برنامه دولت بریتانیا برای اعمال محدودیت‌ های جدید برای لوت باکس‌ ها

براساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۰ توسط وزارتخانه فرهنگ، ورزش و رسانه‌های دیجیتالی دولت بریتانیا صورت گرفت، بازیکنانی که اقدام به خرید لوت باکس‌ها می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که مشکلات مربوط‌به سلامت روانی، مالی و عادت‌هایی مثل اعتیاد به قمار را تجربه کنند. همچنین این ریسک در میان افراد جوان‌ بیشتر از دیگر گروه‌های سنی است. روز یکشنبه هفته گذشته، دولت درخواست کرد که خرید لوت‌باکس‌ها از دسترس کودکان و افراد جوان‌تر مگر به اجازه‌ی والدین یا سرپرست آن‌ها خارج شود.

در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ پس از درخواست‌های فراوان دولت برای اقدام علیه این مسائل، پارلمان انگلستان به دولت بریتانیا توصیه کرد که بلافاصله قوانین جدید برای محدودسازی بیشتر لوت‌باکس‌ها اعمال کند و آن‌ها را در دسته‌بندی قانون‌گذاری و محدودیت‌های انواع قمار قرار دهد.

برخلاف درخواست‌های بازیکنان و والدین و دیگر قوانین تصویب‌شده‌ی مشابه در دیگر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، به‌نظر می‌رسد که دولت بریتانیا فعلا برنامه دقیقی برای تصویب قوانین جدید در این‌رابطه ندارد.

یک گروه از سیاست‌مداران هلندی اخیرا از تصمیم خود برای غیرقانونی اعلام‌کردن خریدهای رندوم یا اتفاقی درون‌برنامه‌ای بازی‌ها خبر دادند. این حرکت که هنوز توسط مجلس سنای دولت هلند تایید نشده است، مانند قوانین دولت بلژیک استفاده از لوت‌باکس‌ها را به‌صورت کامل ممنوع می‌کند.

نظر شما کاربران یک گیمر در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.



منبع

نادین دوریس، وزیر فرهنگ دولت بریتانیا در این‌خصوص می‌گوید: «ما می‌خواهیم از خرید بی‌نظارت و بی‌رویه‌ی آنلاین کودکان در بازی‌های کامپیوتری مانند لوت‌باکس‌ها جلوگیری کنیم. شرکت‌های بازی‌سازی و صاحبان پلتفرم‌ها باید از اعمال محدویت‌های سنی روی این محتوا اطمینان حاصل کنند تا بازیکنان جوان‌تر از خطر آسیب‌های مربوط‌به قمار در امان بمانند. کودکان باید آزاد باشند تا از بازی‌های خود در امنیت لذت ببرند، در عین حال باید این اطمینان و آرامش خاطر والدین و سرپرستان آن‌ها نیز درنظر گرفته شود».

بخوانید  پاسخ امروز وردل (#587) - 27 ژانویه 2023

این اقدام باعث شد تا الکترونیک آرتز اعلام کند از آن زمان به بعد، دیگر امتیازهای FIFA Points در کشور بلژیک فروخته نخواهد شد. ماه گذشته نیز ۲۰ گروه از اتحادیه‌های مصرف‌کنندگان اروپا با راه‌اندازی یک کمپین اعتراضی، از نهادهای قانون‌گذاری و دولت‌های خود خواستند تا قوانین مشخص و جامعی درخصوص افزایش نگران‌کننده لوت‌باکس‌ها در صنعت گیمینگ تصویب کنند.

وزارت فرهنگ، ورزش و رسانه‌های دیجیتالی دولت می‌گوید این نهاد برنامه‌هایی برای گردآوری یک گروه متشکل از شرکت‌های بازی‌سازی، پلتفرم‌ها و دیگر نهادهای قانون‌گذاری دیجیتال برای توسعه دستورالعمل‌هایی که آن را روش‌هایی تایید شده توسط صنعت برای محافظت از بازیکنان و کاهش خطر آسیب دیدن آن‌ها می‌خواند، در نظر گرفته است.

یکی مثال از این روش‌ها، قابلیت کنترل والدین یا Parental Controls است که البته همین‌حالا هم سه پلتفرم اصلی گیمینگ از آن استفاده می‌کنند. براساس دستورالعمل‌های جدید، این محدودیت‌ها باید اقلیت مشخصی از بازیکنان که به‌میزان نامتناسبی به خرید لوت‌باکس‌ها می‌پردازند، و در ریسک خطرات جدی‌تری هستند، حمایت کند.

براساس گزارش‌های جدید، دولت بریتانیا وضع محدودیت‌های جدیدی روی لوت‌باکس‌های بازی‌های ویدیویی را بررسی می‌کند.

درحالی‌که دوریس روی انتظار خود از شرکت‌های بازی‌سازی برای تنظیم قوانینی که خرید لوت‌باکس‌ها توسط کودکان بدون اجازه والدین آن‌ها را ناممکن می‌کند تاکید دارد، هنوز هیچ اقدام رسمی و مستندی برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در خریدهای دیجیتالی کاربران صورت نگرفته است.

نمایندگان دولت بریتانیا می‌گویند که صنعت بازی‌های کامپیوتری باید اقدامات بیشتری برای حفاظت از بازیکنان آسیب‌پذیر مانند کودکان دربرابر لوت‌باکس‌ها اعمال کند. همچنین اگر شرکت‌های بازی‌سازی اقدامات جدی پیش‌گیرانه در این‌خصوص انجام ندهند، این گروه در وضع محدودیت‌های جدید برای خرید این محتوای دیجیتالی تردیدی نخواهند کرد.

بخوانید  نمایش نبردهای هوایی جنگ جهانی دوم در اولین تریلر سریال Masters of the Air

دکتر جو تویست ابه، مدیرعامل سازمان قانون‌گذاری سرگرمی‌های تعاملی بریتانیا در این‌باره می‌گوید: « به‌عنوان یک صنعت متعهد و مسئولیت‌پذیر، ما همواره مقید به بررسی راه‌های بیشتری برای حمایت از بازیکنان و والدین هستیم تا بتوانیم آگاهی عمومی درباره کارهای گذشته خودمان درخصوص امکانات والدین برای نظارت روی کودکان را افزیش دهیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک‌تری با دولت و دیگر سازمان‌ها و درقالب کارگروه‌های ویژه در زمینه چارچوب‌های تحقیقاتی بازی‌های ویدیویی هستیم».

حالا باید ببینیم که ناشرانی مانند الکترونیک آرتز و اکتیویژن بلیزارد که لوت‌باکس‌ها بخش قابل توجهی از درآمدهای سالیانه آن‌ها را شامل می‌شود، دربرابر اقدامات جدید دولت‌های اروپایی چه واکنشی خواهند داشت و آیا در سال‌های آینده شاهد اقدامات مشابهی در ایالات متحده و دیگر بازارهای بزرگ بازی‌های آنلاین خواهیم بود یا خیر.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۸، کمیسیون بازی‌های ویدیویی دولت بلژيک اعلام کرد که لوت‌باکس‌هایی مانند بسته‌های بخش Ultimate Team بازی ورزشی فیفا که با ارز واقعی مثل دلار و یورو معامله می‌شوند، به‌عنوان قمار آنلاین شناخته می‌شوند و بنابراین مطابق قوانین همین نوع فعالیت‌ها به آن‌ها برخورد خواهد شد. این قوانین جدید ناشران را مجبور می‌کرد که لوت‌باکس‌ها را از نسخه‌ای که در این منطقه به‌فروش می‌رود حذف کند یا به‌‌طور کلی از فروش محصول خود در این کشور منصرف شود.