اعلامیه رسمی اتحادیه اروپا به مایکروسافت در مورد معامله اکتیویژن بلیزارد

“این اقدام به دنبال تحقیقات عمیق اتحادیه اروپا در مورد قرارداد در ماه نوامبر انجام می شود. طبق تحقیقات، ممکن است از مایکروسافت خواسته شود دسترسی به سری محبوب اکتیویژن Call of Duty را در آینده مسدود کند. چنین استراتژی های انحصاری احتمالاً رقابت را در کنسول کاهش می دهد. و بازار توزیع بازی های رایانه ای، منجر به قیمت های بالاتر، کیفیت پایین تر و خلاقیت کمتر برای توزیع کنندگان کنسول های بازی می شود که در نهایت می تواند به مصرف کنندگان منتقل شود.

اتحادیه اروپا یک اعلامیه رسمی ضد انحصار به مایکروسافت در رابطه با خرید Activision Blizzard ارسال کرده است.

لازم به ذکر است که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) در واشنگتن از دادگاه خواسته است تا به دلیل آسیب احتمالی به صنعت بازی های ویدیویی، این معامله را مسدود کند. کمیسیون استدلال کرد که مایکروسافت سابقه خرید شرکت ها و محدود کردن دسترسی به بازی های محبوب را دارد.

مایکروسافت همچنان ادعای این سازمان را نادرست می‌داند و مدتی پیش به سونی، نینتندو و ولوو دسترسی به Call of Duty را برای ده سال آینده تضمین کرد. سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نیز یافته های اولیه خود را در مورد این معامله در روزهای آینده منتشر خواهد کرد.

سه نفری که در معامله مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد دخیل بودند، به Politico Media گفتند که اتحادیه اروپا یک اعلامیه رسمی ضد تراست در رابطه با ادغام صادر کرده است. 69 میلیارد دلار به مایکروسافت ارسال کرد. مقامات ضد انحصار اروپا در بیانیه‌ای اعتراضی که روز سه‌شنبه برای غول فناوری ایالات متحده ارسال شد، دلایل احتمالی برای تهدید رقابت منصفانه در بازار بازی‌های ویدیویی را بیان کردند. این بخش گفت:

بخوانید  بالاخره Skull and Bones منتشر شد

اکنون، مایکروسافت در واکنش به بیانیه جدید این اتحادیه اعلام کرده است که متعهد به یافتن راهی برای این معامله است. سخنگوی ردموند گفت: ما با دقت به نگرانی های اتحادیه اروپا گوش می دهیم و مطمئن هستیم که می توانیم آنها را برطرف کنیم.