با مددرهایی آشنا شوید که بازی های بد سونیک دوران جوانی خود را تعمیر می کنند


Sonic the Hedgehog در سال های اخیر راه طولانی را پیموده است. از تجسم مجدد دنیای باز Sonic Frontiers گرفته تا موفقیت مالی مجموعه فیلم، طلسم مورد علاقه سگا در حال لذت بردن از دوران پررونق است. اما در حالی که برخی در سگا ممکن است از شما بخواهند که برخی از نسخه‌های متوسط ​​(یا کاملاً وحشتناک) سونیک را نادیده بگیرید – به‌ویژه نسخه‌های اواسط دهه 2000 – مددکاران سرسخت صحنه 3 بعدی Sonic فعال هستند تا مشکلاتی را که هزاران نفر را آزار می‌دهند حل کنند. بچه های مدرسه در آن زمان

از بین بازی‌های سونیک بسیار زیادی که در طول سال‌ها ظهور کرده‌اند، منصفانه است که بگوییم Sonic the Hedgehog در سال 2006 بدنام‌ترین آنهاست. “Sonic ’06” با حضور گروه بازیگران بسیار جاه طلبی از شخصیت های قابل بازی و داستان عاشقانه بین گونه های مختلف بین سونیک و یک شاهزاده خانم، یکی از بهترین نمونه های غرور ناشر است. با این حال، آیا این بازی شایسته شهرت خود به عنوان بازی بد تمام دوران است؟ طبق گفته طرفداران Sonic ChaosX، مطلقاً خیر. و او تنها کسی نیست که این را احساس کند.

Lecture en cours: Examen vidéo de Sonic Frontiers

Sonic Frontiers est généralement considéré comme le meilleur jeu Sonic 3D depuis de nombreuses années, bien que la plupart s'accordent à dire qu'il est loin d'être parfait.
Sonic Frontiers est généralement considéré comme le meilleur jeu Sonic 3D depuis de nombreuses années, bien que la plupart s’accordent à dire qu’il est loin d’être parfait.

ChaosX est le développeur argentin derrière “P-06 (Projet ’06)“, un remake résolument non officiel du jeu Sonic 2006 réalisé dans le moteur Unity. Lorsque le développeur a joué pour la première fois à Sonic 2006 lorsqu’il était enfant, il était fasciné par son mélange de hauts et de bas abyssaux – voici un jeu qui avait certains de la meilleure conception artistique et la meilleure musique qu’il ait jamais vue et entendue, mais elle a eu du mal avec les bases du genre de plate-forme.

بخوانید  Diablo IV 6 آیتم منحصر به فرد جدید را در یک به روز رسانی عظیم اضافه می کند

“Il y a beaucoup à apprécier dans Sonic ’06”, dit-il. “Sinon, il n’aurait aucun soutien dans la communauté. Il y a certainement des jeux pires. Je pense qu’il est temps pour certaines personnes de laisser Sonic ’06 partir et de mettre fin au [exaggerated] نفرتی که 16 سال بعد مدام دریافت می کند.”

از منظری خاص، می‌توانید موافق باشید که Sonic ’06 استخوان‌های یک بازی خوب را دارد – به نظر می‌رسد که سبک‌های بازی بزرگ و سبک‌های مرحله تقسیم‌شده آن، آن را به گام بعدی برنامه‌ریزی‌شده در فرمول Sonic Adventure تبدیل می‌کند، که در بین طرفداران محبوب شد. ChaosX بسیاری از کاستی های Sonic 2006 را به آن نسبت می دهد توسعه شتابزدهبه خصوص تاریخ سردرگم آن و انبوهی از اشکالات.

اگرچه P-06 جامع ترین بازسازی Sonic ’06 است که در حال حاضر موجود است، اما این اولین تلاش نیست – در واقع، این بازی از زمان انتشار خود از یک جامعه مودینگ اختصاصی برخوردار بوده است. به لطف این واقعیت، ChaosX توانست از بسیاری از ابزارهای مد از قبل موجود برای کار روی P-06 استفاده کند. این صحنه به او کمک کرد تا کدنویسی به زبان‌های جدیدی مانند سی شارپ را یاد بگیرد و همچنین به آزمایش بتا و تلاش‌های مشابه کمک کند. با این حال، زمانی که نوبت به تعمیر سیستم فیزیک بسیار بد بازی یا معرفی مکانیک خود می رسید، او مجبور بود سخت تلاش کند تا دیدگاه خود را برای پروژه پیاده کند.

ChaosX می‌گوید که هیچ جنبه خاصی از بازی که می‌خواست در P-06 اصلاح شود نداشت – بلکه می‌خواست تا حد ممکن بخش‌های بیشتری از آن را بهبود بخشد. همانطور که هست، این شامل اضافه کردن چند حرکت جدید به شخصیت های مختلف قابل بازی در بازی و همچنین بازسازی حس اولیه حرکات و پرش های او بود. در حال حاضر، ChaosX هنوز در حال نهایی کردن مراحل Silver the Hedgehog برای آزمایش بتا، و همچنین اضافه کردن تمام باس‌های حالت داستانی بازی است. در حالی که پیشرفت کند بوده است، به طور کلی آنها از وضعیت P-06 خوشحال هستند و فکر می‌کنند که او عدالت بازی را انجام داده است.

با این حال، در حالی که ChaosX از کار بر روی این پروژه لذت می برد، او شخصا خوشحال است که تیم Sonic از گیم پلی خطی بازی های 3D Sonic، به ویژه آنهایی که پس از سری Adventure ساخته شده اند، فاصله گرفته است. به نظر او، بازی‌های کلاسیک سونیک دوبعدی توانسته‌اند با کنار هم قرار دادن چندین مسیر در یک صحنه، به درجه بالایی از قابلیت پخش مجدد دست یابند، که این ویژگی‌ای است که بازی‌های سه بعدی برای تکرار آن تلاش می‌کنند.

Sonic Mania یک نقطه ورود عالی برای طرفداران علاقه مند به روزهای دو بعدی این سری است.
Sonic Mania یک نقطه ورود عالی برای طرفداران علاقه مند به روزهای دو بعدی این سری است.

او می‌گوید: «شاید شنیدن آن برای برخی سخت باشد، اما بخش‌های «گارو» Sonic Unleashed قابل پخش‌ترین بخش‌های این بازی هستند، زیرا در طراحی گیم‌پلی آن بسیار آزمایشی‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. در نتیجه، بازی‌های تقویتی جذابیت بسیار جذابی دارند، اما در آزمون زمان مقاومت نمی‌کنند. خوشبختانه، تیم Sonic نقاط ضعف این فرمول را می‌بیند و تصمیم گرفت آن را با Sonic Frontiers تعریف کند، که یک اصلاح بسیار ضروری است. “

بخوانید  بهترین سریال های جنگ جهانی اول | ۱۵ اثر جنگی جذاب که باید تماشا کنید

Sonic 2006 را می توان بدترین بازی سونیک در نظر گرفت، اما Shadow the Hedgehog مطمئناً در بین عجیب ترین ها قرار دارد. Shadow در حالی که به اندازه بازی فاجعه‌بار 2006 شناخته شده (یا به عنوان میم‌سازی‌شده) نیست، بازی‌ای است که به طور کامل روح دوران خود را، چه خوب و چه بد، تجسم می‌دهد. Shadow که بیشتر به خاطر دادن اسلحه به قهرمان عصبانی خود شناخته شده است، مکانیک‌های جدید «انتخاب اخلاقی» را نیز در سطوح خود گنجانده است که بسته به مسیری که انتخاب می‌کنید، پایان‌های متفاوتی را به دنبال دارد. Moder Sonic LimblessVector بازی را به عنوان یک “اردک عجیب” توصیف می کند که او را در وهله اول انگیزه داد تا با آن مقابله کند.

او توضیح می دهد: «Shadow the Hedgehog قطعاً نقاط قوت خود را دارد. “مسیرهای شاخه ای ارزش تکرار زیادی را ارائه می دهند، و Chaos Power States مانند یک برداشت هیجان انگیزتر از دینامیک Super Sonic بازی های کلاسیک است. اما در کل بازی به طور دردناکی به زمان بازی دلخواه کشیده می شود. این ترکیبی از ایده های واقعا خوب است. برخی از بخش‌های سرگرم‌کننده، برخی بخش‌های خسته‌کننده و نه سرگرم‌کننده، و برخی تصمیم‌های واقعاً عجیب و غریب برای برندسازی».

ظاهر پرخاشگرانه Shadow the Hedgehog و علاقه به اسلحه او را کمی در جامعه سونیک تبدیل کرده است، اما او در نوع خود شخصیتی محبوب است.
ظاهر پرخاشگرانه Shadow the Hedgehog و علاقه به اسلحه او را کمی در جامعه سونیک تبدیل کرده است، اما او در نوع خود شخصیتی محبوب است.

LimblessVector و همکار Dreamyntax برنامه بلندپروازانه ای برای این بازی ارائه کرده اند به نام Shadow the Hedgehog: Reloaded. Reloaded که به عنوان بهبود و کیفیت زندگی به بهترین شکل از طریق شبیه‌ساز Dolphin پخش می‌شود، توصیف می‌شود، بسیاری از حرکات اصلی Shadow را اصلاح می‌کند، نادیده‌گرفته‌ها را برطرف می‌کند و محتوای بلااستفاده، از جمله موسیقی و گفتگو را بازیابی می‌کند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق این مود بر چیزی تمرکز دارد که LimblessVector آن را “تغییرات ساده” می نامد – همان تغییراتی که او را در وهله اول الهام بخش ساخت این مد کرد.

هر دو مددر زمانی که برای اولین بار وارد modding Shadow شدند، اهداف نسبتاً ساده ای داشتند – برای مثال Dreamyntax می خواست یک نسخه چند نفره از کمپین خود ایجاد کند، که به اشتباه فکر می کردند آسان است. ایده اولیه LimblessVector این بود که برخی از اهداف ماموریت را اصلاح کند که یا خیلی سنگین یا خسته کننده بودند. وقتی متوجه شد که اعداد در یک فایل متنی ساده ذخیره شده اند، فایل را ویرایش کرد و زمانی که بازی ارزش جدید را بدون شکایت پذیرفت بسیار شوکه شد. این شروع واقعی پروژه Reloaded بود.

LimblesVector می‌گوید: «به نظر می‌رسید که رفع مشکلات بسیار بدیهی باشد. “حتی این نیست که بازی به طور خاص باگ یا ناتمام است، بلکه این است که این اعداد خیلی زیاد هستند. کاهش آنها بسیار آسان بود. احساس می کردم که دارم از بازی برای خودم انتقام می گیرم. صدمه دیده است. اما با گذشت زمان، ما تصمیم گرفتیم طراحی کلی بازی را تا حد امکان بهبود بخشم.”

بخوانید  بازی بعدی Netherworld نسخه جدید Mortal Kombat یا Injustice خواهد بود

فهرست جامع تغییرات Reloaded، دستکش را از اساسی به آنقدر کوچک می‌کند که فقط سرعت‌دوندگان هاردکور متوجه تفاوت می‌شوند. به عنوان مثال، این مود تمام آسانسورهای «بسیار آهسته» بازی را سرعت می‌بخشد و نحوه کنترل Shadow و وسایل نقلیه بازی را در سطح پایه بازنگری می‌کند. برخی از تغییرات نیاز به راه‌حل‌های خلاقانه داشتند: به عنوان مثال، در بازی اصلی، توانایی Shadow “داش نور” (که به بازیکن اجازه می‌دهد تا روی ردیف‌های بزرگ حلقه‌ها بزرگ‌نمایی کند) حرکت خود را در مسیر خود متوقف کرد. برای رفع این مشکل، توسعه دهندگان یک حلقه اضافی زیر سطح در انتهای هر یک از ردیف ها قرار دادند تا Shadow روی زمین بیفتد و با سرعت کامل به دویدن ادامه دهد.

مود کردن بازی‌های کنسولی اغلب به‌عنوان یک تمرین دلهره‌آور در نظر گرفته می‌شود، اما هر دو توسعه‌دهنده Reloaded توانایی‌های Dolphin را ستایش می‌کنند و اشاره می‌کنند که طراحی آن به‌ویژه کاربرپسند است. توانایی Dolphin برای اجرای فایل‌های فشرده نشده (یعنی دارایی‌های استخراج‌شده از دیسک واقعی بازی، بدون نیاز به بسته‌بندی مجدد) کلید این پروژه بود و به این دو اجازه داد تا در مدت کوتاهی بسیار بیشتر از آنچه تصور نمی‌کردند به انجام برسانند.

بازی‌های اخیر سونیک از تعداد زیاد شخصیت‌های قابل بازی در بازی‌های سه‌بعدی قبلی فاصله گرفته‌اند و در عوض روی خود سونیک تمرکز کرده‌اند.
بازی‌های اخیر سونیک از تعداد زیاد شخصیت‌های قابل بازی در بازی‌های سه‌بعدی قبلی فاصله گرفته‌اند و در عوض روی خود سونیک تمرکز کرده‌اند.

اگرچه LimitlessVector و dreamsyntax در حال حاضر بر روی پروژه‌های دیگر متمرکز شده‌اند، اما هر دو برای Reloaded آماده پیشرفت‌های بیشتر هستند. این دو در مورد افزودن احتمالی هندسه جدید به بازی برای مخلوط کردن سطوح، و همچنین اصلاح “حالت تخصصی” Shadow برای تبدیل آن به یک چالش واقعی بحث می کنند.

با این حال، در مجموع، آنها فکر می‌کنند که توانسته‌اند یکی از بدفهم‌ترین بازی‌های سری سونیک را بهبود ببخشند – بازی‌ای که سزاوار سرنوشتی بهتر از بازی کردن به عنوان یک تنبل است. Dreamsyntax خاطرنشان می کند که به نظر می رسد تاریخ ساخت داخلی بازی نشان می دهد که بازی در کمتر از یک سال ساخته شده است. مانند Sonic 2006 – و بسیاری از بازی‌های ناامیدکننده قبل از آن – Shadow قربانی چرخه توسعه بسیار کوتاهی شد که توسط واقعیت‌های وحشیانه بازار بازی‌های ویدیویی تحمیل شده بود.

هنگام کاوش در دنیای مدهای بازی ویدیویی، وسوسه انگیز است که از خود بپرسید: چرا کسی ترجیح می دهد بازی را بهبود بخشد که در ابتدا عالی نبود؟ در مورد سریال‌های برجسته‌ای مانند Sonic the Hedgehog، همیشه میزان علاقه زیادی به بدنام‌ترین ورودی‌های سریال وجود خواهد داشت، مانند لعنتی‌هایی که به هر حادثه‌ای حمله می‌کنند. اما در حالی که بازی‌هایی مانند Shadow the Hedgehog ممکن است مستحق کمی سبک باشند، این مددرهای اختصاصی به سادگی به بازی‌ها چیزی می‌دهند که دفعه اول نداشتند – زمان و توجه.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.