لیست زیر سرعت انتقال داده را در هر یک از سخت افزارهای ذکر شده بر حسب گیگابایت بر ثانیه نشان می دهد این نشان می دهد. همانطور که می بینید، خوانندگان NVMe SSD چندین بار SATA SSD عمل کرد و PCIe 4.0 نیز برتری جزئی نسبت به PCIe 3.0 دارد. آنچه عجیب است برتری A770 نسبت به RX 7900 XT و 4080 در کاهش فشرده سازی GPU است که علیرغم کلاس پایین تر این پردازنده گرافیکی در مقایسه با رقبا، عملکرد بازی را نشان می دهد.
از طرف دیگر، اسکرین شات های ارسال شده از این دمو، تفاوت بین فرآیند رفع فشرده سازی روی CPU و GPU را نشان می دهد. در برخی موارد مشاهده می شود که بارگذاری چندین گیگابایت داده از طریق این دو حالت می تواند بین یک و نیم تا پنج ثانیه متغیر باشد. این در شرایطی است که استفاده از CPU بین 30 تا 100 درصد در نوسان است. نمونههای دیگر در کمتر از نیم ثانیه بارگذاری شدند و تنها 5 درصد از CPU را درگیر کردند، که نشان میدهد GPU در این فرآیند نقش داشته است.
با این حال، بارگذاری چند وکیل با بارگذاری یک محیط بازی ویدیویی سه بعدی یکسان نیست. اما کسانی که به دنبال آزمایش عملکرد واقعی DirectStorage در بازی های واقعی هستند، نیازی به انتظار طولانی نخواهند داشت. بازی Forspoken اسکوئر انیکس اولین بازی با پشتیبانی رسمی از این API است که در تاریخ 24 ژانویه (بهان 4) منتشر خواهد شد.