برای کاهش وزن، میزان غذا خوردن مهمتر از زمانی است که می خورید

هر یک از شرکت کنندگان در این مطالعه از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند برای ثبت زمان خواب، بیداری و غذا خوردن خود در چند هفته استفاده کردند. این به محققان اجازه داد مواردی مانند زمان بین اولین و آخرین وعده غذایی شرکت کنندگان، زمانی که آنها از خواب بیدار شدند تا اولین وعده غذایی و زمان بین آخرین وعده غذایی و زمان خواب را ردیابی کنند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز اخیراً مطالعه ای را روی عادات غذایی بیش از 500 نفر انجام دادند. در این مطالعه که 6 سال به طول انجامید، زمان مصرف غذا در بین اعضای این گروه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان می دهد که تغییرات وزن افراد بیشتر تحت تاثیر زمان و تعداد وعده های غذایی است تا فاصله بین اولین و آخرین وعده غذایی. این مطالعه ایده رایج روزه داری متناوب را به عنوان یک استراتژی محبوب کاهش وزن به چالش می کشد.

روزه داری متناوب که به عنوان غذا خوردن با زمان محدود نیز شناخته می شود، یک استراتژی غذایی است که در آن تمام وعده های غذایی در مدت زمان کوتاهی در طول روز خورده می شوند. این دوره ها می تواند بین 6 تا 10 ساعت در روز طول بکشد. در نتیجه فرد تا 18 ساعت در روز روزه می گیرد.

به گزارش نیواطلس، مطالعه جدید رویکرد متفاوتی به این سوال دارد. در این مطالعه، به جای راهنمایی حدود 550 شرکت‌کننده برای پیروی از یک رژیم غذایی خاص، زمان و اندازه وعده‌های غذایی روزانه خود را پیگیری کردند. در نهایت، این داده ها با اطلاعات مربوط به الگوهای کاهش وزن این گروه در یک دوره 6 ساله مقایسه شد.

بخوانید  پخش اولین تریلر گیم پلی بازی انحصاری Pacific Drive

مطالعه ای که سال گذشته در این زمینه انجام شد نتایج مشابهی را در کاهش وزن بین دو گروه مختلف نشان داد. هر دو گروه از شرکت کنندگان محدودیت های رژیم غذایی کنترل شده با کالری یکسانی داشتند. اما برای گروه اول علاوه بر این شرایط، مهلت هایی نیز در نظر گرفته شده است. گروه دوم چنین محدودیتی نداشتند و می توانستند در طول روز غذا بخورند.

مطالعه قبلی دیگری در مورد روزه داری متناوب بدون راهنمایی تغذیه شامل شرکت کنندگانی بود که فقط به مدت 8 ساعت در روز اجازه غذا خوردن داشتند. نتایج این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان به طور غریزی کالری دریافتی روزانه خود را 300 واحد کاهش دادند.

نتایج بررسی نشان داد که بین زمان غذا خوردن در روز و تغییرات وزن در این پیگیری 6 ساله ارتباطی وجود ندارد. با توجه به این سوال می توان گفت که بین فردی که وعده های غذایی خود را با فاصله کم می خورد و فردی که این وعده ها را با فاصله بیشتری می خورد، تفاوت چندانی وجود ندارد.

از منظر کاهش وزن، بحث‌های زیادی در مورد اثربخشی تکنیک‌های روزه‌داری وجود دارد. زیرا به گفته برخی افراد این تکنیک ها باعث تغییرات متابولیک واقعی می شود و به گفته گروهی دیگر به سادگی به فرد اجازه می دهد غذای کمتری بخورد.