با هکرهای DIY ملاقات کنید که دستگاه های سایبرپانک رویایی خود را ایجاد می کنند

اندازه:

در طول قرنطینه COVID، چارلز ایجاد کرد سرس 1، یک میکرو رایانه باطری که مستقیماً بیرون شهر شب است. با این حال، این Cyberpunk 2077 نبود که الهام بخش چارلز برای ساخت این دستگاه شد، بلکه برنامه تلویزیونی Halt and Catch Fire بود که جزئیات آغاز صنعت رایانه را شرح می دهد. بر اساس بخشی از طراحی یک اسباب‌بازی کودکان به نام Talking WizKid، Ceres دقیقاً همان رایانه لپ‌تاپی است که من در کودکی تصور می‌کردم آن را داشته باشم، با صفحه کلید کامل و طراحی تاشو. این قطعه سخت افزاری چشمگیر است، اما چارلز می گوید ساختن دستگاه DIY خودتان آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. برای او، این فقط یک موضوع استقامت است.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

او توضیح می‌دهد: «من HandiPi را همه جا با خودم حمل نمی‌کنم، اما آیفون من همیشه آنجاست، بنابراین همان محاسبه مقدار را در آنجا دنبال می‌کنم. “اقتصاد طراحی/تولید انبوه واقعاً منجر به بهبودی عظیم در کیفیت زندگی برای بسیاری از مردم شده است، و من فکر می کنم که این به طور کلی یک نیروی خوب است. اما همیشه افرادی وجود خواهند داشت که به DIY یا منحصر به فرد علاقه مند هستند. چیزهایی که تولید انبوه آنها منطقی نیست.”

HandiPi نزدیک ترین چیزی است که از دهه 80 به ترمینال هک مچی نصب شده است.
HandiPi نزدیک ترین چیزی است که از دهه 80 به ترمینال هک مچی نصب شده است.

همکار ریچارد ساترلند داستان منشا مشابهی دارد. به عنوان یک کودک، او همیشه یک TRS-80 مدل 100 می خواست، زیرا او جذب فرم غیر معمول و طراحی قابل حمل آن شده بود. معرفی کامپیوترهای تک بردی مانند رزبری پای به او اجازه داد تا در بزرگسالی با ساخت دستگاه های خود آزمایش کند، اما تا زمان معرفی چاپ سه بعدی بود که او واقعاً با سر به فضا پرید. اکنون او پروژه های سرگرمی حرفه ای را به عنوان BrickBots به صورت آنلاین انجام می دهد، از جمله یک قاب فولادی بسیار چشمگیر. سایبردک. ساترلند می‌گوید که از این دستگاه برای اجرای بازی‌های ماجراجویی متنی در حال حرکت استفاده می‌کند – او توضیح می‌دهد که “خیلی خوب است” – اما از آن به عنوان ترمینال برای دسترسی به رایانه‌های دیگرش نیز استفاده می‌کند.

بخوانید  راهنمای پیش خرید Advance Wars 1 + 2 Re-Boot Camp - قبل از راه اندازی این ماه از کجا بخریم

در حال حاضر، کار چارلز یک چرخش کاملاً عملی پیدا کرده است، زیرا او روی دستگاهی شبیه به صفحه کلید کار می کند که صفحه نمایش جوهر الکترونیکی و صفحه کلید یکپارچه را ترکیب می کند. محصولات مشابهی در بازار وجود دارد، اما برای چارلز، به جای خرید در یک اکوسیستم اختصاصی، مالکیت آن است.

“من فکر می کنم برای هر شرکت بزرگی با فناوری اختصاصی که وجود دارد، یک جایگزین محبوب/باز برابر و مخالف برای براندازی آنها وجود دارد. من به چیزهایی مانند جامعه جیلبریک آیفون و کارهایی که آنها توانسته اند با دستگاه های “قفل” انجام دهند نگاه می کنم. من فکر می کنم این جیلبریک ها و همچنین جامعه منبع باز به عنوان یک کل، نزدیک ترین چیزی هستند که ما به سایبرپانک واقعی در دنیای واقعی داریم.

با کلیک بر روی “ورود” با شرایط GameSpot موافقت می کنید

شرایط استفاده و
سیاست حفظ حریم خصوصی

چارلز مطمئن است که جنبش DIY همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد، زیرا شرکت های فناوری رشد می کنند و به طور بالقوه در تعقیب باغ های دیواردار برای نرم افزار خود تهاجمی تر می شوند. با این حال، او می ترسد که افزایش قیمت قطعات باعث حذف برخی از افراد از این سرگرمی شود، زیرا ممکن است به سادگی امکان ساخت دستگاه های خود وجود نداشته باشد مگر اینکه پول سرمایه گذاری کنید. “رزبری پای” با ایده “کامپیوتر 25 دلاری” ساخته شد، اما این روزها به سختی می توانید یک کامپیوتر جدید را با کمتر از صد دلار پیدا کنید. امیدوارم این صنعت به زودی مسیر خود را اصلاح کند.”

در سال 2023، منصفانه است که بگوییم آینده سایبرپانکی که کتاب‌هایی مانند Neuromancer و Snow Crash به ما وعده می‌دهند، کاملا محقق نشده است. لپ‌تاپ‌هایی مانند «سایبردک‌ها» یا حتی Pip-Boys از سری Fallout که مچ‌دار هستند، به نظر می‌رسد که حداقل فعلاً در داستان‌های علمی تخیلی باقی بمانند. البته مگر اینکه خودتان تصمیم بگیرید که آنها را بسازید، این دقیقاً همان کاری است که گروه کوچکی از دست اندرکاران در چند سال گذشته انجام داده اند.

برای تماشای فیلم ها به یک مرورگر سازگار با جاوا اسکریپت نیاز دارید.

یک جامعه کامل از سازندگان با استعداد وجود دارد که از رایانه های کوچکی مانند Raspberry Pi برای ایجاد تنظیمات سایبرپانک رویایی خود استفاده می کنند. و در حالی که هیچ یک از آنها به زودی جایگزین گوشی هوشمند شما نمی شوند، آنها فقط لوازم جانبی بیکار نیستند.

بخوانید  سرمایه 40 میلیون دلاری کریستیانو رونالدو در یک مسابقه فوتبال!

آیا می خواهید این تنظیم را برای همه دستگاه های شما به خاطر بسپاریم؟

برندن چارلز یک هکر و قلاب‌زن است که سال‌ها با رایانه‌های مینیاتوری مانند رزبری پای آزمایش می‌کند، گذشته است – اشکالات CRT خانگی و کیت‌های هک، نه آیفون‌های یکسان در هر جیب.

او می‌گوید: «می‌توانید ماژول‌ها و رابط‌های از پیش ساخته شده را برای انجام تقریباً هر کاری که می‌خواهید، از LCD گرفته تا کنترل‌کننده‌ها و باتری‌ها، پیدا کنید. “منحنی یادگیری بیشتر در مورد یافتن مکان های مناسب برای جستجوی این قطعات است، مانند Adafruit و Mouser. برای من، ایجاد یک اثر گلوله برفی خلاقانه است. زمانی که این تجارت را شروع کردم، مهارت های من بسیار ابتدایی بود، اما به مرور زمان لحیم کاری را یاد گرفتم. تکنیک های پرینت سه بعدی، کدگذاری، رنگ آمیزی و سنباده کاری و همچنین اصول اولیه الکترونیک.”