این آخر هفته: زیبایی موسیقی کانتری و نبوغ فیلیپ سیمور هافمن را تماشا کنید

ازدواج در سنین پایین، به این باور که توانایی استفاده از استعداد خود را ندارید و فرصتی برای زندگی واقعی پیدا کنید. این خلاصه ای از پیشرفت لورتا وب در دنیای موسیقی کانتری است. به عنوان پسر یک معدنچی، بسیاری او را هیچ شانسی برای توسعه توانایی های خود می دانستند، اما با حمایت همسرش رشد کرد و درخشید. دختر معدنچی زغال سنگ درباره انسانی است که با مهربانی و امید به انسان دیگری کمک می کند.

هنر در موقعیت های مختلف رشد می کند و از ذهن و قلب افراد مختلف بیرون می آید. فیلم American Splendor درباره داستان نویسی است که از ابرقهرمانان خیالی خسته شده است. فردی که می خواهد سختی و چالش زندگی روزمره را در آثارش نشان دهد. او احساس می کند که کمیک ها به اندازه کافی بر شجاعت و سخت کوشی افراد واقعی و روزمره تأکید نمی کنند.

فیلیپ سیمور هافمن با روسری و عینک به عنوان نویسنده با صدای خاص در فیلم کاپوتی محصول سال 2005

کاندوم (2005)

داستان زندگی یک موسیقیدان و خواننده کانتری در فیلم دختر معدنچی زغال سنگ محصول 1980

دختر معدنچی زغال سنگ (1980)

شاید هیچ کس نتواند نقش ترومن کاپوتی، نویسنده کتاب ماندگار و غیرداستانی «در خون سرد» را بازی کند. فیلیپ سیمور هافمن بازی با آگاهی از این که نقشی که به او سپرده شده مملو از جزئیات اغراق آمیز است، اجازه می دهد آسیب پذیری و هویت انسانی اش پشت این ویژگی های بیرونی پنهان نشود. حتی استفاده هافمن از صدای خاص که برای ایفای نقش این شخصیت ضروری است، در میان دغدغه های روانی شخصیت گم شده و طعم خوبی ندارد.

زیبایی این داستان ارتباط تنگاتنگی با ماهیت موسیقی کانتری دارد. گوش دادن به موسیقی کانتری مانند شنیدن این داستان هاست. داستان های تلخ و شیرینی که آدم می تواند کنار آتش بنشیند، گیتار بزند و بگوید. این درام موزیکال یک تجربه سینمایی قابل احترام برای مخاطبان هدف خود ارائه می دهد.

بخوانید  نقد و بررسی فصل دوم انیمه حماسه Vinland رفتار Torphine

فرزند پادشاه در آخرین امپراتور اثر برناردو برتولوچی، کارگردان و نویسنده ایتالیایی

آخرین امپراتور (1987)

مردی نه چندان اجتماعی و عجیب در فیلم American Splendor محصول سال 2003

شکوه آمریکایی (2003)

آثاری که در ادامه خواهید دید، سبک های روایی متفاوتی دارند و داستان هایی با سطوح سنی مختلف روایت می کنند. وجه اشتراک آنها چیزی جز تلاش برای نشان دادن رویدادهای واقعی معنادار و موثر نیست.

برخورد با واقعیت به این معنا نیست که قدرت داستان گویی را کم کند. سینما اغلب داستان های مهمی را با فیلم های بیوگرافی قدرتمند ثبت می کند.

داستان درباره شخصی است که چندین سال از زندگی خود را وقف تحقیق در مورد یک قتل می کند. او پس از مدتی رابطه عجیبی با قاتلان پیدا می کند و همین اتفاق روایت او از ماجرا را تکان دهنده می کند.

یک گیمر در شماره 276 از سری مقالات آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ او به سراغ چهار فیلم رفت که واقعیت را از زاویه ای درست می بینند و این دیدگاه را با تماشاگران به اشتراک می گذارند. آینه فقط واقعیت را منعکس می کند و بسیاری از متون تاریخی فقط به دنبال ثبت دقیق حقیقت هستند. اما سینمای تخیلی گاهی اوقات نمی‌تواند به سادگی انعکاس‌دهنده باشد. فیلم‌ها می‌توانند تا حدودی به ما اجازه دهند هوای اطراف شخصیت‌ها را تنفس کنیم. نه اینکه فقط آنها را جلوی چشمانمان بگذاریم.

زمانی که نئورئالیسم ایتالیایی سینما را فتح کرد، کودک بود. اما شجاعت و عواطف انسانی این فیلمبرداری محترم او را بر دوش گرفت و نوع سینمای خودش را توسعه داد. برناردو برتولوچی، فیلمساز مشهور ایتالیایی به دنبال شکستن بسیاری از قوانین در دنیای هنر هفتم بود. او که در سال 2018 درگذشت، آثاری به سینما داد که بحث بسیاری از آنها هنوز مطرح است.

بخوانید  Alan Wake 2: همه چیزهایی که از نسخه نهایی یاد گرفتیم

چرا این نویسنده و کارگردان متولد شهر پارما تصمیم گرفت زندگی پادشاهی را روایت کند که سه دوره در چین سلطنت کرد و در نهایت به عنوان یک شهروند عادی به زندگی خود پایان داد؟ ما نمی دانیم اما نتیجه کار مهمی است که باید بدون خواندن اطلاعات اضافی دیده شود.

American Splendor، مانند اولین اثری که در مقاله مقدماتی این فیلم دیدید، تلاش می کند تا هنر شخصیت اصلی را با نوع داستان سرایی آنها پیوند دهد. به همین دلیل با نگاهی به آن به تصاویری با المان های کارتونی فراوان برمی خوریم.