز می‌کنند.

در این‌جا بازیکنان باید زغال‌سنگ، چوب و آهن را به‌عنوان منابع مورد نیاز به‌دست بیاورند و برای ساکنان خود غذا تهیه کنند. تمامی تصمیم‌های شما در طول بازی می‌تواند روی روند ادامه فرماندهی شما اثرگذار باشد و مواردی همانند وضعیت هوا و مشکلات سیاسی می‌تواند باعث شود تا کارگران شما دست از کار بکشند. در مجموع Frostpunk مثالی کامل از اثری با المان‌های مدیریت منابع و تصمیم‌گیری‌های چالش‌انگیز است که می‌تواند حسابی شما را در دنیای خود سرگرم کند. شما می‌توانید


جهان نئونی بازی Geometry Wars: Retro Evolved

۱۵- بازی Geometry Wars: Retro Evolved

  • سازنده و ناشر: Bizarre Creations / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۰۵
  • سبک: شوتر

Geometry Wars اولین‌بار در قالب یک ایستر اگ در بازی Project Gotham Racing 2 به‌عنوان یک بازی آرکید در گاراژ مجازی شخصیت اصلی ظاهر شد که می‌توانستید در زمان استراحت به تجربه آن بپردازید. بعد از آن این اثر بهبود پیدا کرد و به‌صورت مستقل تحت عنوان Geometry Wars: Retro Evolved در سال ۲۰۰۵ روی پلتفرم ایکس باکس 360 منتشر شد.

هدف شما در این بازی این است که تا جای ممکن برای بقا تلاش کنید و همزمان به بالاترین امتیاز ممکن برسید. درواقع بازیکنان کنترل یک کشتی فضایی را به‌عهده می‌گیرند که می‌تواند به هر سمتی حرکت کرده و دشمنان خود را نابود کند. دشمنان بازی همیشه در حال زیاد شدن هستند و درصورتی که با سفینه شما برخورد داشته باشند، یک جان از نوار سلامت‌تان کم می‌شود. Geometry Wars با گرافیک نئونی و گیم‌پلی بی‌پایان خود می‌تواند ساعت‌ها و روزها شما را سرگرم کند و درنهایت به شکل اساسی پردازنده کنسول را به چالش بکشد!

بخوانید  تعیین بازیگرهای نقش شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در فصل ۶ سریال The Crown

گیم پلی بازی Robotron: 2084

۱۶- بازی Robotron: 2084

  • سازنده و ناشر: Vid kidz / ویلیام الکترونیکز
  • سال انتشار: ۱۹۸۳
  • سبک: شوتر

بازی بعدی این فهرست به یک اثر آرکید کلاسیک اختصاص دارد که در زمان خود از محبوبیت بالایی برخوردار بود. Robotron: 2084 یک بازی شوتر از استودیو Vid Kidz بود که در جریان آن ربات‌ها علیه انسان‌ها قیام کرده‌اند و هدف شما این است که در یک نبرد بی‌نهایت تا جایی که می‌توانید آن‌ها را نابود کرده، انسان‌ها را نجات دهید و تا حد ممکن امتیاز کسب کنید.

سیستم کنترلی بازی از دو جوی‌استیک (یکی برای شلیک کردن و دیگری برای حرکت کردن) بهره می‌برد و در آن شاهد دشمنان با رفتارهای مختلف بودیم که هر لحظه به تعداد آ‌ن‌ها افزوده می‌شود. درست است که با تمرین بسیار، توانایی شما در این بازی افزایش می‌یابد، اما باز هم زمانی‌که صفحه‌نمایش از دشمنان پر می‌شود، آن موقع است که بازیکنان چالش واقعی را از نزدیک حس می‌کنند!


شخصیت‌های بازی Left 4 Dead

۱۷- بازی Left 4 Dead

  • سازنده و ناشر: Valve
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • سبک: شوتر اول شخص، ترس بقا

تصویر کنید که قصد دارید یک بازی شوتر زامبی‌محوری را تجربه کنید که قرار است در آن تا ابد فقط و فقط به کشتن زامبی‌ها ادامه دهید! این دقیقا همان چیزی است که استودیو ولو در بازی Left 4 Dead برای مخاطبان خود تدارک دیده است! یک تجربه چندنفره دیوانه‌وار که در آن بازیکنان باید کنترل چهار شخصیت اصلی بازی را به‌عهده بگیرند و با انواع سلاح‌های گرم و سرد در مقابل حملات انبوهی از زامبی‌ها قرار گیرند.

البته که این بازی در ابتدا دارای یک بخش کمپین بود که در جریان آن بازیکنان باید یک خط داستانی را به اتمام می‌رساندند. اما پس از مدتی سازندگان با انتشار یک محتوای قابل دانلود، حالت Survival را به این بازی اضافه کردند که درواقع می‌توان آن را حالت بی‌پایان مقابله با زامبی‌های این بازی قلمداد کرد. نسخه دوم این بازی تنها یک سال پس از انتشار نسخه اول در اختیار مخاطبان قرار گرفت و از آن زمان تاکنون سازندگان تلاش کرده‌اند تا با انتشار DLCهای مختلف، تجربه‌ای ماندگار و ادامه‌دار از این بازی را پیش‌روی بازیکنان قرار دهند.


جنگل در بازی ماینکرفت

۱۸- بازی Minecraft

  • سازنده و ناشر: موجنگ / مایکروسافت، سونی
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: سندباکس

بازی بعدی این فهرست هم به یکی از معروف‌ترین آثار ویدیو گیم اختصاص دارد که می‌توان آن را در زمره بازی‌های جریان‌ساز درنظر گرفت. ماینکرفت ساخته استودیو موجنگ اثری است که با گرافیک مکعبی و پیکسلی خود بازیکنان را در محیطی بسیار بزرگ قرار می‌دهد که می‌توانند در آن به گشت‌و‌گذار بپردازند، منابع مختلف جمع‌آوری کرده و برای حفظ بقا تا حد امکان تلاش کنند.

تا این جا را شاید اکثر ما اطلاع داشته باشیم، اما شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که دنیای ماینکرفت بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که تصور آن را می‌کنید! درواقع از نقطه‌ای که در این بازی شما اسپاون می‌شوید، از هر سمت دنیای بازی حدود ۳۰ میلیون بلوک ادامه پیدا می‌کند که در دنیای واقعی معادل ۶۰ میلیون متر است! درواقع اندازه جهان ماینکرفت چیزی حدود ۸ برابر کره زمین یا معادل سیاره نپتون است که خب طبیعی است که قرار نیست به این سادگی به تمامی محیط‌های دنیای آن سفر کنید!


اژدها و شکارچیان در بازی Monster Hunter: World

۱۹- بازی Monster Hunter: World

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Monster Hunter: World پنجمین نسخه اصلی از مجموعه مانستر هانتر قلمداد می‌شود که در جریان آن بازیکنان کنترل یک Hunter را به‌عهده می‌گیرند که وظیفه دارد هیولاهایی را که در شرایط آب‌وهوایی مختلف سرگردان هستند، شکار کند. سیستم گیم‌پلی بازی به‌نحوی است که بازی در صورت شکار موفقیت‌آمیز هیولاها به بازیکنان آیتم‌های مختلفی را می‌دهد که می‌توان به‌واسطه آن‌ها تجهیزات و سلاح‌های قوی‌تری را ایجاد کرد. با ساخت سلاح‌های قوی‌تر شما می‌توانید به سراغ هیولاهای قدرتمندتر بروید و در نتیجه شکار آن‌ها به آیتم‌ّای ارزشمندتری دست پیدا کنید.

بازیکنان می‌توانند گیم‌پلی بازی را به‌صورت انفرادی یا حداکثر چهارنفره با دوستان خود به‌صورت آنلاین تجربه کنند. سلاح‌ها و زره‌های بازی در خود مهارت‌های مختلفی را جای داده‌اند می‌توانند روی عملکرد بازیکنان اثرگذار باشند. بدون شک Monster Hunter: World یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های این فهرست به‌شمار می‌رود که برهمین اساس می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی های بدون پایان نام برد.


جهان بازی No Man's Sky و فضانورد

۲۰- بازی No Man’s Sky

  • سازنده و ناشر: هلو گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن ماجرایی، بقا

No Man’s Sky شاید یکی از پر سروصداترین بازی‌های منتشر شد در سال ۲۰۱۶ بود که نسخه عرضه شده آن زمین تا آسمان با چیزی که توسعه‌دهندگان آن وعده داده بودند،‌ تفاوت داشت. از قول ۱۸ کوانتیلیون سیاره‌ای که قرار بود بازیکنان در آن‌ها به گشت‌و‌گذار بپردازند گرفته تا تعامل‌هایی که قرار بود بازیکنان با جهان آن بپردازند، تنها برخی از مواردی بودند که جای خالی‌شان در نسخه عرضه شده خالی حس می‌شد. بااین‌حال این بازی به مرور زمان با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف روندی رو به رشد را به خود گرفت.

به‌شکلی که برای مثال در آپدیت Foundation آن، امکانات مختلفی از جمله توانایی ساخت پایگاه، خرید و فروش کشتی‌های باری بین سیاره‌ای و چالش‌های متعدد بخش Survival تنها از مواردی بودند که به بازی اضافه شدند. با تمامی این اوصاف در حال حاضر No Man’s Sky ساخته استودیو Hello Games به یکی از بهترین بازی‌های سبک خود و همچنین یکی از بهترین بازی های بدون پایان تبدیل شده است که شما می‌توانید تا هر زمان که بخواهید در دنیای عظیم آن به جست‌وجو بپردازید و از تجربه آن لذت ببرید.


بازی پک-من 256

۲۱- بازی Pac-Man 256

  • سازنده و ناشر: Hipster Whale / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: رانر بی‌نهایت

حتما برای‌تان سؤال شده است که چرا به‌جای بازی اصلی پک‌-من نام این بازی در این فهرست قرار گرفته است. درواقع بازی آرکید اصلی Pac-Man به‌دلیل وجود یک گلیچ در مرحله ۲۵۶ دچار مشکل می‌شود و به بازیکنان اجازه نمی‌دهد تا مراحل آن را ادامه دهند. ازاین‌رو در سال ۲۰۱۵ بود که استودیو بازی‌سازی Hipster Whale (سازنده بازی موبایل Crossy Road) تصمیم گرفت تا یک نسخه بی‌نهایت از مجموعه پک‌-من را تحت عنوان Pac-Man 256 روانه بازار کند.

در جریان بازی همانند دیگر نسخه‌های پک-من، شخصیت شما توسط در یک مارپیچ بی‌انتها قرار می‌گیرد و باید نقطه‌ها و پاورآپ‌های مختلف را جمع‌آوری کند. درصورتی که کاراکتر پک-من با هرکدام از روح‌های درون بازی برخورد کند یا توسط گلیچ‌های پایین مارپیچ خورده شود، بازی به‌ پایان می‌رسد. اگر از علاقه‌مندان بازی‌های بی‌نهایت و مخصوصا مجموعه پک-من هستید، شک نکنید که Pac-Man 256 می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند.


محیط بازی RimWorld

۲۲- بازی RimWorld

  • سازنده و ناشر: لودئون استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: بقا، ساخت‌وساز

بازی بعدی این فهرست به یک اثر مستقل با دوربین نمای بالا به پایین اختصاص دارد که توسط استودیو لودئون توسعه داده شده است. داستان بازی RimWorld در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد که بشر در سرتاسر کهکشان پراکنده‌ شده است. سیاره‌ها و منظومه‌های مختلف از لحاظ توسعه به‌شدت از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و سطوح پیشرفت مختلفی در بین آن‌ها قابل مشاهده است. بازیکنان در این بازی با در اختیار گرفتن کنترل یک شخصیت در یک سیاره جدا افتاده، وظیفه دارند تا به او کمک کنند تا به‌وسیله یک کشتی فضایی از آن سیاره نجات پیدا کنند.

با گذشت زمان در بازی شخیصت‌های دیگری به کلونی شما می‌پیوندند و درواقع شما می‌توانید تعداد اعضای گروه خود را افزایش دهید. برای خروج از سیاره شما می‌توانید در زمینه تکنولوژی توسعه پیدا کنید و با دستیابی به دانش فنی ساخت یک سفینه، آن را بسازید یا برای خروج از سیاره از یک سفینه سقوط کرده کمک بگیرید. در انتها پس از راه‌اندازی کشتی فضایی، بازیکنان باید به مدت ۱۵ روز از آن در مقابل حملات دیگر ساکنان این سیاره محافظت کنند که درواقع چالش اصلی بازی از این نقطه آغاز می‌شود.


بازی Rocket League

۲۳- بازی Rocket League

  • سازنده و ناشر: سایانیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: ورزشی رانندگی

بازی جذاب بعدی این فهرست به راکت لیگ ساخته استودیو سایانیکس اختصاص دارد که در جریان آن بازیکنان باید به‌وسیله خودروهای مجهز به موشک و توربو توپ را به دروازه تیم حریف وارد کنند. درواقع این بازی ترکیبی از فوتبال و ماشین‌سواری است و شما می‌توانید آن را به‌صورت چندنفره آنلاین با دیگر بازیکنان تجربه کنید. شما در این بازی قادر هستید تا خودروهای خود را با آیتم‌های مختلف شخصی‌سازی کرده و حالت‌های مختلف آن را همانند Snow Day ،Rumble و Hoops تجربه کنید.

راکت لیگ درواقع دنباله بازی Battle-Cars ساخته قبلی استودیو سایانیکس به‌شمار می‌رود که حالا با اضافه کردن المان‌های مختلف گیم‌پلی به اثری سرگرم‌کننده و لذت‌بخش تبدیل شده است. بازی پس از انتشار در سال ۲۰۱۵ با نقدهای بسیار مثبتی از جانب بازیکنان و منتقدین روبه‌رو شد. از سویی دیگر Rocket League دارای رقابت‌ها و تورنمنت‌های حرفه‌ای مختلفی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد در سطح جهانی بازی را با دیگر افراد تجربه کنند.


گیم پلی بازی آرکید Space Invaders

۲۴- بازی Space Invaders

  • سازنده و ناشر: Taito
  • سال انتشار: ۱۹۷۸
  • سبک: شوتم‌آپ

درست است که Pong را به‌عنوان یک بازی اوریجینال آرکید می‌شناسیم، اما واقیت این است که بازی Space Invader استودیو Taito بود که در دهه ۷۰ میلادی پلتفرم آرکید را به اوج شهرت خود رساند. این بازی در زمان عرضه خود صنعت بازی‌های ویدیویی را به یک صنعت جهانی تبدیل کرد و بعدها الهام‌بخش بازی‌های ویدیویی با سبک‌های مختلف شد.

بخوانید  مجموعه تلویزیونی هری پاتر: تاریخ انتشار، بازیگران، داستان، هر آنچه که باید بدانید

در این بازی شما کنترل یک توپ لیزری را به‌عهده دارید که می‌تواند روی صفحه‌نمایش به‌صورت افقی جابه‌جا شود و به موجودات بیگانه که پیش‌روی آن قرار دارد، شلیک کند. موجودات بیگانه در قالب ۵ ردیف از بالای صفحه به سمت پایین در حال حرکت هستند و تلاش می‌کنند تا توپ شما را از بین ببرند. هدف شما این است که تا جایی که می‌توانید جلوی موج حملات دشمنان را بگیرید و امتیاز کسب کنید. جالب است بدانید در حال حاضر رکورد ۲۱۸۸۷۰ متعلق به نفر اول جدول امتیازات این بازی است و شما هم می‌توانید در آن شانس خود برای ثبت یک رکورد جدید امتحان کنید.


لوگوی بازی Stardew Valley

۲۵- Stardew Valley

  • سازنده و ناشر: ConcernedApe
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: نقش‌آفرینی

استاردیو ولی یکی از شاخص‌ترین بازی‌های سبک نقش‌آفرینی به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۶ توسط استودیو کانسرند ایپ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در داستان بازی شما در نقش شخصیتی قرار می‌گیرید که از زندگی روزمره خود در شهر خسته شده است و با دریافت نامه‌ای از جانب پدربزرگ خود، متوجه می‌شود که مزرعه‌ای در دره استاردیو به‌ او به‌ ارث رسیده است. شما پس از رسیدن به این مزرعه می‌فهمید که این مکان از همین ابتدا آماده کشاورزی نیست و زمین آن از انواع علف هرز، سنگ‌های بزرگ و درختان مختلف پر شده است. ازاین‌رو شما باید کم‌کم موانع را از زمین حذف کنید و مزرعه خود را آماده بهره‌برداری کنید.

گیم‌پلی بازی تنها به زمین کشاورزی خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید وارد فضای باز دره استاردیو شوید و با مردم آن‌جا تعامل داشته باشید. شما می‌توانید ابزارآلات مورد نیاز خود را خریداری کنید، به دام‌پروری بپردازید، در رویدادهای مختلف دهکده شرکت کرده و حتی با فرد مورد علاقه خود ازدواج کنید. سازندگان سیستم آب‌وهوایی پویایی را در بازی قرار داده‌اند که به واسطه آن شما شاهد فصل‌های مختلف سال و در نتیجه تأثیر آن روی فرایند کشاورزی‌تان هستید. درکنار موارد گفته شده، گرافیک پیکسل آرتی بازی از رنگ‌های متنوع و شادی بهره برده است که باعث می‌شود حس‌وحال خوبی به شما منتقل شود.


گیم پلی بازی Super Crate Box

۲۷- بازی Super Crate Box

  • سازنده و ناشر: Vlambeer
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: شوتم‌آپ

بازی بعدی این فهرست به یک اثر سخت و دیوانه‌وار دیگر اختصاص دارد که هدف شما در آن تنها زنده ماندن و جمع‌آوری بیشتر جعبه‌هایی است که در محیط آن ظاهر می‌شوند. بازی Super Crate Box ساخته استودیو هلندی Vlambeer است که در جریان گیم‌پلی دوبعدی آن دشمنان از بالای نقشه در سه نوع کوچک، بزرگ و پرنده ظاهر می‌شوند. به‌شکل دائم همیشه یک جعبه در محیط بازی وجود دارد که با به‌دست آوردن آن، بازی یک سلاح به‌صورت تصادفی در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین در پایین صفحه یک گودال آتش وجود دارد که اگر هرکدام از دشمنان در آن سقوط کنند، دوباره از بالای صفحه اما این‌بار سریع‌تر و کشنده‌تر ظاهر می‌شوند. بازی اصلا با شما شوخی ندارد و تنها با یک‌بار برخورد با هرکدام از دشمنان کشته‌ می‌شوید و باید آن را از نو آغاز کنید. Super Crate Box به‌شکل زیبایی ساده و دیوانه‌وار است و بدون شک افرادی را از به چالش کشیده‌ شدن توسط آثار کلاسیک لذت می‌برند، راضی خواهند نگه داشت.


تصویر هنری کاراکتر بازی Terraria

۲۸- Terraria

  • سازنده و ناشر: Re-Logic / استودیو ۵۰۵ گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

Terraria یک بازی سندباکس با المان‌های بقا از استودیو ریلاجیک است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد و پس از آن به دیگر پلتفرم‌ها نیز راه پیدا کرد. گیم‌پلی بازی حول گشت‌وگذار در محیط، ساخت‌وساز، مبارزات، بقا و حفاری اتفاق می‌افتد. دنیای بازی Terraria در هر دور به‌صورت کاملا تصادفی ایجاد می‌شود و بازیکنان از همان ابتدا کار خود را با ابزارهای بسیار محدودی آغاز می‌کنند. گرافیک بازی به‌صورت پیکسلی بوده و محیط آن از چندین لایه کاشی‌شکل تشکیل شده است که بازیکنان می‌توانند با آن تعامل داشته باشند و آن را تغییر دهند.

شما می‌توانید بسیاری از منابع مورد نیاز خود را در زمان گشت‌وگذار غارها پیدا کنید و در طول بازی سطح نوار سلامت و نوار انرژی خود را با پیدا کردن آیتم‌های مختلف افزایش دهید. یکی از شباهت‌های بازی Terraria به ماینکرفت قابلیت ایجاد تصادفی دنیای آن است. این ویژگی باعث شده است تا این بازی از تکرارپذیری بی‌کرانی بهره ببرد و به بازیکنان اجازه دهد در هر نوبت، جریان بازی جدیدی را تجربه کنند.


نسخه ۱۹۸۴ تتریس در بازی Tetris Effect

۲۹- بازی Tetris

  • سازنده: الکسی پاژیتنوف (Alexey Pajitnov)
  • سال انتشار: ۱۹۸۴ (نسخه اول)
  • سبک: معمایی

یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌های این فهرست بدون شک تتریس ساخته الکسی پاژینتوف توسعه‌دهنده روس‌تبار است که ابتدا در سال ۱۹۸۴ برای پلتفرم Electronika 60 منتشر شد. در این بازی هفت مدل از بلوک‌های مربعی شک (که با نام Tetromino شناخته می‌شوند) قرار گرفته است که کاربر باید آن‌ها را در صفحه بازی به‌نحوی درکنار یکدیگر چینش کند که با قرار گرفتن رنگ‌های یکسان در هر خط افقی، تعدادی از بلوک‌ها حذف شود تا صفحه‌نمایش از این بلوک‌ها خالی گردد.

در ابتدای کار انجام این فعالیت ساده به‌نظر می‌رسد، اما با پیش‌روی در بازی اوضاع تغییر می‌کند و بازیکنان باید برای جلوگیری از رسیدن بلوک‌ها به بالای صفحه‌نمایش حسابی به زحمت بیافتند. تاکنون نسخه‌های بسیار زیادی برای این بازی منتشر شده است که آخرین آن‌ها یعنی Tetris Effect را می‌توان گل سرسبد این مجموعه دوست‌داشتنی قلمداد کرد. تتریس بدون شک یکی از جریان‌سازترین بازی‌های صنعت ویدیو گیمینگ به‌شمار می‌رود که الهام‌بخش آثار بسیاری بعد از خود بوده است و طبیعی است که حضور آن در فهرست بهترین بازی های بدون پایان ضروری به‌نظر برسد!


کاراکترهای بازی سیمز 4

۳۰- بازی The Sims

  • سازنده و ناشر: Maxis / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۰۰ (نسخه اول)
  • سبک: شبیه‌ساز زندگی

بازی بعدی این فهرست به بازی شبیه‌ساز سیمز یا بهتر است بگوییم مجموعه بازی‌های سیمز اختصاص دارد. البته که جالب است بدانید سیمز اولین بازی ویدیویی که شما را در قالب کنترل زندگی کاراکترهای درون صفحه‌نمایش قرار می‌دهد، نیست و این افتخار درواقع نصیب بازی Little Computer People استودیو اکتیویژن می‌شود که در سال ۱۹۸۵ برای پلتفرم کومودور 64 عرضه شده بود.

بااین‌حال، سیمز از هر لحاظ در مقایسه با جد خود یک سر و گردن بالاتر است و به شما اجازه می‌دهد تا تقریبا هر فعالیتی را که در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شوید، در بستر یک بازی ویدیویی تجربه و شبیه‌سازی کنید. اولین نسخه از این مجموعه در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و از آن زمان تاکنون سه نسخه اصلی دیگر و چندین نسخه اسپین‌آف در اختیار طرفداران آن قرار گرفته است. همان‌طور که گفته شد سیمز شبیه‌ساز زندگی در دنیای واقعی است و زمانی‌که وارد دنیای آن می‌شوید تازه به‌ عظمت و پیچیدگی گیم‌پلی آن پی می‌برید. پس اگر می‌خواهید اوقات خود را با تجربه یکی از بهترین بازی های بدون پایان پر کنید، به شما توصیه می‌کنیم که سیمز را دست ندهید.


دراکولو در بازی Vampire Survivors

۳۱- Vampire Survivors

  • سازنده و ناشر: Luca Galante
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: روگ‌لایک

Vampire Survivors یک بازی روگ‌لایک شوتم آپ از توسعه‌دهنده‌ای به‌نام لوکا گالانته (Luca Galante) است که در جریان آن بازیکنان کنترل شخصیتی را به‌عهده می‌گیرند که باید در مقابل حمله انبوهی از هیولاها برای بقا از سلاح‌های مختلف استفاده کنند. درواقع شما با شروع بازی می‌توانید یکی از شخصیت‌های مختلفی که هرکدام سلاح‌ها و توانایی‌های مخصوص به‌خود را دارند، انتخاب کنید. شخصیت اصلی در طول بازی به‌صورت خودکار حمله می‌کند و هدف شما هم این است که تا جایی که می‌توانید در مقابل انبوه حملات هیولاها و دشمنان زنده بمانید.

شما می‌توانید با ازبین‌بردن دشمنان و گشت‌وگذار در دنیای بازی به جمع‌آوری الماس‌ها بپردازید و از آن‌ها برای ارتقای سطح خود استفاده کنید. هر دور نوبت بازی Vampire Survivors بسته به مرحله‌ای که در آن حضور دارید، حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و در انتها و پس از نابودی تمامی دشمنان بازی شما را با قوی‌ترین دشمن یعنی Death رودررو می‌کند.


شخصیت Sylvanas Windrunner در بازی World of Warcraft

۳۲- بازی World of Warcraft

  • سازنده و ناشر: بلیزارد اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • سبک: نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین

بازی بعدی این فهرست به World of Warcraft ساخته استودیو محبوب بلیزارد اخصاص دارد که با گذشت بیست سال از زمان عرضه همچنان می‌توان از تجربه آن لذت برد. اثری که کاربران می‌توانند روزها و ماه‌ها از تجربه محتویات بی‌پایان آن لذت ببرند و همیشه چیزهای جدیدی برای کشف کردن در آن داشته باشند.

در این بازی بازیکنان می‌توانند با هیولاهای مختلف وارد نبرد شوند، کوئست‌های گوناگون را انجام دهند و با شخصیت‌های NPC و دیگر بازیکنان به تعامل بپردازند. درخصوص محبوبیت این بازی تنها این نکته را بدانید که در سال ۲۰۱۴ بلیزارد اعلام کرد که تعداد حساب‌های کاربری بازی World of Warcraft از عدد ۱۰۰ میلیون عبور کرده است. پس اگر می‌خواهید یکی از بهترین بازی های بدون پایان صنعت ویدیو گیمینگ را تجربه کنید، چه چیزی بهتر از World of Warcraft؟

پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های بدون پایان کامپیوتر کدام ها هستند؟

    از بهترین بازی های بدون پایان کامپیوتر به آثاری همچون مجموعه سیمز، فراست‌پانک و World of Warcraft نام برد که هرکدام می‌توانند تا مدت‌ها شما را سرگرم کنند.

  • چه بازی هایی بی پایان هستند؟

    بسیاری از بازی‌ها صرفا جهت ثبت رکورد یا با مأموریت‌های بی‌پایانی ساخته‌ شده‌اند که قرار نیست خط داستانی پایان‌پذیر داشته باشند. بازیکنان می‌توانند تا مدت‌ها از تجربه‌ آن‌ها لذت ببرند و بسیاری از مواقع هم موارد جدید برای کشف کردن داشته باشند.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر