بررسی ناتینگ فون ۱ [به‌همراه بررسی ویدئویی]

روی کاغذ حجم جلب‌ توجه ناتینگ فون ۱ می‌تواند عاملی موفقیت‌آمیز برای شرکت باشد؛ اما برای خریداران نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟ آیا محصول جدید شرکت ناتینگ می‌تواند به‌عنوان دستگاهی میان‌رده انتظارات کاربران را از محصولی متفاوت برآورده کند؟ همچنان همراه زومیت باشید تا نگاهی موشکافانه به جنبه‌های مختلف گوشی متفاوت Nothing Phone 1 داشته باشیم.

بررسی ویدئویی ناتینگ فون ۱

لطفاً با تماشای ویدئو در یوتیوب و سابسکرایب کانال یوتیوب زومیت، ما را در مسیر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند حمایت کنید.

طراحی و کیفیت ساخت ناتینگ فون ۱

شارژ مجدد دستگاه با استفاده از شارژر ۳۳ واتی دقیقاً ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه به‌طول می‌انجامد. در جعبه دستگاه خبری از شارژر نیست و باید جداگانه آن را تهیه کنید. علاوه‌بر امکان شارژ سیمی، فون ۱ به‌همراه گلکسی S21 FE تنها نماینده اندرویدی حاضر در لیست بالا به‌شمار می‌رود که از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات هم پشتیبانی می‌کند و حتی امکان شارژ دیگر دستگاه‌ها نیز وجود دارد. برای این کار کافی است تا پس‌از فعال‌کردن ویژگی Battery Share، دستگاه مدنظر را روی قسمت مرکزی پنل پشتی دستگاه قرار دهید.

دوربین ناتینگ فون ۱

برش نمونه عکس گلکسی S21 FE


عملکرد حالت شب دوربین ناتینگ فون ۱

تنها LEDها در ساخت تجربه‌ای دل‌نشین از Glyph دخیل نیستند و وجود موتور ویبره قدرتمند و باکیفیت به افزایش کیفیت این تجربه افزوده است. به‌جرئت می‌توانیم بازخورد لمسی و عملکرد موتور ویبره فون ۱ را با آیفون‌های اپل مقایسه کنیم و کیفیت آن را مشابه محصول کوپرتینویی‌ها بدانیم. در زمان تایپ، استفاده از ژست‌های حرکتی یا استفاده از حسگر اثرانگشت، موتور ویبره محصول ناتینگ بازخورد تعامل با دستگاه را به سطح جدیدی منتقل می‌کند. درواقع، کاربر با چشمانی بسته هم تنها با لمس صفحه، به کیفیت ساخت بالای آن پی می‌برد.

درصورت استفاده از حالت سلفی پرتره نیز، شرایط گفته‌شده همچنان پابرجا خواهد بود و تفاوت عمده‌ای میان عکس‌های خروجی دو نماینده به‌چشم نمی‌خورد.

نمونه عکس دوربین واید گلکسی S21 FE (نور کم)

اخیراً با داغ‌ترشدن تب استفاده از چند دوربین در گوشی‌های هوشمند، معمولاً شرکت‌ها به‌سمت استفاده از دوربین‌های بی‌استفاده و بعضاً بی‌کیفیت رو می‌آورند؛ اما تیم توسعه‌دهنده فون ۱ چنین عقیده‌ای ندارد و استفاده از دو دوربین باکیفیت را ترجیح می‌دهد. دوربین اصلی از حسگر ۱/۱٫۵۶ اینچی IMX766 سونی به‌همراه لنز واید و دوربین اولتراواید نیز از حسگر JN1 سامسونگ استفاده می‌کنند.

گلیف (Glyph) ناتینگ فون ۱ در حالت روشن

عملکرد دوربین ناتینگ فون ۱ در طول روز

نمونه عکس دوربین واید ناتینگ فون ۱

در ابتدای متن و درکنار کیفیت ساخت بالا، به مورد دیگری نیز تحت عنوان «المانی جدید در طراحی» اشاره کردیم؛ المانی که ناتینگ آن را Glyph نام‌گذاری کرده است. Gylph به تفسیر ویکی‌پدیا، در لغت به «تصویر یک نماد در یک سامانه نوشتاری» گفته می‌شود. هدف ناتینگ از کنارهم قراردادن این خطوط و اشکال مشخص نیست. شاید هم هیچ (Nothing) معنی‌ای درپسِ این شکل نباشد.

دکمه قفل ناتینگ فون ۱

برخلاف دیگر شرکت‌ها که با استفاده از فناوری ترکیب پیکسل‌ها اندازه عکس‌های خروجی را به ۱۰ یا ۱۲ مگاپیکسل تقلیل می‌دهند، ناتینگ بسته به شرایط نوری این کار را انجام می‌دهد؛ بدین‌صورت که با کم‌شدن نور با ترکیب هر ۴ پیکسل به یک پیکسل، عکس نهایی ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. گفتنی است که ناتینگ فون ۱ در دوربین اصلی به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و ویژگی‌های متداولی چون فوکوس تشخیص فاز نیز مجهز شده است.

به‌دنبال پایین‌تر از حد انتظار بودن سطح روشنایی، کمی از نمایشگر فون ۱ ناامید شدیم؛ اما با بررسی وضعیت نمایش رنگ‌ها در دو پروفایل Alive و Standard، تحسین ما را برانگیخت. نرم‌افزار دستگاه به‌صورت پیش‌فرض پروفایل Alive را برای کاربر برگزیده است که سعی می‌کند رنگ‌ها را در دامنه رنگی DCI-P3 نمایش دهد؛ اما درنهایت ۸۸٫۶ درصد را پوشش می‌دهد که با وجود کافی‌بودن، همچنان با پشتیبانی تمام کمال از DCI-P3 فاصله دارد. پروفایل Standard نیز طبق انتظار، رنگ‌ها را در دامنه sRGB نمایش می‌دهد و می‌تواند پوششی ۹۷٫۴ درصدی را ارائه دهد.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ناتیگ فون ۱ عملکرد مشابهی با رقیب کره‌ای خود دارد، با این تفاوت که در نمونه‌عکس‌های S21 FE هاله‌ای سفید‌رنگ روی عکس‌ها وجود دارد که کنتراست کلی تصویر را کاهش می‌دهد و دوربین سلفی ناتینگ نیز کمی در ثبت دقیق رنگ‌ها اغراق به‌خرج می‌دهد.

شرکت بریتانیایی ناتینگ نیز با دانستن این امر، اولین گوشی هوشمند خود را تبلیغات فراوانی راهی بازار کرده است. محصولی جذاب و درعین‌حال متفاوت که خوبی توانسته برای مدتی طولانی، توجه طیف وسیعی از کاربران، روزنامه‌نگاران و فعالان صنعت گوشی‌های هوشمند را به خود معطوف کند. مشخصه‌های اصلی ناتینگ فون ۱ در دو مورد خلاصه می‌شود: استفاده از المانی جدید در طراحی دستگاه و بهره‌مندی از کیفیت ساخت بالا. این موارد درحالی رنگ‌و‌بوی واقعیت به‌خود گرفته‌اند که قیمت تمام‌شده دستگاه برای مدل پایه تنها ۴۰۰ است؛ بازه‌ای «حساس و چالش‌برانگیز» برای شرکت‌های تولیدکننده و «پرطرفدار» برای خریداران.

به‌منظور مقایسه بهتر عملکرد ناتینگ فون ۱ در اجرای بازی Genshin Impact که معیار مناسبی برای سنجش توان گرافیکی دستگاه محسوب می‌شود، با استفاده از نمودار زیر آن را درمقابل آیفون SE 2022 و گلکسی S21 FE قرار دادیم. با نگاهی به نمودار زیر به‌وضوح می‌توان پایداری تحسین‌برانگیز نماینده آیفون در اجرای چنین بازی سنگینی را مشاهده کرد که نماینده‌های ناتینگ و سامسونگ را خجالت‌زده می‌کند.

طراحی پنل پشتی ناتینگ فون ۱

نمونه عکس پرتره گلکسی S21 FE

پنل ۶٫۵۵ اینچی OLED با قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ و پشتیبانی از +HDR10 و نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز، تنها بخشی از ویژگی‌های صفحه‌نمایش ناتینگ فون ۱ محسوب می‌شود. سطح رویی پنل همانند پنل پشتی با لایه‌ای از گوریلا گلس ۵ پوشیده شده است و خبری هم از لبه‌های 2.5D نیست. در مشخصات اعلامی ناتینگ، صفحه‌نمایش توانایی تولید روشنایی تا ۱۲۰۰ نیت را دارد؛ اما سطح روشنایی در بررسی‌های ما از ۸۳۰ نیت فراتر نرفت.

نمونه عکس پرتره ناتینگ فون ۱

فون ۱ دربرابر مدل‌هایی چون شیائومی 12X و گلکسی S21 FE و خصوصاً آیفون SE 2022، حرفی برای گفتن ندارد و در عمومِ بنچمارک‌ها از رقبای خود شکست می‌خورد. بااین‌حال درمقایسه‌با مدل‌هایی که از تراشه مشابه استفاده می‌کنند، مانند گلکسی A73 و A52، با فاصله‌ای جزئی عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. در استفاده روزمره مانند وب‌گردی یا تماشای ویدئو و ویرایش فایل‌های آفیس، ناتینگ فون ۱ تجربه‌ای فوق‌العاده دراختیارتان خواهد گذاشت که بدون شک در کمتر دستگاهی در این بازه قیمتی یافت می‌شود.

مجهز‌شدن پنل‌های OLED به ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن (Always on Display) اتکای کاربر به گلیف را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. درنتیجه، گلیف با وجود پتانسیل فراوان، پس از مدتی جز جلب توجه در تاریکی و جمع کردن دوستان دور یکدیگر، کارایی دیگری نخواهد داشت. در نظر داشته باشید که با وجود امکان تغییر سطح روشنایی گلیف، تنظیم آن به‌صورت خودکار و براساس نور محیط وجود ندارد؛ از‌این‌رو، احتمالاً با مشکل شدت بالای نور در تاریکی یا کم‌نور بودن آن در طول روز مواجه خواهید شد.

رابط کاربری ناتینگ فون ۱

برش نمونه عکس ناتینگ فون ۱

گیمینگ در ناتینگ فون ۱

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE
(۹۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل ۴۲۵۰ ۱:۰۰ ۲۵:۰۰ ۱۱:۰۰ شیائومی ۱۱ تی پرو
(۱۲۰ هرتز) ۶٫۶۷ اینچ
۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل ۵۰۰۰ ۰۰:۱۸
با شارژر ۱۲۰ وات ۱۸:۱۰ ۹:۵۸

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

برش نمونه عکس گلکسی S21 FE


جمع‌بندی و مقایسه ناتینگ فون ۱ با رقبا

البته قسمت عمده این تجربه خوب را باید مدیون اپل باشیم. پیش‌از‌این با فریم و صفحه‌نمایش تخت، دوربین‌های دایره‌ای بزرگ و بیرون‌زده، حاشیه‌های نمایشگر یکسان و حتی دکمه قفل بزرگ آشنا شده بودیم و این ترکیب در ناخودآگاهمان باکیفیت مترادف شده بود. درحقیقت طراحان ناتینگ با زیرکی و با استفاده از عناصر برنده آیفون، احتمال شکست محصول خود درزمینه طراحی را به‌حداقل رسانده‌اند. با این تفاسیر، بریتانیایی‌ها برای موفقیت اولین گوشی هوشمند خود راه چندان سختی را در پیش نخواهند داشت و تنها با شفاف (Transparent) کردن شیشه پشت دستگاه، موفق به ایجاد وجه تمایزی با محصول اپل شده‌اند.

بخوانید  صداپیشه Grand Theft Auto 5 برای ششمین بار له شد

برش نمونه عکس ناتینگ فون ۱

ناتینگ فون ۱
(۱۲۰ هرتز)

۱۰۸۱۱ ۶۶٫۹۰ ۲۵۰۰ ۸۱۵
۲۲۹۰ ۲۲
۱۵ ۲۳
۱۵ ۲۹
۳۳ آیفون SE 2022 — ۲۷۲ —
۱۲۲۰۱ ۱۷۲۸
۴۶۵۲ — — ۶۰
۳۹٫۷ — ۶۰
۹۸٫۷ شیائومی 12X
(Adaptive – Performance) ۱۱۹۲۴ ۵۰٫۳

علاوه‌براین، تردیدهایی درباره‌ عمر LEDها و دوام چسب لایه دیفیوزر دربرابر گرم‌و‌سرد‌شدن بدنه و سطح پشتیبانی نرم‌افزاری ناتینگ وجود دارد؛ تردیدهایی که می‌تواند انتخاب کاربر را متزلزل‌ کند. همچنین، نبود لوازم جانبی متنوع و واردکننده رسمی و درنتیجه بهره‌مند‌نشدن از شرایط گارانتی، درحال‌حاضر ضعفی بزرگ برای فون ۱ در بازار ایران به‌شمار می‌روند.

گلکسی A52s 5G
(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ
۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل ۴۵۰۰ ۱:۲۸ ۱۸:۱۰ ۱۰:۱۳

متأسفانه در جعبه دستگاه خبری از کاور محافظ نیست و باتوجه‌‌‌‌به جدید بودن برند، پیداکردن قابی مناسب برای آن نیز امری دشوار خواهد بود. بااین‌حال، خوشبختانه ناتینگ با قرار دادن محافظی پلاستیکی، اما باکیفیت روی صفحه‌نمایش، حداقل برای مدتی کوتاه کاربر را از خرید گلس محافظ که آن هم در بازار لوازم جانبی ایران یافت نمی‌شود، بی‌نیاز کرده است.

علاوه‌براین، وجه تمایز اعلانات تنها به ریتم چشمک‌زدن LEDها (براساس صدای اعلان) محدود می‌شود و راهی برای تشخیص اپلیکیشن ازطریق گلیف وجود ندارد. در گذشته، شرکت‌هایی مانند سامسونگ از LEDهای RGB برای نمایش اعلانات استفاده می‌کردند و از این طریق امکان شخصی‌سازی و قراردادن رنگی خاص برای اپلیکیشن مدنظر کاربر را فراهم می‌کردند.

علاوه‌بر انجام وظایف روزانه، در زمان اجرای بازی‌های گرافیکی مانند CoD Mobile هم عملکرد بسیار پایداری را شاهد بودیم. بازی Genshin Impact که به‌دلیل استفاده از جلوه‌های گرافیکی باکیفیت، یکی از چالش‌برانگیزترین بازی‌های دنیای اندروید به‌شمار می‌رود، با نرخ‌فریم ۴۷ فریم‌برثانیه و پایداری نسبی اجرا شد. خوشبختانه حین انجام بازی‌ها فون ۱ به‌خوبی توانست دمای تولید‌شده را کنترل کند و خبری از داغی‌های آزاردهنده نبود.

عملکرد ناتینگ فون ۱ در اجرای بازی موبایل
عنوان بازی موبایل تنظیمات گرافیکی بازی نرخ فریم
Genshin Impact Medium ۴۷ فریم‌برثانیه
Call of Duty Mobile Very High ۶۰ فریم‌برثانیه
Diablo Immortal Medium ۵۳ فریم‌برثانیه
Real Racing ۱۱۷ فریم‌برثانیه

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

برش نمونه عکس گلکسی S21 FE


ناتینگ برای ثبت عکس‌ها در حالت شب نیز استراتژی دیگری را دنبال می‌کند. برخلاف دیگر شرکت‌ها، فون ۱ تلاشی برای تبدیل‌کردن شب به ‌‌‌‌روز نمی‌کند و تنها با نوردهی یکسان در تمامی بخش‌های تصویر، عکسی یکپارچه‌تر و پرجزئیات‌تر از حالت معمولی را ثبت می‌کند. این اتفاق در دوربین اولتراواید نیز تکرار می‌شود و استراتژی ناتینگ به ثبت عکسی راضی‌کننده‌تر در نور کم کمک می‌کند. در نظر داشته باشید که همچنان عکس‌ها با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شوند.

برش نمونه عکس گلکسی S21 FE


در بازار بزرگ تلفن‌های همراه یا به‌طور دقیق‌تر گوشی‌های هوشمند، شرکت‌های جدید و نوظهور به‌سختی می‌توانند جایگاهی درخور به‌دست بیاورند. دلیل این اتفاق هم واضح است. بزرگان این صنعت اعم از اپل، سامسونگ و… با ارائه سرویس‌های جذاب و پشتیبانی فوق‌العاده از سخت‌افزار خود، عرصه را برای بازیگران جدید به‌شدت تنگ کرده‌اند. درحقیقت برند جدید باید آنقدر متفاوت باشد تا حداقل بتواند برای مدت کوتاهی سروصدا به‌پا کند.

گلیف می‌تواند بیان‌کننده این تفکر باشد که تفاوتی میان قراردادن دستگاه به‌ پشت یا به‌ رو نیست و در هر حالت اعلانات جدید به شما یادآوری خواهد شد. همچنین، شخصی‌سازی گلیف به کاربر این امکان را می‌دهد تا با منحصربه‌فرد کردن ظاهر گوشی هوشمند خود، بیش‌از‌پیش آن را بخشی از خود بداند.

برش نمونه عکس ناتینگ فون ۱

نمودِ لغوی نام ناتینگ (هیچ) را می‌توان در تمامی بخش‌های محصول مشاهده کرد و بخش نرم‌افزار نیز این قاعده مستثنی نیست. Nothing OS، پوسته اختصاصی ناتینگ، اندروید ۱۲ را بدون «هیچ» تغییری در فون ۱ اجرا می‌کند. حتی پس از راه‌اندازی دستگاه، هیچ برنامه اضافه‌ای جز سرویس‌های گوگل به‌چشم نمی‌خورد.

برش نمونه عکس گلکسی S21 FE


نکات مثبت

  • استفاده از المان‌های جدید در طراحی
  • طراحی بسیار باکیفیت و خوش‌ساخت
  • عملکرد فوق‌العاده موتور ویبره
  • صفحه‌نمایش دقیق با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • دوربین‌های باکیفیت
  • تجربه‌ لذت‌بخش اندروید خالص
  • پشتیبانی سه‌ساله اندروید

باوجوداین‌‌، گلیف نور امیدی بر پیکره بی‌جانِ نوآوری در طراحی گوشی‌های هوشمند تابیده است و می‌تواند به نقطه آغازی برای فاصله گرفتن از ظاهر خشک و بی‌روح محصولاتِ این دسته تبدیل شود. علاوه‌براین، طراحی ناتینگ را می‌توان از جنبه دیگری نیز بررسی و با دید دیگری به آن نگاه کرد.

در‌حال‌حاضر، گوشی هوشمند میان‌رده بریتانیایی‌ها نسخه ۱٫۱٫۲ پوسته را اجرا می‌کند و به‌زودی نسخه ۱٫۱٫۳ نیز دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این شرکت به کاربران فون ۱ وعده سه به‌روزرسانی اندروید و ۴ سال پشتیبانی امنیتی را داده است. با‌‌‌توجه‌‌‌به عرضه دستگاه با اندروید ۱۲، انتظار می‌رود به‌روزرسانی اندروید ۱۵ نیز برای دستگاه منتشر شود. درحقیقت درزمینه سیاست به‌روزرسانی، ناتینگ را با پرچم‌داران شیائومی می‌توان مقایسه کرد.

نمونه عکس دوربین اولتراواید ناتینگ فون ۱

ناتینگ فون ۱ درکنار تمامی ویژگی‌های یاد‌شده، یک استراگ (Easter Egg) جالب نیز دل خود دارد. طبیعتا به‌دلیل مخفی‌بودن ویژگی از عبارت ایستراگ استفاده کردیم و برای دستیابی به آن، باید ابتدا مخاطبی با نام Abra ایجاد و آن را به لیست Custom Contacts صدای زنگ اضافه کنید. سپس در قسمت Glyph Interface، گزینه‌ای جدید با نام Music Visualisation نمایش داده خواهد شد که با فعال‌کردن آن در زمان پخش صدا از اسپیکر دستگاه، LEDهای پشت دستگاه با ریتم صدا هماهنگ خواهند شد و نقش رقص‌ نور را ایفا خواهند کرد.

نمایشگر و اسپیکر ناتینگ فون ۱

تراشه +778G تفاوت چندانی با 778G ندارد و هر دو ازنظر معماری و فناوری ساخت، از شرایط یکسانی بهره می‌برند و تنها تفاوت آن‌ها به فرکانس بالاتر پردازنده مرکزی و گرافیکی محدود می‌شود که به‌ترتیب افزایشی ۱۰۰ و ۱۰ مگاهرتزی را تجربه کرده‌اند. به‌دنبال این تغییر، عملکرد تراشه نیز ۵ تا ۷ درصد افزایش پیدا کرده است. برای بررسی دقیق‌تر، بهتر است نگاهی به جدول زیر و مقایسه ناتینگ فون ۱ با دیگر گوشی‌های میان‌رده و هم‌قیمت بازار داشته باشیم.

عملکرد ناتینگ فون ۱ دربرابر رقبا
نام و کارایی بنچمارک / محصول PCMark Speedometer 2.0 GeekBench 5 GFXBench
عملکرد کلی مرورگر پردازنده گرافیکی پردازنده مرکزی شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

دوربین اولتراواید نماینده سامسونگ در نور کم حرفی برای گفتن ندارد؛ درحالی‌که در آن‌سوی‌ میدان فون ۱ با ثبتِ رضایت‌بخش جزئیات و رنگ و کنترل نویز تصاویر، عکسی به‌مراتب بهتر را دراختیارمان گذاشته است. می‌توانیم دلیل این اتفاق را تشخیص درست میزان نور صحنه و انجام ترکیب پیکسل‌ها به‌منظور دستیابی به سطح نوری بیشتر بدانیم.

قطعاً رابط گلیف، مملو از حُسن و ویژگی‌های مثبت خواهد بود؛ اما در‌این‌بین ضعف‌های مختلفی نیز وجود دارد که احتمال استفاده از آن به‌صورت طولانی‌مدت را کاهش می‌دهد. برای مثال، حتی درصورت قرار دادن روبه‌پایین دستگاه، ممکن است اعلانی را از دست بدهید و برای بررسی آن مجبور به برگرداندن گوشی و روشن کردن صفحه بشوید.

با اینکه دوربین گوشی‌های هوشمند میان‌رده در سال ۲۰۲۲ به‌ بلوغ نسبی برای ثبت عکس‌های باکیفیت رسیده‌اند، همچنان در برخی از سناریوها با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. یکی از این سناریوها عکس‌برداری در شرایط نوری چالش‌برانگیز و ثبت عکسی با گستره دینامیکی وسیع است که پیش از‌این نمونه آن را در بررسی‌های زومیت مشاهده کرده‌اید. برای مقایسه بهتر، تصمیم گرفتیم گلکسی S21 FE را نیز به‌عنوان یکی از رقیبان نماینده ناتینگ به این بخش اضافه کنیم.

نمونه عکس دوربین سلفی گلکسی S21 FE

باتوجه‌‌به زمان عرضه دستگاه انتخاب اندروید ۱۲٫۱ یا به‌اصطلاح 12L، منطقی‌تر اندروید ۱۲ بود. نسخه 12L با بهبودهای بسیاری که در زمینه‌های مختلف اعم از انیمیشن‌های پیشرفته‌تر، گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر پوسته (Theme)، انسجام بیشتر طراحی Material You در بخش‌های مختلف رابط‌ کاربری و… دارد، تجربه‌ای غنی‌تر و پیشرفته‌تر از اندروید را دراختیار کاربر قرار می‌داد. درحقیقت، تنها انیمیشن‌های اجرا و بسته‌شدن اپلیکیشن‌ها به‌تنهایی می‌تواند تجربه کاربری را ارتقا دهد.

سایت زومیت در ناتینگ فون ۱

Glyph را مجموعه‌ای ۹۷۲ تایی از LEDهای بسیار کوچک تشکیل می‌دهند که در زمان دریافت اعلان یا تماس جدید، همگام با ریتم صدای زنگ به‌صورت چشمک‌زن روشن خواهند شد. علاوه‌برای،ن LEDهای شکل پایین در زمان اتصال شارژر، میزان شارژ باتری را نمایش می‌دهند و درصورت فراخوانی دستیار صوتی گوگل نیز ظاهری مشابه اکولایزر صدا را به‌خود خواهد گرفت.

درصورت درنظرنگرفتن تردیدها و کاستی‌های گفته‌شده، ناتینگ فون ۱ درمقایسه‌‌با دستگاه‌هایی چون گلکسی S21 FE و آیفون SE 2022 رقیبی جدی چه ازنظر کیفیت ساخت و زیبایی ظاهری و چه ازنظر کارایی و عملکرد در زمینه‌های مختلف به‌شمار می‌رود. پرواضح‌ است که با وجود برندهایی معتبری چون سامسونگ و اپل، ناتینگ با عمر کم خود شانس زیادی برای رقابت حداقل درزمینه اصالت برند ندارد؛ اما قطعاً برای خاص‌پسندان محصولی درخورتوجه و ارزشمند را راهی بازار کرده است.

گلیف (Glyph) ناتینگ فون ۱ در حالت روشن

نکات منفی

  • نبود گواهی IP کارآمد برای مقاومت مقابل گردوغبار و آب
  • کاربرد محدود قابلیت Glyph
  • نبود تنظیم خودکار روشنایی Glyph
  • نبود برنامه شفافی برای انتشار اندروید ۱۳



منبع

۳۶۷۴
(OpenCL)

۱۰۰۶
۳۳۱۱
۳۰
۲۱
۳۴
۲۳
۵۱
۵۹
گلکسی S21 FE
(۱۲۰ هرتز)
۱۴۰۳۰ ۴۳٫۴۸ ۵۷۱۸ ۱۰۷۰
۳۳۴۳
۴۲
۲۲
۴۳
۲۶
۵۵
۶۱
گلکسی A73 5G
(۱۲۰ هرتز)
۱۲۳۸۴ ۵۵٫۳۵ ۲۴۱۹ ۷۸۲
۲۸۷۰
۲۰
۱۳
۲۰
۱۴
۲۹
۳۳
گلکسی A53
(۱۲۰ هرتز)
۱۱۶۵۰ ۲۵۴۴ ۷۴۸
۱۹۱۵
۱۴
۱۰
۱۴
۱۰
۱۹
۲۴
گلکسی A52s 5G
(۱۲۰ هرتز)
۱۲۲۹۵ ۴۹٫۶ ۲۲۱۹
۲۴۱۰
۷۷۱
۲۷۹۳
۱۹
۱۳
۲۰
۱۴
۲۸
۳۳
شیائومی ۱۱ لایت 5G NE
(۹۰ هرتز)
۱۰۱۶۶ ۵۹٫۲ ۲۲۱۵
۲۳۰۷
۷۹۰
۳۰۰۰
۲۰
۱۳
۲۰
۱۴
۲۹
۳۳
شیائومی ۱۱ تی پرو
(۱۲۰ هرتز)
۱۳۳۳۶ ۷۴٫۵۲ ۴۵۵۴ ۸۱۵
۳۴۹۹
۴۲
۲۷
۴۵
۳۰
۵۹
۶۴

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

برش نمونه عکس گلکسی S21 FE


عکاسی سلفی و پرتره با ناتینگ فون ۱

بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که پنل ناتینگ فون ۱ چه در فضای رنگی DCI-P3 و چه در فضای رنگی sRGB خطایی بسیار جزئی دارد و با نمایش دقیق رنگ‌ها و نمایش درست دمای آن‌ها، شانه‌به‌شانه بزرگانی چون آیفون ۱۳ پرو مکس حرکت می‌کند. از‌این‌رو با فراغ‌بال پروفایل رنگی مدنظر خود را انتخاب کنید و همواره از تماشای دقیق رنگ‌ها لذت ببرید.

حالت شب (Night Mode) در هر دو دوربین دردسترس است و ازطریق آیکن ماه فعال می‌شود. یکی از موضوعات آزاردهنده درباره ثبت عکس‌های Night Mode را می‌توان سرعت پایین در پردازش عکس‌ها دانست؛ به‌طوری‌که ثبت عکس نیاز به ۵ ثانیه دارد و ذخیره آن نیز حدود ۳ تا ۴ ثانیه طول خواهد کشید. به‌عبارت‌دیگر، برای ثبت تنها یک عکس در حالت شب، به حداقل ۱۰ ثانیه نیاز دارید.

نمونه عکس دوربین اولتراواید گلکسی S21 FE (نور کم)

در شرایط نوری ضعیف، دوربین اصلی هر دو مدل چه درزمینه ثبت جزئیات و چه وضوح تصویر عملکرد یکسانی دارند؛ اما حسگر کهکشانی سامسونگ با دریافت نور بیشتر، عکس روشن‌تری نیز ثبت کرده است. با نگاهی سخت‌گیرانه‌تر، می‌توانیم سطح کنتراست تصاویر ناتینگ را برتر از رقیب آن بدانیم؛ اما به‌طور‌کلی عملکرد دوربین اصلی S21 FE در چنین شرایطی بهتر از میان‌رده ناتیگ ارزیابی می‌شود.

نمونه عکس دوربین اولتراواید گلکسی S21 FE

برش نمونه عکس ناتینگ فون ۱

برخلاف دیگر مدل‌های ۴۰۰ دلاری بازار، در ناتینگ فون ۱ خبری از مقاومت دربرابر مایعات نیست و ناتینگ تنها به دریافت گواهی IP53 بسنده کرده است که به‌معنی مقاومت دستگاه دربرابر گردوخاک و پاشیده‌شدن آب خواهد بود. درواقع، حداقل می‌توانید از سلامت دستگاه زیر باران اطمینان حاصل کنید.

رابط Glyph ناتینگ فون ۱

نمونه عکس دوربین سلفی پرتره گلکسی S21 FE

برش نمونه عکس ناتینگ فون ۱

نمونه عکس دوربین سلفی پرتره ناتینگ فون ۱

مقایسه عملکرد ناتینگ فون ۱ با دیگر رقبای خود در بازی Genshin Impact

نمونه عکس دوربین اولتراواید ناتینگ فون ۱ (نور کم)

نمونه عکس دوربین واید گلکسی S21 FE

نمونه عکس دوربین واید گلکسی S21 FE (نایت مود)

تماشای فیلم در ناتینگ فون ۱

زمان پاسخ به پرسش ابتدای مقاله فرارسید. ناتینگ فون ۱ به‌عنوان دستگاهی میان‌رده باتوجه‌‌‌به برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری قطعاً گزینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود. استفاده از تراشه قدرتمند درکنار طراحی زیبا، استفاده از باکیفیت‌ترین متریال برای ساخت بدنه، نمایشگر دقیق، عمر باتری طولانی، تجربه اندروید خالص و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت، انتظاراتی فراتر از گوشی هوشمند میان‌رده را برآورده می‌کند.

برش نمونه عکس گلکسی S21 FE


بااین‌حال، وجه‌تمایز اصلی فون ۱ و مانور اصلی ناتینگ نه روی کیفیت ساخت و…، بلکه روی رابط Glyph بود؛ بخشی از دستگاه که احتمالاً پس از استفاده یک تا دوماهه، دیگر کارایی روزهای ابتدایی را نداشته باشد و حتی به موردی آزاردهنده تبدیل شود.

برش نمونه عکس ناتینگ فون ۱

برش نمونه عکس ناتینگ فون ۱

صفحه نمایش ناتینگ فون ۱

انرژی موردنیاز ناتینگ فون ۱ را باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند. با‌‌توجه‌‌به پشتیبانی نکردن صفحه‌نمایش از نرخ‌نوسازی تطبیق‌پذیر، روی کاغذ میان‌رده ناتیگ روی لبه تیغ حرکت می‌کند؛ اما در بررسی‌های زومیت به نتیجه‌ای متفاوت دست پیدا کردیم. ناتینگ فون ۱ درمقایسه‌‌‌با گلکسی S21 FE که با وجود حجم باتری یکسان، از صفحه‌نمایش کوچک‌تری بهره می‌برد، عمر باتری به‌مراتب بهتری ارائه می‌دهد. ناتینگ فون ۱ موفق شده در آزمون پخش ویدئو زومیت، ویدئو معیار 720p را در سطح روشنایی ۲۰۰ نیت، ۲۵ ساعت به‌صورت مداوم پخش کند؛ درحالی‌که نماینده سامسونگ درنهایت به عدد ۱۶ ساعت و ۳۶ دقیقه دست یافته است. حتی اگر ناتینگ فون ۱ را دربرابر مدل‌هایی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مانند شیائومی ۱۱تی پرو و گلکسی A53 نیز قرار دهیم، همچنان نماینده ناتینگ پیروز میدان خواهد بود.

عملکرد باتری ناتینگ فون ۱ دربرابر رقبا
محصول ٫ آزمایش نمایشگر باتری زمان لازم برای شارژ پخش ویدئو PCMark
ابعاد و رزولوشن میلی‌آمپرساعت دقیقه:ساعت دقیقه:ساعت دقیقه:ساعت
ناتینگ فون ۱
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۵۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰ ۱:۴۰
با شارژر ۳۳ وات
۲۵:۰۶ ۱۵:۴۴
آیفون SE 2022 ۴٫۷ اینچ
۱۳۳۴ × ۷۵۰ پیکسل
۲۰۱۸ ۱:۲۰ ۱۴:۱۶
شیائومی 12X
(Adaptive – Performance)
۶٫۲ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰ ۰۰:۳۹ ۱۲:۳۰ ۱۱:۳۱
گلکسی S21 FE
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۴ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰ ۱:۱۵
با شارژر ۲۵ وات
۱۶:۳۶ ۸:۵۸
گلکسی A73 5G
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰ ۱۸:۲۹ ۱۰:۳۳
گلکسی A53
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰ ۱۸:۲۷ ۱۲:۱۳

برش نمونه عکس گلکسی S21 FE

با تغییر دوربین به اولتراواید، شرایط همچنان ثابت خواهد بود و گستره دینامیکی وسیع‌ترِ گلکسی S21 FE برتری خود را باردیگر ثابت می‌کند. سطح جزئیات نمونه عکس نماینده سامسونگ این‌بار از رقیب خود پیشی می‌گیرد؛ اما دوربین اولتراواید ناتینگ در نقاط تیره‌تر جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد.

به‌گفته تولیدکننده، پنل امکان رسیدن به روشنایی ۱۲۰۰ نیت را دارد؛ اما این امکان به‌صورت نرم‌افزاری محدود شده است! به‌دنبال بیانیه یادشده این امکان وجود دارد تا در آینده و با به‌روزرسانی نرم‌افزاری محدودیت یاد‌شده برداشته شود. گفتنی است که با حداقل روشنایی ۲٫۴ نیت، چشمانتان از آسیب‌های احتمالی ناشی از خیره‌شدن به نمایشگر در تاریکی شب در امان خواهد بود. حتی درصورت داشتن چشمانی حساس، می‌توانید با فعال‌کردن ویژگی نرم‌افزاری Extra Dim، حداقل روشنایی را به ۱٫۷ نیت برسانید.

عملکرد نمایشگر ناتینگ فون ۱ دربرابر رقبا
محصول ٫ پارامترها حداقل روشنایی حداکثر روشنایی دستی حداکثر روشنایی خودکار نسبت کنتراست Native خطای رنگ میانگین
سفید مشکی سفید مشکی سفید حالت پیش‌فرض دقیق‌ترین حالت
ناتینگ فون ۱ ۲٫۴ ۰ ۵۶۷ ۰ ۸۳۰
۱٫۵ (Alive) ۱٫۱ (Standard)
آیفون SE 2022 ۲٫۲ ۱٫۸ ۵۸۲ ۲ ۵۲۳٫۵ ۳۲۳٫۳ ۲ ۲
شیائومی 12X ۲ ۰ ۶۲۸٫۵ ۰ ۱۱۸۰ ۳٫۹ (Vivid) ۱٫۲ (Original Color)
گلکسی S21 FE ۲٫۳ ۰ ۵۸۱٫۵ ۰ ۱۱۱۷٫۵ ۳٫۸ (Vivid) ۲٫۳ (Natural)
گلکسی A73 5G ۲٫۰ ۰ ۵۵۲ ۰ ۱۰۹۳ ۳٫۶ (Vivid) ۱٫۴ (Natural)
گلکسی A53 ۲٫۴۴ ۰ ۶۴۰٫۵ ۰ ۱۲۹۰ ۳٫۳ ۱٫۹ (Natural)
گلکسی A52s 5G ۲٫۳ ۰ ۶۰۷٫۵ ۰ ۱۳۰۵ ۴٫۸ ۳٫۱ (Natural)
شیائومی ۱۱ لایت 5G NE ۲٫۶ ۰ ۶۶۹٫۵ ۰ ۹۰۵ ۳٫۷ ۱٫۲ (Original)
شیائومی ۱۱ تی پرو ۲٫۳ ۰ ۶۳۷ ۰ ۸۰۵ (۴٫۳) Vivid (۱٫۱) Standard

تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل از آزمایش‌های زومیت در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

تنها مورد متفاوت با اندروید خالص را می‌توان محل قرارگیری دکمه بلوتوث و دکمه مربوط به اینترنت که خود شامل سه دکمه دیتای سیم‌کارت، Wi-Fi و Hotspot می‌شود، در قسمت Quick Settings دانست که البته شخصی‌سازی‌شدنی نیست. بهره‌مندی فون ۱ از اندروید خالص در کنار صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی، تجربه‌ای فوق‌العاده از هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار را ارائه می‌دهد که در این بازه قیمتی اتفاقی ارزشمند تلقی می‌شود.

برخی از بخش‌های سخت‌افزاری قابل‌مشاهده در پشت دستگاه درحقیقت قطعات واقعی آن هستند و برخلاف محصولاتی چون می ۹ اکسپلورر، از لایه‌ای فیک برای نمایش قطعات استفاده نشده است. البته به‌دلیل محدودیت نمایش بسیاری از بخش‌ها، قسمت عمده با لایه‌های پلاستیکی پوشانده شده‌اند؛ اما طراحان ناتینگ همین کار را نیز با تبحر انجام داده‌اند و با ایجاد بُعد در این بخش، ظاهری سه‌بعدی ایجاد کرده‌اند.

برخلاف دیگر دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های SD 778 یا +SD 778 که از حافظه UFS 2.2 بهره می‌برند، ناتینگ در محصول خود از UFS 3.1 استفاده کرده است. بنابراین، همان‌طورکه در جدول زیر مشاهده می‌کنید، حافظه ذخیره‌سازی Nothing Phone 1 عملکردی بهتر از هم‌رده‌هایی چون S21 FE را ارائه می‌دهد و در‌مقایسه‌‌با گلکسی A73 نیز برتری فاحشی را تجربه می‌کند.

عملکرد حافظه‌ ذخیره‌سازی ناتینگ فون ۱ دربرابر رقبا
مدل‌ها ٫ عملکرد نرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
ناتینگ فون ۱ ۱۵۴۰٫۷۶ ۱۳۴۷٫۶۹ ۲۳۲٫۳۵ ۲۰۷٫۹
شیائومی 12X ۱۴۶۰٫۲۲ ۷۰۶٫۲۳ ۲۴۸٫۹۳ ۲۵۹٫۷۷
گلکسی S21 FE ۱۸۴۳٫۲۷ ۱۲۸۲٫۲ ۳۱۹٫۱۱ ۲۸۴٫۶۵
گلکسی A73 5G ۹۴۸٫۲۹ ۷۸۸٫۱۶ ۱۷۷٫۶۳ ۱۹۷٫۰
گلکسی A53 ۵۱۴٫۴۱ ۴۹۵٫۲۵ ۲۳۳٫۵۶ ۲۰۲٫۴۸
گلکسی A52s ۹۱۳٫۸ ۴۸۰٫۰۱ ۱۴۷٫۱۶ ۱۵۶٫۲۳
شیائومی ۱۱ لایت 5G NE ۹۰۹٫۳۲ ۷۵۹٫۱۷ ۲۰۲٫۹ ۲۰۰٫۲
شیائومی ۱۱ تی پرو ۱۹۰۲٫۷۵ ۷۷۰٫۲۹ ۲۳۰ ۲۰۹

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

نمونه عکس دوربین واید ناتینگ فون ۱ (نایت مود)

ناتینگ فون ۱ برای ثبت عکس پرتره همانند نماینده سامسونگ از وضوح ۱۲ مگاپیکسل استفاده می‌کند. در این شرایط هم جز در‌ زمینه رنگ، تفاوت عمده دیگری به‌چشم نمی‌خورد و هر دو دستگاه با ارائه سطح جزئیات بالا، تشخیص درست سوژه و جداکردن آن از پس‌زمینه و گستره دینامیکی مناسب، عکسی باکیفیت را ثبت‌ کرده‌اند.

جذابیت‌های ظاهری فون ۱ تنها به بدنه و کیفیت بالای آن ختم نمی‌شود و طراحان ناتینگ ویژگی‌های خاص آن را تا صفحه‌نمایش نیز امتداد داده‌اند. وجه‌تمایز صفحه‌نمایش فون ۱ شامل حاشیه‌های هم‌اندازه و استفاده از پنل دقیق می‌شود. ناتینگ برای دستیابی به حاشیه‌های برابر، قطر نوار مشکی‌رنگ دور پنل را در سه‌ جهت به‌اندازه قسمت پایین آن افزایش داده است. به‌دنبال این اتفاق نسبت نمایشگر به بدنه حدود ۸۵ درصد خواهد بود که درمقایسه‌‌با مدل‌های رقیبی چون S21 FE، عددی به‌مراتب کمتر خواهد بود.

نمونه عکس دوربین واید ناتینگ فون ۱ (نور کم)

به‌طبع ساخت تجربه‌ای متفاوت و لذت‌بخش برای کاربران، تنها ازطریق صفحه‌نمایش یا بدنه‌ای باکیفیت میسر نخواهد بود و فون ۱ به‌عنوان دستگاهی میان‌رده، باید قدرت‌ کافی برای انجام کارهای روزمره یا حتی نیمه حرفه‌ای را فراهم کند. از‌این‌رو، استفاده از تراشه +Snapdragon 778G درکنار تأمین قدرت کافی می‌تواند قیمت تمام‌شده دستگاه را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. ناتینگ اولین گوشی هوشمند خود را در سه پیکربندی ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت عرضه کرده است.

برش نمونه عکس گلکسی S21 FE


نمونه عکس ثبت‌شده با دوربین اصلی کهکشانی سامسونگ در‌‌‌مقایسه‌‌با نماینده ناتینگ در‌‌زمینه ثبت دقیق‌تر رنگ‌ها و صدالبته گستره دینامیکی بهتر عمل می‌کند. در آن‌سوی میدان، فون ۱ در کنترل نویز تصویر عملکرد بهتری دارد و جزئیات تصویر آن نیز تقریباً با رقیب برابری می‌کند.

امکان تنظیم نرخ‌نوسازی نمایشگر نیز تنها در دو حالت ۶۰ و ۱۲۰ هرتز وجود دارد. با انتخاب حالت ۱۲۰ هرتز، نرم‌افزار به‌صورت خودکار بین حالت‌های ۶۰ و ۹۰ و ۱۲۰ هرتز، باتوجه‌‌‌‌به محتوا و اپلیکیشن درحال‌اجرا، جابه‌جا می‌شود.

اندروید ۱۲ درمقایسه‌با اندروید ۱۱، تغییرات فراوانی را خصوصاً در‌زمینه طراحی رابط‌کاربری به‌خود دیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بررسی اندروید ۱۲؛ آشنایی با قابلیت ها و تغییرات جدید به‌قلم سیده زینب عابدی‌راد را مطالعه کنید.

سخت‌افزار، تجربه بازی و باتری ناتینگ فون ۱

نمونه عکس دوربین سلفی ناتینگ فون ۱

تماشا در یوتیوب

بااینکه فون ۱ به‌دلیل بهره‌مندی از مودم X53 از فناوری 5G با حداکثر سرعت ۳٫۷ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند، به‌دلیل محدودیت‌های موجود در کشورمان، موفق به بررسی پشتیبانی دستگاه از شبکه 5G اوپراتورهای داخلی نشدیم. بلوتوث ۵٫۲ و شبکه Wi-Fi 6 از دیگر ویژگی‌های ارتباطی فون ۱ به‌شمار می‌رود. تنها ضعف میان‌رده ناتینگ در بخش ارتباطی، نبود پشتیبانی از Wi-Fi 6E است.

برش نمونه عکس ناتینگ فون ۱

OpenCL
Vulkan/Metal

Single Core
Multi Core
Aztec Ruins
Onscreen/1440p
Car Chase
Onscreen/1080p
OpenGL Vulkan Metal OpenGL Metal

رابط کاربری دوربین ناتینگ فون ۱

عملکرد دوربین ناتینگ فون ۱ در نور کم

نمونه عکس دوربین اولتراواید ناتینگ فون ۱ (نایت مود)

نباید چشم خود را به‌روی کیفیت بالای متریال مورداستفاده در ناتینگ فون ۱ ببندیم. گوریلا گلس ۵ و فریم آلومینیومی به بهترین شکل ممکن درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و استفاده از رنگ مات بیش‌ازپیش به زیبایی این ترکیب افزوده است. کاربران در زمان خرید انتخابی جز دو رنگ سفید و مشکی ندارند و ما نیز در دفتر زومیت، مدل مشکی رنگ آن را دراختیار داشتیم. بگذارید با بیان نظر شخصی خود، مدل مشکی را زیباتر از مدل دیگر بدانم. این انتخاب نیز دلیلی ساده دارد. در رنگ مشکی تمامی بخش‌های دستگاه از طیف رنگی یکسان بهره می‌برند و نبود تضاد در بدنه به ساخت محصولی یک‌پارچه‌تر، چه در زمان روشن بودن صفحه‌نمایش و چه در زمان خاموش بودن آن، کمک کرده‌اند.

میان‌رده ناتینگ درمجموع از دو بلندگو یکی در بالا و مشترک با بلندگوی تماس و دیگری در لبه پایینی دستگاه بهره می‌برد. این دو بلندگو صدایی بلند و شفاف را تولید می‌کنند و پایداری فرکانس‌ها حتی در بالاترین حجم صدا نیز حفظ می‌شود. علاوه‌براین، حجم صدای خروجی هر دو بلندگو با یکدیگر برابری می‌کند.

نرم‌افزار و رابط کاربری ناتینگ فون ۱

درحقیقت تنها زمانی می‌توانید از ویژگی‌های گلیف بهره‌مند شوید که گوشی به‌صورت Face Down یا روبه‌پایین روی میز یا سطح صاف دیگری باشد. در زمان استفاده از ویژگی Battery Share (شارژ بی‌سیم دیگر دستگاه) نیز LED بزرگ وسط روشن خواهد شد و شروع شارژ بی‌سیم را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

قطعاً اولین عامل برای جذب مخاطب به‌سوی هر محصولی، طراحی ظاهری آن خواهد بود و گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به‌تعبیر دیگر، دستگاهی کارآمد نمی‌تواند در کالبدی زشت با ترکیبی ناهمگون به فروش مناسبی دست پیدا کند. از‌این‌رو باتوجه‌‌‌‌‌‌به «اولین» بودنِ ناتینگ فون ۱، نگاهی ویژه به طراحی دستگاه احساس می‌شود. شرکت مذکور به‌خوبی موفق شده است تا ازپسِ طراحی محصولی جذاب بربیاید و دستگاهی را روانه بازار کند که هر کاربری با در دست گرفتن آن تنها و تنها حس کیفیت را تجربه کند.

برش نمونه عکس ناتینگ فون ۱

نمونه عکس دوربین اولتراواید گلکسی S21 FE (نایت مود)