بازطراحی نمای فهرست بازی‌ها و برنامه‌های ایکس باکس

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت مایکروسافت به‌روزرسانی جدیدی را برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان معرفی کرده است. این آپدیت روی بهبود صفحه‌ی فهرست آثار کنسول‌ها تمرکز دارد. یکی از تغییرات این به‌روزرسانی بازطراحی کامل نمای فهرست بازی‌ها و برنامه‌ها است. شرکت مایکروسافت می‌گوید که هدف از طراحی دوباره این بخش نصب و تجربه‌ی آسان‌تر بازی‌ها توسط گیمرها است.

مایکروسافت اپلیکیشن ایکس باکس در گوشی‌های هوشمند را نیز به‌روزرسانی کرد تا بازیکن‌ها ازطریق خود برنامه امکان تشکیل گروه برای تجربه‌ی آثار مولتی‌پلیر را داشته باشند. درحال‌حاضر بخش Social این برنامه یک گزینه‌ی Party تازه دارد که با استفاده از آن می‌توان به بررسی گروه‌های اخیرا تشکیل‌شده پرداخت یا حتی یک گروه جدید ایجاد کرد.



منبع

به‌روزرسانی تازه ایکس باکس ظاهر صفحه‌ی فهرست آثار را با هدف نصب و اجرای آسان‌تر بازی‌ها تغییر می‌دهد.

برای کسانی که علاقه‌ای به مدیریت مکان نصب بازی‌های خود ندارند، گزینه‌ی Let Xbox Decide اضافه شده است که انتخاب محل نصب را به کنسول واگذار می‌کند. با انتخاب این گزینه کنسول همیشه پرسرعت‌ترین درایو موجود با فضای کافی را برای نصب انتخاب می‌کند. مایکروسافت جزئیاتی از دیگر تغییرات جانبی آپدیت تازه را منتشر کرد. اکنون می‌توان دکمه‌های کنترلر ایکس باکس الیت سری ۲ را شخصی‌سازی کرد تا رنگ‌های متفاوتی را نشان دهند.

درحال‌حاضر بخش All Games به نمایش همه‌ی آثار تحت مالکیت بازیکن‌ها ازجمله بازی‌های قابل تجربه به‌واسطه‌ی عضویت در سرویس‌های اشتراکی نظیر ایکس باکس گیم پس، EA Access و ایکس باکس لایو گلد می‌پردازد. کاربران ایکس باکس اکنون می‌توانند مکان پیش‌فرض نصب بازی و برنامه‌ی خود را تغییر دهند. بازی‌های بهینه‌سازی‌شده برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را نیز می‌توان در محل متفاوتی از بازی‌ها و برنامه‌های Backward Compatibile نصب کرد. همچنین امکان نصب آثار روی درایو ذخیره‌سازی اکسترنال فراهم شده است.

بخوانید  Hogwarts Legacy از بازی‌های Call of Duty در اروپا پیشی گرفت

ویژگی حذف نویز بخش گفت‌وگوی گروهی که قبلا در دسترس کاربران کنسول ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قرار گرفته بود، نهایتا به ویندوز 10، ویندوز 11 و ایکس باکس وان نیز راه پیدا کرد. این قابلیت در کاهش صداهایی نظیر کلیک‌های کنترلر، صداهای محیطی و نفس کشیدن بازیکن‌ها تأثیر زیادی دارد.