این آخر هفته چه بازی کنیم: سفر به دنیای ارباب حلقه ها


در این بخش از مقاله‌های آخر هفته چه بازی کنیم، قصد داریم نگاهی به دو بازی مبتنی بر سرزمین میانه و ارباب حلقه‌ها بیاندازیم.

فاصله زیادی با اکران The Lord of the Rings: Gollum نداریم و پس از چندین بار تاخیر، این اثر باید تا دو روز دیگر منتشر شود. تمرکز بازی بر روی شخصیت Galam از سری ارباب حلقه ها خواهد بود و ما شاهد یک تجربه کاملاً مخفیانه خواهیم بود. به همین مناسبت در این قسمت از مقالات آخر هفته چه بازی کنیم به سراغ سریال ارباب حلقه ها رفته ایم و دو کتاب بر اساس آن و ماجراجویی در سرزمین میانه را به شما تقدیم می کنیم.

Talion in Middle-earth: Shadow of War

بازی Middle-earth: Shadow of War

اولین بازی Middle-earth: Shadow of War است که نسخه قبلی آن را در این سری مقالات معرفی کرده ایم. این بازی توسط استودیو Monolith ساخته شده و محصول سال 2017 می باشد وقایع بازی Middle-earth: Shadow of War بین وقایع دو کتاب هابیت و ارباب حلقه ها و برگرفته از نوشته های تالکین می باشد. همین مشکل باعث شد تا شاهد تجربه ای باشیم که داستانی آشنا از فیلم های این مجموعه را روایت نمی کند و از این رو کار متفاوت و ویژه ای در این زمینه داریم.

پس از موفقیت Shadow of Mordor، استودیو Monolith تصمیم گرفت دنباله ای برای این بازی بسازد.مایکل د پلاتر، کارگردان بازی، گفت که نسخه اول در واقع یک تجربه یادگیری برای استودیو در ایجاد بازی های جهان باز بود و آنها عمداً برخی چیزها را حفظ کردند. تا حد امکان محدود باشد تا بتوان چنین پروژه ای را مدیریت کرد. پلاتر همچنین گفت که Middle-earth: Shadow of War تا حدودی شبیه ترمیناتور 2 در مقایسه با ترمیناتور 1 است و قرار است از هر نظر گسترده تر و کامل تر از بازی اول باشد. برای این منظور، تیم توسعه از موتور جدیدتری استفاده کرد که امکان فراهم کردن میدان‌های جنگ بزرگ‌تر را فراهم کرد و توسعه‌دهندگان را در سایر جنبه‌ها آزاد گذاشت.

بخوانید  انتشار Coffee Talk 2 در بازی Xbox پس از اولین روز انتشار

اتفاقات بازی بعد از اتفاقات نسخه قبلی شروع می شود و شخصیت Talion به همراه کلبریمبور شروع به ساخت حلقه جدیدی از قدرت می کنند. با این حال، کولبریبور توسط شلوب دستگیر می شود و تالیون مجبور می شود حلقه را به موجود بدهد. با این حال، بعدها شخصیت ها به این نتیجه می رسند که یک دشمن مشترک به نام Sauron دارند و از آنجا ماجراجویی شما در سرزمین میانه آغاز می شود. Shadow of War یک تجربه جهان باز با نقشه ای وسیع است که در آن می توانید هر طور که می خواهید پیش بروید و علاوه بر انجام ماموریت های داستانی اصلی، فعالیت های ثانویه ای را نیز انتخاب کنید که بر کل رویدادها تأثیر می گذارد.

بالروگ در سرزمین میانه: سایه جنگ

اما یکی از مهمترین جنبه های Shadow of War سیستم Nemesis آن بود که نسبت به نسخه قبلی پیشرفت زیادی داشت. بر اساس این سیستم، دشمنان رفتارهای واقع بینانه ای دارند و به نوعی بسته به عملکرد بازیکن، چیزهایی را در بازی یاد می گیرند، پیشرفت می کنند و در نتیجه شاهد تجربه ای غیرقابل پیش بینی برای رویارویی با آنها هستیم. تالیون در هر قسمت از بازی اهدافی در بین اورک ها دارد که باید با آنها مبارزه کند. این دشمنان متعلق به ارتشی با دسته ها و رتبه های خاص هستند و شما می توانید قبل از رفتن به سراغ هر کدام با گرفتن گروه خاصی از دشمنان و زیر سوال بردن آنها از نقاط قوت و ضعف و موارد دیگر اطلاعاتی کسب کنید. هنگام رویارویی با دشمنان، به لطف سیستم Nemesis، بسته به موفقیت یا عدم موفقیت شما، چیزهای جدیدی رخ می دهد. به عنوان مثال، یک اورک می تواند با شکست دادن تالیون قوی تر شود و بنابراین نبرد بعدی با او دشوارتر خواهد بود.

بخوانید  کارگردان هنری God of War Ragnarok در حال ترک سانتا مونیکا

علاوه بر این، دشمنان رویارویی با تالیون را به یاد می آورند و مثلاً یکی از آنها می تواند از نبرد فرار کند و بعداً در جایی که انتظارش را ندارید به تالیون بیاید و انتقام باخت قبلی را بگیرد. چنین رویدادهایی حالت های مختلفی دارند و تجربه ای جالب و غیرقابل پیش بینی را در بازی ایجاد می کنند.در مجموع Shadow of War یک تجربه جهان باز با دنیای فانتزی بسیار زیبا است که می تواند ساعت ها مخاطب را سرگرم کند. با گذشت زمان راه های جدیدی برای مبارزه پیدا خواهید کرد و از این نظر شاهد یک بازی خوب هستیم. همچنین از نظر بصری و گرافیکی همچنان می توانید از Shadow of War لذت ببرید و تجربه آن به همه طرفداران ارباب حلقه ها و آثار فانتزی پیشنهاد می شود.

لوگوی بازی لگو ارباب حلقه ها

بازی لگو ارباب حلقه ها

برای بازی دوم، سری به Lego The Lord of the Rings بزنید که تجربه متفاوتی از دنیای ارباب حلقه ها را ارائه می دهد. به هر حال سه گانه فیلم و کتاب ارباب حلقه ها آثاری جدی هستند که در اکثر آنها انواع و اقسام خطرات در کمین شخصیت ها وجود دارد و یک برخورد حماسی بین خیر و شر است. اما این باعث نشد که استودیوی Traveller’s Tales که به خاطر آثار لگو معروف است، به این مجموعه برود و شوخی های همیشگی خود را با آن نداشته باشد. البته خود سازندگان در زمان عرضه بازی اعلام کردند که برای این مجموعه میزان و شدت شوخی ها نسبت به دیگر بازی های لگو این استودیو تا حدودی کمتر است.

بخوانید  امکان بازخرید Xbox Game Pass با قیمت 1 دلار

داستان بازی دقیقاً همان چیزی است که در سه گانه فیلم یا کتاب داشتیم و سازندگان اتفاقات این سه گانه را به شیوه خود به عنوان یک تجربه خنده دار و سرگرم کننده ارائه کردند. بیش از 80 شخصیت قابل بازی در لگو ارباب حلقه ها وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و ویژگی های خاصی را ارائه می دهند. مکانیک کلی بازی برای کسانی که با کار لگو آشنا هستند ناآشنا نخواهد بود و این شامل نبرد با دشمنان، حل پازل و کاوش در دنیای فانتزی وسیع می شود.

بازی لگو ارباب حلقه ها

ترکیب طنز با تجربه خارق العاده و جدی ارباب حلقه ها نتیجه بسیار خوبی داشت و با وجود اینکه بازی روی برخی از پلتفرم ها مانند 3DS یا Vita در زمان انتشار مشکلات زیادی داشت و امتیازات پایینی دریافت کرد، اما ما اینطور نیستیم. چنین مشکلاتی را برای نسخه PC مشاهده کنید و به همین دلیل است که بازی آن نیز امتیاز متای 80 را در این پلتفرم به ثبت رساند. اگر از طرفداران ارباب حلقه‌ها هستید و او را بیشتر از طریق فیلم‌هایش می‌شناسید، لگو ارباب حلقه‌ها می‌تواند یک تفریح ​​بسیار خوب و سرگرم‌کننده باشد که داستان آن‌ها را به گونه‌ای متفاوت روایت می‌کند.

در پایان، برداشت خود از بازی های این هفته را با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.