بازی Cuphead: The Delicious Last Course | بازگشت چالش‌های شیرین کاپهد

از این موارد صحبت کردیم ولی نمی‌توان از کاپهد نوشت و اشاره‌ای به جزییات هنری بازی نداشت. یکی از دلایلی که توسعه بازی در استودیو MDHR را طولانی می‌کند، همین وسواس زیاد آن‌ها روی طراحی‌هایی است که به شکل دستی کشیده می‌شوند و چندی پیش هم در مصاحبه‌ای، سازندگان اشاره کرده بودند که برای The Delicious Last Course قرار است سطح جزییات محیط‌ها حتی بیشتر از قبل باشد و این موضوع،‌ کاملا هم رخ داده و می‌توان آن را به‌ضوح در بازی مشاهده کرد. درست است که وقتی درگیر نبرد با باس‌ها هستید چندان شاید فرصت دقت به جزییات محیط را نداشته و دائم مشغول حرکات سریع و شلیک به سمت دشمن باشید، ولی کافی است کمی بیشتر به پس زمینه‌ها یا طراحی خود کاراکترهای حاضر در صحنه دقت کنید تا متوجه شوید که چقدر ظرافت و زیبایی در خلق آن‌ها به‌کار رفته است. سبک طراحی کلی بازی کماکان همان ظاهر آشنای انیمیشن‌های قدیمی است که منبع الهام اصلی کاپهد بوده و هستند و در The Delicious Last Course هم همه‌چیز با الهام از آن‌ها به بهترین شکل ممکن طراحی شده و بازی ظاهر شدیدا چشم‌نوازی دارد.

شاید با خواندن این موارد، اینطور به‌نظر برسد که تجربه بازی به‌لطف این ویژگی‌ها، ساده‌تر از قبل شده است؛ بااین‌حال اگر نظر من را بخواهید، درست است که بازی کردن مخصوصا مراحل نسخه اصلی با Chalice شانس بیش‌تری به‌شما برای ثبت امتیاز بهتر می‌دهد، ولی از یک طرف داشتن سرعت‌عمل و زمان‌بندی دقیق و درست برای استفاده از قابلیت‌های این کاراکتر ضروری است و در غیر اینصورت خیلی راحت ضربه خواهید خورد و از طرف دیگر، باس‌های خود بسته الحاقی به‌شکلی طراحی شده‌اند که کاملا همه مهارت‌های شما را، حتی با وجود در اختیار داشتن این ویژگی‌های جدید، به چالش می‌کشند و هرگز نمی‌توان گفت که با تجربه‌ای راحت‌تر روبه‌رو هستیم.

درکنار چند باس اصلی که برای رسیدن به هدف اصلی داستان باید با آن‌ها روبه‌رو شوید، تعدادی نبرد چالش‌مانند هم در بازی در نظر گرفته شده‌اند که دست‌کمی از باس فایت‌ها ندارند. برای دسترسی به این موارد باید از نردبان‌هایی استفاده کنید که در هر محیط از نقشه ظاهر می‌شوند و با پشت سر گذاشتن چالش هر منطقه، می‌توانید نردبان منطقه بعدی را فعال کنید. در این چالش‌ها تمرکز اصلی روی استفاده از قابلیت‌های حرکتی است و با پشت سر گذاشتن آن‌ها، سکه دریافت خواهید کرد که می‌توانید آن را خرج خرید موارد مختلف در فروشگاه کنید. در The Delicious Last Course آیتم‌های جدیدی برای خرید معرفی شده‌اند و از انواع جدید شلیک‌ها تا موارد دیگر را می‌توان در بین آن‌ها پیدا کرد و خرید؛ مثلا یکی از آیتم‌ها این امکان را به‌تان می‌دهد تا برای اولین، سومین و شِشُمین باری که Parry موفقی دارید، یک جان اضافه دریافت کنید.

بخوانید  آخرین بازی Developer Journey به پاکسازی اقیانوس ها کمک می کند

از باس‌ها صحبت کردیم و بد نیست کمی بیشتر با جزییات آن‌ها آشنا شویم. به شکلی خیلی مختصر و مفید، باس‌های The Delicious Last Course همان چیزی هستند که از استودیو MDHR و ذهن خلاق اعضای آن انتظار می‌رود. هرکدام از باس‌ها، طراحی منحصربه‌فردی چه از حیث ظاهری و چه از حیث مکانیک‌های نبرد دارند و درجه سختی مبارزه با آن‌ها هم به شکلی است که حتی اگر بارها و بارها هم شکست بخورید، همیشه مقصر چیزی نیست جز اشتباه‌های خود گیمر و همین هم ارزش تجربه بازی را بسیار بالا می‌برد و باعث می‌شود تا حتی با وجود شکست‌های متوالی، باز هم انگیزه لازم برای تلاش بیشتر را داشته باشیم. از طرفی دیگر تنوع مبارزه‌ها هم در The Delicious Last Course بسیار خوب کار شده و مثلا در نبرد با یکی از باس‌ها روی یک هواپیما هستیم و باید ضمن داشتن شلیک‌های دقیق و درست، مراقب جاخالی دادن‌های به‌موقع و در عین حال پرت نشدن از هواپیما به پایین باشیم. یا در مبارزه با باسی دیگر، یک یخچال ظاهر می‌شود و گلوله‌های مکعبی یخ به سمت‌تان پرتاب می‌کند که باید با دقت و سرعت‌عمل بالایی از برخورد با آن‌ها جاخالی بدهید. خیلی قصد ندارم جزییات این مبارزه‌ها را لو بدهم و لذت کشف خلاقیت سازندگان را به خودتان واگذار می‌کنم اما در همین حد بدانیم که باس فایت‌های The Delicious Last Course، نه‌تنها دست کمی از نسخه اصلی ندارند که گاهی هم فراتر از آن‌ها هم ظاهر می‌شوند.

محتوای مربوط‌به The Delicious Last Course، حتی اگر قبلا نسخه اصلی را تجربه نکرده باشید یا به هر دلیلی فایل‌های ذخیره آن را نداشته باشید، به‌راحتی از همان اوایل بازی در دسترس قرار می‌گیرد و برای این کار، فقط کافی است چالش Mausoleum 1 را پشت سر بگذارید تا کاراکتری روی نقشه ظاهر شود و شما را به منطقه جدیدی که مربوط‌به محتوای بسته الحاقی است، برساند. با رسیدن به این منطقه، متوجه خواهید شد که یک نانوا موفق به ساخت نوعی شیرینی شده که با استفاده از آن، خانم Chalice می‌تواند بدن یکی از شخصیت‌ها را تسخیر کند و از حالت روح خارج شود. بااین‌حال این راه‌حل خیلی هم منطقی و سرراست نیست و به همین دلیل، نانوای مذکور روی رسپی کار کرده که می‌تواند این شخصیت را بدون اینکه نیاز به تسخیر شخصی دیگر داشته باشد، به زندگی برگرداند؛ اما خب برای به‌دست آوردن مواد مورد‌نیاز تهیه این آیتم، باید با باس‌های مختلفی روبه‌رو شوید که هرکدام یکی از این مواد را در اختیار دارند. از اینجا ماجراجویی جذاب شما روی نقشه بازی آغاز می‌شود.

بخوانید  تبدیل کارت گرافیک RTX 4090 به تجهیزات هوش مصنوعی در چین

کد بسته The Delicious Last Course توسط سازندگان در اختیار یک گیمر قرار گرفته است



منبع

نقشه بازی Cuphead: The Delicious Last Course

بسته الحاقی کاپهد درکنار داشتن باس فایت‌های جذاب، موارد جانبی زیادی هم دارد که لذت تجربه‌شان دست کمی از مبارزه با باس‌ها ندارد

اولین تفاوت این کاراکتر با سایر، داشتن یک جان بیشتر است و می‌توان مراحل را با چهار جان به‌جای سه عدد همیشگی تجربه کرد. از طرف دیگر، Chalice یک سری قابلیت‌های حرکتی و دفاعی خاص خودش هم دارد. برای مثال پَری کردن با این شخصیت به‌مراتب ساده‌تر از کاراکترهای قبلی است و فقط با زدن کلید مربوط‌به Dash، می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین با استفاده از قابلیت غلت‌زدن این شخصیت می‌توانید برای مدت زمانی کوتاه دربرابر شلیک‌ها یا ضربه‌های دشمنان مصون باشید و قابلیت دابل‌جامپ این شخصیت هم امکان پرش‌های بلندتر را به‌تان می‌دهد.

چالش های شاه در بازی Cuphead: The Delicious Last Course

در سال ۲۰۱۷ بود که استودیو MDHR، بازی کاپهد را پس از یک پروسه طولانی ساخت، به‌دست طرفداران رساند. تجربه چالش‌برانگیز بازی درکنار طراحی‌های شدیدا چشم‌نواز و مخصوصا لذت بسیار زیاد تجربه دونفره بازی، باعث شدند تا کاپهد خیلی زود به اثری محبوب و دوست‌داشتنی در بین گیمر‌ها تبدیل شود که حتی با وجود درجه سختی بالایش، می‌شد ساعت‌ها غرق تجربه آن و تلاش برای رسیدن به نتیجه بهتر شد. پس از مدتی سازندگان خبر از توسعه بسته الحاقی بازی دادند که با نام The Delicious Last Course معرفی شد و اصلی‌ترین ویژگی آن درکنار مواردی چون باس فایت‌های جدید، اضافه شدن شخصیت خانم Chalice به بازی است. توسعه این بسته الحاقی هم زمان زیادی طول کشید و حالا پس از گذشت پنج سال از انتشار نسخه اصلی، قرار است امروز در دسترس قرار بگیرد. استودیو سازنده کد بازی را پیش از انتشار در اختیار یک گیمر قرار داده و همین، فرصتی شد تا نگاهی به ویژگی‌های آن داشته باشیم و بیشتر با بازی آشنا شویم.

بخوانید  تاریخ انتشار ریمستر Star Wars: Dark Forces

روند کلی The Delicious Last Course، همان چیزی است که قبلا در نسخه اصلی کاپهد تجربه کرده بودیم. یک بازی ران اند گان که در آن باید با باس‌های مختلفی مبارزه کنید و درکنار تلاش برای شلیک کردن و ضربه زدن به آن‌ها، مراقب انواع و اقسام اشیا و شلیک‌هایی که به سمت خودتان روانه می‌شوند هم باشید. این وسط اصلی‌ترین تفاوت گیم‌پلی بازی با نسخه‌های اصلی، به حضور شخصیت Chalice برمی‌گردد که از حیث مکانیک‌های کلی، متفاوت از شخصیت‌های نسخه اصلی طراحی شده است. این کاراکتر جدید هم در محتوای بسته الحاقی و هم برای مراحل بازی اصلی قابل استفاده است و برای تجربه بازی با او، کافی است آیتمی را که نانوای مذکور به‌تان داده فعال کنید و با شروع مرحله،‌ شخصیت شما به Chalice تغییر خواهد کرد.

مبارزه با باس سوار بر هواپیما در Cuphead: The Delicious Last Course

شخصیت اضافه‌شده در بسته الحاقی کاپهد، ویژگی‌های جدیدی دارد که تجربه‌ای متفاوت و در عین حال جذاب از بازی رقم می‌زنند

دقت به جزییات در طراحی محیط‌ها و موسیقی‌های بازی فوق‌العاده است و نشان می‌دهد که چرا توسعه این بسته الحاقی حدود پنج سال طول کشیده است

چالش مبارزه با شوالیه در بازی Cuphead: The Delicious Last Course

مکمل این زیبایی بصری هم موسیقی‌های فوق‌العاده بازی است. The Delicious Last Course تنوع بسیار مناسبی از حیث موسیقی‌ها دارد و جدا از تنوع، کیفیت این قطعات پخش‌شده هم به‌شکلی است که کاملا مناسب حال و هوای باس فایت‌ها هستند. به‌طور کلی، نسخه اصلی کاپهد، از آن بازی‌هایی بود که انگار از دوره‌ای متفاوت از بازی‌هایی ویدیویی به زمان حال آمد و خیلی خوب هم مورد استقبال نسل فعلی گیمر‌ها قرار گرفت و تجربه‌ای سراسر لذت در اختیار آن‌ها گذاشت؛ تجربه‌ای که خیلی‌ها در همین پنج سالی که از انتشارش می‌گذرد هر از گاهی دوباره به آن سر می‌زدند و حالا The Delicious Last Course، حکم مقدار بیش‌تری از همان جنسِ لذت را دارد که می‌توان غرق زیبایی و چالش‌های شیرینش شد و با کاراکتر و ویژگی‌هایی جدید، دوباره درگیر این ماجراجویی سراسر هیجان شد. پس اگر طرفدار نسخه اصلی بوده و هستید، این بسته الحاقی را هم از دست ندهید.

پس از انتظاری طولانی، بالاخره زمان انتشار بازی Cuphead: The Delicious Last Course فرا رسیده و در این مطلب، تجربه‌مان از این محتوا را با شما به اشتراک می‌گذاریم.