انیمیشن جدید دیزنی دنیای عجیب می تواند ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کند

خانواده کلاید در حال موتور سواری در دنیایی ناشناخته در انیمیشن دنیای عجیب

این انیمیشن اکشن ماجراجویی اصلی با الهام از مجلات پالپ یا زرد و داستان های معروف نیمه اول قرن بیستم در دست ساخت است. در انیمیشن دنیای عجیب، به اعماق سرزمینی ناشناخته و خطرناک سفر خواهیم کرد که در آن موجودات خارق العاده ای در انتظار خانواده افسانه ای Key هستند. خانواده ای از کاشفان که اختلافاتشان آخرین و مهمترین ماموریتشان را تهدید می کند.

فروش سه روزه آخر هفته این انیمیشن یکی از ضعیف‌ترین افتتاحیه‌های فیلم‌های دیزنی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا در مقایسه با داستان وست ساید است که با 10.5 میلیون دلار افتتاح شد. انیمیشن Encanto سال گذشته اکران شد و توانست در سه روز آخر هفته ۲۷.۲ میلیون دلار و در ۵ روز در مجموع ۴۰ میلیون دلار بفروشد. اکنون Variety می گوید که انیمیشن دنیای عجیب احتمالاً با ضرری بیش از 100 میلیون دلار روبرو خواهد شد.

انیمیشن دنیای عجیب در باکس آفیس عملکرد خوبی نداشت و اکنون دیزنی ممکن است با ضرر بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری روبرو شود.

منابع می گویند که این انیمیشن برای پوشش بودجه ساخت 180 میلیون دلاری و همچنین هزینه های تبلیغاتی نیاز به فروش حداقل 360 میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی داشت. البته، دنیای عجیب در دیزنی پلاس و همچنین در داخل کشور منتشر خواهد شد، اما Variety می گوید انیمیشن جدید دیزنی برای سودآوری با مشکل مواجه خواهد شد. دیزنی هنوز تاریخ پخش Strange World را در دیزنی پلاس اعلام نکرده است.

در آخر اخبار سینما و تلویزیون، جدیدترین انیمیشن دیزنی احتمالا با ضرر بزرگی روبرو خواهد شد. انیمیشن دنیای عجیب در اولین هفته اکران خود در هفته شکرگزاری عملکرد بسیار ضعیف و ناامیدکننده ای داشت. ورایتی گزارش داد که این انیمیشن در سه روز آخر هفته 11.9 میلیون دلار و در پنج روز 18.6 میلیون دلار فروخت. پیش از این، پیش بینی شده بود که انیمیشن دنیای عجیب در 5 روز اول اکران حدود 40 میلیون دلار بفروشد.

بخوانید  اسپیکرهای بازی روی شانه Hori برای جمعه سیاه به فروش می رسد

جیک جیلنهال، دنیس کواید، جابوکی یانگ سفید، گابریل اتحادیه، لوسی لیو و آلن تودیکاز جمله بازیگرانی هستند که در انیمیشن دنیای عجیب صداپیشه هستند و صداپیشگی انجام داده اند. اتاق دن، کارگردان Big Hero 6، دستیار کارگردان Moana و کارگردان Raya and the Last Dragon، مسئولیت ساخت دنیای عجیب را بر عهده دارد. هم هیچ چیز را نمی گویندنویسنده انیمیشن رایا و آخرین اژدها وظیفه نگارش فیلمنامه انیمیشن جدید دیزنی را بر عهده گرفته است.