امکان دادن امتیازات و تعهدات توسط مایکروسافت برای اخذ تاییدیه برای معامله خرید اکتیویژن بلیزارد

از میان شانزده تنظیم کننده ای که این معامله را بررسی می کنند، تنها عربستان سعودی و برزیل آن را تایید کرده اند. با این حال، گزارش شده است که مایکروسافت انتظار دارد دولت صربستان به زودی آن را تایید کند. در بیانیه اخیر سونی به کمیسیون تنظیم مقررات رقابت بریتانیا (CMA)، این شرکت ژاپنی ادعا کرد که اگر مایکروسافت کنترل محتوای منحصر به فرد Activision را در دست بگیرد، می تواند نرم افزار، سخت افزار و اشتراک ایکس باکس را گران تر کند.

لوگوی Activision Blizzard در داخل لوگوی Xbox

منابع به رویترز گفتند که مایکروسافت قصد دارد امتیازاتی را به مقامات رقابت اتحادیه اروپا ارائه دهد تا موافقت خود را برای خرید اکتیویژن بلیزارد تضمین کند. این منابع همچنین گفتند که این امتیاز عمدتاً شامل یک قرارداد مجوز ده ساله با سونی، شرکت سازنده پلی استیشن است. آینده سری Call of Duty به عنوان یک محصول چند پلتفرمی یکی از نکات اصلی است که توسط مقامات ضد تراست بررسی می شود. این بخش ها به دقت معامله را بررسی می کنند ادغام 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت.

مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که به سونی یک قرارداد ده ساله برای حفظ فرنچایز Call of Duty در پلی استیشن پیشنهاد داده است. یکی از سخنگویان شرکت ردموندی در گفتگو با رویترز گفت: سونی، به عنوان یک پیشرو در صنعت، می‌گوید که نگران Call of Duty هستند؛ اما ما گفتیم که متعهد هستیم همان بازی را در همان روز در ایکس‌باکس و پلی‌استیشن منتشر کنیم. ما می‌خواهیم مردم به بازی‌ها دسترسی بیشتری داشته باشند؛ نه کمتر. “.

بخوانید  اخراج در استودیوی ویژوال آرتز پلی استیشن به دلیل تغییر در یک بازی چند نفره AAA

سونی همچنین گفت که استراتژی واقعی مایکروسافت در پشت خرید اکتیویژن بلیزارد این است که پلی استیشن مانند نینتندو شود و در فضای شوتر 18 ساله رقابت نکند.

لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا در ماه نوامبر به طور رسمی تحقیقات عمیقی را در مورد این توافق آغاز کرده بود. در آن زمان اعلام شد: «اتحادیه نگران است که ادغام پیشنهادی رقابت در بازارهای توزیع کنسول‌ها و بازی‌های رایانه شخصی و سیستم‌عامل‌های رایانه شخصی را کاهش دهد». انتظار می رود نظر این بخش در مورد معامله تا 22 آوریل 1402 (11 آوریل 2023) منتشر شود.

طبق گزارش‌های جدید، مایکروسافت قصد دارد اطلاعاتی را در اختیار کمیسیون رقابت اروپا قرار دهد تا به تایید معامله خرید اکتیویژن بلیزارد کمک کند.