این آخر هفته چه چیزی را تماشا کنیم: از هری و تونتو تا گربه خیابانی به نام باب

با ملاقات باب، جیمز این فرصت را دارد که با گذشته خود کنار بیاید، از دردهای همیشگی دور شود و حتی یک اثر هنری بهتر خلق کند. این یک داستان رویایی نیست. گربه خیابانی به نام باب بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است.

سالمندی تجربه ای است که افراد در مقطعی از زندگی خود به آن فکر می کنند، زندگی می کنند یا هرگز زندگی نمی کنند. در این میان، شاید یکی از ترسناک ترین و زشت ترین کلیشه ها در مورد افراد مسن در جامعه امروزی مربوط به گروه بندی بی رویه آنها باشد. مربوط به افرادی است که به اشتباه فکر می کنند وقتی افراد از یک عدد خاص پیر می شوند، فقط می توانند چند فعالیت خاص و ساده انجام دهند. هری و تونتو به دنبال حمله به این کلیشه هستند. به دنبال فریاد زدن این حقیقت است که مردم در هر سنی اجازه دارند آنطور که می خواهند زندگی کنند. هیچ کس نباید در مورد توانایی های جسمی یا خواسته های افراد مسن ایده های قبلی داشته باشد. اگر امروز یک مرد جوان می تواند تصمیم به یک سفر ناگهانی بگیرد، تصمیم یک پیرمرد در این زمینه به کسی ربطی ندارد.

وقتی اعضای خانواده خانه را برای سفر ترک می کنند، سه حیوان خانگی فکر می کنند که رها شده اند. یک گربه به نام Cece، یک سگ به نام Shedo و یک سگ به نام شانس. این سه موجود بامزه سفری باورنکردنی را برای یافتن صاحبان انسانی خود آغاز می‌کنند، و تا زمانی که از خانه دور نشده‌اند، خانواده سرانجام متوجه می‌شوند که چه اتفاقی افتاده است. این مسیر خطرناک می تواند آسیب زیادی به سه حیوان خانگی ساده داستان وارد کند.

بخوانید  ماموریت وحشی: غیرممکن - فیلم Dead Reckoning CinemaCon تعقیب و گریز ماشینی به طرز شگفت انگیزی خنده دار را نشان می دهد

بیل موری او در این فیلم نقش گارفیلد را بازی می کند. البته بینندگان زیادی در ایران این فیلم را با دوبله فارسی تماشا کردند و با این نسخه خاطراتی دارند.

گربه ها آنقدر شگفت انگیز و دوست داشتنی هستند که طبق تحقیقات، نگهداری از آنها سلامت قلب انسان را بهبود می بخشد. اما نگاه به آنها برای اثبات این نظریه کافی است و نیازی به تحقیق خاصی نیست.

دو سگ و یک گربه در طبیعت از Homeward Bound: The Incredible Journey محصول دیزنی

بازگشت به خانه: سفر باورنکردنی (1993)

خاطره انگیز، سرگرم کننده و خنده دار. از بازی با سگ هم اتاقی بیچاره تا جلوگیری از تلاش جان برای برقراری یک رابطه عاطفی مناسب. گارفیلد که لازانیا را نه به عنوان غذا، بلکه به عنوان یک روش زندگی می داند، بسیار تنبل و خودخواه است. اما زمانی که زندگی سگ جدید بی گناه دزدیده می شود، گربه نارنجی بزرگ سعی می کند او را نجات دهد. در حالی که گارفیلد قبلاً به جان ثابت کرده است که حتی به خود زحمت نمی دهد که یک موش را در خانه بگیرد.

چهار اثری که در شماره 275 «این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟» منتشر شد. ببینید، یک گربه به عنوان یکی از شخصیت های اصلی نمایش داده می شود. سه تای آنها واقعی و یکی دیجیتال است. البته چت دیجیتال معروف ترین و محبوب ترین آنهاست.

بازیگری که جک نیکلسون و آل پاچینو را در اسکار 1975 شکست داد، یک فیلم خانوادگی خوب، یک عاشقانه لازانیا و یک گربه ولگرد به نام باب.

Homeward Bound: The Incredible Journey قدرت خود را از تفاوت بین سه شخصیت حیوانی خود می گیرد. این موجودات واقعاً رفتارهای خاص خود را دارند و واکنش آنها در موقعیت های مختلف متفاوت است. شاهکار فیلم در این زمینه زمانی بهتر دیده می‌شود که می‌بینید تیم سازنده از حیوانات واقعی فیلم گرفته‌اند و توانسته‌اند با استفاده از صداگذاری جذاب به آنها هویت مشخصی بدهند. آنقدر که شیمی بین آنها جذاب به نظر می رسد.

بخوانید  The Marvels Review - Meaningless Fun

وجود گربه در آنها تنها دلیل انتخاب چهار اثر ذکر شده توسط یک گیمر برای این مقاله مقدماتی فیلم نیست. در چهل و هفتمین دوره جوایز اسکار، فیلم هری و تونتو جایزه بهترین بازیگر مرد سال را دریافت کرد. آرت-کارنی واقعیت در حالی که رقبای آن است داستین هافمن، جک نیکلسون و آل پاچینو آنها بودند.

البته هری به عنوان شخصیت اصلی داستان با خروج از خانه اش در منهتن چاره ای جز سفر ندارد. او پیش پسرش نمی ماند و با گربه ای به نام تانتو راهی جاده می شود. او اهداف متفاوتی دارد. او افرادی را می بیند که با خاطراتش متفاوت به نظر می رسند. او امید، ناامیدی، ناامیدی و دوستی را تجربه می کند. در تمام این مدت، به نظر می رسد که اصلی ترین و قابل اعتمادترین همراه هری به جز خودش، تانتو است و بس.

فیلم گارفیلد در سال 2004 یک گربه نارنجی بزرگ به نام گارفیلد با استفاده از گیم پد

گارفیلد (2004)

گربه خیابانی به نام باب در آغوش جیمز در فیلم گربه خیابانی به نام باب محصول 2016

گربه خیابانی به نام باب (2016)

انسان ها زندگی خودشان را می کنند. آنها در الگوهای خود در برخی از تله های زندگی گرفتار شده اند و راه های فرار یکسانی را پیدا نمی کنند. فیلم گربه ای خیابانی به نام باب که البته در داستان نویسی ایراداتی دارد، درباره مردی است که توسط یک گربه از یک موقعیت بحرانی روحی و روانی نجات یافت. این گربه ناگهان از پنجره بیرون آمد و با مهربانی با مردی ملاقات کرد که به دنبال راهی برای بهبود زندگی خود بود.

پس از هری و تانتو، به محصول دیزنی می رسیم که در سال 1993 عرضه شد. شغلی که این توانایی را دارد که اشک افراد مهربان را با حیوانات درآورد. گارفیلد غیرقابل نفوذ است و ما بالاخره یک فیلم بر اساس یک داستان واقعی داریم.

بخوانید  تاریخ رویداد State of Play برای Final Fantasy 16 اعلام شد

در هر صورت گارفیلد نیازی به معرفی ندارد. لذت نبردن با این فیلم سخت است.

آرت کارنی با پیراهن سفید و گربه در فیلم هری و تونتو محصول 1974

هری و تونتو (1974)