بررسی بازی Thymesia – زومجی

البته که اگر استراتژی‌های مدنظر شما برای مبارزه کردن جواب‌گو نبود، به‌راحتی می‌توانید امتیازهای تلنت را در شاخه‌ها و قسمت‌های دیگری خرج کنید و سازنده دست مخاطب را دراین‌بخش حسابی باز گذاشته است. جدا از موارد ذکر شده، Thymesia یک بازی کوتاه به حساب می‌آید و تمام کردن سه مرحله داستانی آن ۶ الی ۷ ساعت از وقت شما را به‌خود اختصاص می‌دهد. این در حالی است که تعدادی مرحله و باس فرعی هم طراحی شده تا بتوانید تجربه خود را گسترش دهید، اما نوع طراحی مراحل و عدم دقت به جزئیات، سبب شده تا مخاطب آن‌طور که باید و شاید نتواند با جهان Thymesia ارتباط برقرار کند.

هاب بازی Thymesia

تنوع سیستم مبارزات فقط به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود. تیم سازنده Plague Weaponهای مختلفی را تعبیه کرده که با کشتن دشمنان یا ازطریق دشمنان، می‌توانید آن‌ها را آزاد کرده و در اختیار بگیرید. دراین‌میان سیستم ارتقای کاراکتر کرووس شاید آنطور که باید و شاید عمیق نباشد، اما سیستم Talent، تاثیر خوبی را روی گیم‌پلی شما می‌گذارد. ازطریق سیستم ارتقای کاراکتر می‌توانید قدرت پنجه‌ها، میزان آسیب رسانی با سلاح Saber (سلاح اصلی کاراکتر داستان) و نوار سلامت را ارتقا دهید. بخش Talent، شامل شاخه‌های مختلفی از جمله Saber، Claw، استراتژی و موارد مشابه است که با هربار ارتقای سطح قهرمان داستان، یک امتیاز مخصوص برای آزاد کردن تلنت شاخه مورد نظر را کسب می‌کنید. حال اینکه به چه شکل امتیازهای تلنت را خرج می‌کنید، موردی است که شیوه بازی کردن شما را شکل می‌دهد.

درواقع شما در ابتدا آسیبی را وارد می‌کنید که پایدار نیست و پس از گذر زمان، تاثیر آن از بین رفته و نوار سلامت دشمن یا باس مورد نظر پر می‌شود. این در حالی است که اگر سریعا ازطریق ضربه ثانویه اقدام به آسیب رساندن کنید، دیگر نوار سلامت دشمنان بازیابی نخواهد شد. شاید در ظاهر، مورد نامعقولی باشد و درجه سختی نابرابری را به‌وجود آورد، اما پس از کشتن چند دشمن ابتدایی بازی، به‌خوبی با آن ارتباط برقرار خواهید کرد و به هیچ‌وجه سختی نامتعارفی را به‌وجود نمی‌آورد.

بخوانید  شایعه: شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده از معامله Activision برای خرید مایکروسافت

Thymesia یک بازی مستقل سولزلایک است که سعی کرده تجربه خوبی را ارائه دهد و با وجود مشکلات مختلف، تقریبا موفق بوده است. با بررسی این بازی همراه یک گیمر باشید.

تمرکز بیشتر روی بخش داستانی بازی، می‌توانست تجربه‌ی بهتری را در اختیار مخاطب قرار دهد

آسیب رساندن با پنجه‌ها در Thymesia

مبارزه با شمشیر سیبر در Thymesia

مبارزه با باس فایت Thymesia

حال Thymesia روانه بازار شده و درنگاه اول، با یک محصول سولزلایک جذاب و سرگرم کننده طرف هستیم که از دو بازی Sekiro: Shadows Die Twice و Bloodborne الهاماتی را گرفته است، اما مشکلاتی هم دارت که تاحدی روی لذت و تجربه بازیکن تاثیر گذاشته است. ساختار داستانی بازی‌های سولزلایک معمولا بدین شکل است که سازنده سعی می‌کند بیشتر روی اسطوره‌شناسی و روایت آن ازطریق دیالوگ‌ها، نوشته‌ها، میان‌پرده‌ها و موارد دیگر تمرکز کند. این گفته بدین معنا نیست که بازی‌های این سبک فاقد داستان‌سرایی هستند.

کتابخانه غرق در خون Thymesia

بازی‌های چالش‌برانگیز بخشی از صنعت بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص داده‌اند. محصولاتی که سعی دارند به‌واسطه طراحی باس‌های سرسخت یا دشمنان چالش‌برانگیز، تجربه‌ای متفاوت را ارائه دهند. استودیو OverBorder جزو آن دسته از استودیوهای مستقلی است که ازطریق Thymesia، اولین اثر خود، به سراغ بازی‌های چالش‌برانگیز و سبک سولزلایک رفته و کاربران این دسته از بازی‌ها را هدف قرار داده است.

Thymesia سیستم مبارزات جالب و سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌دهد

بررسی بازی باتوجه به نسخه کامپیوتر انجام شده است



منبع

بااین‌حال Thymesia تمرکز خاصی روی این بخش ندارد. شروع و پایان‌بندی بازی چیزی نیست که بخواهد هواداران پر و پا قرص بازی‌های سولزلایک را راضی نگه دارد و جدا از اینکه هیچ اسطوره شناسی‌ای درنظر گرفته نشده، روایت داستان هم تنها ازطریق دست‌نوشته‌هایی انجام می‌شود که در طول هر مرحله اصلی و فرعی، آن‌ها را پیدا خواهید کرد. البته از استودیو تایوانی OverBorder که تنها هفت عضو دارد و اولین محصول خود را توسعه‌ داده‌اند، نمی‌توان انتظار بالایی داشت، اما تمرکز بیشتر روی بخش داستانی بازی، می‌توانست تجربه‌ی بهتری را ارائه دهد.

بخوانید  هر شایعه و نشت برای The Game Awards 2022 | GameSpot - به روز رسانی اخبار GS

نوع طراحی مراحل و عدم دقت به جزئیات، سبب شده تا مخاطب آن‌طور که باید و شاید نتواند با جهان Thymesia ارتباط برقرار کند

از حیث فنی هم با اینکه Thymesia فاقد باگ خاص یا آزار دهنده‌ای است، اما بعضی وقت‌‌ها با ورود به یک محیط جدید، افت فریم کوتاهی را تجربه خواهید کرد. البته که روی تجربه کلی شما تأثیرگذار نیست. بازی Thymesia فاقد صداگذاری خاصی است و حتی صحبت‌های کاراکترهای داستانی با قهرمان داستان هم به‌صورت نوشته به‌نمایش گذاشته می‌شود. بااین‌حال موسیقی‌های بازی به هنگام نبرد با باس‌ها، شنیدنی بوده به‌خوبی حس و حال مبارزه را القا می‌کنند.

از نظر گیم‌پلی، با یک محصول سرگرم کننده طرف هستیم. Thymesia سیستم مبارزات جالب و سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌دهد. کُرووس، قهرمان داستان، یک سلاح اصلی دارد که ازطریق آن می‌تواند دشمنان را سلاخی کند. از طرفی تیم سازنده مکانیسم‌های دیگری را هم تعبیه کرده تا سیستم مبارزات پیچیدگی‌های خود را داشته باشد و تنوع خوبی را ارائه دهد. کرووس جدا از شمشیر، به‌واسطه پَرهایی که دارد، می‌تواند ضربات سنگین دشمنان را دفع کرده و شرایط را برای حمله کردن خود محیا سازد. ازطرفی به‌واسطه پنجه‌هایش، می‌تواند ضربات ثانویه و کارآمدتری را روی دشمنان و باس‌ها اعمال کند. نکته اصلی سیستم مبارزات، این است که ضربه‌های ثانویه و اصلی شما صرفا برای آسیب رساندن به دشمنان نیست. بلکه، ابتدا با سلاح اصلی باید نوار سلامت دشمنان را کم کرده و سپس با ضربه ثانویه (ازطریق پنجه‌ها)، میزان آسیب وارد شده را به‌صورت کامل اعمال کنید.

از نظر بصری، Thymesia به‌عنوان یک بازی مستقل جلوه‌های خوبی را به‌نمایش می‌گذارد و انیمیشن‌های حاصل از انجام ضربات مختلف نظیر Parry، جاخالی دادن و ضربات تمام کننده طراحی مناسبی دارند. جدا از طراحی مراحل، موردی که در این بخش کمی تو ذوق می‌زند، نوع تخریب‌پذیری اجسام داخل محیط مثل جعبه‌ها است. انتظار می‌رفت بازی از این حیث تخریب‌پذیری بهتری را ارائه دهد، اما قادر به خراب کردن خیلی از اجسام نیستید و همین مورد سبب شده تا بعضی وقت‌ها نتوانید به‌راحتی در محیط و به‌هنگام نبرد با دشمنان، جاخالی دهید. طراحی دشمنان و باس‌های بازی هم به‌خاطر مدت زمان کوتاه بازی، کم تعداد است. بااین‌حال باس‌های اصلی طراحی منحصربه‌فردی داشته و شما را سرگرم می‌کنند.

بخوانید  یک بار شخصی به من گفت که Shrek Forever After به Blu-Ray 4K می آید

بااین‌تفاسیر، اگر به‌دنبال یک بازی مستقل سولزلایک هستید که بتواند برای مدت کوتاهی شما را سرگرم کند، Thymesia گزینه مناسبی به حساب می‌آید. بااینکه مشکلاتی در طراحی، گیم‌پلی و داستان دارد، اما سیستم مبارزت Thymesia می‌تواند شما را برای چند ساعت سرگرم نگه دارد.