اپیک گیمز به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان 520 میلیون دلار جریمه شد

Epic Games به دلیل ادعاهای FTC مبنی بر نقض قوانین حریم خصوصی کودکان و استفاده از روش‌های مختلف برای فریب دادن بازیکنان به خریدهایی که هرگز قصد انجام آن را در Fortnite نداشتند، در مجموع 520 میلیون دلار پرداخت کرد. FTC با این جریمه سنگین در برابر اپیک گیمز رکورد جدیدی در صنعت بازی به ثبت رسانده است. به گفته این سازمان، 275 میلیون دلار از جریمه اپیک گیمز به دلیل نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان گرفته می شود و 245 میلیون دلار توسط FTC به مصرف کنندگان بازگردانده می شود.

FTC درباره تاکتیک هایی به نام طرح های تاریک که Epic Games برای فریب دادن بازیکنان استفاده می کند صحبت کرده است. به نظر می رسد این مدل با تغییر طرح دکمه، بازیکنان را به خرید ترغیب می کند. FTC می‌گوید: «برای مثال، بازیکنان می‌توانند هنگام تلاش برای فعال کردن یک بازی از حالت خواب یا زمانی که بازی در صفحه بارگیری است، یا با فشار دادن یک دکمه کناری خاص هنگام تلاش برای پیش‌نمایش یک آیتم، حساب خود را شارژ کنند». .

محیط فصل دوم فصل سوم بازی Fortnite

FTC ادعا کرده است که تنظیمات پیش فرض Epic Games برای ارتباطات صوتی و متنی در Fortnite برای کودکان مضر است. به گفته این سازمان، تنظیمات پیش فرض ذکر شده و همچنین نقش اپیک گیمز در کنار هم قرار دادن کودکان و نوجوانان با غریبه ها برای تجربه بازی فورتنایت، برای کودکان و نوجوانان مضر است. همچنین کودکان و نوجوانان در بازی فورتنایت مورد آزار و تهدید قرار گرفته اند که می تواند آنها را در معرض مسائل خطرناک روانی مانند خودکشی قرار دهد. FTC جریمه 275 میلیون دلاری Epic Games را به خزانه داری ایالات متحده و مابقی را به بازیکنان Fortnite پرداخت خواهد کرد.

بخوانید  Zelda: Tears Of The Kingdom - راهنمای معمای معبد زانمیک

علاوه بر پرداخت این جریمه، اپیک گیمز باید هرگونه اطلاعات شخصی جمع آوری شده از کودکان یا کاربران زیر 13 سال را در صورت عدم رضایت والدین از بین ببرد. این شرکت همچنین باید یک برنامه محرمانه ایجاد کند که با مشکلات فهرست شده توسط FTC سازگار شده و به طور منظم توسط یک گروه مستقل حسابرسی شود.

اپیک گیمز جریمه ۵۲۰ میلیون دلاری FTC را به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان پذیرفته است.

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

FTC تخمین می زند که این تاکتیک ها منجر به صدها میلیون دلار هزینه غیرمجاز برای مصرف کنندگان شده است. FTC در ادامه ادعا کرد که اپیک گیمز به تماس‌های مصرف‌کنندگان و کارمندان برای تغییر مواردی مانند ارتباطات صوتی و متنی پیش‌فرض خود نادیده گرفته شده است و وقتی با این تغییرات موافقت کرد، اوضاع بدتر شد.