انتقاد از سازندگان سابق هیلو به دلیل اخراج کارکنان 343 Industries

شخص دیگری که به این قضیه انتقاد کرده است تایلر اونز او در استودیو 343 در نقش عملیات استودیویی در طول توسعه Halo 5 بود و در حال حاضر در Respawn است و یک مهندس ساخت و ساز برای Apex Legends است. او در توییتی نوشت: «به‌عنوان یک طرفدار Halo، واقعاً از سیاست‌ها و شیوه‌های تجاری مایکروسافت که بی‌سروصدا چیزی را که دوست دارم می‌کشد، خسته شده‌ام.

آنها به ایجاد یک Halo بهتر کمک کردند و به خاطر آن اخراج شدند. سازندگانی که هنوز روی آن کار می کنند، سخت روی این رویا کار می کنند. Forged را تماشا کنید. در این زمان‌های سخت با آن‌ها خوب رفتار کنید.” ظاهراً بررسی رن تیم مدیریت کمپین بازی را هدف قرار داده است: “من می‌خواهم مطمئن شوم که تیم مدیریت چند نفره در طول توسعه چقدر شگفت‌انگیز بوده است.”

لازم به ذکر است که حتی قبل از این اخراج، استودیوی صنایع 343 شاهد خروج چندین عضو مهم از جمله مدیر خلاق بخش چند نفره، مدیر مهندسی و بانی راس او مدت ها رئیس استودیو بود. همزمان با این خبر، خبر برکناری هم منتشر شد جوزف استاتنرئیس بخش خلاق و عضو قدیمی هیلو هام استودیو را ترک کرد تا به بخش انتشارات استودیو بازی Xbox منتقل شود.

از آن زمان، تعدادی از کارمندان سابق 343 مایکروسافت را به طرق مختلف مورد انتقاد قرار دادند و خود شرکت را مسئول توسعه دشوار Halo Infinite دانستند. یکی از این افراد پاتریک رن او که هشت سال در استودیو فوق الذکر کار کرده بود و طراح اصلی بازی چند نفره بود. تا اینکه او آن استودیو را در اکتبر 2021 ترک کرد و برای کار در Star Wars Jedi: Survivor به Respawn منتقل شد.

بخوانید  بررسی بازی High on Life

بخش چند نفره Halo Infinite

Halo Infinite یک توسعه پر مشغله را پشت سر گذاشت که شامل تاخیرهای متعدد و تغییر جهت بود و سرانجام در دسامبر 2021 منتشر شد. پس از انتشار آپدیت زمستانی این اثر در نوامبر گذشته، استودیوی سازنده از شکیبایی طرفداران تشکر کرد. در همان سال، استودیو تلاش کرد تا برخی از ویژگی های مورد انتظار بازی را منتشر کند.

روز چهارشنبه بود که مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد کار خود را اخراج کند 4.5 درصد از نیروی کار آن 220000 نفر، از جمله نزدیک به ده هزار نفر، گفت. سپس، گزارش‌های بلومبرگ و Lords of Gaming نشان داد که 343 Industries یکی از استودیوهای بازی‌سازی است که تعداد کارکنانش رو به کاهش است، و ادعا شد که تیم خلاق هیلو با تعدادی اخراج قابل توجه مواجه است. به خصوص در حوزه بازی سازانی که روی تجربه های تک نفره کار می کردند.

او در توییتی نوشت: «343 شات نباید اتفاق می افتاد و Halo Infinite باید در وضعیت بهتری قرار می گرفت. هر دو به دلیل رهبری ناکارآمد در بالاترین سطح در طول توسعه Halo Infinite هستند که استرس زیادی را بر افرادی وارد کرده است که سخت تلاش می کنند تا Halo را به بهترین شکل ممکن بسازند. افرادی که هر روز با آنها کار می‌کردم به Halo علاقه زیادی داشتند و می‌خواستند کاری عالی برای طرفداران انجام دهند.

لوگوی استودیو 343 Industries سازنده سری بازی Halo

او ادامه داد: «در بین سیاست‌های قراردادی که برای دریافت مشوق‌های مالیاتی و اخراج کارکنان در ازای سودهای کلان/ پاداش‌های اجرایی سواستفاده می‌کنند، Halo را برای شکست آماده می‌کنند.» فرد دیگری که هویتش مشخص نیست با نام کاربری نیک سر آهنین گرگ نیز نوشت:
اتکای شدید به پیمانکاران/تامین کنندگان و این سیستم آشفته را به خاطر بسپارید. اگر می توانستم دوست داشتم در تیم بمانم و جایگاهم را بالا ببرم. هنوز هم یکی از مشاغل مورد علاقه من است که تا به حال در آن کار کرده ام.» در همین حال، رن نوشت: «مسائل قراردادی یکی دیگر از مسائل پیچیده ای است که من را عصبی می کند. چقدر افراد و استعدادهای منحصر به فرد از بین رفته اند.»

بخوانید  پریدن ایندیانا جونز از هواپیما را در تبلیغ جدید Super Bowl Dial of Destiny تماشا کنید

انتشار اخباری مبنی بر اینکه کارمندان استودیو 343 Industries جزو کارکنان اخراجی مایکروسافت هستند، باعث انتقاد برخی از سازندگان داستان هیلو از این شرکت شده است.