اعلام بازنشستگی وودی آلن از فیلمسازی

وودی آلن کارگردان سینما

وودی آلن در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که قصد دارد بعد از اتمام فیلم‌برداری آخرین اثر خود از کارگردانی سینما خداحافظی کرده و بیشتر روی نویسندگی تمرکز کند.

آلن فیلم جدید خود را از این حیث که «مهیج، دراماتیک و بسیار شوم» است، شبیه به فیلم Match Point از سال ۲۰۰۵ توصیف می‌کند. وی به‌تازگی پنجمین مجموعه از قطعات طنز خود را به نام «Zero Gravity» به اتمام رسانده و قرار است در تاریخ ۲۷ سپتامبر و توسط Alianza در اسپانیا منتشر کند. این اثر در آمریکا توسط ناشر Arcade منتشر شده و توسط Simon & Schuster توزیع می‌شود.

وودی آلن بعد از اتهامات وارده به او در آمریکا، بیشتر در اروپا به فیلمسازی می‌پردازد و حمایت از او در آمریکا کاهش یافته است. او در سال ۲۰۲۰ بود که جشنواره فیلم سن سباستین را با برداشتی از فیلم Rifkin’s Festival افتتاح کرد. رابطه او با فستیوال مرکزی ایالت باسک به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد، جایی که Melinda & Melinda و در سال ۲۰۰۸ فیلم Vicky Cristina Barcelona را از این طریق به نمایش گذاشت.

فرایند ساخت جدیدترین ساخته‌ی وودی آلن که فیلمنامه‌ی آن در دهه ۵۰ میلادی جریان دارد، درحال حاضر در اروپا پیگیری می‌شود. این فیلم که ظاهراً آخرین اثر وودی آلن در دوران فیلمسازی حرفه‌ای او محسوب می‌شود، در شهر پاریس فرانسه ساخته می‌شود و به‌طور کلی در فرانسه فیلم‌برداری خواهد شد. وودی آلن در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی به نام La Vanguardia اعلام کرده که تصمیم به کناره‌گیری از فیلمسازی گرفته و می‌خواهد در سال‌های باقی مانده عمرش زمان بیشتری را به نوشتن اختصاص دهد.

بخوانید  معرفی سری دکل (The Rig). فاجعه دکل نفتی
جالب اینجا است که او در کنفرانس مطبوعاتی ابتدای فرایند ساخت این فیلم اعلام کرده بود که هرگز به بازنشستگی فکر نمی‌کند. فیلم Rifkin’s Festival با پشتیبانی شرکت Mediapro غول رسانه‌ای اسپانیا ساخته می‌شود که دو مورد از موفق‌ترین آثار آلن یعنی Vicky Cristina Barcelona و Midnight in Paris را اسپانسری کرده بود.

استودیوی آمازون بعد از اینکه آلن با اظهاراتش درباره اتهامات سوء استفاده از Dylan Farrow به خرابکاری در خصوص آینده این فیلم متهم شد، تصمیم به کنار گذاشتن پروژه در دست ساخت A Rainy Day in New York گرفت. بعداً آلن آمازون را به اتهام نقض قرارداد متهم کرده و درخواست غرامت ۶۸ میلیون دلاری کرد. بعدها این اختلافات در خارج از دادگاه حل‌و‌فصل شد.



منبع