شخص دیگری که به این قضیه انتقاد کرده است تایلر اونز او در استودیو 343 در نقش عملیات استودیویی در طول توسعه Halo 5 بود و در حال حاضر در Respawn است و یک مهندس ساخت و ساز برای Apex Legends است. او در توییتی نوشت: «بهعنوان یک طرفدار Halo، واقعاً از سیاستها و شیوههای تجاری مایکروسافت که بیسروصدا چیزی را که دوست دارم میکشد، خسته شدهام.
آنها به ایجاد یک Halo بهتر کمک کردند و به خاطر آن اخراج شدند. سازندگانی که هنوز روی آن کار می کنند، سخت روی این رویا کار می کنند. Forged را تماشا کنید. در این زمانهای سخت با آنها خوب رفتار کنید.” ظاهراً بررسی رن تیم مدیریت کمپین بازی را هدف قرار داده است: “من میخواهم مطمئن شوم که تیم مدیریت چند نفره در طول توسعه چقدر شگفتانگیز بوده است.”
لازم به ذکر است که حتی قبل از این اخراج، استودیوی صنایع 343 شاهد خروج چندین عضو مهم از جمله مدیر خلاق بخش چند نفره، مدیر مهندسی و بانی راس او مدت ها رئیس استودیو بود. همزمان با این خبر، خبر برکناری هم منتشر شد جوزف استاتنرئیس بخش خلاق و عضو قدیمی هیلو هام استودیو را ترک کرد تا به بخش انتشارات استودیو بازی Xbox منتقل شود.
از آن زمان، تعدادی از کارمندان سابق 343 مایکروسافت را به طرق مختلف مورد انتقاد قرار دادند و خود شرکت را مسئول توسعه دشوار Halo Infinite دانستند. یکی از این افراد پاتریک رن او که هشت سال در استودیو فوق الذکر کار کرده بود و طراح اصلی بازی چند نفره بود. تا اینکه او آن استودیو را در اکتبر 2021 ترک کرد و برای کار در Star Wars Jedi: Survivor به Respawn منتقل شد.
Halo Infinite یک توسعه پر مشغله را پشت سر گذاشت که شامل تاخیرهای متعدد و تغییر جهت بود و سرانجام در دسامبر 2021 منتشر شد. پس از انتشار آپدیت زمستانی این اثر در نوامبر گذشته، استودیوی سازنده از شکیبایی طرفداران تشکر کرد. در همان سال، استودیو تلاش کرد تا برخی از ویژگی های مورد انتظار بازی را منتشر کند.