با کارشناسانی آشنا شوید که تلویزیون‌های CRT قدیمی شما را زنده می‌کنند

کینگ توضیح می‌دهد که CRT‌هایی که روشن نمی‌شوند اغلب سخت‌ترین تعمیر هستند. در حالی که گاهی اوقات می تواند آنها را در یک ساعت یا کمتر برطرف کند، رفع یک مشکل به خصوص بد ممکن است ماه ها طول بکشد، به خصوص اگر مستندات زیادی وجود نداشته باشد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

او روند تعمیر را با عکس مستند می کند، بنابراین مشتری دقیقاً می داند که چه کاری انجام داده است. ناتر توضیح می‌دهد که روی مجموعه‌های CRT بسیار گران‌قیمتی کار کرده است که در طول سال‌ها نشانه‌هایی از کار نامطلوب یا ناقص را نشان می‌دهند تا تمام کارهایی که انجام می‌دهد را یادداشت نکند و چرا دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. البته، او همچنین مستندات به دست آمده را در Patreon خود پست می کند، جایی که امیدوار است پیروانش بتوانند از اشتباهات او بیاموزند – شاید حتی به اندازه ای باشد که CRT های خود را بدون کمک او تعمیر کنند.

Nutter می گوید: «شما می توانید بهترین ویژگی های یک CRT را از مجموعه ای که در کنار جاده پیدا می کنید، دریافت کنید. “با کنسول مناسب و کابل‌های مناسب، می‌تواند عالی به نظر برسد. بدون تاخیر، تصویر روشن، اجرای بازی‌ها بر روی سخت‌افزاری که برای آن طراحی شده‌اند. این واقعاً همه چیز مهم است. اگر یک PVM می‌خواهید، عالی است. فقط بدانید به چه چیزی وارد می شوید.”

“وقتی شروع کردم، در اتاقی نشسته بودم که اطرافش را PVM احاطه کرده بود، و فکر می کردم چه کسی می خواهد همه اینها را بخرد؟” فکر می‌کردم اشتباه بزرگی کرده‌ام، اما وقتی شروع به کار کردم، ناگهان همه آنها را خواستند.

اگر یک گیمر سن خاصی هستید، احتمالاً خاطرات خوبی از بازی کردن کنسول رترو مورد علاقه خود در مقابل یک تلویزیون مربعی دارید. با این حال، در حالی که بسیاری از گیمرها کنسول‌های قدیمی خود را نگه داشته‌اند – یا آنها را در فروش گاراژ و حراج‌های eBay دوباره خریداری کرده‌اند، تلویزیون‌های CRT (لوله پرتو کاتدی) تا حد زیادی یک یادگار دور ریخته‌شده از گذشته هستند. احتمالاً می‌توانید ده‌ها نمونه گرد و غبار را در فروشگاه‌های دست‌فروشی محلی‌تان، زباله‌دانی یا شاید حتی خانه مادربزرگتان پیدا کنید. اما آیا آنها در واقع بدتر از جایگزین ارزان ال ای دی شما هستند یا سزاوار یک فرصت دوباره برای زندگی هستند؟ به گفته علاقه مندانی که خستگی ناپذیر برای تعمیر آنها تلاش می کنند، آنها چیزی فراتر از یک یادگار هستند، آنها بهترین راه برای انجام چندین دهه بازی های کلاسیک هستند.

کینگ می‌گوید: «هیچ‌کدام از ما در دوران کودکی از نمایشگرهای پخش برای انجام بازی‌های خود استفاده نمی‌کردیم. “ما از تلویزیون های دست دوم اتاق خواب استفاده می کردیم…اگر به دنبال یک سرگرمی نوستالژیک 1:1 از دوران کودکی خود هستید، یک PVM سرمایه گذاری ارزشمندی نیست. با این حال، برخی از ما به دنبال سرمایه گذاری در یافتن این تجربه نوستالژیک هستیم. بهترین فناوری که می تواند این بازی ها را انجام دهد.”

بخوانید  احتمال عرضه نسخه Spacer’s Choice Edition بازی The Outer Worlds
CRT های مطلوب اغلب محور اصلی تنظیمات یکپارچهسازی با سیستمعامل هستند، اما برای بازی های مدرن نیز عالی عمل می کنند.  با این حال، ممکن است برای کار کردن به اصلاح نیاز داشته باشند.
CRT های مطلوب اغلب محور اصلی تنظیمات یکپارچهسازی با سیستمعامل هستند، اما برای بازی های مدرن نیز عالی عمل می کنند. با این حال، ممکن است برای کار کردن به اصلاح نیاز داشته باشند.

هنگامی که استیو ناتر، از علاقه مندان به CRT، کنسول های قدیمی خود را به برق وصل کرد تا به پسر خردسالش بازی هایی را که در آن بزرگ شده بود نشان دهد، از نتایج کاملاً وحشت زده شد. بازی های محبوب N64 او در تلویزیون ال سی دی او وحشتناک به نظر می رسید، با رنگ های شسته شده، تصویر سوسوزن و تاخیر ورودی بزرگ. او برای مشاوره به اینترنت مراجعه کرد و در آنجا یکی از بدترین رازهای نگهداری شده در بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل را کشف کرد – اینکه تلویزیون قدیمی اساساً برای هر راه اندازی کنسول استوک ضروری است.

اگرچه تمرکز اصلی ناتر بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل است، اما سودمندی تخصص او فراتر از آن است. برای مثال، بسیاری از اینستالیشن‌های ویدیوآرت قرن بیستم برای نمایش بر روی صفحه‌های CRT، گاهی اوقات یک دیوار کامل از تلویزیون‌های مربع شکل، مانند کارهای نام جون پیک، طراحی شده بودند. این بدان معناست که موزه‌ها باید تعمیرکارانی مانند ناتر و کینگ را برای نگهداری از نمایشگاه‌هایشان برای سال‌های آینده استخدام کنند. ناتر حتی سمیناری در مورد این موضوع در موزه هنرهای زیبا در هیوستون برگزار کرد. او همچنین مشتریانی دارد که CRT را به عنوان بخشی از طراحی صحنه برای درام های دوره ای مانند Stranger Things یا حتی موزیک ویدیوها عرضه می کنند.

چه چیزی باعث می شود یک CRT رده بالا مانند PVM یا Trinitron بهتر از Zenith دوران کودکی شما باشد؟ همانطور که Nutter می گوید، همه چیز به مورد استفاده بستگی دارد. PVM ها و BVM ها مانیتورهای حرفه ای هستند که برای استفاده در محیط های کاری مانند بیمارستان یا استودیو تلویزیونی در نظر گرفته شده اند. این جعبه ها برای انجام کارهایی طراحی شده اند که تلویزیون های مصرف کننده به سادگی نمی توانند انجام دهند، از جمله تنظیم رنگ و سفارشی سازی اسکن. در طول سال ها، منابع آگاه مانند ریخته گری دیجیتال نشان داده‌اند که CRT‌های سطح بالا برای بازی‌های مدرن شگفت‌انگیز هستند، اگرچه برخی نقاط ضعف نیز وجود دارد. با این حال، Nutter تصدیق می‌کند که برخی از فروشندگان PVM ممکن است با اعمال قیمت‌های متورم برای ست‌های فرسوده، از مشتریان کم‌تصور استفاده کنند.

Nutter تنها متخصص CRT نیست که سعی دارد به دیگران کمک کند تا هنر تاریک تعمیر لوله را بیاموزند. اندی کینگ مالک پایگاه داده CRT است، یک منبع وب رایگان که به جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد این محفظه ها اختصاص داده شده است. این سایت راهنماهایی در مورد نحوه تغییر بسیاری از محبوب ترین مارک های CRT، از سانیو تا توشیبا، ارائه می دهد. همچنین ویژگی های آن است یک راهنما برای تنظیم تنظیمات رنگ هر CRT، که برای هر گیمر یکپارچهسازی با سیستمعامل مفید است. کینگ تجربه خرید یک PVM را به گرفتن کلید فراری که در کودکی آرزوی رانندگی آن را داشتید، تشبیه می کند.

بخوانید  شایعه: بازی جنگ ستارگان یوبی سافت شبیه آسمان هیچ مردی نیست

ناتر می گوید: «من یک فروشنده محلی پیدا کردم که یک بازیافت CRT بود. “وقتی برای برداشتن آن رفتم، دیدم که آنها 25 PVM دارند که فقط در یک انبار نشسته بودند. در سال 2015 بود که آنها در بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی بازیافت می شدند. مالک به من گفت که آنها در تلاش برای یافتن فضای کافی برای قرار دادن هستند. وقتی به او گفتم می‌خواهم همه آنها را بخرم، تا آنجا که به او مربوط می‌شد، لطف بزرگی به او کردم.

Trinitron های سونی یکی از پرطرفدارترین CRT های مصرف کننده هستند.
Trinitron های سونی یکی از پرطرفدارترین CRT های مصرف کننده هستند.

خوشبختانه، ناتر یک توشیبای قدیمی در اطرافش دراز کشیده بود که توانست آن را برای نیازهای نوستالژیک خود زنده کند. او به عنوان یک مهندس با آموزش، خود را تحت فشار ماشین آلات پیچیده این صفحه نمایش ها قرار داد. او ویدیوهای یوتیوب را تماشا کرد که توسط هکرها و “فریکرهای” تلفن ساخته شده بودند که دوست داشتند با ماشین ها بازی کنند و به آرامی پایگاه دانش خود را جمع آوری کردند. با گذشت زمان، علاقه ناتر به CRT ها آنقدر افزایش یافت که او شروع به جست و جوی Craigslist کرد و در مزایده های eBay به دنبال CRT های واقعاً مطلوب مانند PVM و BVM سونی بود. و یک روز شانس او ​​تغییر کرد: یک PVM گران‌قیمت با قیمتی معقول به فروش می‌رسید. چیزی که او پیدا کرد تقریباً یک شبه زندگی او را تغییر داد.

امروزه، Nutter یک تعمیرکار تمام وقت CRT است که در موارد پیشرفته یا عجیب و غریب، از PVM تا مدل های فراموش شده آسیایی، تخصص دارد. با این حال، او همچنین وقت خود را صرف سرهم‌بندی مدل‌های مصرف‌کننده معمولی‌تر می‌کند، اغلب فقط برای سرگرمی. مشتریان او CRT های خود را به گاراژ او در ویرجینیا پست می کنند، رانندگی می کنند و دستی تحویل می دهند، جایی که او به طور متوسط ​​یک تلویزیون در روز تعمیر می کند. (تعویض فعلی آن تا سال 2023 ادامه دارد.)

ناتر و کینگ هر دو خود را کاملاً خودآموخته توصیف می کنند. به هر حال، هیچ دوره ای نمی تواند به شما یاد دهد که چگونه آن ماشین های قدیمی را به طور کامل تعمیر کنید. ناتر می گوید که او سفر خود را با یک نسخه اسکن شده از یک کتابچه راهنمای PVM قدیمی، که حاوی ده ها صفحه از نکات عیب یابی است، آغاز کرد. از آنجا، او توانست اصول اولیه تعمیر CRT را از کتاب های قدیمی و صفحات وب شخصی قدیمی بیاموزد. ناتر توضیح می‌دهد که بیشتر کار او به جدا کردن کامل هر کیس، برداشتن تمام بردهای مدار چاپی و جایگزینی خازن‌های دمیده در هر برد خلاصه می‌شود.

بخوانید  Best Honkai: Star Rail Topaz & Numby Build: Skills And Team Comps

وقتی ناتر ده ها جعبه را به گاراژ خود بازگرداند، به زودی متوجه شد که بیشتر آنها مشکلات مهمی دارند. برخی حتی روشن نمی شوند. در آن زمان بود که او تصمیم گرفت یاد بگیرد که چگونه آنها را به بهترین شکل ممکن تعمیر کند، اگر فقط مقداری پول برای سرمایه گذاری یکباره خود بازگرداند.

ناتر می گوید: «قطعاً عنصری از هیاهو وجود دارد. “اما یک PVM که به درستی نصب شده است، اوج 100 سال کار با یکدیگر فناوری ویدئوی آنالوگ است. واضح تر است، بهتر به نظر می رسد. مشکل این است که بسیاری از PVM ها در بهترین شرایط نیستند، به این معنی که ارزش آن چیزی که مردم می پردازند ندارند. برای آنها… مردم با PVM های آسیب دیده نزد من می آیند که صدها دلار برای حمل و نقل آنها در سراسر کشور هزینه کرده اند.

ناتر می گوید چندین تعمیرکار هستند که در تعمیر این نمایشگاه های هنری تخصص دارند، اما اکثر آنها بازنشسته هستند. با این حال، این باعث نمی‌شود که Nutter با یکی از آن‌ها، یکی از فناوری‌های سابق سونی در دهه 90، تماس بگیرد تا در مورد برخی مسائل به خصوص سخت کمک کند. ناتر می خندد: «من می توانم یک هفته تمام آنجا بنشینم و سعی کنم مشکلی را حل کنم، یا می توانم با او تماس بگیرم، و او به من بگوید که در ده دقیقه چه کار کنم. “آنها این اطلاعات را در مورد ماشین های پیشرفته با کسی به اشتراک نمی گذاشتند. این شگفت انگیز است که او می داند.”

به طور کلی، در حالی که Nutter و King به هیاهو و FOMO پیرامون CRT های رده بالا مانند PVM و BVM اذعان دارند، هر دو در یک چیز توافق دارند: اگر می خواهید بازی های قدیمی را انجام دهید، نیازی به پرهیز از یک مدل مطلوب ندارید. – حداقل نه فورا.

ناتر می گوید: «CRT متوسطی که کسی برای من می آورد به چند خازن جدید و شاید تمیز کردن خوب نیاز دارد. “همچنین کل سمت تنظیم وجود دارد، که در آن رنگ‌ها و انحراف را متعادل می‌کنم، به این ترتیب هندسه روی صفحه به نظر می‌رسد. کار متوسط ​​این است که تمام این مراحل را طی کنید و نتایج را ثبت کنید. اساساً همین است.”