بازگشت باب ایگر به ریاست شرکت والت دیزنی

در اولین واکنش به بازگشت خود به دیزنی، باب ایگر در نامه ای نوشت: “با یک ماموریت روشن برای رسیدن به بالاترین سطح خلاقیت و هنرمندی برای الهام بخشیدن به نسل های آینده از طریق داستان سرایی منحصر به فرد، جسورانه و بی پروا، من یک بار دیگر به رهبری دعوت شدم. من عمیقا به این تیم فوق العاده افتخار می کنم.”

حواشی سیاسی و رسانه ای چاپاک در طول تصویب قوانین مالیاتی جدید ایالت فلوریدا در سال گذشته، دعواهای حقوقی و دادگاهی با اسکارلت جوهانسون بر سر جنجال های اکران فیلم بیوه سیاه در اوج شیوع ویروس کرونا و اخراج ناگهانی و غیرموجه پیتر رایس، یکی از کارگردانان سرشناس. تولید سریال های تلویزیونی دیزنی، از جمله امور جاری باب چاپاک و ماجراهای پشت صحنه، نشان دهنده حدود سه سال مدیریت دیزنی در نظر گرفته می شود.

چاپاک قبل از رسیدن به سمت مدیر عامل و سپس رئیس بخش پارک های تفریحی دیزنی لند، عموماً به اقداماتی مانند افزایش مداوم قیمت ها و کاهش کیفیت و کیفیت و جذابیت این منابع اصلی درآمد برای مجموعه دیزنی معروف بود. اخیراً گزارش هایی مبنی بر عدم علاقه و تمایل بسیار کم چپک به سرمایه گذاری روی کارتون ها و انیمیشن های زیر مجموعه دیزنی منتشر شده است و گزارش هایی مبنی بر احتمال لغو ساخت انیمیشن Spider-Man: Freshman Year که تنها فیلمی است که به طور رسمی اعلام شده است، منتشر شده است. و پروژه تلویزیونی شخصیت مرد عنکبوتی دیزنی. به نظر می رسد که اکنون که ایگر به قدرت بازگشته است، باید دید او در این زمینه و در راستای حرکت کلی دنیای سینمایی مارول و جنگ ستارگان در سال های آینده چه تصمیمات و سیاست هایی اتخاذ خواهد کرد.

بخوانید  بازی بزرگ معرفی نشده یوبی سافت در ۱۱ ماه آینده منتشر خواهد شد

بخش دیگری از قرارداد جدید دیزنی و ایگر، یافتن و پرورش جایگزینی برای رهبری فرنچایز پس از جدایی نهایی وی در نوامبر 2024 است. ماموریتی که ایگر در دوره قبلی مدیریت خود در انجام آن با مشکلات زیادی مواجه شد و همین امر باعث شد تصمیم خود را برای بازنشستگی در طول 15 سالی که در راس یکی از بزرگترین شرکت های سرگرمی و رسانه ای در جهان گذرانده بود، چندین بار به تعویق بیندازد. .

پس از موفقیت نسبی دیزنی به لطف رشد ناگهانی شبکه استریم اینترنتی این شرکت، ارزش سهام دیزنی اخیراً به دلیل درآمد کم و حاشیه سود کم به دلیل هزینه ها و مخارج زیاد مرتبط با تأمین شبکه دیزنی پلاس، به پایین ترین سطح خود در چند سال اخیر رسیده است. تولیدات بر اساس گزارش های مالی منتشر شده، سهام دیزنی از ابتدای سال 2022 تقریباً 40 درصد از ارزش خود را از دست داده است. ایگر در طول 47 سال فعالیت خود در شرکت دیزنی، نقش مهمی در تبدیل دیزنی به یکی از بزرگترین غول های دیزنی ایفا کرده است. صنعت فیلم هالیوود

پیش از این، در سپتامبر سال جاری، ایگر از رضایت خود از رسیدن به مرحله بازنشستگی در سن 71 سالگی صحبت کرده بود، اما ظاهراً چشم انداز انتقادی از تجارت بزرگ و حق رای دادن برای عملکرد ناکارآمد دیزنی و چاپک در مقام رهبری این شرکت وجود داشت. مجموعه، ایگر مجبور به بازگشت موقت به این مجموعه شد.

پس از برکناری باب چاپک، باب ایگر دوباره مدیرعامل والت دیزنی خواهد بود.

بخوانید  با Samsung Good Lock و نحوه استفاده از آن آشنا شوید

خرید مجموعه مارول و حقوق ساخت فیلم از محبوب ترین شخصیت های کمیک آمریکایی در سال 2009، خرید کامل مجموعه بزرگ و ارزشمند لوکاس فیلم و فرانچایز سری جنگ ستارگان در سال 2012، توافق خرید فاکس قرن بیستم برای 71 میلیارد دلار در سال 2019 و در نهایت راه اندازی شبکه اینترنتی دیزنی پلاس و ایجاد تغییرات ساختاری در تمامی زیرمجموعه های دیزنی برای اولویت بندی و تکامل به سمت این پلتفرم اندکی قبل از اپیدمی جهان کووید-19 در اوایل سال 2020 از جمله اقداماتی است که دارای تأثیر عمیقی بر صنعت سینما و تلویزیون و البته سودآوری برای دیزنی در او دارد که از سال 2005 سمت مدیر این مجموعه را برعهده دارد.

نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟ شما می توانید نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

کمتر از یک سال پس از اعلام بازنشستگی، باب ایگر دوباره سمت مدیرعاملی شرکت والت دیزنی و تمامی شرکت های تابعه آن را به دست آورد. شب گذشته هیئت مدیره والت دیزنی نامه ای به تعدادی از کارمندان این اقامتگاه 200 هزار نفری ارسال کرد و اعلام کرد که باب ایگر، مدیر عامل سابق و مشهور آن شرکت که سال ها رئیس والت دیزنی بود، از دوشنبه دوباره جایگزین باب چاپک می شود و مدیرعامل فعلی و نامحبوب شرکت والت دیزنی می شود.

ایگر در ادامه از دست اندرکاران و هنرمندان این مجموعه تشکر کرد و دلیل موفقیت این تلاش را جایگاه دیزنی و شخصیت های آن در قلب مردم دنیا دانست. یکی از نکات جالب نامه ایگر عدم اشاره به باب چاپک و دوره مدیریت وی است که شایعه اختلافات پنهانی چاپک و ایگر را تقویت می کند.

بخوانید  مک پرو با تراشه M2 Ultra توسط اپل راه اندازی شد. قیمت پایه 6999 دلار است

ایگر که در یک اتفاق غیرمنتظره از بهمن ماه ۱۳۹۹ سمت مدیرعاملی این گروه را به چپک واگذار کرده بود تا پایان سال ۲۰۲۱ به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت شناخته می شد و از آن زمان تاکنون فعالیت خود را در خارج از کشور ادامه داده است. شرکت. طبق توافقات جدید، ایگر حداقل تا دو سال دیگر به عنوان مدیرعامل این گروه شناخته می شود.

تنها چند هفته پس از گزارش های مالی سه ماهه ضعیف دیزنی، سوزان آرنولد، عضو هیئت مدیره والت دیزنی، امروز در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: «از آنجایی که انتقال اخیر صنعت برای فرنچایز دیزنی به طور فزاینده ای پیچیده می شود، هیئت مدیره به این نتیجه رسیده است که باب ایگر این کار را انجام خواهد داد. بهترین انتخاب ما منحصراً برای هدایت شرکت در این شرایط بحرانی باشد.