بررسی شیائومی 12T و 12T Pro; قاتلان سریالی شاخص

شیائومی 12 تی پرو به تراشه 4 نانومتری Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شده است. چیپ قدرتمندی که تیم کوالکام برای رفع مشکلات دمایی اسنپدراگون 8 نسل 1 به TSMC سپرده است. این تراشه 8 هسته ای (یک هسته Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510) از Adreno 730 استفاده می کند. پردازنده گرافیکی با فرکانس 900 مگاهرتز و مودم X65 5G از کوالکام.

سیاست آپدیت شیائومی برای این دستگاه ها شامل حداکثر 3 به روز رسانی نرم افزاری و 4 آپدیت امنیتی است و از آنجایی که آپدیت MIUI 13 به تازگی برای گوشی های شیائومی منتشر شده است، خریداران این گوشی باید چند ماه منتظر MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 باشند. اکنون.

برخلاف نسخه‌های قبلی، در MIUI 13 امکان تغییر طرح‌بندی منوی برنامه‌های اخیر و انتخاب دو حالت عمودی و افقی وجود دارد. علاوه بر این، می توانید برنامه های مختلف را در پنجره های شناور باز کنید. با این حال، حداکثر امکان باز کردن یک برنامه شناور وجود دارد.

با نگاهی به ظاهر رابط کاربری Xiaomi 12T، چیزی که متوجه شدم، جدا شدن منوی کنترل اعلانات است و دسترسی کاربر به قسمت های مختلف را آسان می کند و برای سفارشی سازی نیز امکان تغییر ظاهر Always on Display وجود دارد. و صداها و آیکون های گوشی را سفارشی کنید.

از نظر حفظ حریم خصوصی و امنیت، Xiaomi 12T و 12T Pro به طور پیش فرض با اپلیکیشنی به نام Security عرضه می شوند که علاوه بر داشتن لایه حفاظتی ویژه در برابر بدافزارها، بسیاری از تنظیمات و ویژگی های حریم خصوصی را در یک زمان نمایش می دهد و لیست سیاه را مدیریت می کند. و مصرف داده و علاوه بر نظارت بر رفتار باتری، فضای RAM را نیز برای عملکرد روانتر و سریعتر آزاد می کند. با استفاده از برنامه امنیت، می توانید مجوزهای برنامه های نصب شده را مدیریت کنید و محدودیت هایی را فقط برای برخی برنامه ها اعمال کنید.

بخوانید  خالق کارتون X-Men 97 از مارول اخراج شد

Xiaomi 12T و 12T Pro عملکرد و تجربه بازی و عمر باتری

نوار کناری بسته به برنامه عملکردهای مختلفی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، هنگام اجرای بازی های مختلف، ویژگی های مربوط به بازی را مشاهده می کنید و در برنامه های ویدیویی، جعبه ابزار نیز ویژگی های ویدیویی را نشان می دهد. برای استفاده از این ویژگی برای برنامه‌ها، کافی است آن‌ها را در نوار کناری لیست سفید کنید.