بازیگران سریال فرار از زندان الان چه می‌کنند؟


اگر به‌صورت تصادفی از افراد مختلف سریال‌های مورد علاقه آن‌ها را بپرسید بدون شک نام سریال فرار از زندان (Prison Break) را زیاد خواهید شنید؛ سریالی که نه‌تنها در میان طرفداران سریال‌های تلویزیونی در جهان که در میان مردم کشور خودمان هم محبوبیت بسیار زیادی دارد و هنوز در جمع‌ها درباره آن صحبت‌های زیادی می‌شود. سریالی که شخصیت‌های آن مدام در حال فرار هستند؛ فرار از زندان یا فرار از دست افراد مختلف. سریالی که به‌راحتی می‌تواند درمیان سریال‌های جنایی و پلیسی یکی از محبوب‌ترین‌ها و بهترین‌ها لقب بگیرد.

مراحل ساخت سریال فرار از زندان در سال ۲۰۰۴ آغاز و نخستین قسمت آن در تاریخ هفتم شهریور ماه ۱۳۸۴ (۲۰ اوت ۲۰۰۵) از شبکه فاکس پخش شد. این سریال در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ (۱۵ می ۲۰۰۹) پس از پخش ۸۱ قسمت در قالب ۴ فصل به‌انتهای راه خود رسید ولی به‌دلیل محبوبیت زیاد آن در سال ۲۰۱۷ شاهد پخش ۹ قسمت دیگر از آن تحت عنوان فصل پنجم این سریال بودیم. بسیاری از اهالی سینما و تلویزیون به‌خصوص طرفداران این سریال از پخش فصل پنجم آن بسیار ناامید شدند و ساخت آن را تنها به اهداف اقتصادی سازندگان سریال مرتبط می‌دانستند. به‌هرحال نمی‌توان از محبوبیت این سریال عبور کرد و به‌همین‌خاطر در این مقاله تصمیم گرفتیم تا ببینیم بازیگران این سریال پس پایان فرار از زندان در چه فیلم و سریال‌های دیگری نقش‌آفرینی کردند.

ونتورث ارل میلر در نقش مایکل اسکافیلد در سریال فرار از زندان prison break

۱- ونتورث ارل میلر در نقش مایکل اسکافیلد

مقاله را با شخصیت اصلی سریال فرار از زندان آغاز می‌کنیم. ونتورث میلر در نقش مایکل اسکافیلد به‌تنهایی بخش عظیمی از جذابیت سریال را روی دوش خودش حمل می‌کرد. شخصیتی که نقشه زندانی که برادرش در آن زندانی بود و همچنین نقشه فرار از آن را روی بدنش خالکوبی کرد و پس از دستگیر شدن به خواست خود در همان زندان حبس شد تا بتواند نقشه فرار خودش را عملی کند. فراری که بدون شک یکی از جذاب‌ترین فرارهایی به‌شمار می‌رود که در سینما و تلویزیون تماشا کرده‌ایم.

ونتورث میلر هرچقدر که برای حضور در سریال Prison Break موفقیت‌های ریز و درشتی کسب کرد ولی در زندگی خصوصی خود همیشه مشکلات زیادی را جلوی خودش می‌دید. طبق گفته‌های میلر او از زمان نوجوانی با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و این بیماری خطرناک تا همین امروز نیز همراه او است. وی همچنین در سال ۲۰۱۰ به‌خاطر افزایش وزن نسبی در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت و همین موضوع بیماری روحی او را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داد. بااین‌حال این بازیگر محبوب در یک مؤسسه خیریه سلامت روان به نام ذهن‌های فعال نه‌تنها دوران درمان خودش را پشت‌سر می‌گذارد که به‌عنوان سفیر این سازمان به افراد دچار افسردگی کمک‌های بسیار زیادی می‌کند.

ونتورث میلر قبل از حضور در فرار از زندان در آثار بزرگ و محبوبی حضور نداشت ولی پس از شهرت بسیار زیادش پس از این سریال توانست فعالیت خودش در سینما و تلویزیون را افزایش دهد. او در سریال‌هایی مانند Law & Order و The Flash نقش‌هایی کوتاه را ایفا کرد و در سریال Legends of Tomorrow محصول سال ۲۰۱۶ نقش یکی از شخصیت‌های اصلی را برعهده گرفت. وی همچنین بار دیگر در سال ۲۰۱۹ در سریال Law & Order: Special Victims Unit و در دو قسمت از آن به ایفای نقش پرداخت.

حضور میلر در سینما برخلاف حضورش در تلویزیون پس از پایان سریال فرار از زندان خیلی پررنگ نبود و مهم‌ترین آثار سینمایی او را می‌توانیم فیلم‌هایی مانند فیلم Resident Evil: Afterlife محصول سال ۲۰۱۰ و فیلم The Loft محصول سال ۲۰۱۴ بدانیم. وی همچنین در یک بازی ویدیویی اقتباس شده از روی سریال فرار از زندان با عنوان Prison Break: The Conspiracy که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد وظیفه صداپیشگی شخصیت مایکل اسکافیلد را برعهده داشت.

 دامنیک هاکن میرتودت پرسل در نقش لینکلن باروز در سریال فرار از زندان

۲- دامنیک هاکن میرتودت پرسل در نقش لینکلن باروز

لینکلن باروز در سریال فرار از زندان برادر مایکل اسکافیلد به‌شمار می‌رفت که برخلاف برادر باهوش خود همیشه گرفتار کارهای غیرقانونی بود و درنهایت نیز به‌خاطر صحنه‌سازی حرفه‌ای عده‌ای دیگر به قتل برادر معاون رئیس جمهور متهم شد و در انتظار اعدام به‌سر می‌برد تا اینکه مایکل همراه‌با نقشه بزرگ خود از راه رسید و توانست او را نجات دهد. برادرهایی که در طول سریال بارها و بارها پشت یکدیگر ایستادند تا از مشکلات ریز و درشت زیادی عبور کنند.

بخوانید  صداپیشه ایندیانا جونز در ایندیانا جونز و دایره بزرگ کیست؟

دامنیک پرسل و ونورث میلر دقیقا مانند شخصیت‌های خودشان در سریال،‌ در زندگی شخصی هم دوستانی بسیار نزیک هستند و یکدیگر را برادرانی ناتنی می‌دانند. به‌همین‌دلیل پس از حضور میلر در Arrowverse دامنیک پرسل نیز به این جهان پیوست و در نقش میک روری در سریال The Flash به ایفای نقش پرداخت؛ شخصیتی که درنهایت به Legends of Tomorrow راه پیدا کرد.

مهم‌ترین آثار دامنیک پرسل قبل از حضور در سریال Prison Break مربوط‌به حضور او در فیلم Mission: Impossible 2 محصول سال ۲۰۰۰ و فیلم Blade: Trinity محصول ۲۰۰۴ می‌شود. پس از پایان فرار از زندان او توانست در سال ۲۰۱۱ در فیلم بسیار خوبی مانند Killer Elite درکنار جیسون استتهام و رابرت دنیرو نقش‌آفرینی کند. پرسل از آن زمان در فیلم‌های بسیار زیادی حضور داشت که درمیان آن‌ها می‌توان به آثاری مانند A Fighting Man محصول سال ۲۰۱۴، فیلم Assault on Wall Street محصول سال ۲۰۱۳ و Blood Red Sky محصول سال ۲۰۲۱ اشاره کنیم.

حضور او در تلویزیون بسیار کم‌رنگ‌تر از حضورش در سینما تلقی می‌شود و مهم‌ترین آثار او در سریال‌های تلویزیونی به غیر از فرار از زندان همان سریال‌های Arrowverse به‌شمار می‌روند که در نقش مایک روری در آن‌ها به نقش‌آفرینی پرداخته است. وی دقیقا مانند ونتورث میلر در بازی ویدیویی Prison Break: The Conspiracy وظیفه صداپیشگی در نقش شخصیت لینکلن را برعهده داشت.

سارا وین کالینز در نقش سارا تانکردی در سریال فرار از زندان

۳- سارا وین کالینز در نقش سارا تانکردی

با اینکه شخصیت سارا تانکردی نسبت‌به برخی از شخصیت‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، حضور تقریبا کم‌رنگ‌تری در فرار از زندان داشت ولی بااین‌حال پس از مایکل و لینکلن به‌راحتی می‌توانیم او را سومین شخصیت محبوب سریال بدانیم که درابتدا در نقش دکتر زندان در این سریال حضور داشت و رفته‌رفته علاقه زیادی میان او و مایکل شکل گرفت و او به‌عنوان شخصی که در زندان کار می‌کرد در فرار مایکل به او کمک کرد و در فصل‌های بعدی نیز همراه آن‌ها بود.

سارا وین کالینز در تلویزیون تجربه‌های بسیار موفقی را پشت‌سر گذاشت و به غیر از سریال Prison Break یکی از شخصیت‌های اصلی سریال بسیار محبوب The Walking Dead نیز به‌شمار می‌رفت. وی همچنین در سریال‌هایی مانند سریال Colony محصول سال ۲۰۱۶، سریال The Long Road Home محصول سال ۲۰۱۷ و سریال Unspeakable محصول سال ۲۰۱۹ وظیفه نقش‌آفرینی در نقش شخصیت اصلی آن‌ها را برعهده داشت.

او پس از پایان سریال فرار از زندان حضور نسبتا کم‌رنگی در سینما داشت و مهم‌ترین تجربه‌های سینمایی او را می‌توانیم فیلم‌هایی مانند فیلم Into the Storm، فیلم Pay the Ghost، فیلم The Other Side of the Door و فیلم The Show بدانیم که به ترتیب در بازه زمانی میان سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ روی پرده سینماها رفتند. سارا وین کالینز و همسرش جاش وینترهالت در سالی که گذشت بیستمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند تا به زندگی آرام خود درکنار یکدیگر ادامه دهند.

ویلیام ادوارد فیکنر در نقش الکساندر ماهون در سریال فرار از زندان prison break

۴- ویلیام ادوارد فیکنر در نقش الکساندر ماهون

احتمالا شما هم با من موافق هستید که شخصیت الکساندر ماهون در سریال فرار از زندان یکی از بهترین شخصیت‌پردازی‌های این سریال را به خودش اختصاص داده بود؛ شخصیتی که با نقش‌آفرینی فوق‌العاده ویلیام فیکنر از عرش به فرش رسید و در تمام مسیر سریال به‌ بهترین شکل ممکن به‌تصویر کشیده شد.

فیکنر قبل از حضور در فرار از زندان در برنامه As the World Turns حضور پررنگی داشت و در ۷۹ قسمت آن نقش‌آفرینی کرد. پس از Prison Break نیز در سریال‌هایی مانند سریال Entourage محصول سال ۲۰۰۹، سریال Crossing Lines محصول سال ۲۰۱۳ و سریال Empire محصول ۲۰۱۵ حضور داشت و قرار است در سریال The Company You Keep محصول شبکه ABC یکی از شخصیت‌های اصلی آن را ایفا کند.

بخوانید  Atomic Heart در لیست بازی های جدید Game Pass در فوریه 2023

ویلیام فیکنر با اینکه در فیلم‌های موفق زیادی حضور داشته است ولی بدون شک حضور چند دقیقه‌ای او در آغاز فیلم The Dark Knight و تقابلش با جوکر هیث لجر هیچوقت از ذهن اهالی سینما پاک نخواهد شد. در میان سیل عظیمی از تجربه‌های سینمایی فیکنر می‌توانیم آثاری همچون فیلم Black Hawk Down محصول ۲۰۰۱،‌ فیلم Crash محصول ۲۰۰۴، فیلم Nine Lives محصول ۲۰۰۵، فیلم Drive Angry محصول ۲۰۱۱، فیلم American Wrestler: The Wizard محصول ۲۰۱۶، فیلم The Neighbor محصول ۲۰۱۷ و فیلم Cold Brook محصول ۲۰۱۸ را از مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های این بازیگر محبوب بدانیم.

ویلیام فیکنر در صنعت ویدیوگیم نیز تجربه‌های بسیار موفقی داشته است و در بازی‌های بسیار محبوبی مانند بازی Grand Theft Auto: Vice City، بازی Grand Theft Auto: San Andreas، بازی Call of Duty: Modern Warfare 3، بازی Disney Infinity و بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition صداپیشگی کرده است.

آمائوری نولاسکو گاریدو در نقش فرناندو سوکره در سریال فرار از زندان prison break

۵- آمائوری نولاسکو گاریدو در نقش فرناندو سوکره

فرناندو سوکره در سریال فرار از زندان از شانس خوب یا بدش هم‌سلولی مایکل اسکافیلد به‌شمار می‌رفت و مایکل راهی به جز اعتماد کردن به او نداشت ولی بااین‌حال فرناندو رفته‌رفته به دوست صمیمی و قابل اعتماد مایکل تبدیل شد و در مسیر پر از خطر سریال همیشه همراه او بود. آمائوری نولاسکو قبل از حضور در سریال Prison Break تجربه سینمایی و تلویزیونی مهمی نداشت و مهم‌ترین اثر او را می‌توانیم فیلم 2 Fast 2 Furious محصول سال ۲۰۰۳ قلمداد کنیم.

بااین‌حال پس از شهرت بسیار زیادش به‌خاطر شخصیت فرناندو سوکره پس از پایان این سریال توانست در سریال‌های زیادی به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی آن‌ها نقش‌آفرینی کند. وی در سریال‌هایی مانند سریال Chase محصول سال ۲۰۱۰، سریال کمدی Work It محصول سال ۲۰۱۲، سریال سیت‌کام Telenovela محصول سال ۲۰۱۵ و سریال جنایی Deception محصول سال ۲۰۱۸ یکی از بازیگران اصلی آن‌ها به‌شمار می‌رفت و همچنین در سریال‌های زیاد دیگری نقش‌های کوچکی را ایفا کرده است.

تجربه‌های سینمایی گاریدو نیز دست‌کمی از تجربه‌های تلویزیونی او ندارد. وی پس از پایان سریال فرار از زندان در فیلم‌هایی مانند فیلم Max Payne محصول سال ۲۰۰۸، فیلم Armored محصول ۲۰۰۹، فیلم A Good Day to Die Hard محصول سال ۲۰۱۳، فیلم Animal محصول ۲۰۱۴ و فیلم Speed Kills محصول سال ۲۰۱۸ نقش‌آفرینی کرده است که دراین‌میان فیلم‌های دیگری نیز حضور دارند که با حضور آمائوری گاریدو روی پرده سینماها رفته‌اند.

رابرت لیل نپر در نقش تئودور بگوِل در سریال فرار از زندان prison break

۶- رابرت لیل نپر در نقش تئودور بگوِل

اگر سریال فرار از زندان را دیده باشید به احتمال بسیار زیاد شخصیت تئودور بگول یا همان تی‌بگ برای شما به یکی از منفورترین شخصیت‌های تمام سریال‌های تلویزیونی تبدیل شده است. نکته جالب درباره رابرت نپر این است که وی در زندگی خصوصی خودش هم فردی دوست‌داشتنی به‌شمار نمی‌رود و زندگی او پر شده از حواشی گوناگون و بعضا آزاردهنده. افراد زیادی از او به اتهام آزار و اذیت‌های گوناگون در بازه زمانی میان سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۳ شکایت کرده‌اند که برخی از این پرونده‌ها همچنان در جریان هستند.

نپر نسبت‌به سایر بازیگرانی که تا اینجای مقاله به آن‌ها پرداختیم قبل از شروع سریال فرار از زندان تجربه‌های بازیگری بسیار بیشتری را در پرونده کاری خودش می‌بیند و پس از سریال نیز همین مسیر را پیش گرفته است. از مهم‌‌ترین تجربه‌های سینمایی او می‌توانیم به حضورش در مجموعه سینمایی The Hunger Games و Transporter اشاره کنیم. وی همچنین قبل از سریال فرار از زندان در سریال‌های بسیار زیادی نقش‌های عموما کوچکی را ایفا کرده که برجسته‌ترین نقش او مربوط می‌شود به حضورش در ۱۰ قسمت از سریال Thieves محصول سال ۲۰۰۱ و ۱۳ قسمت از سریال Carnivàle محصول سال ۲۰۰۳.

بخوانید  حذف لوگوی شبیه‌ساز نینتندو سوییچ از تریلر جدید استیم دک

پس از نقش‌آفرینی در نقش تی‌بگ،‌ رابرت نپر در سریال‌هایی مانند Heroes محصول سال ۲۰۰۹، سریال Cult محصول سال ۲۰۱۳، سریال iZombie محصول سال ۲۰۱۵ و سریال Twin Peaks محصول سال ۲۰۱۷ نقش‌هایی نسبتا پررنگ را برعهده گرفت. او هم مانند بسیاری از بازیگران اصلی سریال فرار از زندان در بازی ویدیویی Prison Break: The Conspiracy حضور داشته است.

راکموند دانبار در نقش بنجامین مایلز در سریال فرار از زندان prison break

۷- راکموند دانبار در نقش بنجامین مایلز

بنجامین ویلیامز یکی دیگر از شخصیت‌های فرار از زندان به‌شمار می‌رفت که پستی‌ و بلندی‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت و بازیگر این نقش نیز یعنی راکموند دانبار دقیقا چنین مسیری را در حرفه کاری خودش طی کرد و توانست در سریال‌های زیادی جلوی دوربین برود و شخصیت‌های مختلفی را ایفا کند. قطعا حضور او در سینما به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با تجربه‌های تلویزیونی وی نیست و احتمالا مهم‌ترین حضور او در سینما به حضورش در فیلم Kiss Kiss Bang Bang محصول سال ۲۰۰۵ مربوط می‌شود.

بااین‌حال راکموند دانبار در سریال‌های تلویزیونی حضوری بسیار پررنگ‌تر و موفق‌تر داشته است و نه‌تنها در سریال‌های مهمی نقش‌های مهمی را ایفا کرده که در سریال‌های دیگری توانسته نقش‌های ریز و درشت زیادی را برعهده بگیرد و تقریبا از پس همه آن‌ها برآمده است. قبل از حضور در سریال Prison Break او به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی سریال Soul Food محصول سال ۲۰۰۰ در این سریال حضور پیدا کرد.

دانبار پس از حضور در فرار از زندان نیز در سریال‌هایی مانند سریال Heartland محصول سال ۲۰۰۷، سریال Terriers محصول سال ۲۰۱۰، سریال Sons of Anarchy محصول سال ۲۰۱۱، سریال For Richer or Poorer محصول سال ۲۰۱۲، سریال The Mentalist محصول سال ۲۰۱۳، سریال The Path محصول سال ۲۰۱۶، سریال Scorpion محصول سال ۲۰۱۷ و سریال 1-1-9 محصول سال ۲۰۱۸ حضور پررنگی داشته است که می‌توانیم او را درمیان سایر بازیگران این سریال مهم یکی از پرکارترین بازیگران آن بدانیم.

پال آدلستین در نقش پال کلرمن در سریال فرار از زندان prison break

۸- پال آدلستین در نقش پال کلرمن

پال کلرمن یکی از شخصیت‌های مرموز سریال Prison Break بود که گاهی به یک شخصیت کاملا مورد اطمینان تبدیل می‌شد و گاهی می‌توانست طوری از پشت به شما خنجر بزند که باورتان نشود. پال آدلستین نیز مانند راکموند دانبار تجربه‌های تلویزیونی بسیار موفق‌تری را نسبت‌به تجربه‌های سینمایی خودش پشت‌سر گذاشته و احتمالا مهم‌ترین آثار سینمایی او را می‌توانیم محدود به فیلم‌هایی مانند فیلم Intolerable Cruelty محصول سال ۲۰۰۳، فیلم Collateral محصول سال ۲۰۰۴ و فیلم Return to Zero محصول سال ۲۰۱۴ بدانیم.

مقاله‌های مرتبط:

  • بازیگران Harry Potter چه سرنوشتی پیدا کردند؟
  • بازیگران سریال The Office چه سرنوشتی پیدا کردند؟

آدلستین قبل از حضور در سریال فرار از زندان عمدتا نقش‌های کوتاهی را در تلویزیون ایفا کرده است که درمیان آن‌ها می‌توانیم به حضورش در ۱۰ قسمت از سریال Cupid محصول سال ۱۹۹۸ و حضور در پنج قسمت از سریال Hack محصول سال ۲۰۰۲ اشاره کنیم. بااین‌حال او پس از حضور در سریال فرار از زندان توانست نقش‌های مهم‌تری را به‌دست آورد و در ۱۱۳ قسمت از سریال Private Practice محصول ۲۰۰۷ که اسپین‌آف سریال Grey’s Anatomy به‌شمار می‌رود نقش‌آفرینی کند.

درمیان سایر ایفای نقش‌های او در سریال‌های تلویزیونی می‌توانیم به سریال‌هایی مانند سریال Scandal محصول سال ۲۰۱۳، سریال Girlfriends’ Guide to Divorce محصول سال ۲۰۱۴، سریال Chance محصول سال ۲۰۱۶، سریال I Feel Bad محصول سال ۲۰۱۸ و سریال .Chicago P.D محصول سال ۲۰۱۹ اشاره کنیم. پال آدلستین مانند تقریبا تمام بازیگران سریال فرار از زندان حداقل در یک قسمت از سریال محبوب Law & Order بازی کرده است.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت یک گیمر درباره سریال فرار از زندان چیست؟ به‌نظر شما کدام‌یک از بازیگران این سریال توانستند فعالیت هنری موفق‌تری را تجربه کنند؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت یک گیمر به اشتراک بگذارید.