ایران بیش از 34 میلیون گیمر دارد

همچنین وی در ادامه سخنان خود افزود: نگاهی اجمالی به نتایج این نظرسنجی حاکی از افزایش قابل توجه سرانه بازی های رایانه ای و دیجیتالی در گروه های سنی مختلف است که نیازمند تقویت کلی این حوزه است. البته بر اساس این نظرسنجی و جمع آوری داده ها، 58 درصد از رقم مذکور (32 میلیون گیمر) مربوط به کاربرانی است که بازی های ویدیویی و دیجیتالی را به صورت آنلاین تجربه می کنند. از سوی دیگر 59 درصد بازیکنان ایران مرد و 41 درصد زن هستند.

به تازگی هفدهمین اجلاس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای در وزارتخانه برگزار شد محمد مهدی اسماعیلیوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار اعلام کرد که در حال حاضر 34 میلیون بازیکن در ایران وجود دارد. این در حالی است که در سال 2018 آمارهای جمع آوری شده نشان می دهد که ایران 32 میلیون گیمر داشته است و در سه سال گذشته شاهد رشد دو میلیون نفری بوده ایم. محمدمهدی اسماعیلی در این باره می گویداز سال 1389 تا 1400 تعداد کل گیمرهای ایرانی با نرخ رشد مرکب سالانه معادل 7 درصد مواجه بوده اند که دلیل اصلی آن رشد بازی های موبایلی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی بیشتر به تلفن همراه است. و اینترنت

بازی های ویدیویی امروزه یکی از بزرگ ترین تجارت های دنیا به حساب می آیند و شرکت های بازی سازی سعی دارند با توسعه و عرضه بازی های مختلف، مخاطبان و گیمرهای مختلف را سرگرم کرده و کسب درآمد کنند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سال های اخیر شاهد اهمیت بازی های ویدیویی در کشور بوده ایم.

بخوانید  بهترین بازی های انحصاری Nintendo Switch در سال 2023

ضمناً باید اشاره کنم که در جلسه مربوطه اعلام شد که بیش از چهار میلیون گیمر حرفه ای در ایران مشغول تجربه بازی های رایانه ای و دیجیتالی هستند. هزینه بازیگران صنعت سخت افزار در سال 1400 به 16 هزار میلیارد تومان رسید و یکی از دلایل اصلی افزایش آن از هزینه 2700 میلیارد تومانی در سال 2018 افزایش قیمت دلار بود. از دیگر دلایل می توان به عرضه پلی استیشن 5 و شروع نسل جدید بازی های ویدیویی اشاره کرد. همچنین هزینه کاربران در بخش نرم افزار 2.612 میلیارد تومان، سهم تلفن همراه 512 میلیارد تومان، بازی های کنسول بومی 8.3 میلیارد و بازی های رایانه ای بومی 8.3 میلیارد و 14 میلیارد تومان بوده است.

نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟

با پیگیری هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای، رئیس هیأت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای اعلام کرد که در راستای فرهنگ سازی واقعی بازی های رایانه ای و رشد فکری نسل کودک و نوجوان» لازمه توسعه ذائقه بازیکنان بازی های رایانه ای و دیجیتالی با توسعه فرهنگی است تا بتوانیم بیشترین ارتباط را بین رشد فکری کودکان و نوجوانان با هویت ملی و مذهبی ایجاد کرده است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین جلسه هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به وجود بیش از 34 میلیون گیمر در ایران گفت: