این آخر هفته چه بازی کنیم: از جنگ ستارگان تا ماجراجویی وایکینگ

در این قسمت از مقالات آخر هفته چه باید بازی کنیم، نگاهی به جنگ ستارگان داریم و یک بازی با تم وایکینگ را معرفی می کنیم. با یک گیمر همراه باشید.

کال کوستیس و در حال رفتن به سمت در در Star Wars Jedi: Fallen Order

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

زمین سبز در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

سنگ بزرگ در کنار قهرمانان حماسه بنر

به این موارد باید داستان بسیار خوب بازی با نقش کامرون مانهان، بازیگر سریال هایی مانند Shameless در نقش کال کوستیس را نیز اضافه کرد. پس از انتشار، Star Wars Jedi: Fallen Order به موفقیت بزرگی دست یافت و به همین دلیل، دنباله آن چراغ سبز نشان داد و قرار است تقریباً دو ماه دیگر اکران شود. پس اگر هنوز فرصت تجربه این بازی را پیدا نکرده اید، به شما توصیه می کنم قبل از نسخه جدید پیش بروید.

استیگ آسموسن یک نام آشنا در صنعت بازی است. این بازی ساز بازی God of War III را ساخت و در سال 2014 پس از ترک سانتا مونیکا به استودیو Respawn پیوست و دومین تیم بازی سازی این استودیو را هدایت کرد. در حالی که اولین تیم استودیو در حال کار بر روی سری Titanfall بودند، آسموسن ایده ساخت یک اثر هنری با محوریت جنگ ستارگان را مطرح کرد و به طرز عجیبی، زمانی که Respawn این ایده را به EA آورد، مورد تایید آنها قرار نگرفت. به همین دلیل توسعه بازی ابتدا با هدف خلق یک اثر اورجینال آغاز شد اما پس از مدتی که EA جزئیات بیشتری از آن به دست آورد به این نتیجه رسید که بازی می تواند به عنوان یک نسخه جنگ ستارگان موفق باشد. . .

اما خوشحال کردن EA تنها چالش توسعه‌دهندگان نبود. لوکاس آرتس به عنوان مالک مالکیت معنوی جنگ ستارگان، در مورد رابطه خود با جدی بسیار حساس بود. از آنجا که او آنها را بخش بسیار ویژه ای از جهان جنگ ستارگان می داند، اگر بخواهد روی آنها کاری انجام دهد باید از هر نظر عالی باشد. به همین دلیل، لوکاس آرتز این بازی را به عنوان یک تیرانداز مبتنی بر قاچاقچی یا جایزه شکارچی پیشنهاد کرد. با این حال، آسموسن تمام تلاش خود را کرد تا آنها را متقاعد کند که بازی درباره Jedi خواهد بود و مبارزات شمشیر نوری معروف این فرنچایز را به نمایش می گذارد. LucasArts در نهایت راضی بود و از نزدیک با تیم سازنده در تمام جنبه های توسعه بازی همکاری کرد.

بخوانید  توسعه دهنده Palworld شروع به ساخت بازی های موبایل کرد

در مجموع، The Banner Saga یک تجربه سرگرم کننده با داستان و گیم پلی مناسب است که می توان آن را روی پلتفرم های مختلف تجربه کرد و سپس به سراغ نسخه های دوم و سوم این سری رفت که داستان را کامل می کند.

حماسه بنر داستانی بر اساس افسانه های وایکینگ ها را روایت می کند. درست زمانی که همه چیز خوب به نظر می رسد، یک نژاد شیطانی به نام Dredge که به نظر می رسید کاملاً نابود شده است، باز می گردد و زندگی انسان ها و دیگر موجودات دنیای بازی را تهدید می کند.داستان بازی حول محور دو شخصیت است که در برخی موارد به یکدیگر متصل هستند. نقطه ای در تاریخ نکته مهم در داستان بازی تاثیر انتخاب هایی است که در آن وجود دارد و تصمیماتی که بازیکنان می گیرند نقش مهمی در آشکار شدن وقایع دارند.

مجموعه جنگ ستارگان به قدری بزرگ و پرطرفدار است که تا به امروز کمپانی های مختلف بازی سازی به سراغ ساخت آثار مرتبط با آن رفته اند. اما بدون شک یکی از بهترین بازی های ساخته شده بر اساس این سری تاکنون، Star Wars Jedi: Fallen Order محصول 2019 استودیو Respawn است. اثری که نسخه بعدی آن اردیبهشت سال آینده منتشر می شود و اکنون فرصت خوبی است تا قسمت اول آن را قبل از انتشار دوباره مرور کنیم.

The Banner Saga علاوه بر بیان یک داستان ارزشمند و درگیر کردن مخاطب با این جنبه از تجربه کلی خود، از نظر گیم پلی نیز یک بازی سرگرم کننده است. سازندگان برخی از پیچیدگی های سبک نقش آفرینی را کنار گذاشتند تا شاهد تجربه ای ساده باشند. با این حال ارتقای شخصیت ها و ساختن گروهی قدرتمند از آنها همچنان نقش مهمی در بازی ایفا می کند.شخصیت ها هر کدام توانایی های خاص خود را دارند که باید از آنها برای پیروزی در نبردهای تاکتیکی با دشمنان استفاده کنید. نبردهای بازی گاهی بسیار سخت هستند و بدون استفاده از قدرت همه اعضای تیم و گرفتن تصمیم درست در هر مرحله، نمی توان دشمنان را شکست داد.

بخوانید  اعلام تاریخ انتشار محتواهای آتی Assassin’s Creed Valhalla

برای دومین بازی این هفته به سراغ سری The Banner Saga و قسمت اول آن می رویم. اثری که توسط سازندگان بازی با تجربه کار در شرکت های بزرگ ساخته شده است و دارای دو دنباله است که اگر نسخه اول را دوست داشتید می توانید به آنجا بروید و سری کامل و جذاب با محوریت افسانه وایکینگ ها را کشف کنید.

Arnie Jorgensen، Alex Thomas و John Watson سه بازی ساز هستند که قبل از کار بر روی The Banner Saga، در Biowar حضور داشتند و روی آثاری مانند Star Wars: The Old Republic کار می کردند. آنها استودیوی Stoic را در سال 2012 با هدف ساخت بازی خود تأسیس کردند و The Banner Saga اولین بازی آنهاست. سازندگان در ابتدا قصد داشتند این بازی را با پس انداز شخصی خود بسازند، اما بعداً تشویق شدند که برای یک کمپین Kickstarter درخواست دهند. سرمایه‌های لازم در دو روز جمع‌آوری شد و مبلغ نهایی فراتر از انتظارات اولیه آنها بود، که باعث شد بازی حتی بیشتر از آنچه که تیم سازنده در ابتدا انتظار داشت، گسترش یابد.

سازندگان Star Wars Jedi: Fallen Order برای توسعه آن از بازی های مختلف الهام گرفتند. به عنوان مثال جنبه های اکتشافی بازی از آثاری مانند Metroid Prime الهام گرفته شده است و سازندگان در نبردهای آن نیز از آثار Sulzborn الهام گرفته اند اما با این ذهنیت که نبردها نباید زیاد سخت باشند و در عین حال تاکتیک داشته باشند. و پلان ها در آن نقش برجسته ای دارند، در عین حال سطح سختی کلی بازی نسبت به بازی هایی مانند دارک سولز کمتر است. نتیجه همه اینها اثری بود که واقعاً گیم پلی جذاب و درگیرکننده ای دارد. گشت و گذار در دنیای واقعاً اعتیادآور بازی کاملاً لذت بخش است و نبرد با شمشیر نوری شخصیت اصلی و قدرت های مختلف کاملاً حس قرار گرفتن در نقش شخصیتی از دنیای جنگ ستارگان را منتقل می کند.

بخوانید  پیش‌فروش‌های Aliens: Dark Descent برای PC تخفیف دارند

کشتی در دریا در حماسه بنر

بازی حماسه بنر

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

طبق معمول چهارشنبه‌ها، این هفته دو بازی را در بخش دیگری از مقاله‌های آخر هفته درباره برنامه‌های بازی ارائه خواهیم کرد. بازی اول این هفته نسخه ای از سری جنگ ستارگان است که به زودی به عنوان دنباله منتشر خواهد شد و بازی دوم اثری است که ما را به وایکینگ ها نزدیک می کند. پس بدون توضیح بیشتر به سراغ معرفی بازی ها می رویم: