با افزایش محبوبیت ChatGPT، انتظار می رود تقاضا برای عرضه تراشه های Nvidia بیشتر شود

با محبوبیت روزافزون ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT، انتظار می‌رود روند رو به رشد عرضه و تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در ماه‌های آینده تسریع شود.

ChatGPT و دیگر ابزارهای زبان، تصویر و ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی به شدت به قدرت پردازش هوش مصنوعی متکی هستند. وابسته است و اینجاست که انویدیا دست بالا را دارد. به همین دلیل است که اکنون غول های صنعت فناوری در حال ارزیابی هستند ChatGPT هستند، آنها از تراشه های گرافیکی Nvidia برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. اما با افزایش این ابزارها در صنعت مدرن، این امکان وجود دارد که بی امان بودن انویدیا در زمینه طراحی و تولید پردازنده های گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی منجر به کمبود این تراشه ها در ماه های آینده شود.

طبق گزارش FierceElectronics، بتای ChatGPT Open.AI بر روی بیش از 10000 تراشه انویدیا توسعه یافته است، اما از زمانی که این ابزار در دسترس عموم قرار گرفت، سیستم قادر به پاسخگویی به تعداد زیادی از کاربرانی که به آنجا هجوم آورده‌اند، نبوده است. . به همین دلیل است که این شرکت اشتراک جدید ChatGPT Plus را معرفی کرده است تا علاوه بر دسترسی به سرورهای عمومی در ساعات اوج مصرف، پاسخ‌های سریع‌تر و دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته‌تر را در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر، ChatGPT Plus را می توان با پرداخت هزینه اشتراک 20 دلار در ماه خریداری کرد.

Investing.com همچنین اشاره کرد که تحلیلگران انتظار دارند مدل فعلی ChatGPT بر روی بیش از 25000 پردازنده گرافیکی Nvidia توسعه یابد. در حالی که بتای آن روی 10000 پردازنده گرافیکی است توسعه داده شده بود.

بخوانید  Get A Refurbished Xbox Series X For $300

تراشه گرافیکی نسل بعدی Nvidia

غول های بزرگ صنعت فناوری مانند مایکروسافت و گوگل نیز در تلاش هستند تا LLM های مشابه ChatGPT را در موتورهای جستجوی خود بگنجانند. فوربس گزارش داد که گوگل به 512820 سرور A100 HGX با 4102568 پردازنده گرافیکی A100 برای ادغام چنین ابزاری در هر یک از نتایج جستجوی خود نیاز دارد که در نهایت 100 میلیارد دلار هزینه برای آنها به همراه خواهد داشت.

ابزار هوش مصنوعی ChatGPT

این خبر ممکن است برای انویدیا خوشایند باشد، اما مطمئناً برای کاربران، به خصوص گیمرها مناسب نخواهد بود. اگر انویدیا پتانسیل قابل توجهی را در تجارت تراشه های هوش مصنوعی خود ببیند، اولویت های این شرکت به طور طبیعی به این سمت خواهد رفت و ارائه پردازنده گرافیکی بازی را محدود می کند. . تیم سبز گزارش سه ماهه چهارم خود را در تاریخ 22 فوریه (3 مارس) به سهامداران ارائه خواهد کرد.