بهبود وضعیت کاری سازندگان بازی Starfield

البته باید در نظر داشت که بعید نیست شرکت‌ها در صحبت‌هایشان منکر وضعیت کاری نامناسب در استودیو‌های خودشان شوند و شاید واقعیت پشت پرده، چیز دیگری باشد. بااین‌حال به‌لطف توجه‌های ویژه‌ای که در چند وقت اخیر به بحث کرانچ و کلا شرایط کاری نامناسب در استودیو‌ها شده، این امیدواری بیشتر شده که کم‌تر شاهد چنین مشکلاتی در آینده باشیم.

بازی استارفیلد قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ منتشر شود.



منبع

«اگه به ۱۰ سال قبل برگردیم، منصفانه نیست که فقط خود استودیو‌ها رو برای موضوع کرانچ مقصر بدونیم. نمی‌خوام چیزی رو توجیه کنم ولی کرانچ به‌نوعی بخشی از ماهیت صنعت بازی بود. من خودم خیلی وقت‌ها شب زیر میز کارم می‌خوابیدم و به این سبک کار کردن افتخار هم می‌کردم! طبق صحبتی که با بتسدا داشتم، مطمئنم که دیگه این شرکت با کرانچ درگیر نیست و ما تونستیم به این شیوه کاری آزاردهنده غلبه کنیم».

با اعلام مت بوتی، شرایط کاری بتسدا بهبود زیادی پیدا کرده است و سازندگان استارفیلد دیگر درگیر کرانچ نیستند.

یکی از استودیو‌هایی که گزارش‌های مختلفی از کرانچ در آن منتشر می‌شد، بتسدا است که این روز‌ها روی بازی استارفیلد کار می‌کند و مخصوصا اخیرا سازندگان فال‌اوت ۷۶ از کرانچ شدید در توسعه آن خبر داده بودند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که پس از خرید زنیمکس توسط مایکروسافت و ملحق شدن بتسدا به استودیو‌های این شرکت، وضعیت کاری آن بهتر شد و به‌استناد مصاحبه‌ای که اخیرا مت بوتی، رئیس استودیو‌های ایکس باکس با کوتاکو داشته، بتسدا دیگر با مشکل کرانچ درگیر نیست. بوتی در این مورد گفت:

بخوانید  پیشی گرفتن از فروش کنسول پلی استیشن به بیش از 500 میلیون واحد

کرانچ یکی از مشکلاتی است که استودیو‌های بازی‌سازی زیادی در حین توسعه آثارشان درگیر آن می‌شوند و به وضعیتی گفته می‌شود که در آن، توسعه‌دهنده‌ها مجبور هستند زمانی بیشتر از زمان رایج کاری را مشغول کار روی بازی باشند و همین هم می‌تواند مشکلات زیادی از حیث سلامتی یا مسائل دیگر برای آن‌ها به‌وجود بیاورد.