امروز تقریباً برای اولین بار در جهان برای یک پرواز فضایی به ماه شاهد بودیم، اما با درد دل به پایان رسید

بنا بر گزارش ها، تاکشی هاکامادا، بنیانگذار فضای مجازی، در جریان پخش اینترنتی تلاش برای فرود گفت: «ما باید فرض کنیم که فرود روی سطح ماه را کامل نکرده ایم.

ایالات متحده با برنامه فضایی آرتمیس جدید خود در تلاش برای بازگشت به ماه است. این بخشی از یک تلاش بزرگتر برای ایجاد یک “حضور طولانی مدت پایدار در ماه” برای کشف سطح ماه است. پس از آن، ناسا قصد دارد یک فضانورد به مریخ بفرستد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



در همین حال، SpaceX ایلان ماسک، به عنوان بخشی از یک قرارداد 3 میلیارد دلاری با دولت آمریکا، به تازگی اولین پرواز آزمایشی خود را برای بزرگترین موشک و فضاپیمای جهان، Starship انجام داد. این پرواز آزمایشی به برخی از اهداف SpaceX دست یافت و بود به عنوان یک موفقیت توسط ناسا اعلام شد، اما در عرض چند دقیقه پس از پرتاب، از کنترل خارج شد. اسپیس ایکس دکمه ای را فشار داد و آن را منفجر کرد.

با توجه آسوشیتدپرسفرودگر ماه – به نام Hakuto، کلمه ژاپنی برای خرگوش سفید – فقط 33 فوت از سطح ماه فاصله داشت که کنترل کننده های پرواز ارتباط خود را از دست دادند. این فضاپیما با سرعتی در حدود 16 مایل در ساعت حرکت می کرد.

این اولین فرود موفقیت‌آمیز ماه از یک فضاپیمای شرکت خصوصی در جهان بود. در سال 2019، فرودگرهای ماه از شرکت های خصوصی در هند و اسرائیل به ماه نزدیک شدند اما در اثر برخورد از بین رفتند. ایالات متحده اولین دولتی بود که در ژوئیه 1969 بر روی ماه فرود آمد. چین و روسیه وسایل نقلیه روی ماه فرود آوردند، اما انسان هرگز.

یک شرکت خصوصی ژاپنی که قصد داشت به اولین سازمان غیردولتی تبدیل شود که یک فضاپیما را روی ماه فرود می آورد، در آخرین لحظه با مشکل مواجه شد. یک شرکت خصوصی ژاپنی، ispace، موشکی را به ماه منفجر کرد و کاوشگر آن قرار بود امروز، 25 آوریل، در ساعت 12:40 بعد از ظهر به وقت شرقی به زمین بنشیند، اما کنترل‌کننده‌های پرواز فقط «لحظه‌هایی» قبل از آن نباید فرود می‌آمدند.

Artemis II (نوامبر 2024) خدمه ای از انسان فضانوردان را به ماه خواهد برد، اما تا سال 2025 است که Artemis III – اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود – انسان ها را برای هدایت تحقیقات دیگر روی ماه فرود خواهد آورد.

بخوانید  مارتین اسکورسیزی در فیلم «در دست دانته» بازی می‌کند.