بررسی گوگل پیکسل 8; جمع و جور، زیبا و خالص

معروف ترین قابلیت ویرایشی که در دسترس شماست، Magic Editor است که در دو نسخه قبلی اندروید با آن آشنا بودیم. ابزار Magic Editor به شما این امکان را می دهد که افراد و اشیاء موجود در عکس را حذف یا جابجا کنید و به نوعی می توانید ترتیب سوژه ها را به دلخواه تغییر دهید.

فرض کنید کادربندی را درست انجام نداده اید و سوژه در پس زمینه در جای خود قرار ندارد و باید جابجا شود، یا زمانی که در حال عکس گرفتن بودید، غریبه ای جلوی دوربین شما رفته و می خواهید آنها را از عکس خود حذف کنید. اینجاست که ابزار Magic Editor به کار می آید.

برای استفاده از ویژگی Magic Editor، باید عکس را در ابر Google Photos آپلود کنید. از سوی دیگر، برخلاف ابزار سامسونگ، نمی توان ابتدا همه تغییرات مورد نیاز را انجام داد و سپس همه آنها را به یکباره اجرا کرد. این مشکل فرآیند ویرایش عکس را کند و زمان بر می کند. با این حال، اگر زمان و فرصت کافی دارید، استفاده از Magic Editor می تواند به شما کمک کند.

گوگل برخی از ویژگی های دوربین پیکسل 8 را حذف کرده تا کاربران را به خرید مدل پرو تشویق کند

Pixel 8 همچنین می‌تواند داده‌های مربوط به سطوح نور را در فایل تصویر در حین عکاسی ذخیره کند. بنابراین هنگام مشاهده عکس ها در اپلیکیشن گوگل فوتوز، نواحی روشن یا به اصطلاح هایلایت با روشنایی بیشتری نمایش داده می شود تا حسی شبیه به ویدیوهای HDR به کاربر القا کند. شایان ذکر است که گوشی های گلکسی اس 24 امسال نیز به ویژگی مشابهی مجهز شده اند که سال هاست آیفون ها آن را ارائه می کنند.

بخوانید  حضور نینتندو، سگا و بندای نامکو در نمایشگاه PAX West 2022

دقیقاً مانند Pixel 8 Pro، Pixel 8 می تواند تصاویر را در فضای رنگی گسترده صفحه نمایش P3 ثبت کند. با عکاسی در این فضا، می‌توانید طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را از سوژه استخراج کنید و آنها را در تصویر نسبت به حالت عکاسی معمولی با فضای رنگی sRGB ثبت کنید. البته، برای مشاهده طیف رنگ گسترده تر، باید نمایشگری داشته باشید که کل فضای رنگ P3 را پوشش دهد.

با فعال کردن قابلیت Top Shot که مشابه Live Photos در آیفون است، می توانید از ثبت چندین عکس پشت سر هم بهره مند شوید و سپس بهترین گزینه را از بین آنها به دلخواه انتخاب کنید.

در اقدامی جالب، گوگل برخی از قابلیت های نرم افزار دوربین را فقط به پیکسل 8 پرو محدود کرد. به عنوان مثال، اگرچه دوربین اصلی هر دو گوشی به یک سنسور 50 مگاپیکسلی مجهز شده است، اما تنها در مدل پرو قادر خواهید بود با وضوح 50 مگاپیکسلی و یا در حالت عکاسی پرو، گوشی پیکسل 8 عکس بگیرید. دارای مواردی مانند کنترل سرعت شاتر و فوکوس دستی است، کنترل سطح ISO ندارد و محدود به کنترل روشنایی، سطح جزئیات سایه و تعادل رنگ سفید است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر