اکتیویژن بلیزارد در نبرد حقوقی برای دفاع از قرارداد خود با مایکروسافت تردیدی نخواهد داشت

مدیر روابط عمومی اکتیویژن بلیزارد می گوید که این شرکت در مبارزه برای تصاحب مایکروسافت تردیدی نخواهد داشت.

لولو چنگ مسروییمدیر روابط عمومی و معاون اجرایی امور شرکت های اکتیویژن بلیزارد، پاسخی را در توئیتر درباره گمانه زنی های مربوط به تحقیقات ضد تراست که در حال حاضر توسط آژانس های سراسر جهان در حال بررسی است، منتشر کرد. او در این باره نوشت:
“ما گمانه زنی های زیادی در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می بینیم. هر چیزی که بگوید این معامله می تواند اثرات ضدرقابتی داشته باشد بی ربط است. این ادغام به نفع گیمرها و صنعت بازی ایالات متحده خواهد بود؛ به خصوص اکنون که شاهد رقابت قوی تری از خارج هستیم. متعهد به ادامه همکاری با مقامات نظارتی در سراسر جهان برای تکمیل تراکنش هستیم؛ اما در صورت لزوم، ما در مبارزه برای دفاع از OK تردید نخواهیم کرد.”

چند روز پیش گزارشی مبنی بر امکان اقدام قانونی کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا برای جلوگیری از انعقاد این توافقنامه منتشر شد. یک شکایت ضد تراست احتمالاً به این معنی است که مایکروسافت باید برای تکمیل خرید Call of Duty سازنده با آن در دادگاه های ایالات متحده مبارزه کند. البته در این خبر اشاره شد که این شکایت همچنان قطعی نیست; ولی لینا خانرئیس FTC به دنبال سلطنت در قدرت بزرگترین شرکت های فناوری در جهان است.

اگرچه توافق خرید اکتیویژن بلیزارد توسط رگولاتورهای رقابت برزیل و عربستان تایید شده است، اما در همان زمان سازمان رقابت بریتانیا (CMA) مرحله دوم تحقیقات وی را اعلام کرد. کمیسیون اروپا نیز در حال انجام تحقیقات بیشتر در مورد این معامله است. 68.7 میلیارد دلار تایید کرد که این بزرگترین ادغام در تاریخ صنعت بازی خواهد بود.

بخوانید  شخصیت‌ها و قدرت‌های جدید Crash Team Rumble به Battle Pass وابسته نیستند