بهترین انیمیشن های اکشن | 25 انیمیشن + امتیاز IMDB

همراهی این فیلم با فیلم «نگهبانان کهکشان» در همان سال، کریس پرت (صداپیشه نقش امت) را به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های سینمای جهان تبدیل کرد. هرچند متأسفانه دنباله‌های بعدی در تکرار این درخشش موفق نبوده و درنهایت به‌عنوان آثاری معمولی با جذابیت کمتر شناخته شدند. به جز پرت، ویل فرل، الیزابت بنکس، ویل آرنت و کرگ پری از دیگر هنرمندانی بودند که در مقام صداپیشه در این انیمیشن حضور داشتند.


یکی دیگر از انیمیشن‌های جذاب و تماشایی استودیو دیزنی، انیمیشن رایا و آخرین اژدها است. فیلم پویانمایی در ژانر اکشن که هم از همان خط مشی کلاسیک آثار سینمایی دیزنی تبعیت کرده و هم رویکردهایی جدید را در پیش گرفته است. درنهایت هم موفقیت این اثر نشان داد که تلفیق این دو نگاه درکنار هم مؤثر و قابل‌توجه است، اینکه روش‌های نوین بیان داستان به اندازه همان فرمول‌های قدیمی قابل اعتماد است.

انیمیشن غول آهنی

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: برد برد
  • سال ساخت: ۱۹۹۹
  • میانگین امتیازات The Iron Giant در IMDB: ۸/۱

داستان انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم در مورد هیکاپ است، وایکینگی جوان که دوست دارد در مبارزه با اژدهایانی که به‌صورت مرتب به شهرشان حمله می‌کنند، حضور داشته باشد. بااین‌حال دیگران او را پسری کوچک و دست و پا چلفتی می‌دانند که آماده انجام این کار نیست و خب، این مسئله پدر مغرور او که از قضا رهبر دهکده هم است را آزرده می‌کند. بااین‌حال مواجهه او با خشم شب که یکی از خطرناک‌ترین انواع اژدها است، زندگی هیکاپ را دگرگون می‌کند. رویارویی که نشان می‌دهد او و مردمش تاچه‌اندازه در اشتباه بودند. حالا او باید با تکیه به این دوستی تازه شکل گرفته‌اش با این اژدهای بانمک و دوست داشتنی، به مباره جهل مخربی برود که دنیای آن‌ها را به جهانی آزار دهنده تبدیل کرده است.


انیمیشن شرک

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: اندرو آدامسون، ویکی جنسون
  • سال ساخت: ۲۰۰۱
  • میانگین امتیازات Shrek در IMDB: ۷/۹

سیمبا، تیمون و پومبا در حال قدم زدن روی تنه درخت در مقابل ماه کامل

۱- بهترین انیمیشن اکشن : The Lion King

لگو فیلم، انیمیشنی سه‌بعدی در مورد دنیایی از سرگرمی‌های چندگانه است که در همراهی با هنر و طنزی غافلگیر کننده، موفق به جلب نظر مخاطبان شد. داستان این انیمه در مورد شخصیتی به نام اِمِت است، یک مینی فیگور کاملا معمولی که زندگی ساده دارد. اما زمانی‌که او را به‌عنوان شخصیت اصلی یک پیشگویی معرفی می‌کنند، ناگهان به غیرعادی‌تری فرد و همینطور کلید نجات جهان لگو تبدیل می‌شود که باید در مقابل شخصیت شیطانی قدعلم کرده و دنیای خود را نجات دهد.

انیمیشن پاندای کونگ فوکار

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: مارک آزبورن، جان استیونسن
  • سال ساخت: ۲۰۰۸
  • میانگین امتیازات Kung Fu Panda در IMDB: ۷/۶

اگرچه به نظر می‌رسد ماجراجویی حماسی موآنا و مائویی خط سیری آشنا و معمولی دارد، اما همراه شدن آن با دنیایی از زیبایی‌های سمعی و بصری باعث شد این انیمیشن مورد توجه مخاطبان قرار گیرد، به‌طوری که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن بلند سال شد. هرچند درنهایت انیمیشن زوتوپیا که آن هم محصول شرکت دیزنی بود، این جایزه را از آن خود کرد.


تن تن و هادوک در انیمیشن تن تن راز اسب شاخدار

۱۸- انیمیشن The Adventures of Tintin The Secret of the Unicorn

انیمیشن رالف خرابکار

  • ژانر: ماجراجویی،‌کمدی
  • کارگردان: ریچ مور
  • سال ساخت: ۲۰۱۲
  • میانگین امتیازات Wreck-It Ralph در IMDB: ۷/۷

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، پیوند میان انسان و حیوان را در حماسه‌ای وایکینگی به نمایش می‌گذارد. قرار گرفتن در میان دو راهی مبارزه با اژدهایان یا دوستی با آن‌ها که در این سه‌گانه محبوب دریم ورکس به شکلی تأثیرگذار روایت می‌شود. کیفیت بصری و ساختاری این مجموعه قابل‌توجه بوده و می‌توان آن‌ها را جزو آثاری درخشانی دانست که باید جایی در فهرست بهترین‌ آثار سینمایی سرگرم‌کننده داشته باشند.

اکنون او برای رسیدن به پاسخ پرسش‌هایش و همینطور گرفتن انتقام مرگ برادرش تاداشی، با دوستان دیگری همراه شده و گروه قهرمانانی را تشکیل می‌دهد که مجهز به فناوری‌های پیشرفته هستند. در تمام این مراحل بی مکس همراه آن‌ها است و تلاش می‌کند وضعیت روحی هیرو را بهتر کند.


داستان این انیمیشن در مورد شاهزاده خانم مریدا است، دختری پر شر و شور و تیراندازی ماهر که دوست دارد فارغ از بازی‌های سیاسی، مسیر زندگی خود را خودش بسازد. اما سرپیچی او از سنت‌های قدیمی، رؤسای اقوام را خشمگین کرده و منجر به هرج‌و‌مرج در قلمروی پادشاهی می‌شود. مریدا از پیرزنی عجیب و غریب کمک می‌خواهد، اما آرزوی او به شکلی ناگوار برآورده می‌شود. حالا مریدا باید معنی واقعی شجاعت را درک کرده و قبل از آنکه خیلی دیر شود، نفرین خطرناک را بی‌اثر کرده و مادرش را نجات دهد.


انیمیشن ظهور نگهبانان

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: پیتر رمزی
  • سال ساخت: ۲۰۱۲
  • میانگین امتیازات Rise of the Guardians در IMDB: ۷/۲

انیمیشن رایا و آخرین اژدها ۲۰۲۱، انیمیشن میشل ها علیه ماشین ها ۲۰۲۱ و انیمیشن لایت یر ۲۰۲۲ از انیمیشن های اکشن جدید به حساب می‌آیند. فهرست کامل ۲۵ انیمیشن اکشن جذاب را می‌توانید در سایت یک گیمر بخوانید.



منبع

السا و آنا و آدم برفی و گوزن برفی در انیمیشن یخ بسته

۱۶- انیمیشن Frozen

داستان این انیمیشن هم در مورد پاندایی چاق به نام پو است که در اوج ناباوری خودش و دیگران، به‌عنوان جنگجوی اژدها و محافظ دره‌ی صلح انتخاب می‌شود. او باید شایستگی خود را به اثبات رسانده و آماده رویارویی با دشمنان سرسختی شود که زندگی ساکنان منطقه و آرامش آن‌ها را تهدید می‌کنند. از جمله هنرمندانی که صداپیشگی شخصیت‌های اصلی این انیمیشن را برعهده داشتند می‌توان به افرادی همچون جک بلک، آنجلینا جولی، یان مک‌شین، گری اولدمن، داستین هافمن، جکی چان، برایان کرانستون، کیت هادسون و جی کی سیمونز اشاره کرد.


خانواده شگفت انگیز در میان حباب انرژی محافظت کننده

۶- انیمیشن The Incredibles

هیکاپ درحال بازی با خشم شب در انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

۳- انیمیشن How To Train Your Dragon

انیمیشن شش قهرمان بزرگ

باز لایت‌یر شخصیت ناشناسی نیست، بسیاری از کودکان دیروز و بزرگسالان امروز وودی، کابوی بامزه و باز لایتیر را از مجموعه فیلم‌های داستان اسباب بازی به خاطر دارند. شاید همین محبوبیت انگیزه اصلی ساخت انیمیشن لایت‌یر است که سال جاری میلادی اکران شد. البته این فیلم نتوانست موفقیت فیلم‌های داستان اسباب بازی را آنطور که تصور می‌شد تکرارکند، بااین‌حال این ماجراجویی بین کهکشانی مورد توجه قرار گرفت.

موانا و مائوی روی قایق در میان امواج دریا

۱۳- انیمیشن Moana

انیمیشن لایت‌یر

فیلم یخ‌زده محصول سال ۲۰۱۳ و همینطور دنباله آن که بعدا اکران شد، هردو جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند که به‌ویژه به خاطر پیام‌ قدرتمندشان برای دختران جوان و همینطور ترانه معروف «let it go» به شهرتی جهانی دست پیدا کردند.

تکاور افسانه‌ای فضا باز لایت‌یر درکنار دیگر سربازان جاه طلب درگیر یکی از سخت‌ترین مأموریت‌های خود می‌شود. حالا آن‌ها باید کار گروهی را یاد گرفته و تلاش کنند به‌عنوان یک تیم درکنار هم قرار بگیرند تا بتوانند در مقابل شخصیت شرور داستان یعنی زورگ و ارتش ربات‌های وظیفه شناس او مقاومت کنند. کریس ایوانز، کیکی پالمر و تایکا وایتیتی از جمله هنرمندانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن لایت‌یر حضور داشتند.


شبح در انیمیشن بتمن نقاب شبح

۹- انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm

نیک روباه و جودی خرگوش در انیمیشن زوتوپیا

۵- انیمیشن Zootopia

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

مجموعه فیلم‌های هتل ترانسیلوانیا از زمان پخش تاکنون، موفق عمل کرده و نظر منتقدان و مخاطبان رابه خود جلب کردند. آدام سندلر، کوین جیمز، سلنا گومز و اندی سمبرگ از جمله هنرمندانی هستند که به‌جای شخصیت‌های اصلی این مجموعه، گویندگی کردند.

مقاله‌ مرتبط

بخوانید  سری جدید Walking Dead با بودجه کلانی ساخته شده است

انیمیشن ماجراهای تن‌ تن: راز اسب شاخ‌دار

مرد عنکبوتی درحال مبارزه در انیمیشن به درون دنیای عنکبوت

۲- انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

انیمیشن کوبو و دو تار

انیمیشن رایا و آخرین اژدها

رالف در حال خرابکاری در انیمیشن رالف خرابکار

۱۲- انیمیشن Wreck-It Ralph

انیمیشن دلیر برای مخاطبان کم سن و سال و همینطور طرفداران دنیای افسانه‌ها، ماجراجویی خیال‌انگیز و مهیج را تهیه و تدارک دیده است که با لحظات خنده‌دار و پیچ و تاب‌های داستانی و شگفت‌انگیز خود، مخاطب را سر ذوق می‌آورد.

فیلم ۹ عموما با نقدهای متفاوتی رو‌به‌رو شد، این فیلم همچنین در بخش بهترین جلوه‌های انیمیشنی در یک فیلم بلند، نامزد دریافت جایزه آنی شد. از دید منتقدان اگرچه داستان این انیمیشن تاحدی آشنا و تکراری است، اما سازندگان این داستان تکراری را در فضایی مملو از جلوه‌های بصری تماشایی به نمایش گذاشته‌اند که قابل ستایش است. منتقد معروف راجر ایبرت این فیلم را با آثار هایائو میازاکی مقایسه کرده و آن را فیلمی خاص دانست که با وجود معایبش همچنان ارزش دیده شدن را دارد.


انیمیشن دلیر

انیمیشن زوتوپیا

داستان این انیمیشن در مورد سیمبا است که پس از مرگ پدرش موفاسا، به‌وسیله عموی ظالمش اسکار مورد آزار و اذیت قرار گرفته و از جمع خانواده رانده می‌شود. او دور از خانواده و درکنار دو دوست تازه به نام‌های تیمون و پومبا بزرگ می‌شود، اما زمانی از راه می‌رسد که خاطرات گذشته دوباره سربرآورده و زندگی او را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند. حالا این شاهزاده جوان باید سرنوشت خود را تعیین کند: اینکه آیا باید همچنان به‌عنوان یک عضو طرد شده به زندگی خود ادامه داده یا با گذشته تاریکش مواجه شده و آینده‌ای روشن و جدید برای خود و خانواده‌اش بسازد.

بیست هزار سال قبل و در جهان شگفت‌انگیز ماقبل تاریخ که مملو از خطرات کوچک و بزرگ است، عصر یخبندان در حال آغاز شدن است. برای فرار از موج سرمای شدید، بسیاری از موجودات باشکوه آن دوران شروع به مهاجرت به سمت جنوب می‌کنند و دراین حال گروهی عجیب و غریب شکل می‌گیرد که هدفی غیرمنتظره را دنبال می‌کند: نجات جان یک کودک. مانفرد ماموتی پشمالو، دیه‌گو ببر دندان شمشیری و تنبلی به نام سید که در اتحادی تحسین‌برانگیز سعی دارند کودک را به خانه بازگردانند، صرف‌نظر از اینکه چه خطراتی در مسیرشان کمین کرده است. درکنار آن‌ها ماجراهای بامزه اسکرات را هم اضافه کنید که به طنز ماجرا افزوده است.


مگا مایند یا کله کدو در انیمیشن ابر ذهن

۱۹- انیمیشن Megamind

از جمله داستان‌های مهیج، پر زد و خورد و اکشن که به‌دلیل فضای خاص اینگونه آثار، به شکلی جذاب و گاهی شگفت‌انگیز روایت می‌شوند. درادامه به مرور فهرستی از بهترین آثار انیمیشنی در ژانر اکشن می‌پردازیم.

انیمیشن شگفت انگیزان

داستان این انیمیشن ماجراجویی و کمدی موزیکال استودیو دیزنی، درباره موآنا، دختری پلینزیایی و تنها فرزند رئیس قبیله‌ای از بومیان است که عاشق ماجراجویی در اقیانوس است. زمانی‌که جزیره آن‌ها به آرامی رو به نابودی رفته و زندگی مردم به‌دلیل از بین رفتن محصولات زراعی و خالی ماندن تورهای ماهیگیری به خطر میافتد، موآنا تصمیم می‌گیرد برای نجات مردم به همراه نیمه خدایی به نام مائویی به سفری پرماجرا رفته و با پس دادن قلب دزدیده شده الهه ته‌فیتی، این مشکل را برطرف کند. این فیلم براساس داستانی در مورد اساطیر پلینزی ساخته شده است.

مقاله‌ مرتبط

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوت

عروسک شماره نه در انیمیشن ناین

۲۴- انیمیشن اکشن 9

انیمیشن رنگو از نگاه منتقدان، انفجاری هوشمندانه از خلاقیت و نمایشی سرگرم کننده از جادوی تصاویر متحرک است. دراین میان جانی دپ با صدای خود به یکی از شخصیت‌های جالب دنیای وسترن جان بخشیده است تا در دنیایی بی‌رنگ و ناآشنا، سراینده آوازی دلپذیر و رنگارنگ باشد.

غول آهنی بزرگ و پسر در مقابل آسمان قرمز در انیمیشن غول آهنی

۴- انیمیشن The Iron Giant

انیمیشن ظهور نگهبانان بی‌شباهت به فیلم انتقام جویان نیست که البته برای گروه سنی پایین‌تری ساخته شده است. انیمیشنی فوق‌العاده با ضرباهنگ تند که البته بیشتر در بخش روایت داستانی آن قابل لمس است.

باوجود اینکه حال‌وهوای عصر یخبندان بی‌شباهت به آثار دیگری همچون شرکت هیولاها و شرک نیست، اما خط داستانی آن به‌اندازه‌ای خنده‌دار و لحن آن آنگونه شوخ طبع و شاد است که توانسته است برای خود اسم و رسمی بهم بزند.

رنگو، آفتاب پرستی که به‌عنوان حیوان خانگی مورد توجه قرار دارد، ناگهان خود را تشنه و تنها در بیابانی بی آب و علف پیدا می‌کند. او که اکنون با بحران هویت هم دست‌‎وپنجه نرم می‌کند، دراین فکر است که چطور می‌تواند خود را از محیط و شخصیت‌های اطرافش متمایز کند. رنگو به‌صورت تصادفی به شهری مرزی رسیده و خیلی زود به‌عنوان کلانتر جدید شهر هم انتخاب می‌شود. آفتاب پرست قصه ما که در ابتدا همچون بازیگر یک نمایش در حال جان بخشیدن به این شخصیت است، به آرامی متحول شده و با قرار گرفتن در موقعیت‌های مهیج و همینطور در برخورد با ظلمی که شاهد آن است، لباس یک قهرمان واقعی را به تن می‌کند.


انیمیشن ابر ذهن

در دنیای آثار سینمایی با محوریت شخصیت ابرقهرمانی بتمن، انیمیشن بتمن: نقاب شبح، جایگاهی خاص دارد. این انیمیشن را باید قوی‌تر از هر فیلم اکشن دیگر بتمن در دهه‌ی نود میلادی و چه بسی پس از آن دانست. داستانی با حال و هوای نئو نوآر و با تاریکی عمیق‌تر که زندگی بروس وین را از زاویه‎‌ای دیگر بررسی می‌کند. دراین میان مارک همیل که صداپیشگی نقش جوکر را برعهده داشت هم موفق شد خالق یکی از بهترین جوکرهای تاریخ سینما شود، شخصیتی که به این راحتی قابل فراموش کردن نیست.

انیمیشن زوتوپیا که پنجاه و پنجمین انیمیشن بلند استودیو دیزنی است، طرحی بلندپروازانه را به نمایش گذاشت. حماسه‌ای جنایی با رگه‌هایی از طنز در مورد کلانشهر پستانداران انسان‌نما و نبردی که در آن برای بقا درجریان است. این فیلم به موضوعات مختلفی پرداخت، مسائلی همچون نژادپرستی سیستماتیک، ناآرامی‌های اجتماعی و حتی معضل تجارت غیرقانونی مواد مخدر و اعتیاد که باعث می‌شود آن را تلاشی جسورانه برای ادغام تصاویر سرگرم‌کننده با موضوعات نه‌چندان رایجی بدانیم که کمتر در دنیای انیمیشن به آن‌ها پرداخته می‌شود.

نسل به نسل، نگهبانان جاودانه‌ای همچون بابا نوئل، خرگوش عید پاک، سندی و پری دندان سعی می‌کنند از کودکان در مقابل تاریکی و ناامیدی محافظت کنند. بااین‌حال شخصیت شرور داستان یعنی پیج بلک (قیرگون یا تاریکی مطلق) نقشه می‌کشد تا با ازبین‌بردن اعتقاد کودکان به جادوی حضور نگهبانان، آن‌ها را یکی پس از دیگری نابود کند. دراین بین نور ماه نگهبانی جدید انتخاب می‌کند، جک فراست (کریس پاین) که علاقه چندانی به حضور در گروه نگهبانان نشان نمی‌دهد. بااین‌حال درنهایت همه چیز به جک فراست و تصمیم‌های او بستگی دارد، پیش از آنکه تاریکی دنیا را بلعیده و کودکان را اسیر کابوس‌های ترسناک کند.


کوبو پسری کوچک ساکن دهکده‌ای واقع در ساحل رودخانه است. زندگی او آرام و عادی است تااینکه روحی از گذشته بازگشته و برای انتقامی قدیمی، زندگی کوبو را زیر و رو می‌کند. حالا همه چیز در اطراف کوبو درحال ویرانی است، چرا که خدایان و هیولاها در جستجوی او هستند. کوبو برای زنده ماندن باید زرهی جادویی را پیدا کند که زمانی متعلق به پدر مرحومش بود. از طرف دیگر کوبو در استفاده از شامیسن جادویی (یک نوع ساز زهی ژاپنی) هم تبحر دارد که در هنگامه گرفتاری به کارش می‌آید. یک میمون و سوسکی انسان نما هم در این مسیر همراه او هستند تا در شکست دادن دشمنان به کوبو کمک کنند.

بخوانید  Destiny 2 میزبان محتوای رایگان جدید است

بتمن همچنان در تلاش است جنایتکاران شهر گاتهام را به سزای اعمال‌شان برساند، هرچند او خیلی زود متوجه می‌شود فرد دیگری هم در شهر حضور دارد که به‌دنبال نابودی چهره‌های برجسته اراذل و اوباش است. بتمن سعی می‌کند ردی از او پیدا کند، هرچند در این بین مقامات و پلیس شهر این شبح ناشناس را با بتمن اشتباه گرفته و خواستار محاکمه قهرمان دیرینه شهر می‌شوند. درهمین حال بازگشت آندریا بومنت که عشق قدیمی بروس وین است، اوضاع را حتی پیچیده‌تر هم می‌کند و درنهایت دشمن قدیمی بتمن یعنی جوکر هم از راه می‌رسد تا همه قطعات پازل درکنار هم چیده شوند.


داستان انیمیشن یخ‌زده درمورد ملکه السا است که به‌تازگی تاج‌گذاری کرده است، اما او رازی در سینه دارد که زندگی را برایش تاحدی سخت می‌کند. او به‌صورت کاملا اتفاقی از قدرت خود استفاده کرده و زمستانی ابدی را رقم می‌زند که ممکن است زندگی مردم را به خطر بیندازد. السا که توان متوقف کردن آنچه رخ داده است را نداشته و می‌ترسد که تبدیل به یک هیولا شود، خواهرش آنا و مردم شهر را پشت سر گذاشته و به منطقه‌ای دورافتاده می‌رود تا در انزوا و دور از دیگران زندگی کند. اما خواهر کوچکترش آنا در جستجوی السا راهی سفری حماسی می‌شود و در این مسیر با کریستوف و گوزن شمالی وفادار او همراه می‌شود بلکه بتواند خبری از خواهرش به‌دست بیاورد.


امت در لباس کار در انیمیشن فیلم لگو

۱۱- انیمیشن The Lego Movie

جودی هاپس اولین خرگوشی است که موفق می‌شود به نیروی پلیس شهر بپیوندد، هرچند او خیلی زود متوجه می‌شود اجرای قانون آنقدرها هم که فکر می‌کرد، آسان نیست. بااین‌حال جودی در تلاش است تا خود را به هرشکل ممکن اثبات کند و دراین راه با روباهی به نام نیک وایلد همراه می‌شود تا درکنار هم پرونده‌ای مرموز را به سرانجام برسانند. فرصتی که باعث شکل‌گیری دوستی عجیب و شاید غیرممکن بین این دو می‌شود.


کوبو با زره و شمشیر در انیمیشن کوبو و دوتار

۱۰- انیمیشن Kubo and the Two Strings

انیمیشن بتمن: نقاب شبح

فیلم بتمن: نقاب شبح یکی از برجسته‌ترین آثاری است که تاکنون در مورد این ابرقهرمان ساخته شده است

ابرشرور این فیلم که جهان او را به‌عنوان مگامایند (کله کدو) می‌شناسد، باوجود ذهن درخشانش چندان موفق عمل نکرده و حضوری تأثیرگذار ندارد. شاید عمده دلیل این مسئله حضور قهرمان محبوبی همچون مترومن با صدای برد پیت است که همیشه توطئه‌های شرورانه او را خنثی می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که شکست دادن این دشمن دیرینه بیش از هرکسی، باعث تعجب فراوان خود کله کدو شود. بااین‌حال غیبت این رقیب همیشگی، مگامایند را در وضعیتی بغرنج قرار می‌دهد، چون او اکنون هدف اصلی زندگیش را از دست داده و سرگردان شده است. این فقدان و سردرگرمی باعث می‌شود او به فکر معرفی یک حریف جدید بیفتد، امری که زندگی او و دیگران را به شکلی غیرمنتظره دگرگون می‌کند.


انیمیشن شیرشاه

انیمیشن عصر یخبندان

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

نیم دهه قبل از ساخت فیلم شگفت‌انگیزها، کارگردان برد برد با ساخت این افسانه متحرک سنتی با حال‌وهوای آرت دکو در مورد پسری تنها، یک دولت پارانوئید و یک ربات بیگانه، مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. غول آهنی در زمان اکران گیشه را به تسخیر کامل درآورد، اثری که این روزها به‌عنوان یک فیلم کلاسیک مدرن همچنان مورد توجه است.

انیمیشن ظهور نگهبانان بی‌شباهت به انتقام جویان نیست، البته نسخه‌ای از آن که مناسب کودکان است

اگرچه یک بار در فیلم شرک دیگر شاهد شکل‌گیری پیوندی عاشقانه هستیم، اما شاید در کمتر فیلمی از دنیای سحرانگیز پریان چنین وضوح و صمیمیتی قابل مشاهده باشد و شاید همین امر باعث شد فیلم شرک تا این‌ اندازه مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.


از میان بهترین انیمیشن های اکشن می‌توان به انیمیشن مرد عنکبوتی، انیمیشن پاندای کونگ فو کار، انیمیشن رالف خرابکار و انیمیشن لگو مووی اشاره کرد. فهرست کامل ۲۵ انیمیشن اکشن جذاب را می‌توانید در سایت یک گیمر بخوانید.

۲- انیمیشن های اکشن جدید کدام‌اند؟

به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد فیلم‌های انیمیشنی معرفی شده در این فهرست چیست؟ جای کدام اثر را خالی می‌بینید؟ کدام اثر را بهترین فیلم پویانمایی ژانر اکشن می‌دانید؟ ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، پس حتما آن‌ را با ما درمیان بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین انیمیشن های اکشن کدام‌اند؟

انیمیشن رالف خرابکار در نود و یکمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. درکنار گال گدوت، جان سی رایلی و سارا سیلورمن هم به‌عنوان صداپیشه در این انیمیشن حضور داشتند.


انیمیشن علمی تخیلی و کامپیوتری ۹، در مورد جهان پس از پایان بشریت است. مجموعه‌ای از ربات‌های کوچک شماره گذاری شده باید دست به‌دست هم داده و رمز و راز و چرایی نابودی بشریت را پیدا کنند، درحالی که باید مخلوقاتی خطرناک هم رو‌به‌رو شوند. به جز الیجا وود، جان سی رایلی، جنیفر کانلی، کریستوفر پلامر و مارتین لاندو هم به‌عنوان صداپیشه در این فیلم حضور داشتند.

هر دو فیلم انیمیشنی رالف خرابکار جزو آثار جذاب این حوزه هستند، به‌خصوص از این نظر که به مضامینی متفاوت‌ پرداخته و مخاطبانی در رده‌های سنی گوناگون را مجذوب خود کردند. فیلم اول این پیام را منتقل کرد که ویژگی‌های غیرمعمول و نامتعارفی که گاهی اسباب آزردگی خاطر ما می‌شود، شاید بی‌آنکه خود بدانیم به اشکال گوناگونی به کمک ما آمده‌اند. اما در فیلم دوم تاروپود داستانی ظریف و شیرین درهم بافته می‌شود تا به ما نشان دهد برای حفظ پیوندهای دوستانه پایدار، گاهی باید با مشکلات کوچک و بزرگ دست‌وپنجه نرم کنیم. مسیری که همیشه آسان نیست اما شیرینی این روابط پایدار و عمیق، ارزش این سختی‌ها را دارد.

مردیت با موهای قرمز در انیمیشن دلیر

۲۲- انیمیشن Brave

انیمیشن رنگو

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: گور وربینسکی
  • سال ساخت: ۲۰۱۱
  • میانگین امتیازات Rango در IMDB: ۷/۲

داستان این انیمیشن در مورد باب و هلن است، زوجی از بزرگ‌ترین ابرقهرمانان معروف جهان که در مبارزه با جرم و جنایت بسیار کوشا بوده و زندگی‌های بسیاری را نجات دادند. اما پانزده سال بعد آن دو درحالی که آن زندگی ابرقهرمانانه مملو از هیجان و زدوخورد را کنار گذاشته‌اند، در حومه شهر به همراه سه فرزند خود یعنی ویولت، دش و جک جک زندگی می‌کنند. اما زمانی‌که جهان در آستانه نابودی کامل است، باب متوجه می‌شود که برای حفظ خانواده‌اش نیازمند تلاشی مضاعف است. حتی اگر این تلاش به‌معنی پوشیدن دوباره لباس ابرقهرمانان باشد.


شخصیت جک فراست در انیمیشن ظهور نگهبانان

۲۰- انیمیشن Rise of the Guardians

شاه در انیمیشن شرک در مقابل آیینه جادویی

۷- انیمیشن Shrek

انیمیشن های این فهرست براساس نظر تحریریه یک گیمر انتخاب و براساس امتیاز IMDB رتبه بندی شده‌اند.


بهترین انیمیشن های اکشن

پو و پنج جنگجوی اژدها یعنی ببری، میمون، مار، مانتیس و لک لک

۱۴- انیمیشن Kung Fu Panda

از دید گروهی از منتقدان انیمیشن کوبو و دو تار با داستان جذاب و درعین‌حال غم‌انگیز خود، چیزی برای ارائه به مخاطبان در هر گروه سنی دارد. این انیمیشن با تحسین جهانی مواجه شد، استاپ موشنی خیره‌کننده و دلپذیر که با فضای تاریک، پرفراز و نشیب و گاهی ترسناک خود در جلب مخاطبان موفق عمل کرده است.

بخوانید  انتشار تریلر جدید اولین DLC بازی Marvel's Midnight Suns با حضور Deadpool

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوت، با بافتی شبیه به یک نقاشی زنده، فضای صمیمانه و اکشن جالب توجه و سرگیجه‌آور خود، یکی از خاص‌ترین آثار ساخته شده در مورد این ابرقهرمان محبوب است. چرخش داستانی، جابجایی تحسین برانگیز میان چندین جهان گوناگون و شخصیت پردازی جالب توجه دیگر نکات برجسته این انیمیشن جذاب است.

مقاله‌ مرتبط

  • حقایق جالب انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

انیمیشن ۹

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: شین اکر
  • سال ساخت: ۲۰۰۹
  • میانگین امتیازات 9 در IMDB: ۷

اجماع منتقدان: یکی دیگر از انیمیشن‌های فوق‌العاده و با صدای ماهرانه در کانن دیزنی، رایا و آخرین اژدها به افزایش نمایندگی استودیو ادامه می‌دهد و در عین حال تاکید می‌کند که فرمول کلاسیک آن به همان اندازه قابل اعتماد است. کلی ماری ترن، اکوافینا، ایزاک وانگ و جما چن از جمله صداپیشه‌هایی هستند که در ساخت این اثر همکاری داشتند.


اسکرت در انیمیشن عصر یخبندان

۱۵- انیمیشن Ice Age

حضور اسکرات باوجود نقش آفرینی کوتاهش، یکی از جاذبه‌های انکارناپذیر انیمیشن عصر یخبندان است

مجموعه فیلم‌های پاندای کونگ‌فوکار از جمله آثار محبوب این فهرست است که تماشای آن به‌دلیل حال‌وهوای پرجنب و جوشش، به‌شدت توصیه می‌شود. البته فیلم دوم این مجموعه را شاید بهترین اثر دانست، دنباله‌ای که به مراتب تاریک‌تر، عمیق‌تر و هنرمندانه‌تر از فیلم اول بوده و جاه‌طلبی بیشتری را به نمایش می‌گذارد. پاندای کونگ‌فوکار دو در مجموع فروشی ۶۶۵ میلیون دلاری را تجربه کرد و تا قبل از اکران فیلم یخ‌زده، به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلمی که کارگردانی آن را یک زن برعهده داشت، شناخته می‌شد.

انیمیشن فیلم لگو

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: فیل لرد، کریستوفر میلر
  • سال ساخت: ۲۰۱۴
  • میانگین امتیازات The Lego Movie در IMDB: ۷/۷

کنت دراکولا، مومیایی، گرگ، فرانکشتاین، جانی و دختر کنت دراکولا

۲۳- انیمیشن Hotel Transylvania

رنگو در مقابل شاهین شکاری در انیمیشن رنگو

۲۱- انیمیشن Rango

بی مکس در حال ناز کردن گربه در انیمیشن شش ابرقهرمان بزرگ

۸- انیمیشن Big Hero 6

باز لایتیر در انیمیشن لایت یر در لباس فضایی

۲۵- انیمیشن اکشن جدید Lightyear

در سال ۱۸۹۵، کنت دراکولا استراحتگاهی مخفی در ترانسیلوانیا می‌سازد که از دید انسان‌ها پنهان است. محیطی امن برای بزرگ کردن دختر محبوبش میویس و همینطور پذیرایی کردن از دوستان یا همان هیولاهای ترسناکی همچون گرگینه، فرانکشتاین، مرد نامرئی و… که برای گذراندن تعطیلاتی به دور از انسان‌ها به این منطقه سفر می‌کنند. اما در تولد ۱۱۸ سالگی میویس همه‌چیز تغییر می‌کند، چون مرد جوانی به نام جاناتان سرزده از جنگل به هتل رسیده و کنت دراکولا را در موقعیتی سخت قرار می‌دهد، به‌ویژه از این نظر که میویس و جاناتان به هم علاقه پیدا می‌کنند.


استیون اسپیلبرگ که ساخت اثری مهیج همچون «مهاجمان صندوق گمشده» (Raiders of the Lost Ark) را در کارنامه دارد، یک بار دیگر سری به دنیای ماجراجویی‌های مهیج و پرحادثه زده و این بار شخصیت محبوب تن تن را مورد توجه قرار داد.

مقاله‌ مرتبط

  • تن تن و میلو؛ کمیک های بچگی

این فیلم میراثی ارزشمند است که از امکانات بی‌حد و حصر موجود، برای روایت داستان جالب خود نهایت بهره را برده است. استقبال مخاطبان و منتقدان از این اثر چشمگیر بود و درنهایت مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوت موفق شد اسکار بهترین فیلم انیمیشن بلند را از آن خود کند. فیل لرد و کریستوفر میلر بخشی از ذهن‌های خلاقی هستند که نگاه متفاوت و جدید خود را در ساخت این فیلم متفاوت از دنیای مرد عنکبوتی به نمایش گذاشتند، کسانی که پیش از این هم هنر خود را در ساخت فیلم‌هایی همچون «خیابان جامپ شماره ۲۱» و «فیلم لگو» هم به کار گرفته بودند.


انیمیشن موآنا

  • ژانر: کمدی، ماجراجویی
  • کارگردان: ران کلمنتس، جان ماسکر
  • سال ساخت: ۲۰۱۶
  • میانگین امتیازات Moana در IMDB: ۷/۶

درحالی‌که سومین و چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های شرک به آثاری نه چندان جذاب تبدیل شدند، فیلم اول بسیار تازه، غافلگیرک کننده و نیروبخش بود. داستان غول بزرگ سبزی با صداپیشگی مایک مایرز که عاشق شاهزاده خانمی زیبا به نام فیونا با صدای کامرون دیاز می‌شود. غولی که زبانی نه چندان مؤدب و رفتاری توأم با بی‌احترامی داشت اما در عوض، در سینه‌اش قلبی لطیف و مهربان می‌تپید.

مقاله‌ مرتبط

  • گزارش باکس آفیس: بیستمین سالگرد انیمیشن Shrek

ایده‌های اصلی و طراحی داستان انیمیشن ابر ذهن، وام‌دار انیمیشن‌های قدیمی است و همین باعث شده که این فیلم چندان خنده‌دار نباشد. بااین‌وجود استفاده از بازیگران معروف به‌عنوان صداپیشه و همینطور جلوه‌های بصری قوی کمک کرده است که انیمیشن ابر ذهن یک انحراف دلپذیر و قابل تحمل باشد.

داستان انیمیشن غول آهنی در مورد پسری به نام هوگارت هیوز است که با یک ربات غول پیکر فضایی دوست می‌شود، درهمین حال یکی از مأموران بدگمان دولت به نام کنت منزل هم مصمم است غول بیگناه را به هر شکل ممکن و به هر قیمتی نابود کند. حالا هوگارت وظیفه دارد دوست غول پیکر و دوست داشتنی خود را از گزند آسیب‌های احتمالی حفظ کند.


رایا و سیسو در انیمیشن رایا و آخرین اژدها

۱۷- انیمیشن Raya and the Last Dragon

یک روز خبرنگاری جوان به نام تن تن همراه میلو سگ وفادارش سری به بازاری محلی زده و مدلی از یک کشتی قدیمی به نام تک شاخ را می‌خرد. کشتی که ظاهرا مشتری‌های دیگری هم دارد که سعی می‌کنند با پرداخت پول بیشتر، کشتی را از او بخرند و زمانی‌که موفق نمی‌شوند او را ربوده و به کاپیتان هادوک می‌سپارند. اما خیلی زود اوضاع تغییر کرده و تن تن به همراه کاپیتان هادوک که دائما در حالت نیمه هشیار به سر می‌برد، درگیر مجموعه‌ای از اتفاقات غیرمنتظره می‌شوند. جیمی بل، دانیل کریگ، جو استار و اندی سرکیس از جمله هنرمندانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در ساخت این فیلم حضور داشتند.


وجود مجموعه‌ای از ویژگی‌های تأثیرگذار همچون ترانه‌های جذاب، شخصیت‌های به‌یاد ماندنی، داستان درام تأثیرگذار و البته زبان طنز باعث شد این اقتباس آزاد از نمایشنامه هملت ویلیام شکسپیر، مبدل به یکی از موفق‌ترین آثار سینمایی دهه‌ی نود میلادی شود. انیمیشن شیر شاه در زمان اکران نقدهای مثبتی دریافت کرده و جزو آثار خاطره‌انگیزی است که به این راحتی فراموش نمی‌شوند. از سوی دیگر لایو اکشن شیر شاه محصول سال ۲۰۱۹ هم اگرچه نقدهای متفاوتی دریافت کرد، اما هم‌اکنون به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم انیمیشنی تمام دوران شناخته می‌شود.

از دید بسیاری از منتقدان، انیمیشن شش قهرمان بزرگ، اثری سرگرم کننده و فوق‌العاده است. داستان پسری نوجوان و اعجوبه روباتیک به نام هیرو که با برادر بزرگترش تاداشی در شهر سن فرانسیسکو زندگی می‌کند. تاداشی مشغول ساخت روباتی درمانگر و مراقب به نام بی مکس است. اما چرخشی ویرانگر از حوادث ناخوشایند، زندگی هیرو را دگرگون می‌کند.

برد برد با ساخت فیلم شگفت‌انگیزها، جای پای خود را به‌عنوان یک استاد مسلم ساخت انیمیشن‌های جذاب محکم کرد. اکشنی کلاسیک مدرنی مملو از لحظات شگفت‌انگیز، پویا و سرگرم کننده که بسیار مورد توجه قرار گرفت. به‌طوری که سال ۲۰۱۸ شاهد اکران دنباله‌ی آن بودیم که این یکی هم فیلمی پرفروش و سرگرم کننده بود. البته این دنباله از جهاتی متفاوت از نسخه اولیه بوده و با ساختار کمی کند و شخصیت محور خود باعث شد فیلم اول بسیار به‌یاد ماندنی‌تر باشد.

دنیای آثار پویانمایی و انیمیشن‌های بلند سینمایی، در ژانرهای گوناگون آثار متفاوت و جذابی ارائه کرده است. بسیاری تصور می‌کنند انیمیشن‌ها بیشتر به دنیای پررنگ و لعاب داستان‌های عاشقانه اختصاص دارند و همیشه پای شاهزاده خانمی زیبا و پرنسسی جذاب درمیان است. اما در جهان رنگارنگ انیمیشن، ژانر‌های دیگر هم مورد توجه سازندگان قرار می‌گیرد.

انیمیشن یخ‌زده

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: کریس باک، جنیفر لی
  • سال ساخت: ۲۰۱۳
  • میانگین امتیازات Frozen در IMDB: ۷/۴