بازی های رایگان استیم | از دستینی 2 تا ایپکس لجندز


در سال‌های اخیر با رشد تکنولوژی و پیشرفت صنعت ویدیو گیم شاهد عرضه بازی‌های بسیار باکیفیتی چه از لحاظ گرافیک و چه از لحاظ گیم‌پلی بوده‌ایم که هر روزه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. در این بین همیشه بازی‌هایی وجود داشته‌اند که سازندگان آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا آن‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده و منبع اصلی کسب درآمدشان را به فروش‌ آیتم‌های پوشیدنی یا لوت‌باکس‌ها اختصاص دهند. در سال‌های گذشته به شکل قابل توجهی به تعداد این بازی‌های رایگان افزوده شده است و در بین فهرست آن‌ها می‌توان نام‌های درخشانی همچون هیلو اینفینیت و ایپکس لجندز را مشاهده کرد که هرکدام تجربه‌ای کامل از یک اثر AAA را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. به‌همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله فهرستی از بهترین بازی های رایگان استیم تهیه کرده و شما را با دنیای آن‌ها آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به بازی‌های رایگانی که کاربران پلتفرم کامپیوتر می‌توانند از تجربه آن‌ها لذت ببرند. بازی‌های این فهرست براساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه‌بندی خاص دیگری ندارند.

بازی های رایگان استیم


نبرد کشتی‌ها در بازی World of Warships

۲۵- بازی World of Warships

  • سازنده و ناشر: Lesta Studio / وارگیمینگ
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: مبارزات ماشینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۰

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های جنگی و مخصوصا نبردهای روی دریا هستید، بازی World of Warships ساخته استودیو وارگیمینگ حسابی می‌تواند شما را سر ذوق بیارود. بازیکنان در این بازی می‌توانند در نبردهای عظیم دریایی شرکت کنند و به نبرد هوش مصنوعی یا دیگر بازیکنان بروند. شما می‌توانید گیم‌پلی این بازی را در نبردهای روی کشتی، درون زیردریایی‌ها و به‌صورت هوایی تجربه کنید. سازندگان سیستم امتیازدهی مخصوصی را درون بازی قرار داده‌اند که براساس آن بازیکنان باید مسیر پیشرفت خود را از میان ۱۲ ملت مختلف انتخاب کنند و با کسب امتیاز در نبردهای گوناگون، در رده‌بندی جهان رتبه خود را بهبود بخشند.

درمجموع چهار مدل کشتی مختلف در بازی قرار گرفته شده است که هرکدام سیستم مبارزه متفاوتی را در اختیار دارند. بازیکنان می‌توانند تمامی کشتی‌های نظامی مورد علاقه خود را شخصی‌سازی کرده و امکانات و ویژگی‌های مختلف و جدیدی را به آن‌ها اضافه کنند. درحال حاضر بازی World of Warships با حجمی معادل ۶۱ گیگابایت و به‌صورت رایگان در فروشگاه استیم قرار گرفته است.


آتش گرفتن تانک در World of Tanks

۲۴- بازی World of Tanks

  • سازنده و ناشر: Lesta Studios / وارگیمینگ
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: مبارزات ماشینی

بازی بعدی این فهرست هم به اثری دیگر از استودیو وارگیمینگ اختصاص دارد که این‌بار بازیکنان را به‌سراغ نبردهای تانک‌محور در مناطق مختلف میدان‌های جنگی می‌برد. در این بازی شما می‌توانید کنترل بیش از ۶۰۰ تانک مختلف از جنگ جهانی دوم گرفته تا اواسط قرن بیستم میلادی را به‌عهده بگیرید و به نبرد دیگر بازیکنان سراسر جهان بروید.

سازندگان در بازی پنج کلاس مختلف از تانک‌ها را قرار داده‌اند هرکدام از ویژگی‌ها و امکانات خاصی بهره می‌برند. شما باید در نبردها نقاط ضعف دشمنان خود را شناسایی کنید و با جایگذاری مناسب تانک‌ها خود در نقشه بازی، به بهترین استراتژی برای پیروزی در نبردهای PvP دست پیدا کنید. World of Tanks از جمله بهترین بازی های رایگان استیم است که می‌توانید هم‌اکنون آن را دانلود و تجربه کنید.


شخصیت Baruuk در بازی Warframe

۲۳- بازی Warframe

  • سازنده و ناشر: Digital Extremes
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

واریفریم یک بازی اکشن نقش‌آفرینی از استودیو دیجیتال اکستریم است که در آن بازیکنان کنترل شخصیتی به‌نام Tenno را در اختیار می‌گیرند که درواقع یک مبارز باستانی مربوط‌به سال‌های دور است. تِنو پس از قرن‌ها دوباره به حیات بازگشته است و خود را در کره زمینی پیدا می‌کند که درگیر جنگی میان‌ستاره‌ای با نژادی به‌نام Grineer شده است.

تنو و دیگر هم‌رزمان خود قادر هستند تا با استفاده از سلاح‌ها و توانایی ویژه خود که وارفریم نامیده می‌شود، مأموریت‌های مختلف را به سر انجام برسانند. گیم‌پلی بازی از المان‌های نبرد مستقیم و پارکور استفاده می‌کند و بازیکنان می‌توانند از بخش نقش‌آفرینی آن برای بهبود تجهیزات شخصیت اصلی بازی استفاده کنند. درکنار گیم‌پلی، گرافیک بصری جذاب Warframe باعث شده است تا این بازی به یکی از بهترین بازی های رایگان استیم تبدیل شود.

نبردهای زمینی، هوایی و دریایی در War Thunder

۲۲- بازی War Thunder

  • سازنده و ناشر: Gaijin Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: مبارزات ماشینی

War Thunder یک بازی نبرد مبارزات ماشینی چندنفره است که مبارزات‌ آن به‌صورت همزمان در هوا، زمین و دریا دنبال می‌شود. سازندگان در این بازی دوره‌های مختلفی از جنگ‌های تاریخی را شبیه‌سازی کرده‌اند و به‌همین دلیل می‌توانید از تجهیزات نظامی بسیار قدیمی تا تجهیزات و سلاح‌های جدیدتر را در مراحل مختلف آن تجربه کنید. تجهیزات ماشینی بازی از کشتی‌های نیروی دریایی مربوط‌به قبل از جنگ جهانی اول گرفته تا تانک‌های نبردهای داخلی اسپانیا و جنگ جهانی دوم را شامل می‌شود. بازیکنان می‌توانند هواپیما، خودروهای زمینی و کشتی‌های دریایی کشورهای مختلف را کنترل کنند.

حالت‌های بازی به سه دسته کلی Arcade ،Realistic و Simulator تقسیم شده است که هرکدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. برای مثال در بخش آرکید، سازندگان تجهیزات و سلاح‌ها را تا حد زیادی ساده‌سازی کرده‌اند و مبارزات در آن با سرعت نسبتا بالایی دنبال می‌شود. به‌صورتی‌که در دو بخش دیگر، گیم‌پلی به واقعیت نزدیک‌تر و در نتیجه روند بازی دشوارتر می‌شود. سازندگان همچنین یک حالت تک‌نفره در بازی قرار داده‌اند که روی نبردهای تاریخی تمرکز دارد و بازیکنان می‌توانند در بخش کوآپ آن به نبرد با هوش مصنوعی بپردازند.


جهان و شخصیت‌های Trove

۲۱- بازی Trove

  • سازنده و ناشر: Trion Worlds
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: سندباکس

Trove یک بازی سندباکس پیکسل‌آرتی است که بازیکنان در آن می‌توانند کنترل یک شخصیت از میان کلاس‌های مختلف را به‌عهده بگیرند و با آن به ساخت‌وساز مشغول شوند. بازیکنان از همان ابتدا کار خود را در قسمتی از بازی به‌نام Hub شروع می‌کنند و می‌توانند به واسطه‌ آن به بخش‌های مختلف نقشه و دنیای بازی دسترسی پیدا کنند. هرکدام از پورتال‌های بازی به مقداری امتیاز نیاز دارند که بازیکنان با پیش‌روی در بازی می‌توانند آن‌ها را کسب کنند.

در Trove تنها سه اسلات برای قرار دادن تجهیزات گنجانده شده است که می‌توان آن‌ها را ازطریق شکست دادن NPCها به‌دست آورد. برای به‌دست آوردن دیگر آیتم‌های بازی باید ازطریق مکانیزم کرفتینگ، فروشگاه‌های داخل بازی، داد و ستد با دیگر بازیکنان و رسیدن به سطح بالاتر اقدام کنید. Trove در حال حاضر به‌صورت رایگان در فروشگاه استیم قرار گرفته است و شما می‌توانید آن را به‌عنوان یک جایگزین سرگرم‌کننده برای بازی ماینکرفت دانلود و تجربه کنید.


اِلف سوار بر گوزن در The Lord of the Rings Online

۲۰- بازی The Elder Scrolls: Legends

  • سازنده و ناشر: Sparkypants Studios, LLC / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: کارتی

اگر از طرفداران بازی‌های کارتی باشید، یکی از بهترین آثار رایگانی که می‌توان از طریق استیم تجربه کرد The Elder Scrolls: Legends است. این نسخه از الدر اسکرولز جزو بازی‌های ارزشمند در سبک کارتی به‌حساب می‌آید که با داشتن بخش داستانی مناسب و گیم‌پلی‌ای که مبتنی بر مهارت است، می‌تواند برای مدت طولانی مخاطب را سرگرم کند. 

The Elder Scrolls: Legends تنوع بالایی از کارت‌ها را ارائه می‌دهد که می‌توانید بسته به سبک بازی خودتان، دسته کارت‌هایتان را از بین آن‌ها انتخاب کنید و به نبرد با دشمنان هوش مصنوعی یا بازیکنان واقعی بروید. گرافیک و طراحی‌های بازی هم کیفیت بالایی دارند و حال و هوای فانتزی جهان الدر اسکرولز را خیلی خوب حفظ کرده‌اند. 

بخوانید  داور ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم پالم اسپرینگز

اِلف سوار بر گوزن در The Lord of the Rings Online

۱۹- بازی The Lord of the Rings Online

  • سازنده و ناشر: Standing Stone Games / دی‌بریک گیم شرکت
  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • سبک: نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره

اگر به دنیای فانتزی ارباب حلقه‌ها علاقه‌ دارید بازی بعدی این فهرست به شما اختصاص دارد. The Lord of the Rings Online یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره است که وقایع آن در دوره مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها رخ می‌دهد و از زمان انتشار خود در سال ۲۰۰۷ تاکنون با انتشار به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های گسترش‌دهنده مختلف، محتویات متنوع و سرگرم‌کننده‌ای از در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

در جریان بازی بازیکنان کنترل کاراکتری را به‌عهده می‌گیرند که می‌تواند در دنیای بازی گشت‌وگذار کند و با دیگر بازیکنان و جهان آن تعامل داشته باشد. سازندگان قابلیت شخصی‌سازی گسترده‌ای را در بازی خود قرار داده‌اند که به بازیکنان امکان ساخت شخصیت‌های مختلف را از میان هفت نژاد مختلف دنیای ارباب حلقه‌ها می‌دهد. The Lord of the Rings Online در حال حاضر با حجمی نزدیک به ۳۵ گیگابایت به‌صورت رایگان در فروشگاه استیم قرار گرفته است.


کلاس‌های بازی Team Fortress 2

۱۸- بازی Team Fortress 2

  • سازنده و ناشر: ولو
  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • سبک: شوتر اول شخص

Team Fortress 2 یک بازی شوتر چندنفره از استودیو ولو است که در آن بازیکنان به عضویت یکی از دو تیم RED یا BLU در می‌آیند و پس از انتخاب شخصیت بازی از میان یکی از ۹ دسته مختلف، می‌توانند حالت‌های مختلف‌ آن را تجربه کنند. در بیشتر حالت‌های بازی دو تیم BLU و RED در اهدافی مبارزه‌محور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هرکدام از کلاس‌های شخصیت‌های بازی دارای مهارت‌های مختلفی هستند که برای آن‌ها نقاط قوت و ضعف مختلفی وجود دارد.

سازندگان نقشه‌های مختلفی در بازی قرار داده‌اند که تجربه هرکدام می‌تواند به نوبه خود لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد. البته که تیم فورترس 2 شاید بهترین بازی شوتر اول شخص فروشگاه استیم نباشد، اما تجربه رایگان آن برای مدت کوتاهی هم که شده می‌تواند بازیکنان را به خوبی سرگرم کند.


شخصیت های بازی Star Wars: The Old Republic

۱۷- بازی Star Wars: The Old Republic

  • سازنده و ناشر: بایوور / الکترونیک‌آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره

بازی بعدی این فهرست هم به یک اثر نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره دیگر اختصاص دارد که علاقه‌مندان مجموعه جنگ ستارگان می‌توانند به‌شدت از آن لذت ببرند. داستان بازی تنها کمی پس از صلح موقتی که بین امپراطوری سیث و جمهوری کهکشانی ایجاد شده است، رخ می‌دهد. در بازی هشت کلاس مختلف قرار گرفته که هرکدام دارای سه خط داستان مختلفی برای ارتقای شخصیت آن‌ها درنظر گرفته شده است. بازیکنان می‌توانند به دلخواه خود به عضویت یکی از دو گروه یادشده دربیایند.

بااین‌حال بازیکنان می‌توانند با اخذ تصمیماتی که در طول بازی می‌گیرند، امتیاز Morality کسب کرده و به‌سمت نیروی تاریکی یا روشنایی کشیده شوند. پیش‌روی بازیکنان در این بازی با انجام مأموریت‌ها، گشت‌و‌گذار در دنیای بازی و شکست دشمنان پیش می‌رود و می‌توانند با کسب امتیاز بیشتر، به سطوح بالاتر بروند و مهارت‌های جدیدی را پیدا کنند. بایوور در این بازی از سیستم مکالمات مشابه با مجموعه مَس افکت استفاده کرده است و تصمیمات بازیکنان در طول بازی می‌تواند به‌صورت دائم خط داستانی را تحت تأثیر قرار دهد.


حمله زئوس در Smite

۱۶- بازی Smite

  • سازنده و ناشر: Titan Forge Games / های‌رز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: مبارزات آنلاین چندنفره

Smite یک بازی شوتر آنلاین سوم‌شخص است که در خود حالت‌های مختلفی را جای داده و بازیکنان در آن می‌توانند در قالب دو تیم ۵ نفره در مقابل یکدیگر قرار گیرند. در این بازی پس از آن‌که بازیکنان حالت بازی را مشخص کردند باید شخصیت خود را از میان یکی از خدایان یا اساطیر باستانی فرهنگ‌های مختلف همانند چین، مصر، یونان، نورث و غیره انتخاب کنند. هرکدام از شخصیت‌ها در یکی از پنج دسته اساسین،‌ گاردیان، هانتر، جادوگر و جنگجو قرار می‌گیرند که هرکدام مهارت‌های مخصوصی را دارا هستند.

هر کاراکتر یک حمله ساده، یک مهارت پسیو و چهار توانایی با ویژگی‌های مختلف را در اختیار دارد که می‌تواند از آن‌ها در نبردهای مختلف استفاده کند. در جریان بازی بازیکنان باید یکی از مسیرهای مشخص شده در نقشه بازی را برای رسیدن به پایگاه حریف انتخاب کنند. هر مسیر توسط تعدادی برج محافظت می‌شود که با از بین‌بردن برج‌ها و درنهایت نابود کردن Phoenix هر تیم، بازی به پایان می‌رسد. Smite با حجمی نزدیک به ۳۰ گیگابایت به‌صورت رایگان در فروشگاه استیم قرار گرفته است.


فرار شخصیت های بازی RuneScape

۱۵- بازی RuneScape

  • سازنده و ناشر: Jagex
  • سال انتشار: ۲۰۲۰ (استیم)
  • سبک: نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره

RuneScape یک بازی نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین با المان‌های فانتزی است که وقایع آن در دنیای Gielinor رخ می‌دهد. Gielinor یک دنیای فانتزی قرون وسطایی است که به سرزمین‌ها، منطقه‌ها و شهرهای مختلف تقسیم شده است. بازیکنان می‌توانند در این جهان با پای پیاده، با استفاده از جادو یا کشتی‌های اجاره‌ای به گشت‌وگذار بپردازند و مأموریت‌های مختلف را انجام دهند. سازندگان در بازی بخش شخصی‌سازی را هم قرار داده‌اند و بازیکنان می‌توانند به‌واسطه آن آواتارهای خود را شخصی‌سازی کنند.

از دیگر امکانات بازی می‌توان به تعامل بین بازیکنان ازطریق داد و ستد، گفت‌وگو و شرکت در مینی‌گیم‌ها و فعالیت‌های مختلف اشاره کرد. جالب است بدانید که نسخه اولیه این بازی در سال ۲۰۰۱ منتشر شده بود و با انتشار ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های مختلف در سال ۲۰۲۰ به‌صورت رایگان در اختیار کاربران پلتفرم استیم قرار گرفت.


میدان نبرد بازی PlanetSide 2

۱۴- بازی PlanetSide 2

  • سازنده و ناشر: Rogue Planet Games / دی‌بریک گیم شرکت
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • سبک: شوتر اول شخص چندنفره آنلاین

PlanetSide 2 یک بازی شوتر چندنفره آنلاین از استودیو روگ پلنت گیمز است که با استفاده از المان‌های مدرن سبک شوتر اول‌شخص به بازیکنان با تعدادی زیاد اجازه می‌دهد در یک نقشه با یکدیگر درگیر شوند. سازندگان تلاش کرده‌اند تا در این بازی تجربه‌ای جدید از بازی اصلی PlanetSide را ارائه دهند. درواقع وقایع PlanetSide 2 در دنیایی یکسان با نسخه اصلی آن رخ می‌دهد که این‌بار سازندگان سرعت گیم‌پلی را تا حدی زیادی افزایش داده‌اند.

از همان شروع بازی شخصیت بازیکنان می‌توانند شخصیت اصلی را از میان یکی از ۶ کلاس مختلف انتخاب کرده و به یکی از سه فرقه اصلی بازی ملحق شوند. همانند نسخه اصلی، بازیکنان باید تلاش کنند تا با تصرف سرزمین‌های مختلف سیاره Auraxis، آن را به کنترل خود در بیاورند. PlanetSide 2 توسط بازیکنان و منتقدان بسیاری مورد تحسین قرار گرفته است و بدون شک می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی های رایگان استیم یاد کرد.


مبارز در بازی Path of Exile

۱۳- بازی Path of Exile

  • سازنده و ناشر: Grinding Gear Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Path of Exile یک بازی نقش‌آفرینی فری‌توپلی است که وقایع آن در دنیای تاریک و فانتزی رخ می‌دهد. در جریان داستان بازی دولت جزیره Oriath مردم را به قاره Wraeclast تبعید کرده که مکان خدایان باستانی لقب گرفته است. بازیکنان باید با کنترل شخصیت تبعید شده، یکی از هفت کلاس بازی را انتخاب کنند و برای بازگشت به Oriath، خدایان باستانی و دشمنان شیطانی مختلفی را در طول مسیر خود شکست دهند. بازی به‌شدت از گیم‌پلی مجموعه دیابلو الهام گرفته است و بسیاری حتی آن را دنباله معنوی دیابلو 2 نام‌گذاری می‌کنند. در بازی Path of Exile المان‌های روگ‌لایک را می‌توان مشاهده کرد، به‌صورتی‌که تمامی مناطق بازی به‌صورت تصادفی ایجاد می‌شوند و بازیکنان با هربار سفر به مکان‌های بازی با بخش‌های جدیدی روبه‌رو می‌شوند.

بخوانید  Revue du jeu Company of Heroes 3

بازیکنان در این بازی می‌توانند کوئست‌های مختلف شخصیت‌های غیرقابل بازی را انجام داده، وارد دخمه‌های مختلف شوند و پس از مبارزه با موجودات اهریمنی مختلف به جمع‌آوری امتیار بپردازند. Path of Exile در حال حاضر به‌صورت رایگان در پلتفرم استیم قرار گرفته است و بازیکنان علاقه‌مند به سبک دانجن‌کراولر و اکشن نقش‌آفرینی می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند.


شخصیت Mal'Damba در بازی Paladins

۱۲- بازی Paladins

  • سازنده و ناشر: ایوِل موجو گیمز / های-رِز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شوتر اول‌شخص

پالادینز یک بازی شوتر اول‌شخص قهرمانی است که وقایع آن در دنیایی خیالی به‌نام Realm رخ می‌دهد. در این بازی شاهد حضور سربازانی با چهره قرون وسطایی هستیم که برای مبارزه دشمنان خود از سلاح‌های مختلف و مدرن به‌جای شمشیر استفاده می‌کنند. در دنیای پالادین، نبردی بین دو فرقه Magistrate و Resistance/Paladins وجود دارد که در آن اعضای گروه اول قصد دارند تا جادو را به‌کنترل خود در بیاورند و اجازه ندهند شخصی جز آن‌ها از آن استفاده کند. در نقطه مقابل هم گروه مقاومت قرار می‌گیرند که ادعا دارند که جادو باید در اختیار تمامی افراد گذاشته شود.

قهرمانان بازی هرکدام مهارت‌های مخصوصی در اختیار دارند که بازیکنان می‌توانند ازطریق یک سیستم کارتی آن‌ها را بهبود دهند. درواقع بازیکنان ازطریق این کارت‌ها می‌توانند تا حد زیادی قهرمانان بازی را شخصی‌سازی کنند و در نبردهای مختلف مورد استفاده قرار دهند. سازندگان چهار حالت اصلی در بازی قرار داده‌اند که هرکدام تجربه‌ منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. برای مثال در حالت Siege بازیکنان در قالب تیم‌های ۵ نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و پس از فتح نقطه‌ای مشخص از نقشه بازی، وظیفه پیدا می‌کنند که یک محموله خاص را به پایگاه دشمن هدایت کنند.


سیاهچاله بازی Neverwinter

۱۱- بازی Neverwinter

  • سازنده و ناشر: کریپتیک استودیوز / Perfect World Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره

Neverwinter یک بازی چندنفره آنلاین از استودیو کریپیک است که براساس دنیای Forgotten Realms بازی Dungeons & Dragons توسعه داده شده است. بازیکنان می‌توانند در این بازی یکی از هشت شخصیت D&D را انتخاب کنند و گروهی پنج‌نفره را تشکیل دهند و با استفاده از مهارت‌ها و تجهیزات خاص به نبرد دشمنان و هیولاها بروند.

در جریان بازی بازیکنان می‌توانند از آیتم‌های سلامت و اکشن‌پوینت‌ها برای پیش‌روی در بازی استفاده کنند. درواقع جمع‌آوری اکشن‌پوینت‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در نبردهای مختلف از مهارت‌های ویژه‌ای برای شکست دشمنان خود استفاده کنند. داستان بازی در دوره‌ای روایت می‌شود که پس از ناپدید شدن آخرین لرد شهر نِوِر وینتِر، این شهر به آشوب کشیده شده است. از یک سو مردگان زنده شده‌اند و بازیکنان باید با کنترل شخصیت اصلی بازی به‌دنبال منبع تمامی این وقایع جست‌وجو کنند. Neverwinter به‌عنوان یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین می‌تواند انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان دنیای فانتزی D&D باشد.


مبارزه با هیولا در بازی Lost Ark

۱۰- بازی Lost Ark

  • سازنده و ناشر: Tripod Studio و اسلایم‌گیت آرپی‌جی / اسلایم‌گیت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲ (جهانی)
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Lost Ark یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین با دوربین ایزومتریک است که پس از گذشت دو سال از زمان انتشار اولیه در کشور کره حالا به شکل رایگان در اختیار کاربران پلفترم استیم قرار گرفته است. بازی با آن‌که عنوان یک اثر چندنفره آنلاین را یدک می‌کشد، از همان ابتدا و پس از شخصی‌سازی کاراکتر بازیکنان را در مجموعه‌ای از مأموریت‌های داستانی پشت سر هم قرار می‌دهد که تجربه هرکدام از آن‌ها می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد.

سازندگان در مجموع پنج کلاس اصلی در بازی برای شخصیت‌ها قرار داده‌اند که هرکدام سبک مبارزات منحصربه‌فردی در اختیار دارند. با اتمام بخش داستانی بازی شما می‌توانید با کشتی خود وارد دریا شوید و دیگر مناطق نقشه را گشت‌وگذار کنید. Lost Ark در نگاه اول، المان‌های بسیاری را از مجموعه دیابلو الهام گرفته است و باید بگوییم که این کار را تا حد زیادی به‌خوبی انجام داده است.


Halo Infinite Fractures

۹- بازی Halo Infinite

بخش چندنفره هیلو اینفینیت

  • سازنده و ناشر: 343 Industries / ایکس باکس گیمز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شوتر اول‌شخص

شاید جدیدترین بازی رایگان این فهرست را بتوان بخش چندنفره آخرین نسخه از مجموعه محبوب هیلو نام برد که بدون شک تجربه آن برای هر کاربری می‌تواند لذت‌بخش باشد. Halo Infinite به‌خودی خود بازی بسیار خوش‌ساخت و فوق‌العاده‌ای است و این موضوع در مورد بخش چندنفره آن هم صدق می‌کند. همانند نسخه‌های قبلی این مجموعه سازندگان حالت‌های مختلفی همانند دث‌مچ، Capture the flag و دیگر بخش‌ها را در قسمت چندنفره این بازی قرار داده‌اند که بازیکنان می‌توانند در دو حالت چهار در مقابل چهار و تیم‌های بسیار بزرگ در مقابل یکدیگر قرار گیرند و هرتیمی که زودتر به امتیاز برسد برنده مسابقه خواهد بود.

از جدیدترین ویژگی‌هایی که در این نسخه از هیلو به بخش چندنفره آن اضافه شده است می‌توان به آیتم‌هایی اشاره کرد که به‌صورت موقت یک توانایی خاص را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. گیم‌پلی روان، گرافیک جذاب و صداگذاری عالی از جمله ویژگی‌های بخش چندنفره بازی هیلو اینفینیت هستند که باعث می‌شود تجربه آن را به هر بازیکنی توصیه کنیم.


سفینه فضایی زردرنگ در بازی EVE Online

۸- بازی EVE Online

  • سازنده و ناشر: CCP Games
  • سال انتشار: ۲۰۰۳
  • سبک: شبیه‌ساز مبارزات فضایی

اگر از علاقه‌مندان گشت‌وگذار در کهکشان‌ها و فضای بی‌کران هستید، احتمالا تجربه بازی رایگان EVE Online می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. بازیکنان با ورود به بازی باید شخصیت یا شخصیت‌های خود را از میان یکی از چهار نژاد مختلف بازی (Amarr ،Gallente ،Minmatar یا Caldari) انتخاب کنند. جهان بازی شامل بیش از ۷۰۰۰ سیستم ستاره‌ای است که بازیکنان در یک سرور مشترک می‌توانند در آن به گشت‌وگذار بپردازند.

حالت اصلی گیم‌پلی بازی پرواز با کشتی‌های فضایی است که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها برای نبردهای فضایی استفاده کنند. بیشتر سفینه‌های فضایی بازی می‌توانند با استفاده از قابلیتی به‌نام Stargates بین سیستم‌های ستاره‌ای جابه‌جا شوند و جهان پهناور بازی را کشف کنند. سازندگان تاکنون با انتشار بسته‌های گسترش‌دهنده مختلف، قابلیت‌ها و امکانات مختلفی را به بازی اضافه‌ کرده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به فعالیت‌هایی همانند تبادلات تجاری، سیستم اقتصادی، نبردها و سازوکارهای سیاسی مختلف اشاره کرد.


شخصیت جاگرنات در بازی دوتا 2

۷- بازی Dota 2

  • سازنده و ناشر: ولو
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: مبارزات آنلاین چندنفره

دوتا 2 (Dota 2) یک بازی آنلاین چندنفره از استودیو ولو است که به‌عنوان دنبال بازی Defense of the Ancients در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم‌های ویندوز و لینوکس منتشر شد. در این نسخه بازیکنان در قالب تیم‌های پنج‌نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و وظیفه دارند تا از پایگاه خود در مقابل حملات دشمن محافظت کنند. هرکدام از کاراکترهای بازی درواقع قهرمانی هستند که از توانایی‌ها و سبک مبارزه منحصربه‌فردی برخوردار هستند. در طول مبارزات بازیکنان می‌توانند امتیاز‌ها و آیتم‌های مختلف را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها برای پیروزی در میدان نبرد بهره ببرند. درنهایت هم تیمی برنده مبارزه می‌شود که بتواند یک ساختمان بزرگ تیم مقابل را که Ancient نامیده می‌شود، نابود کند.

گیم‌پلی بازی همانند دیگر بازی‌های استراتژی همزمان است و شما دنیای آن را با دوربین ایزومتریک دنبال می‌کنید. دوتا 2 بدون شک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی پلتفرم استیم است که به‌صورت رایگان در این فروشگاه قرار گرفته است و شما می‌توانید هم‌اکنون آن را دانلود و تجربه کنید.

بخوانید  کاهش ۴۴ درصدی درآمد انویدیا در نتیجه‌ی افت فروش بازار گیمینگ

مبارزات در بازی دستینی 2

۶- بازی Destiny 2

  • سازنده و ناشر: بانجی / بانجی و اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شوتر اول‌شخص

دستینی 2 یکی از بهترین بازی‌های شوتر چند سال اخیر است که در اختیار کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار گرفته است. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۷ با برچسب قیمت ۶۰ دلاری منتشر شد، اما پس از دو سال بانجی تصمیم گرفت تا آن را با نام Destiny 2: New Light به‌عنوان یک اثر رایگان (فری‌توپلی) در دست مخاطبان خود قرار دهد. در جریان نسخه دوم این مجموعه بازیکنان کنترل یکی از افراد Guardian را به‌عهده‌ می‌گیرند که درواقع نقش محافظان آخرین سرپناه کره مردم کره زمین را بازی می‌کنند. این افراد با استفاده از نیروی Light از بشریت در مقابل تهدیدهای موجودات بیگانه محافظات می‌کنند.

بازیکنان پس از ورود به این بازی با دنیای پهناوری روبه‌رو می‌شوند که محتوای خود را در قالب یک اثر چندنفره با المان‌های نقش‌آفرینی و در دو حالت PvE و PvP در اختیار مخاطبان قرار داده است. از زمان انتشار این بازی تاکنون، بسته‌های گسترش‌دهنده مختلفی برای آن منتشر شده است که هرکدام روایت و تجربه‌ جدیدی از بازی دستینی 2 را ارائه می‌دهند که بازی کردن آن‌ها خالی از لطف نیست.


سلطنت پادشاهی در Crusader Kings II

۵- بازی Crusader Kings II

  • سازنده و ناشر: پارادوکس دولوپمنت / پارادوکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • سبک: نقش‌آفرینی، استراتژی

نسخه دوم مجموعه محبوب و استراتژی Crusader Kings یکی دیگر از بازی‌های رایگان پلتفرم استیم است که می‌توانید هم‌اکنون آن را از این فروشگاه دانلود و تجربه کنید. بازی Crusader Kings II که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، روایت‌گر زندگی یک خاندان سلطنتی قرون وسطایی در بازه سال ۱۰۶۶ الی ۱۴۵۳ میلادی است. هدف شما در بازی این است که در دوره حکومت خاندانی که کنترل‌ آن را به‌عهده دارید، بیشتر امتیاز ممکن را در بین دیگر خاندان‌های اروپایی کسب کنید. درواقع بازی زمانی به‌پایان می‌رسد که شخصیت اصلی بازی هیچ ورثه‌ای که بتواند نسل او را ادامه دهد در اختیار نداشته باشد یا اینکه تاریخ‌شمار بازی به سال ۱۴۵۳ برسد.

در طول بازی باید قلمرو خود را گسترش دهید و در مقابل حمله مغول‌ها از سرزمین خود محافظت کنید. علاوه‌بر آن سازندگان در بازی یک سیستم ژنتیکی و یادگیری قرار داده‌اند که براساس آن فرزندان بتوانند اخلاقیات، فرهنگ، مذهب و دیگر مهارت‌های مختلف را از والدین خود به ارث ببرند. پس اگر از علاقه‌مندان بازی‌های نقش‌آفرینی و استراتژیک هستید و در مورد تجربه بازی Crusader Kings III شک دارید، به شما توصیه می‌کنیم نسخه دوم این مجموعه را دانلود و نصب کنید.


بازی کانتر | Counter-Strike: Global Offensive

۴- بازی Counter-Strike: Global Offensive

  • سازنده و ناشر: ولو
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • سبک: شوتر اول‌شخص

مگر می‌شود صحبت از بازی‌های رایگان پلتفرم استیم شود و حرفی از بازی کانتر استرایک به‌میان نیاد؟ Counter-Strike: Global Offensive شاید محبوب‌ترین نسخه از بازی‌های کانتر به‌شمار بیاید که تاکنون از این مجموعه منتشر شده است و کاربران بسیاری همچنان مشغول تجربه آن هستند. همان‌طور که می‌دانید بازی به دو تیم تروریست و ضدتروریست تقسیم می‌شود که هرکدام در حالت‌های مختلف باید در مقابل یکدیگر قرار گیرند.

معروف‌ترین حالت بازی کانتر هم همان بخشی است که در آن تیم تروریست باید یک بمب در نقطه‌ای از نقشه کار بگذارند و تیم ضدتروریست علاوه‌بر تلاش برای نجات جان گروگان‌ها برای خنثی کردن این بمب تلاش کنند. بدون شک اگر از علاقه‌مندان بازی‌های چندنفره و مخصوص شوتر اول‌شخص باشید، تجربه این بازی بدون شک می‌تواند برای‌تان بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد.


نبرد در بازی Conquerors Blade

۳- بازی Conqueror’s Blade

  • سازنده و ناشر: بومینگ تِک / My.com
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: تاکتیکی همزمان

Conqueror’s Blade یک بازی آنلاین تاکتیکی از استودیو چینی بومینگ تِک است که از مجموعه‌هایی همانند توتال وار و Command & Conquer ایده‌برداری کرده است. در جریان بازی بازیکنان کنترل یک افسر نظامی را هدایت می‌کنند که می‌توانند ازطریق آن به سربازان خود دستور لازم جنگی را بدهند. بازیکنان می‌توانند فرمانده نظامی خود را از میان ۱۲ کلاس مختلف که هرکدام ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردی دارد، انتخاب کنند.

از سلاح‌هایی همانند شمشیرهای بلند و کوتاه گرفته تا نیزه و تیر و کمان، تنها بخشی از آیتم‌های مختلفی هستند که در بجنگ‌های بازی می‌توانید استفاده کنید. سازندگان در بازی پنج مدل نبرد مختلف قرار داده‌اند که هرکدام تجربه‌ای متفاوت و سرگرم‌کننده از جنگ‌های درون بازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. البته که بازیکنان می‌توانند در بازی با دیگر افراد، فرقه و گروه خود را تشکیل دهند و از این طریق، منابع، امتیازها و تجهیزات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا بتوانند در نبردهای بسیار بزرگ با قدرت حضور داشته باشند.


مبارزه روی استیج در بازی Brawlhalla

۲- بازی Brawlhalla

  • سازنده و ناشر: Blue Mammoth Games / یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: مبارزه‌ای

Brawlhalla یک بازی مبارزه‌ای جذاب از استودیو بلو‌مموث گیمز است که با الگوبرداری از Super Smash Bros و اضافه کردن برخی المان‌های جدید موفق شده است تا تجربه‌ای سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. برخلاف دیگر بازی‌های مبارزه‌ای شما لازم نیست که نوار سلامت حریف خود را به‌صفر برسانید و درواقع هدف شما بیرون انداختن دیگر کاراکترها از سکوهای هر استیج است. شخصیت‌های بازی هرکدام از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برند که با سلاح‌های مخصوص می‌توانند برای رقبای خود بسیار خطرناک باشند.

در جریان بازی شما می‌توانید علاوه‌بر سلاح‌ها از یک سری وسایل پرتابی هماند نارنجک برای بیرون کردن حریف‌های خود از سکوها استفاده کنید که باعث می‌شود گیم‌پلی بازی از تنوع بالایی برخوردار شود. همچنین می‌توانید با جمع‌آوری سکه‌های مختلف و بالا بردن امتیاز خود، جنگجویان بیشتری را آزاد کرده و حتی کاراکترهای محبوب خود را شخصی‌سازی کنید. طراحی شخصیت‌ها و استیج‌های بازی از تنوع بالایی برخوردار است و درکنار موارد گفته شده باعث می‌شوند تا Brawlhalla به اثری سرگرم‌کننده و شایسته تجربه شدن تبدیل شود.


شخصیت‌های بازی Apex Legends

۱- بازی Apex Legends

  • سازنده و ناشر: ریسپاون اینترتینمنت / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: بتل رویال

Apex Legends یک بازی شوتر قهرمانی چندنفره از استودیو ریسپاون است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند با انتخاب یکی از قهرمانان بازی که Legends نامیده می‌شوند، وارد مسابقات و مبارزات چندنفره شوند. سازندگان در بازی دو حالت کلی بتل رویال و آرِنا را قرار داده‌اند که هرکدام از گیم‌پلی منحصربه‌فردی بهره می‌برد. در گیم‌پلی بازی در حالت بتل رویال، ۲۰ تیم سه‌نفره یا ۳۰ تیم دونفره روی یک جزیره فرود می‌آیند و باید با جست‌وجو برای انواع سلاح و تجهیزات، خود را برای نبرد با دیگر بازیکنان آماده کنند.

همانند دیگر بازی‌های بتل رویال، با گذشت زمان محدوده بازی کوچک می‌شود و بازیکنانی که خارج از دایره قرار بگیرند، جان خود را از دست می‌دهند. البته در حالت آرنا اوضاع کمی متفاوت است و بازیکنان به دو تیم سه‌نفره تقسیم می‌شوند و در یک رقابت دث‌مچ سه به سه، با یکدیگر وارد رقابت می‌شوند تا یکی از تیم‌ها به امتیاز سه برسد. وقایع بازی ایپکس لجندز در دنیای خیالی مجموعه تایتان‌فال اتفاق می‌افتند و بازیکنان به‌راحتی می‌توانند المان‌های ساخته قبلی ریسپاون را در آن پیدا کنند. ایپکس لجندز به‌عنوان یک بازی شوتر بتل رویال با گرافیک جذاب و گیم‌پلی بسیار سرگرم‌کننده خود به‌راحتی در فهرست بهترین بازی های رایگان استیم قرار می‌گیرد.



منبع