انتقاد شدید استیون اسپیلبرگ از برادران وارنر. برای “تنزل” فیلم ها به سرویس پخش

استیون اسپیلبرگ

اسپیلبرگ در ادامه درباره بقای سینما در میان طرفدارانش گفت: “این برای من دلگرم کننده بود که الویس رکورد 100 میلیون دلاری باکس آفیس داخلی را شکست. بسیاری از تماشاگرانی که برای دیدن آن فیلم رفتند، بخشی از مخاطبان قدیمی سینما بودند و من. بسیار امیدوارکننده بود زیرا مردم پس از پشت سر گذاشتن دوران کرونا شروع به بازگشت به سینما کردند.

همه‌گیری کرونا فرصتی را برای پلتفرم‌های استریم ایجاد کرده است تا تعداد مشترکین خود را به رکوردهای بی‌سابقه‌ای افزایش دهند. اما به طور همزمان برخی از بهترین دوستان فیلم‌ساز من را زیر اتوبوس انداخته و آثارشان، با بی‌احترامی، اصلاً منتشر نشدند. آنها دستمزد گرفتند و فیلم‌هایشان ناگهان به سرویس‌های استریم، در این مورد خاص، HBO Max منتقل شد. پس از آن، همه چیز شروع به تغییر کرد.»

استیون اسپیلبرگکارگردان چندگانه اسکار، بفتا، گلدن گلوب و برنده جایزه امی که خالق آثاری مانند فهرست شیندلر و نجات سرباز رایان است. وی در مصاحبه اخیر خود با نیویورک تایمز به شدت از تصمیمات کمپانی برادران وارنر در سال 2021 انتقاد کرد و به تشریح نتایج انتقال فیلم ها به سرویس های استریم در اوج شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت که این اتفاق رخ داده است. برای همیشه صنعت فیلم را تغییر داده بود. وی در بخشی از گفتگوی خود می گوید:

به نظر می رسد استیون اسپیلبرگ یکی از سرسخت ترین منتقدان سرویس های استریم، به خصوص HBO Max است که احساس می کند با فیلمسازان بسیار بد رفتار کرده است.

«البته، فکر می‌کنم تماشاگران مسن‌تر از این که دیگر مجبور نبودند پاپ کورن چسبناک روی زمین سینما بگذارند، راحت شدند. اما من معتقدم که همان مخاطبان مسن‌تر وقتی وارد سالن سینما می‌شوند و در موقعیت اجتماعی با گروهی از غریبه‌ها قرار می‌گیرند، روحیه بسیار بهتری دارند. بستگی به این دارد که فیلم ها آنقدر خوب باشند که به محض روشن شدن چراغ ها، تماشاگران شروع به صحبت با یکدیگر کنند.»

بخوانید  آخرین فرصت برای خرید ارزان Marvel's Spider-Man: Miles Morales
او با برادران وارنر ادامه داد. و سرویس HBO Max قصد داشت همه آثارش را در سال 2021 به طور همزمان در سینماها و در این پلتفرم پخش پخش کند. اسپیلبرگ از از دست دادن تجربه ویژه سینما رفتن در صورت تعطیلی دائمی سینماها در آینده ابراز تاسف کرد.

فیلم Les Fabelmans آخرین ساخته استیون اسپیلبرگ این فیلم همزمان با تعطیلات روز شکرگزاری توسط یونیورسال پیکچرز در سینماها عرضه خواهد شد.